Page 79 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 79

adeta bir aktarma merkezi konu-
          munda olan Türkiye, Asya ve Av-     “Nesnelerin ‹nterneti”  sektörde 10 y›lda
          rupa aras›nda stratejik bir köprü            1.9 trilyon dolar yaratacak
          konumunda olmas› nedeniyle lo-
          jistik hizmetler aç›s›ndan bölge-  Lojistik hizmeti sa¤lay›c›s›  f›ndan ortaya ç›kacak: yenilik ve
          nin lojistik üssü olma potansiye-  DHL ve IT sektörü temsilcisi Cis-  gelir art›fl›; 2.1 trilyon dolar, el-
          line sahiptir. Bu potansiyeli iyi  co, Dubai’de gerçekleflen DHL  deki varl›klar›n kullan›m›; 2.1
          de¤erlendiren sektör, Afrika, Or-  Global Teknoloji Konferans›’nda,  trilyon dolar. Tedarik zinciri ve
          ta Do¤u ve Orta Asya ülkelerine  ‘Nesnelerin ‹nterneti’ konusuna  lojistik; 1.9 trilyon dolar. Çal›-
          yönelmifltir.                     odaklanan yeni bir e¤ilim raporu  flanlar›n verimlili¤inde yaflana-
            Demiryolu serbestleflti: Lo-    yay›nlad›.  ‘Nesnelerin ‹nterneti’,  cak geliflmeler; 1.2 trilyon do-
          jistik sektöründe bu y›l demiryo-  bilgisayar, tablet ve cep telefonu  lar. Daha iyi müflteri deneyimi;
          lunun serbestleflmesi önemli bir  d›fl›ndaki elektronik aletlerin in-  700 milyar dolar.
          geliflmedir. Türkiye içinde tafl›-  ternete ba¤lanmas›n› tarif eden  Rapora göre önümüzdeki on
          mac›l›k a¤›rl›kl› olarak karayolu  bir terim olarak kullan›l›yor.  Gü-  y›ll›k sürede lojistik endüstrisi,
          ile yap›l›yor, demiryolunun ser-  nümüzde 15 milyar cihaz›n inter-  ‘Nesnelerin Interneti’nin her gün
          bestleflmesi ile birçok flirket bu  nete ba¤l› oldu¤unu not eden ve  hareket eden, takip edilen ve ye-
          alanda da önemli yat›r›mlara ha-  bu say›n›n 2020 y›l›nda 50 milya-  deklenen gerçek zamanl› mil-
          z›rlan›yor. Sektörün havayolu,   ra ç›kaca¤›n› öngören E¤ilim Ra-  yonlarca yüklemeye ba¤lanma-
          denizyolu ve liman yat›r›mlar› da  poru, yaklaflmakta olan bu tek-  s›yla birlikte daha yüksek ope-
          h›z kazand›.                     noloji devriminin ifl hayat›nda ya-  rasyonel etkinlik seviyeleri yaka-
            Ortado¤u: Özellikle Körfez ül-  rataca¤› etkiyi ele al›yor.  Rapora  layacak. Depolama operasyonla-
          kelerine olan karayolu tafl›mac›-  göre, lojistik operasyonlar› yürü-  r›nda ise internete ba¤lanm›fl
          l›¤›m›z çok büyük oranda durdu,  ten veya bir tedarik zincirine sa-  olan paletler ve malzemeler, da-
          bu durum devam edecek ve bek-    hip olan her flirket için ‘Nesnele-  ha ak›ll› envanter yönetimine izin
          lentiler, flartlar›n daha da zorla-  rin ‹nterneti’nin oyunu de¤ifltiren  verecektir. Navlun tafl›mac›l›¤›n-
          flaca¤› yönündedir.               sonuçlar› olacak.              da ise internete ba¤l› araçlara ait
            Posta Kanunu sorunu:  Sektör     Rapora göre, ‘Nesnelerin ‹n-  verilerin öngörebilmesi ve araç
          2015’e yepyeni ve önemli bir so-  terneti’ önümüzdeki on y›l için-  bak›m›n›n otomatik olarak plan-
          runla girdi. Ticari olsun ya da ol-  de 8 trilyon dolar de¤er yaratma  lanabilmesi sayesinde, ürünlerin
          mas›n 30 kiloya veya 300 desimet-  potansiyeline sahip. Bu yarat›-  takibi daha h›zl›, do¤ru ve güven-
          reküpe kadar olan gönderilerin   lan de¤er befl ana unsur tara-  li bir flekilde gerçekleflecek.
