Page 22 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 22
KAPAK
SEKTÖR SEKTÖR GELECEK V‹ZYONUMUZ
OTOMOT‹V SEKTÖRÜMÜZDE GELECEK 5 YIL
Otomotiv yan sanayisinde yeni dönem üretiminin yan›s›ra ürünlerin da-
ha yüksek oranda kiflisellefltiril-
Son y›llar›n Türkiye'de en re- mas› sektörün büyüme potansi- mesini mümkün k›l›yor.
kabetçi ve en h›zla yükselen sek- yelini temellendiriyor. 1000 kifli- Kiralama: Dünyada araç sa-
törü ‘otomotiv’dir. Sektörün ihra- de 170 civar›nda araç sahipli¤i- hipli¤inden kullan›c›l›¤a do¤ru
cat art›fl› ithalattaki art›fltan yük- miz var. O halde Türkiye önü- yükselen trend, Türkiye’de oto
sektir. Türkiye otomotiv sektö- müzdeki 10 y›l içinde Avrupa’da kiralama sektörünü önümüzdeki
ründe yakalad›¤› bu ivmeyi sür- en çok tüketim potansiyeli olan 5 sene içinde ciddi oranlarda bü-
dürmek zorunda oldu¤undan, ülke konumundad›r. yütecek.
yat›r›mlara ve istihdama uzun Otomotiv pazar›m›z›n yap›s›n- Tedarikçiler: Sektörde Eflde-
vadede devam edecektir. dan kaynaklanan avantajlar da ¤er Parça Belgelendirmesi uy-
Ekonomik büyümemizin de var; ekonomik ömrünü tamam- gulamas› 1 Haziran'da bafllad›.
öncü sektörlerinden otomotivde lam›fl araçlar›n trafikten çekil- Uygulama yerli otomotiv yan sa-
acil sektörel talepler, yat›r›m or- mesi gibi. Bugün ülkemizde 19 nayini güçlendirecek. ‹thalat
tam›n›n iyilefltirilmesi ve iç paza- milyon adet motorlu tafl›t kara- azalacak ve sigorta ücretleri dü-
r›n büyütülmesinde birlefliyor. yollar›m›zda bulunuyor. Bu raka- flecek.
Pazar: Türkiye otomotiv paza- m›n 3.6 milyonu 16 yafl üstü Baflvurular al›n›yor. Bundan
r›n›n önümüzdeki befl y›ll›k dö- araçlardan olufluyor. böyle, sigorta flirketleri hasarl›
nemde büyümesi için müflteri Ürünlerin kifliselleflmesi: araçlarda orijinal parça yerine
beklentilerinin farkl›laflmas›, di- Önümüzdeki befl y›l içinde oto- muadili say›lacak belgelendiril-
jitalleflmenin artmas›, teknolojik motiv sektöründe müflteri mem- mifl eflde¤er parça kullanacak.
ilerlemelerle gelen standartlar nuniyetini art›rmaya yönelik ki- Bu ba¤lamda yerli yan sanayici
üretim, sat›fl ve servis hizmetle- fliye özel sat›fl, servis ve yan hiz- kalitesi de tescillenmifl olacak.
rine yans›t›lmak zorunda. Nite- metler do¤acak, tamam ama bu TSE'nin, ülkemizin 2023 vizyo-
kim sektörde çal›flma flekli yeni- noktada sekörde devrim niteli- nunda yeralan yerli otomobil
den tan›mlan›yor ve ad›na ‘Yeni ¤inde baflka bir geliflme daha üretimi hedefi çerçevesinde; yer-
Normal‘ deniyor. var; Katmanl› Üretim (3D). Kat- li otomobilin sertifikaland›r›lma-
Türkiye otomotiv pazar›n›n manl› Üretim tasar›m özgürlü- s› (tip onay) süreci için Otomotiv
büyüme potansiyelini art›ran di- ¤ünün ç›tas›n› yükseltiyor, fonk- Test Merkezi projesi ve bölgesel
¤er bir faktör, “sahiplik”. Oto- siyonlar›n optimum yap›land›r›l- bazda kurulmakta olan Araç
mobil sahipli¤inin Avrupa orta- mas›n› ve entegre edilmesini, Kontrol Merkezi (AKM) çal›flma-
lamalar›na göre çok düflük ol- küçük miktarlarda ekonomik lar› da devam ediyor.
22 KobiEfor Temmuz 2015