Page 118 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 118
SEKTÖRLER
PLAST‹K
Türkiye plastik sektörü
2016 y›l›nda yüzde 3.84 büyüdü
Sektörün plastik iflleme
kapasitesi yaklafl›k 9.09 mil-
yon tona eriflti.
2016’da daha yap›sal so-
runlar ihracat›m›z› yavafllatt›.
‹hracat birim fiyatlar› düfltü.
2016 için plastik mamul
ihracat›nda tahminen yüzde
SELÇUK AKSOY 4.5; plastik hammadde ihra-
PLASFED (Plastik cat›nda yüzde 7.6 oran›nda ra¤men ihracat birim fiyatlar› düflmektedir. Ar-Ge
Sanayicileri yat›r›mlar› hala istenilen seviyelere ulaflamad›.
Federasyonu) Yönetim gerileme bekliyoruz. ‹ran,
Kurulu Baflkan› Kuzey Afrika gibi pazarlar›n Yüksek katmade¤erli ürünlere geçiflte geç kal›n-
devreye girmesi ile 2016’da d›. Yüksek katmade¤erli üretime duyulan ihtiyaç
Türkiye plastik iflleme makineleri sektöründe de- için çanlar çalmaya bafllad›. Bu sebeple ihracat›-
¤er baz›nda yüzde 12.7 dolay›nda art›fl gerçekleflti. m›z›n gerek katma de¤er gerekse toplam de¤er
2017 ve sonras›na sektörümüz aç›s›ndan flu tes- olarak geliflmesine yönelik çal›flmalara mutlak ola-
bitleri yap›yoruz: ‹thalat birim fiyatlar›n›n art›fl›na rak ihtiyac›m›z var.”
milyar dolar olarak belirle-
K‹MYA dik. ‹hracat›m›zda petrol fi-
yatlar›n›n negatif etkisi azal-
2017 kolay olmayacak maya bafllad›, bunun önü-
müzdeki aylarda da devam
“Tüm olumsuzluklara ra¤men kimya sektörü- etmesini ve ihracat›m›za po-
müz otomotiv ile haz›r giyim-konfeksiyonun ard›n- zitif etkisini sürdürmesini
dan en çok ihracat yapan üçüncü sektör konumunu bekliyoruz.
MURAT AKYÜZ
2016 y›l›nda da korudu. Sektörün bu dönemde bafl- Mevcut geliflmelere bakt›- ‹stanbul Kimyevi
l›ca ihracat pazarlar› aras›nda; Almanya, M›s›r, ¤›m›zda 2017 y›l›n›n da kolay Maddeler ve Mamülleri
Irak, ‹ran, ‹talya, ‹ngiltere, Hollanda, ABD, Yunanis- bir y›l olmayaca¤›n› söylemek ‹hracatç›lar› Birli¤i
tan ve Suudi Arabistan gibi ülkeler öne ç›kt›. Kimya yanl›fl olmaz. 2017 y›l›nda ih- (‹KM‹B) Yönetim
Kurulu Baflkan›
ihracat›n›n 2016 y›l›n› yaklafl›k 15 milyar dolarla ka- racatç›y› en çok finansman›n
pataca¤›n› tahmin ediyoruz. zorlayaca¤› düflüncesindeyiz. Buna karfl›n umutsuz
‹KM‹B olarak 2017 y›l› ihracat hedefimizi 15.5 de¤iliz, çok daha zorlu süreçlerden geçmeyi baflar-
d›k. ‹hracatç›lar›m›z inançla ve azimle çal›flmaya
devam ediyor. Türkiye, her fleye ra¤men gelecek
vaat eden önemli bir pazar.
Orta ve uzun vadede ihracatta hedefledi¤imiz
s›çramay›; ihraç ürünlerimizi katmade¤eri yüksek
ve teknolojik ürünlere dönüfltürerek yapabiliriz.
Kimya; plastik, kauçuk, kozmetik, boya, ilaç, medi-
kal gibi yüksek katmade¤er yaratabilecek ürün
gruplar›na sahip. Kimya sektörü Ar-Ge’ye Türkiye
ortalamas›n›n üzerinde (yüzde 3) harcama yapma-
s›na ra¤men ihracat›m›zdaki etkisinin s›n›rl› kald›-
¤›n› görüyoruz. Stratejik ürün gruplar›na yat›r›mla-
r›n artmas› ve do¤ru yöntemlerle yurtd›fl› pazarlara
aç›l›m, bekledi¤imiz ivmeyi kazand›rabilir düflünce-
sindeyim.”
118 KobiEfor Ocak 2017