Page 22 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 22

KAPAK



               SEKTÖR SEKTÖR GELECEK V‹ZYONUMUZ






























                    OTOMOT‹V SEKTÖRÜMÜZDE GELECEK 5 YIL



            Otomotiv yan sanayisinde yeni dönem                            üretiminin yan›s›ra ürünlerin da-
                                                                           ha yüksek oranda kiflisellefltiril-
              Son y›llar›n Türkiye'de en re-  mas› sektörün büyüme potansi-  mesini mümkün k›l›yor.
           kabetçi ve en h›zla yükselen sek-  yelini temellendiriyor. 1000 kifli-  Kiralama: Dünyada araç sa-
           törü ‘otomotiv’dir. Sektörün ihra-  de 170 civar›nda araç sahipli¤i-  hipli¤inden kullan›c›l›¤a do¤ru
           cat art›fl› ithalattaki art›fltan yük-  miz var. O halde Türkiye önü-  yükselen trend, Türkiye’de oto
           sektir. Türkiye otomotiv sektö-  müzdeki 10 y›l içinde Avrupa’da  kiralama sektörünü önümüzdeki
           ründe yakalad›¤› bu ivmeyi sür-  en çok tüketim potansiyeli olan  5 sene içinde ciddi oranlarda bü-
           dürmek zorunda oldu¤undan,      ülke konumundad›r.              yütecek.
           yat›r›mlara ve istihdama uzun      Otomotiv pazar›m›z›n yap›s›n-   Tedarikçiler: Sektörde Eflde-
           vadede devam edecektir.         dan kaynaklanan avantajlar da   ¤er Parça Belgelendirmesi uy-
              Ekonomik büyümemizin de      var; ekonomik ömrünü tamam-     gulamas› 1 Haziran'da bafllad›.
           öncü sektörlerinden otomotivde  lam›fl  araçlar›n trafikten çekil-  Uygulama yerli otomotiv yan sa-
           acil sektörel talepler, yat›r›m or-  mesi gibi. Bugün ülkemizde 19  nayini  güçlendirecek. ‹thalat
           tam›n›n iyilefltirilmesi ve iç paza-  milyon adet motorlu tafl›t kara-  azalacak ve sigorta ücretleri dü-
           r›n büyütülmesinde birlefliyor.    yollar›m›zda bulunuyor. Bu raka-  flecek.
              Pazar: Türkiye otomotiv paza-  m›n 3.6 milyonu 16 yafl üstü      Baflvurular al›n›yor. Bundan
           r›n›n önümüzdeki befl y›ll›k dö-  araçlardan olufluyor.           böyle, sigorta flirketleri hasarl›
           nemde büyümesi için müflteri        Ürünlerin   kifliselleflmesi:  araçlarda orijinal parça yerine
           beklentilerinin farkl›laflmas›, di-  Önümüzdeki befl y›l içinde oto-  muadili say›lacak belgelendiril-
           jitalleflmenin artmas›, teknolojik  motiv sektöründe müflteri mem-  mifl eflde¤er parça kullanacak.
           ilerlemelerle gelen standartlar  nuniyetini art›rmaya yönelik  ki-  Bu ba¤lamda yerli yan sanayici
           üretim, sat›fl ve servis hizmetle-  fliye özel sat›fl, servis ve yan hiz-  kalitesi de tescillenmifl olacak.
           rine yans›t›lmak zorunda. Nite-  metler do¤acak, tamam ama bu      TSE'nin, ülkemizin 2023 vizyo-
           kim sektörde çal›flma flekli yeni-  noktada sekörde devrim niteli-  nunda yeralan yerli otomobil
           den tan›mlan›yor ve ad›na ‘Yeni  ¤inde baflka bir geliflme daha   üretimi hedefi çerçevesinde; yer-
           Normal‘  deniyor.               var; Katmanl› Üretim (3D). Kat-  li otomobilin sertifikaland›r›lma-
              Türkiye otomotiv pazar›n›n   manl› Üretim tasar›m özgürlü-   s› (tip onay) süreci için Otomotiv
           büyüme potansiyelini art›ran di-  ¤ünün ç›tas›n› yükseltiyor, fonk-  Test Merkezi projesi ve bölgesel
           ¤er bir faktör, “sahiplik”. Oto-  siyonlar›n optimum yap›land›r›l-  bazda kurulmakta olan Araç
           mobil sahipli¤inin Avrupa orta-  mas›n› ve entegre edilmesini,  Kontrol Merkezi (AKM) çal›flma-
           lamalar›na göre çok düflük ol-   küçük miktarlarda ekonomik      lar› da devam ediyor.

           22 KobiEfor Temmuz 2015
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27