Page 66 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 66
AJANS
‹letiflimde mobil dokunufl;
Pharos Media
Türkiye’nin mobil medya alan›nda en deneyimli
ajanslar›ndan Pharos Media, yenilikçi mobil medya
projeleriyle farkl› sektörlerden öncü markalar›n
pazarlama stratejilerine de¤er kat›yor.
Pharos Media, KOB‹’lerin mobil pazarlama
faaliyetlerinin önemine dikkat çekiyor.
P haros Media Yönetici Or- r›n iletti¤i mesajlar onlara, do¤ru
ta¤› Ceylan Erdo¤ru ile
zaman ve do¤ru yerde; net, anla-
Pharos Media’n›n ku-
fl›l›r ve son derece kuvvetli bir in-
dirim oran› sunuldu¤unda art›yor.
rumsal vizyonunu ve
sektördeki özgün konu-
munu konufltuk. Hedef kitlelerinin mobildeki tüke-
tim al›flkanl›klar›n›n fark›nda ol-
Pharos Media, 3 büyük GSM mak, mobil mecralar› iletiflim Ceylan
Erdo¤ru
operatörünün çözüm orta¤› ola- stratejilerine entegre etmifl mar-
rak, yenilikçi mobil medya proje- kalar aç›s›ndan büyük önem tafl›-
leri üretiyor; operatörlerin izinli yor. Saate ve güne dikkat etme- lar›n› anl›yoruz. Araflt›rmada, tü-
veri tabanlar›na, baflta finans, den, izin almadan gönderim ya- keticilerin halen mobil mecralar›
inflaat, gayrimenkul ve peraken- pan markalar›n tüketiciler düze- çok da yo¤un kullanmayan sek-
de sektörleri olmak üzere, mar- yindeki itibar› ciddi derecede dü- törlerden bildirim duymaya haz›r
kalar için hedefli sms, MMS, IVR, flüyor ve marka alg›lar› zay›fl›yor.” olduklar› sonucu ç›kmaktad›r.
hedefli lokasyon gibi hizmetler Kullan›c›lar, özellikle, giyim, e¤-
sunuyor. Mobil display, mobil vi- Tüketici beklentileri lence, g›da ve elektronik ürünler
deo, digital publishing ve lead analizi sektörlerinden do¤ru zamanda,
generation da Pharos Media’n›n Ceylan Erdo¤ru, 2015 y›l›nda do¤ru yerde ve etkili indirim tek-
planlama ve sat›fl hizmetleri Pharos Media taraf›ndan gerçek- liflerini almak istediklerini be-
sundu¤u alanlar aras›nda. lefltirilen Mobil Reklamda Tüke- lirtmifllerdir.”
Ceylan Erdo¤ru, performans tici Beklentileri Araflt›rmas›’n›n Araflt›rma kapsam›ndaki tü-
odakl› bir ajans olan Pharos Me- bulgular›n› flöyle özetliyor: keticilere en son ne zaman mo-
dia’n›n gelifltirdi¤i mobil medya “Kitlenin yüzde 57’si ‘yüksek bilden bir iletiflim görüp, bu ileti-
projeleri sonucunda markalar›- bir indirim oran› sunuldu¤unda’ flimin etkisiyle sat›n almaya yön-
n›n elde ettikleri geri dönüfl markalardan gelen bildirimler- lendikleri soruldu¤unda; kat›-
oranlar›na büyük önem verdi¤ini den rahats›z olmuyor. Bu oran l›mc›lar›n yüzde 15’i “son 1 haf-
söylüyor. Erdo¤ru, bu nedenle kad›n kullan›c›larda yüzde 63. ta” olarak cevap verirken, yüzde
kuruldu¤u 2003 y›l›ndan bu yana 18-24 yafl grubunun yüzde 62’si 26’s› “son 1 ay” olarak cevab›n›
gelifltirdi¤i yenilikçi projeler ve de markalardan gelen bildirim- bildirmifl. Araflt›rmadaki kat›l›m-
yüksek geri dönüfl oranlar›yla lerde indirim oran› bekliyor. c›lar›n yüzde 41’i mobil gönde-
Pharos Media’n›n sektörde bir- ‘Kendisine özel bir teklif sunul- rimlerin dolayl› veya dolays›z et-
çok ödül ald›¤›na dikkat çekiyor. du¤unda’ tüketicilerin yüzde 38’i kisi ile al›flverifl yapt›¤›n› söyler-
bu mesajlar› rahats›z edici bul- ken izinli veritaban›na kay›tl› kit-
Mobil mecra fark› muyor. Araflt›rmada ayr›ca tüke- lede bu oran yüzde 57 gibi ciddi
Ceylan Erdo¤ru, iletiflimde mo- ticilerin markalardan bildirimleri yüksek bir seviyeye ulaflmakta.
bil mecray› kullanman›n incelik- en fazla özel günlerde ve hafta içi
lerini anlat›yor: “Do¤rudan pazar- ö¤le saatlerinde almak istedikle- Mobil site yat›r›mlar› ve
lama dedi¤imiz nosyonun çok da- ri ortaya ç›kt›. sitelerin mobil
ha iyi anlafl›lmas› gerekiyor. Tü- Buradan da insanlar›n çal›fl›r- optimizasyonlar› artmal›
keticilerin alg› düzeyleri, özellikle ken ve yo¤un olduklar› saatlerde Erdo¤ru’nun söylemiyle tüke-
kendilerini ilgilendiren markala- bildirim almaktan hofllanmad›k- ticiler mobilde halen en kritik
66 KobiEfor A€ustos 2015