Page 107 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 107

¤›na dikkat çeken Ramazan Becer, “Total dijital pa-  caret yapmaya en büyük engel. Markalar›n dijital
          zar›nda ilk 3 ajans aras›nday›z” diyor. Becer, CRM  reklam harcamalar›n›; do¤ru reklam mecralar›n-
          Medya’n›n gelecek vizyonunu ise flöyle özetliyor:  da, do¤ru bütçe, do¤ru hedef ve do¤ru aksiyon pla-
          “Baflar›yla yönetti¤imiz çok projemiz oldu, ancak  n›yla yönetilmesi gerekti¤ine inan›yoruz. Bu bak›fl
          özellikle Sinpafl Marina Ankara, Yeflil GYO ‹nnovia ve  aç›s›yla tüm ifl süreçlerimizi 360 derecelik bak›fl
          Kuzu Grup’un SeaPearl projesi çok baflar›l› yönetti-  aç›s›yla yönetiyoruz.”
          ¤imiz projeler aras›na girdi ve Google taraf›ndan ba-  Ramazan Becer, dijital alanda mobil reklamc›l›-
          flar› hikayesi oldu. Büyük ajanslardan transferlerle  ¤›n da her geçen gün gücünü katlayarak yoluna de-
          kalifiye ekibimi büyütmek istiyorum. CRM’i bir mar-  vam etti¤ini kaydediyor. 2016’n›n ikinci yar›s›nda
          ka yapt›k. Ajans›m›zdan çok ciddi transferler oluyor,  yaflanan politik veya sosyal dalgalanmalar›n direkt
          hatta bizden ayr›lanlar ajans aç›yor. Biz bu anlamda  ekonomiyi etkiledi¤ini belirten Becer, ekonomiye
          sektörde ciddi bir referans noktas› olduk. Her y›l  de¤er katan yat›r›mc› ve üreticilerin, tüketicilere
          yüzde 300 büyüdük. Ocak ay›nda ‹sviçre’de bir ofis  kendini do¤ru anlatmas› ve güven vermesi için rek-
          aç›yoruz. ‹stanbul, ‹zmir ve ‹ngiltere’de de ofis aç-  lam mecralar›n›n önemli ve etkili bir araç oldu¤unu
          mak istiyorum. Global bir ajans olma yolunda emin  ifade ediyor: “Bunu dikkatli kullanmak uzun vadede
          ad›mlarla ilerliyoruz, 3-5 ülkede ofis açt›ktan sonra  kazanç getirir.”
          dünyan›n birçok yerine franchise verecek duruma   Farkl›l›k oluflturmayan ve dijitali yanl›fl yöneten
          gelece¤iz. Union ‹stanbul ile de ortakl›¤›m›z var, di-  markalar›n çal›flmalar›nda çok baflar›l› olamaya-
          jital harici ifller yap›yoruz.”                  caklar›n› aktaran Becer, “Sosyal kullan›c›lara ulafl-
            Özellikle gayrimenkul sektöründe, markalar›n  mak için iflletmelerin geleneksel reklam harcama-
          tercih etti¤i ve dijital alanda “bu ifli bilen adam”  lar›n›n d›fl›nda dijital mecralara yönelik çal›flmalar
          cümlesini; Ramazan Becer en önemli baflar›s› ola-  da yapmas› gerekiyor. Çünkü internet sosyal kulla-
          rak de¤erlendiriyor: “Parlak geliflmeler, süper fi-  n›c›n›n kendi kendine keflfedip flekillendirebildi¤i,
          kirler, farkl› aray›fllar, dinamik mecralar, genç  paylafl›m yapabildi¤i, ürün veya hizmeti içselleflti-
          umutlar, taze baflar›lar; en önemlisi ‘mutlu marka-  rebildi¤i bir alan olmas› sebebiyle reklam veren
          lar’ için dijital dünyan›n s›n›rlar›n› zorlamaya, yeni  markalar için benzersiz bir mecra. Üstelik tüm bu
          galaksiler keflfetmeye ve yeni koloniler kurmaya  etkinin yan›nda dijital reklamlar, geleneksel kanal-
          devam edece¤im.”                                larla birlikte entegre flekilde yürütülebiliyor ve gü-
            Çal›flmalar›nda sonuç odakl› olduklar›n› ifade  nümüzde kurumlar›n olmazsa olmaz› durumuna
          eden Ramazan Becer, as›l amaçlar›n›n müflterileri-  geliyor” diye konufluyor.
          ne sat›fl yapt›rmak oldu¤unu kaydediyor. “Biz müfl-  Dijitalde do¤ru strateji markalar› rakiplerinin
          terimizin yan›nday›z. Yapt›¤›m›z ifllerin tamam›nda  önüne tafl›r: Markalar›n pazarda baflar›l› flekilde
          yap›lmayan› yapmak istiyoruz. Bir firman›n tek bir  konumlanmas› ve istikrarl› bir süreç izleyebilmele-
          hedefi vard›r; sat›fl yapmak. Satarken markalafl›r-  ri için dijital pazarlamada da do¤ru bir strateji ile
          san iflinde daha güzel dönüflüm al›rs›n.”         do¤ru bir medya planlamas› oluflturulmas› gereki-
            Dijital reklam, hedefe ulaflmakta yüzde 90 ifle  yor. Stratejisi olmadan yola ç›kan markalar büyük
          yar›yor: Dijital reklam pazar›n›n markalar için  pazarlama bütçelerine sahip olsalar bile online
          önemli bir platform oldu¤unu vurgulayan Becer,  medyada baflar›l› bir iletiflim yürütemiyorlar. Bu
          IAB Avrupa’n›n gerçeklefltirdi¤i Dijital Video Rek-  durum yanl›fl harcamalara ve olumsuz sonuçlara
          lamc›l›¤› Araflt›rmas›’n›n reklam veren, medya   neden olabiliyor.
          ajanslar› ve yay›nc›lar›n yüzde 90'›n›n reklam stra-  Ramazan Becer, Türkiye’de genellikle firman›n
          tejisinde dijital video reklamlar›n›n yer ald›¤›n› or-  yer ald›¤› sektöre ve ihtiyaçlar›na göre de¤il, firma
          taya koydu¤u bilgisini veriyor: “Art›k tüm dünya  sahipleri taraf›ndan veya firma sahiplerinin flahsi
          tablet ve ak›ll› telefon kullan›yor. Bunu göz ard› et-  de¤erlendirmeleri do¤rultusunda medya planla-
          mek, ekonomik pazarda ça¤›n gerisinde baflar›l› ti-  malar›n›n yürütüldü¤ünü aktar›yor.















                                                                                     Ocak 2017 KobiEfor 107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112