Page 118 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 118

SEKTÖRLER




                         PLAST‹K

                  Türkiye plastik sektörü
             2016 y›l›nda yüzde 3.84 büyüdü

                               Sektörün plastik iflleme
                             kapasitesi yaklafl›k 9.09 mil-
                             yon tona eriflti.
                               2016’da daha yap›sal so-
                             runlar ihracat›m›z› yavafllatt›.
                             ‹hracat birim fiyatlar› düfltü.
                               2016 için plastik mamul
                             ihracat›nda tahminen yüzde
             SELÇUK AKSOY    4.5; plastik hammadde ihra-
            PLASFED (Plastik  cat›nda yüzde 7.6 oran›nda  ra¤men ihracat birim fiyatlar› düflmektedir. Ar-Ge
              Sanayicileri                                yat›r›mlar› hala istenilen seviyelere ulaflamad›.
          Federasyonu) Yönetim  gerileme bekliyoruz. ‹ran,
             Kurulu Baflkan›  Kuzey Afrika gibi pazarlar›n   Yüksek katmade¤erli ürünlere geçiflte geç kal›n-
                             devreye girmesi ile 2016’da  d›. Yüksek katmade¤erli üretime duyulan ihtiyaç
          Türkiye plastik iflleme makineleri sektöründe de-  için çanlar çalmaya bafllad›.  Bu sebeple ihracat›-
          ¤er baz›nda yüzde 12.7 dolay›nda art›fl gerçekleflti.  m›z›n gerek katma de¤er gerekse toplam de¤er
            2017 ve sonras›na sektörümüz aç›s›ndan flu tes-  olarak geliflmesine yönelik çal›flmalara mutlak ola-
          bitleri yap›yoruz: ‹thalat birim fiyatlar›n›n art›fl›na  rak ihtiyac›m›z var.”



                                                          milyar dolar olarak belirle-
                           K‹MYA                          dik. ‹hracat›m›zda petrol fi-
                                                          yatlar›n›n negatif etkisi azal-
                  2017 kolay olmayacak                    maya bafllad›, bunun önü-
                                                          müzdeki aylarda da devam
            “Tüm olumsuzluklara ra¤men kimya sektörü-     etmesini ve ihracat›m›za po-
          müz otomotiv ile haz›r giyim-konfeksiyonun ard›n-  zitif etkisini sürdürmesini
          dan en çok ihracat yapan üçüncü sektör konumunu  bekliyoruz.
                                                                                        MURAT AKYÜZ
          2016 y›l›nda da korudu. Sektörün bu dönemde bafl-  Mevcut geliflmelere bakt›-   ‹stanbul Kimyevi
          l›ca ihracat pazarlar› aras›nda; Almanya, M›s›r,  ¤›m›zda 2017 y›l›n›n da kolay  Maddeler ve Mamülleri
          Irak, ‹ran, ‹talya, ‹ngiltere, Hollanda, ABD, Yunanis-  bir y›l olmayaca¤›n› söylemek  ‹hracatç›lar› Birli¤i
          tan ve Suudi Arabistan gibi ülkeler öne ç›kt›. Kimya  yanl›fl olmaz. 2017 y›l›nda ih-  (‹KM‹B) Yönetim
                                                                                        Kurulu Baflkan›
          ihracat›n›n 2016 y›l›n› yaklafl›k 15 milyar dolarla ka-  racatç›y› en çok finansman›n
          pataca¤›n› tahmin ediyoruz.                     zorlayaca¤› düflüncesindeyiz. Buna karfl›n umutsuz
            ‹KM‹B olarak 2017 y›l› ihracat hedefimizi 15.5  de¤iliz, çok daha zorlu süreçlerden geçmeyi baflar-
                                                          d›k. ‹hracatç›lar›m›z inançla ve azimle çal›flmaya
                                                          devam ediyor. Türkiye, her fleye ra¤men gelecek
                                                          vaat eden önemli bir pazar.
                                                            Orta ve uzun vadede ihracatta hedefledi¤imiz
                                                          s›çramay›; ihraç ürünlerimizi katmade¤eri yüksek
                                                          ve teknolojik ürünlere dönüfltürerek yapabiliriz.
                                                          Kimya; plastik, kauçuk, kozmetik, boya, ilaç, medi-
                                                          kal gibi yüksek katmade¤er yaratabilecek ürün
                                                          gruplar›na sahip. Kimya sektörü Ar-Ge’ye Türkiye
                                                          ortalamas›n›n üzerinde (yüzde 3) harcama yapma-
                                                          s›na ra¤men ihracat›m›zdaki etkisinin s›n›rl› kald›-
                                                          ¤›n› görüyoruz. Stratejik ürün gruplar›na yat›r›mla-
                                                          r›n artmas› ve do¤ru yöntemlerle yurtd›fl› pazarlara
                                                          aç›l›m, bekledi¤imiz ivmeyi kazand›rabilir düflünce-
                                                          sindeyim.”
          118 KobiEfor Ocak 2017
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123