Page 84 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 84
SEKTÖR/LOJ‹ST‹K
DHL Freight Türkiye’de 10’uncu y›l›n› kutluyor
DHL’in Avrupa, Ba- organize edecek sevi-
¤›ms›z Devletler Top- yeye gelen DHL Fre-
lulu¤u, Kuzey Afrika ight, Türkiye’nin önde
ve Ortado¤u’da kara gelen firmalar›yla yap-
ve rayl› sistem tafl›- t›¤› iflbirlikleri saye-
mac›l›k organizatör- sinde son befl y›lda or- fl›yoruz. DHL Freight olarak 10
lü¤ünü yürüten DHL talama yüzde 30 büyü- y›lda 100 kiflilik çekirdek bir
Freight, Türkiye’de me sa¤layarak cirosu- ekip kurduk. Türkiye’de tekno-
10’uncu y›l›n› doldur- nu üç kat›na ç›kard›, lojik altyap›s›yla örnek gösteri-
du. 10 y›l önce üç kifli- net kar›n› ise yüzde 35 len üç terminalimiz var ve Ana-
lik bir ekiple, adeta art›rd›. Selçuk Bozte- dolu’da iki yeni terminal daha
‘bir masa bir kasa’ bir Selçuk Boztepe pe, flu bilgileri paylafl- kurmaya haz›rlan›yoruz. E¤iti-
flirket olarak Türki- t›: “Türkiye h›zla geli- me, insana ve teknolojiye yat›-
ye’de faaliyetlerine flen, bölgesel ve küre- r›m yaparak yenilikçi çözümleri-
bafllayan DHL Freight, bugün sel büyüme rakamlar›n› geride mizle fark yarat›yoruz.”
1500’ü aflk›n aktif müflterisi ile b›rakan bir ülke. Sürekli gelifl- DHL Freight, tedarikçileriyle
güvenli ve h›zl› tafl›mac›l›kta id- tirdi¤imiz hizmetlerimiz, dünya- birlikte 1000’i aflk›n personelin
dial› bir oyuncu haline geldi. ca bilinen kaliteli iflgücümüz ve katk›da bulundu¤u sürekli ve
Güneydo¤u Avrupa, Türk genç kadromuzla fark yarat›yo- güvenli bir tafl›mac›l›k operas-
Cumhuriyetler ve Ortado¤u pa- ruz. Giderek daha çok marka- yonuna ulaflt›. Türk tafl›mac›l›k
zarlar› ile ithalat ve ihracat fa- m›z uluslararas› pazarlarda flirketlerinin transit geçifller ko-
aliyetlerine kapsaml› bir lojistik kendine yer buluyor. Türkiye’nin nusunda maruz kald›¤› k›s›tla-
orta¤› olarak destek olan DHL ve Türkiye’de faaliyet gösteren malar ve maliyetler yabanc› pla-
Freight Türkiye, büyümeye de- tüm flirketlerin bu baflar›s›na ve kal› araç kullan›m›n›n artmas›-
vam ediyor. DHL Freight Güney- büyümelerine ayak uydurabilen na sebep olurken, DHL Freight
do¤u Avrupa Bölge Direktörü bir lojistik altyap›s›na ihtiyac› organizasyon yap›s›n› Türk pla-
Selçuk Boztepe’nin liderli¤inde, var. 10 y›lda yakalad›¤›m›z h›zl› kal› araçlarla büyütmeye devam
10 y›ll›k dönemde y›lda 20 bin büyüme ile ithalat ve ihracat ediyor: DHL Freight’›n bölgede-
seferin üzerinde ve 400 bin tonu alan›nda güvenilen bir lojistik ki faaliyetleri yüzde 99 Türk pla-
aflk›n kapasiteyle TIR seferleri orta¤› olman›n mutlulu¤unu ya- kal› araçlarla gerçeklefliyor.
Avrasya Tüneli Projesi ödüllendi projenin aday oldu¤u ödül için yap›lan de¤erlendir-
mede, EBRD’nin belirledi¤i standartlar›n çok üzeri-
Asya ile Avrupa k›talar›n› ilk kez deniz taban›n›n ne ç›kan Avrasya Tüneli Projesi, aç›k farkla birinci
alt›ndan karayolu tüneliyle birlefltirmek amac›yla oldu. Ödül, Gürcistan’›n baflkenti Tiflis’te 14-15 Ma-
Ulaflt›rma, Denizcilik ve Haberleflme Bakanl›¤› Alt- y›s 2015 tarihlerinde gerçekleflen EBRD Y›ll›k Top-
yap› Yat›r›mlar› Genel Müdürlü¤ü (AYGM) taraf›n- lant›s›’ndaki törene kat›lan ATAfi Genel Müdürü Se-
dan ihale edilen, yap›m› ve iflletimi Avrasya Tüneli ok Jae Seo ve Genel Müdür Yard›mc›s› Mustafa
‹flletme ‹nflaat ve Yat›r›m A.fi. (ATAfi) taraf›ndan Tanr›verdi’ye verildi.
üstlenilen Avrasya Tüneli Projesi, uluslararas› ATAfi Genel Müdürü Seok Jae Seo, flunlar› söyle-
alanda çok sayg›n bir ödüle daha lay›k görüldü. Her di:“Benimsedi¤imiz bu bütünsel yaklafl›m, tüm tek-
y›l sürdürülebilirlik alan›ndaki baflar›l› uygulama- nik, çevresel, sosyal ve ifl güvenli¤i yan›nda en
lar› de¤erlendiren Avrupa ‹mar ve Kalk›nma Ban- önemlisi, özellikle ‹stanbul halk› olmak üzere tüm
kas› (EBRD), bu y›l ‘En ‹yi Çevresel ve Sosyal Uygu- paydafllar›m›z›n fayda sa¤lamas›n› kapsamaktad›r.
lama Ödülü’nü Avrasya Tüneli Projesi’ne verdi. 28 Projemizi gerçeklefltirirken Türkiye’ye sürdürüle-
bilir bir de¤er katmay› amaçl›yoruz.
“ATAfi Genel Müdür Yard›mc›s› Mustafa Tanr›-
verdi ise “Avrasya Tüneli’nin temelini, tüm paydafl-
lar›n ihtiyaçlar›n› anlamak ve fleffaf bir iletiflim po-
litikas› yürütmek esas›na göre oluflturduk. Projenin
çevresel ve sosyal faydalar›n› en yüksek seviyeye
ulaflt›rmak amac›yla flimdiye kadar EBRD’nin bu
anlamdaki yüksek standartlar›n› uygulad›k, bundan
sonra da ayn› flevkle devam edece¤iz” dedi.
84 KobiEfor Haziran 2015