Page 67 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 67

yönlendirme olarak, ‘kupon’ ve  lama dünyas›, iBeacon
          ‘indirim teklifleri’ni görmek iste-  dünyas› gibi yeni ve h›zla
          diklerini belirtmekte. Kat›l›mc›-  geliflen ekosistemlerde de
          lar›n yaklafl›k yüzde 50’si, “e¤er  yeralacakt›r.
          mobil gösterim mecralar›nda il-  Pharos Media
          gimi çekmek istiyorsan›z, bana  olarak mobilin
          fayda-f›rsatlar sunmal›s›n›z” de-  fiziksel dünya-
          mekte. Kat›l›mc›lar›n yüzde 39’u  da tüketiciye
          ise mobil site ve mobile optimize  dokundu¤u her
          bir web sitesine yönlendirilmek  noktada   ve
          istediklerini ifade etmekte.  Cey-  mecrada bu-
          lan Erdo¤ru, bu sonuçtan yola ç›-  lunmay› amaç-
          karak, Türkiye’deki mobil site  l›yoruz.”
          yat›r›mlar›n›n ve sitelerin mobil
          optimizasyonlar›n›n artmas› ge-   Gelecek mobilde               ternet kullan›yor olmas›, Türki-
          rekti¤inin anlafl›ld›¤›n› söylüyor.   Ceylan Erdo¤ru, ak›ll› telefon  ye’de bu alandaki reklam gelirle-
                                          pazar›n›n yads›namayacak flekil-  rinin de artmas› gerekti¤ini he-
            Mobil dokunufl nerede          de büyüdü¤ünü belirtirken  önü-  men akla getiriyor.  Dijitalin ge-
            Pharos Media orada            müzdeki y›llarda ak›ll› telefon  lece¤i ile mobilin gelece¤ini hem
            Ceylan Erdo¤ru, 2016 y›l›nda,  penetrasyonunun tüm Avrupa ül-  beraber hem de ayr› ayr› düflün-
          yo¤un olarak hizmet sunduklar›  kelerinde yüzde 50 düzeyini afla-  mek gerekir. Dijital ve mobil; ge-
          finans, gayrimenkul ve peraken-  ca¤›n›n düflünüldü¤ünü hatta    lecekte bu mecralar, sokakta, fi-
          de sektörlerine yenilerini ekler-  2016’da bu oran›n yüzde 75 civa-  ziksel dünyada, tüketicilerin ha-
          ken mobil konusundaki bilgi biri-  r›na ç›kaca¤›n›n öngörüldü¤ünü  yatlar›n› kolaylaflt›rmak ve tec-
          kimleri ve becerileri sayesinde,  ifade ediyor:  “Türkiye’de ise bu  rübelerini gelifltirmek için varo-
          tüm müflterilerinin mobil plat-  oran, 2015 bafl› itibariyle yüzde  lacaklar.”
          formlara yapacaklar› yat›r›mlar-  38 civar›ndad›r. Araflt›rmalar,
          dan en verimli geri dönüflleri de  mobilde en önemli bafll›klardan  K›ymetli olan;
          almalar›n› hedeflediklerini aç›k-  biri olan aplikasyonlar›n üzerin-  ‘veri’dir (data)
          l›yor: “Ayr›ca orta ve küçük öl-  den elde edilen gelirin de dünya-  Ceylan Erdo¤ru, mobil veya
          çekli firmalara da dokunma yo-  da 37 milyar dolar› bulaca¤›n›  web; bir mecray› en k›ymetli ya-
          ¤unlu¤umuzu artt›rarak, özellik-  gösteriyor. Aplikasyonlar›n en  pan fleyin veri (data) oldu¤una
          le lokasyon bazl› iletiflim ürünü-  çok tüketildi¤i alanlar›n bafl›nda  dikkat çekiyor: “Sat›fl yapmak is-
          nü konumland›rarak markalara    öncelikle oyunlar, hemen arka-  teyen tüm markalar, kitleleri sa-
          fayda sa¤lamay› planl›yoruz.    s›nda ise sosyal medya geliyor.  t›n almak istiyorlar. Bu durumda
          Ajans›m›z, önümüzdeki dönem-    Türkiye’deki yaklafl›k 32 milyon  ifller dönüp dolafl›p, en hedefli en
          de, sadece mobil reklam eko-    aktif mobil internet kullan›c›s›n›n  optimum maliyette hedef kitleni-
          sisteminde de¤il, sadakat pazar-  günlük ortalama 3 saat mobil in-  ze ulaflma ifline dönüflüyor. Bu,
                                                                          en de¤iflmez trend olarak kendi-
                                                                          ni ortaya koyuyor.  ‹kinci önemli
               Mobil ve dijitalin KOB‹’lere faydalar›                     trend ise lokasyon ve tabi ki mik-
                                                                          ro-lokasyon bazl› pazarlama de-
             Ceylan Erdo¤ru, mobil ve dijital mecran›n KOB‹’lere faydalar›n›  di¤imiz kavram. Sat›n alma nok-
           özetliyor ve flunlar› öneriyor: “Türkiye’deki KOB‹’ler için en önem-  tas›nda ve sat›n alma an›nda
           li ifl hedefi her zaman sat›fl olmufltur. Dijitali kenara ay›ral›m, an-  marka ile olan iletiflim ihtiyac›n›n
           cak do¤as› itibariyle mobil mecralar›n bugün a¤›rl›kl› sat›fl mecra-  artm›fl olmas› (iBeacon konusu-
           lar› olarak güçlü bir pozisyonlanmalar› vard›r. ‹ster mobil ister  nun bu kadar gündemde olmas›-
           desktop olsun, banner gösterim mecralar›, bilinirlik medyas› ola-  n›n arkas›nda felsefe asl›nda bu-
           rak alg›lanmaktad›r. Ancak mobil, sat›fl önceli¤i olan tüm KOB‹’ler  dur). Bunun yan›nda operatör ve-
           için hem izinli veritabanlar› hem de mikro-lokasyon mecralar› ile  ri tabanlar›n›n, mobil reklam
           ciddi f›rsatlar bar›nd›rmaktad›r. Spesifik, nokta at›fl›yla kitlelere  mecralar›yla birbirine daha da
           iletiflim, KOB‹’ler için çok önemli olup izinli veritaban› kriterleme  yak›nlaflmas› ve operatörün mo-
           yetenekleri sayesinde kiflinin en özel alan› olan cep telefonuna  bil internet reklamc›l›¤›nda bir
           fayda veya f›rsat ile gidildi¤inde sat›fla dönüfltürme yetene¤iyle  data sa¤lay›c› fonksiyonu kazan-
           mobil, tüm di¤er konvansiyonel mecralardan daha güçlüdür. Mo-  mas› da önemli bir geliflme. Mar-
           bil reklam ürünlerindeki lokasyon hedeflemesi özellikle bölgesel  kalar›n art›k mobil reklam› en az
           hizmet veren KOB‹’ler için çok önemli bir iletiflim kanal›d›r. Ayr›-  yat›r›m yapt›klar› alanlar olmak-
           ca KOB‹’lere önerimiz, denemeleri ve ö¤renmeleri ard›ndan sat›fl  tan ç›karacak olmas› da bizim
           mecralar›na yat›r›m yapmalar› olacakt›r.”
                                                                          için çok umut verici bir geliflme.”
                                                                                    A€ustos 2015 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72