Page 66 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 66

AJANS



                        ‹letiflimde mobil dokunufl;


              Pharos Media






             Türkiye’nin mobil medya alan›nda en deneyimli
           ajanslar›ndan Pharos Media, yenilikçi mobil medya
             projeleriyle farkl› sektörlerden öncü markalar›n
                  pazarlama stratejilerine de¤er kat›yor.
                Pharos Media, KOB‹’lerin mobil pazarlama
                  faaliyetlerinin önemine dikkat çekiyor.
        P        haros Media Yönetici Or-  r›n iletti¤i mesajlar onlara, do¤ru


                 ta¤› Ceylan Erdo¤ru ile
                                          zaman ve do¤ru yerde; net, anla-
                 Pharos Media’n›n ku-
                                          fl›l›r ve son derece kuvvetli bir in-
                                          dirim oran› sunuldu¤unda art›yor.
                 rumsal vizyonunu ve
                 sektördeki özgün konu-
          munu konufltuk.                  Hedef kitlelerinin mobildeki tüke-
                                          tim al›flkanl›klar›n›n fark›nda ol-
            Pharos Media, 3 büyük GSM     mak, mobil mecralar› iletiflim    Ceylan
                                                                           Erdo¤ru
          operatörünün çözüm orta¤› ola-  stratejilerine entegre etmifl mar-
          rak, yenilikçi mobil medya proje-  kalar aç›s›ndan büyük önem tafl›-
          leri üretiyor; operatörlerin izinli  yor. Saate ve güne dikkat etme-  lar›n› anl›yoruz. Araflt›rmada, tü-
          veri tabanlar›na, baflta finans,  den, izin almadan gönderim ya-  keticilerin halen mobil mecralar›
          inflaat, gayrimenkul ve peraken-  pan markalar›n tüketiciler düze-  çok da yo¤un kullanmayan sek-
          de sektörleri olmak üzere, mar-  yindeki itibar› ciddi derecede dü-  törlerden bildirim duymaya haz›r
          kalar için hedefli sms, MMS, IVR,  flüyor ve marka alg›lar› zay›fl›yor.”   olduklar› sonucu ç›kmaktad›r.
          hedefli lokasyon gibi hizmetler                                 Kullan›c›lar, özellikle, giyim, e¤-
          sunuyor. Mobil display, mobil vi-  Tüketici beklentileri        lence, g›da ve elektronik ürünler
          deo, digital publishing ve lead   analizi                       sektörlerinden do¤ru zamanda,
          generation da Pharos Media’n›n    Ceylan Erdo¤ru, 2015 y›l›nda  do¤ru yerde ve etkili indirim tek-
          planlama ve sat›fl hizmetleri    Pharos Media taraf›ndan gerçek-  liflerini almak istediklerini be-
          sundu¤u alanlar aras›nda.       lefltirilen Mobil Reklamda Tüke-  lirtmifllerdir.”
            Ceylan Erdo¤ru, performans    tici Beklentileri Araflt›rmas›’n›n  Araflt›rma kapsam›ndaki tü-
          odakl› bir ajans olan Pharos Me-  bulgular›n› flöyle özetliyor:   keticilere en son ne zaman mo-
          dia’n›n gelifltirdi¤i mobil medya  “Kitlenin yüzde 57’si ‘yüksek  bilden bir iletiflim görüp, bu ileti-
          projeleri sonucunda markalar›-  bir indirim oran› sunuldu¤unda’  flimin etkisiyle sat›n almaya yön-
          n›n elde ettikleri geri dönüfl   markalardan gelen bildirimler-  lendikleri soruldu¤unda; kat›-
          oranlar›na büyük önem verdi¤ini  den rahats›z olmuyor. Bu oran  l›mc›lar›n yüzde 15’i “son 1 haf-
          söylüyor. Erdo¤ru, bu nedenle   kad›n kullan›c›larda yüzde 63.  ta” olarak cevap verirken, yüzde
          kuruldu¤u 2003 y›l›ndan bu yana  18-24 yafl grubunun yüzde 62’si  26’s› “son 1 ay” olarak cevab›n›
          gelifltirdi¤i yenilikçi projeler ve  de markalardan gelen bildirim-  bildirmifl. Araflt›rmadaki kat›l›m-
          yüksek geri dönüfl oranlar›yla   lerde indirim oran› bekliyor.   c›lar›n yüzde 41’i mobil gönde-
          Pharos Media’n›n sektörde bir-  ‘Kendisine özel bir teklif sunul-  rimlerin dolayl› veya dolays›z et-
          çok ödül ald›¤›na dikkat çekiyor.  du¤unda’ tüketicilerin yüzde 38’i  kisi ile al›flverifl yapt›¤›n› söyler-
                                          bu mesajlar› rahats›z edici bul-  ken izinli veritaban›na kay›tl› kit-
            Mobil mecra fark›             muyor. Araflt›rmada ayr›ca tüke-  lede bu oran yüzde 57 gibi ciddi
            Ceylan Erdo¤ru, iletiflimde mo-  ticilerin markalardan bildirimleri  yüksek bir seviyeye ulaflmakta.
          bil mecray› kullanman›n incelik-  en fazla özel günlerde ve hafta içi
          lerini anlat›yor: “Do¤rudan pazar-  ö¤le saatlerinde almak istedikle-  Mobil site yat›r›mlar› ve
          lama dedi¤imiz nosyonun çok da-  ri ortaya ç›kt›.                 sitelerin mobil
          ha iyi anlafl›lmas› gerekiyor. Tü-  Buradan da insanlar›n çal›fl›r-  optimizasyonlar› artmal›
          keticilerin alg› düzeyleri, özellikle  ken ve yo¤un olduklar› saatlerde  Erdo¤ru’nun söylemiyle tüke-
          kendilerini ilgilendiren markala-  bildirim almaktan hofllanmad›k-  ticiler mobilde halen en kritik

          66 KobiEfor A€ustos 2015
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71