Page 119 - KobiEfor_Agustos_2015
P. 119
Y kufla¤›n› anlayamayanlar
Z kufla¤›na dokunamayacak
Kiflisel ürün tavsiye, e-posta, sosyal ve
mobil pazarlama çözüm sa¤lay›c›lar›ndan bi-
ri olan Avusturya merkezli Emarsys’in Ülke
Müdürü Murat Erdör, ifl dünyas› ve markalar
için büyük önem tafl›yan ve 2020 y›l› itibariy- Murat onaylamad›¤› bir ürün ya da hizmeti
le harcama gücünün büyük bölümüne sahip Erdör sat›n almayacaklar›n› belirtiyor.
olacak Y kufla¤›n›n davran›fl kal›plar›n› ve l Güvenilirli¤e ve fleffafl›¤a önem
beklentilerini aç›klad›. Günümüz pazarlama veren Y kufla¤› tüketicileri, teknoloji
sektöründe nesillerin X, Y ve Z kufla¤› olarak kate- ve bilgiye oldukça hâkim olmalar› dolay›s›yla sü-
gorize edildi¤ini belirten Murat Erdör, Y neslinin rekli sorguluyor ve araflt›r›yor.
davran›fllar›n›, özelliklerini ve beklentilerini anla- l Y kufla¤›n›n yüzde 95’i düzenli olarak ak›ll› te-
yamayan flirketlerin, teknolojinin içine do¤an Z lefon kullan›yor ve internette di¤er kuflaklardan
kufla¤›na dokunamayacaklar›n› ifade etti. Y kufla- çok daha fazla zaman harc›yor.
¤›n›n markalar› kendilerinin bir yans›mas› olarak l Y kufla¤›, deneyimledikleri ürün ya da hizmet-
gördü¤ünü belirten Murat Erdör, dünya nüfusu- ler hakk›nda yorum yaparak flikayet ya da memnu-
nun yüzde 25’ini, Türkiye nüfusunun ise yüzde niyetlerini belirtmeyi seviyor.
35’ini oluflturan Y kufla¤› tüketicilerinin yaklafl›m- l Y kufla¤›, e-posta ve SMS ile iletiflim kurmay›
lar›n› flu flekilde s›ralad›: yüz yüze görüflmeye tercih ediyor.
l Çabuk s›k›lan ve kararlar› h›zl› de¤iflkenlik l Fikirlerine de¤er verildi¤ini görmek Y kufla¤›-
gösteren Y kufla¤› için al›flverifl, ihtiyaçlar›n temin n›n kalbini kazanmakta büyük önem tafl›yor.
edilmesinden çok sosyal bir aktivite olarak karfl›- l Y kufla¤› için herhangi bir markan›n online sa-
m›za ç›k›yor. t›fl özelli¤inin bulunmamas›n› büyük eksiklik olarak
l Sosyal medya, web siteleri, arama motorlar›, görüyor.
arkadafllar›n önerileri, aile ve ürün inceleme web l Özgür ve dahil edildi¤ini hissettiren, çok yönlü,
siteleri, Y kufla¤›n›n sat›n alma davran›fllar›n› etki- basit, net, kolay anlafl›l›r, dürüst, fleffaf, samimi ve
leyen faktörlerin bafl›nda geliyor. faydac› yaklafl›mlar, Y kufla¤›na dokunan noktalar
l Y kufla¤› üyelerinin yüzde 50’si arkadafllar›n›n aras›nda öne ç›k›yor.
Bo¤aziçi Üniversitesi’nde sosyal robot göreve haz›r
Bo¤aziçi Üniversitesi Yapay Zeka Laboratuva- ilk olan sistemin kaptan› Rehber Robot Turgay,
r›’nda (AILAB), Mühendislik Fakültesi Dekan› ve bulundu¤u ortamdaki insanlarla etkileflime geçip
Bilgisayar Mühendisli¤i Bölümü Ö¤retim Üyesi rehberlik hizmeti sunabiliyor. Hastane, üniversi-
Prof.Dr. H. Levent Ak›n liderli¤inde doktora ve te, müze gibi insan kalabal›¤›n›n ve hareket dina-
yüksek lisans ö¤rencileri taraf›ndan Türkiye’nin mi¤inin h›zl› oldu¤u ortamlara uyum sa¤layabilen
ilk çoklu sosyal robot sistemi gelifltirildi. Çoklu sosyal zekâya sahip insans› robotlar gelifltirmek
rehber robot tak›m› olmas› aç›s›ndan dünyada bir amac›yla yola ç›kt›klar›n› belirten Levent Ak›n,
“fiimdi amac›m›z daha fazla say›da robotu siste-
me dahil edip, projemizi gelifltirmek. Robot Tur-
gay’› ve arkadafllar›n› ilk olarak üniversite labora-
tuvarlar›nda çal›flt›raca¤›z. Robotlar›n kendi ara-
s›nda iflbirli¤i yaparak bir grup ziyaretçiyi gezdi-
rebilmesini ve bunu yaparken okulda ö¤renciler,
hocalar ve di¤er görevliler ile uyum içinde çal›fl-
mas›n› hedefliyoruz” diye konufltu.
Robotlar aras›nda ifl bölümü ve iletiflim oldu-
¤unu da ifade eden Prof. Ak›n, “Burada önemli
olan bir di¤er nokta robotlar›n uzmanl›k alanlar›
do¤rultusunda ifl paylaflmalar› ve ekip olarak ha-
reket etmeleri” dedi. Ad›n› ‹ngilizce tur rehberi
(tour guide) ve yapay zekan›n k›saltmas› AI’dan
alan ‘Turgay’›n bir di¤er özelli¤i ise ünlü ressam
Van Gogh’un yüzünü tafl›mas›.
A€ustos 2015 KobiEfor 119