          Posta Kanunu çerçevesinde de-
          ¤erlendirilecek olmas› lojistik
          sektörünü hem yurtiçi hem de    tör analizine göre firmalar›n bü-  yap›lan de¤ifliklikler 2015 y›l›n-
          yurtd›fl› gönderilerde etkiliyor.  yük ço¤unlu¤u 2015 y›l›nda    da sektörün önemli sorunlar›
          Hangi tafl›ma flekli kullan›l›rsa  önemli oranda yeni yat›r›m ve is-  aras›nda say›l›yor.
          kullan›ls›n bu tan›ma uyan tafl›-  tihdam art›fl› planl›yor. Özellikle  Sonuç olarak: 2023 y›l›nda 500
          malar için yetki belgesi almak ve  son y›llarda Türkiye’de büyüyen  milyar dolarl›k ihracat hedefleyen
          yap›lan iflin cirosu üzerinden ev-  bir pazar olan lojistik sektörü,  Türkiye’nin d›fl ticaretindeki en
          rensel posta hizmetleri katk› pay›  birçok yabanc› firman›n yat›r›m  büyük güvencelerinden biri lojistik
          ödemek gerekiyor. Posta hizmet-  ve d›fl kaynak kullan›m› aç›s›n-  sektörüdür.  Ayr›ca lojistik, Türki-
          leri ile lojistik hizmetinin birbirin-  dan da ilgisini çekiyor.   ye için turizmden sonra en fazla
          den ayr›lmas› ve gönderi miktar›  Haks›z rekabet: Yetki belge-  potansiyeli bar›nd›ran ikinci sek-
          ve ebad› ne olursa olsun ticari mal  siz tafl›ma ile haks›z rekabet ya-  tördür. Esasen; Türkiye`nin ulu-
          tafl›ma lojisti¤inin bu kapsam›n d›-  rat›lmas›na karfl› 2015 y›l›nda  sal ve uluslararas› manada bir lo-
          fl›nda tutulmas› isteniyor.      önlemlerin artt›r›lmas› ve dene-  jistik merkez haline dönüflmesi
            Yabanc› ilgilisi: Beykoz Lojis-  timlerin s›klaflt›r›lmas› beklen-  süreci bütün h›z›yla devam etti¤i
          tik Meslek Yüksekokulu Lojistik  mektedir. Keza; Gümrük Yönet-  için sektör daima gözönündedir.
          Uygulamalar› ve Araflt›rmalar›   meli¤i'nde ve Yetkilendirilmifl  2015 y›l›nda lojistik sektörümüzün
          Merkezi taraf›ndan yap›lan sek-  Gümrük Müflavirli¤i Tebli¤i'nde  110-120 milyar dolarl›k büyüklü¤e
                                                                          yükselmesi do¤al olacak; çünkü
                                                                          dünya lojistik sektörü hacminin de
                                                                          2015’de 10-12 trilyon dolar de¤e-
                                                                          rinde olaca¤› hesaplan›yor. Türki-
                                                                          ye, Asya ve Avrupa aras›nda stra-
                                                                          tejik bir köprüdür ve bu konum
                                                                          Türkiye ekonomisinin gelece¤ini
                                                                          flekillendirecektir.
                                                                                    Haziran 2015 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84