Page 79 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 79
adeta bir aktarma merkezi konu-
munda olan Türkiye, Asya ve Av- “Nesnelerin ‹nterneti” sektörde 10 y›lda
rupa aras›nda stratejik bir köprü 1.9 trilyon dolar yaratacak
konumunda olmas› nedeniyle lo-
jistik hizmetler aç›s›ndan bölge- Lojistik hizmeti sa¤lay›c›s› f›ndan ortaya ç›kacak: yenilik ve
nin lojistik üssü olma potansiye- DHL ve IT sektörü temsilcisi Cis- gelir art›fl›; 2.1 trilyon dolar, el-
line sahiptir. Bu potansiyeli iyi co, Dubai’de gerçekleflen DHL deki varl›klar›n kullan›m›; 2.1
de¤erlendiren sektör, Afrika, Or- Global Teknoloji Konferans›’nda, trilyon dolar. Tedarik zinciri ve
ta Do¤u ve Orta Asya ülkelerine ‘Nesnelerin ‹nterneti’ konusuna lojistik; 1.9 trilyon dolar. Çal›-
yönelmifltir. odaklanan yeni bir e¤ilim raporu flanlar›n verimlili¤inde yaflana-
Demiryolu serbestleflti: Lo- yay›nlad›. ‘Nesnelerin ‹nterneti’, cak geliflmeler; 1.2 trilyon do-
jistik sektöründe bu y›l demiryo- bilgisayar, tablet ve cep telefonu lar. Daha iyi müflteri deneyimi;
lunun serbestleflmesi önemli bir d›fl›ndaki elektronik aletlerin in- 700 milyar dolar.
geliflmedir. Türkiye içinde tafl›- ternete ba¤lanmas›n› tarif eden Rapora göre önümüzdeki on
mac›l›k a¤›rl›kl› olarak karayolu bir terim olarak kullan›l›yor. Gü- y›ll›k sürede lojistik endüstrisi,
ile yap›l›yor, demiryolunun ser- nümüzde 15 milyar cihaz›n inter- ‘Nesnelerin Interneti’nin her gün
bestleflmesi ile birçok flirket bu nete ba¤l› oldu¤unu not eden ve hareket eden, takip edilen ve ye-
alanda da önemli yat›r›mlara ha- bu say›n›n 2020 y›l›nda 50 milya- deklenen gerçek zamanl› mil-
z›rlan›yor. Sektörün havayolu, ra ç›kaca¤›n› öngören E¤ilim Ra- yonlarca yüklemeye ba¤lanma-
denizyolu ve liman yat›r›mlar› da poru, yaklaflmakta olan bu tek- s›yla birlikte daha yüksek ope-
h›z kazand›. noloji devriminin ifl hayat›nda ya- rasyonel etkinlik seviyeleri yaka-
Ortado¤u: Özellikle Körfez ül- rataca¤› etkiyi ele al›yor. Rapora layacak. Depolama operasyonla-
kelerine olan karayolu tafl›mac›- göre, lojistik operasyonlar› yürü- r›nda ise internete ba¤lanm›fl
l›¤›m›z çok büyük oranda durdu, ten veya bir tedarik zincirine sa- olan paletler ve malzemeler, da-
bu durum devam edecek ve bek- hip olan her flirket için ‘Nesnele- ha ak›ll› envanter yönetimine izin
lentiler, flartlar›n daha da zorla- rin ‹nterneti’nin oyunu de¤ifltiren verecektir. Navlun tafl›mac›l›¤›n-
flaca¤› yönündedir. sonuçlar› olacak. da ise internete ba¤l› araçlara ait
Posta Kanunu sorunu: Sektör Rapora göre, ‘Nesnelerin ‹n- verilerin öngörebilmesi ve araç
2015’e yepyeni ve önemli bir so- terneti’ önümüzdeki on y›l için- bak›m›n›n otomatik olarak plan-
runla girdi. Ticari olsun ya da ol- de 8 trilyon dolar de¤er yaratma lanabilmesi sayesinde, ürünlerin
mas›n 30 kiloya veya 300 desimet- potansiyeline sahip. Bu yarat›- takibi daha h›zl›, do¤ru ve güven-
reküpe kadar olan gönderilerin lan de¤er befl ana unsur tara- li bir flekilde gerçekleflecek.
Posta Kanunu çerçevesinde de-
¤erlendirilecek olmas› lojistik
sektörünü hem yurtiçi hem de tör analizine göre firmalar›n bü- yap›lan de¤ifliklikler 2015 y›l›n-
yurtd›fl› gönderilerde etkiliyor. yük ço¤unlu¤u 2015 y›l›nda da sektörün önemli sorunlar›
Hangi tafl›ma flekli kullan›l›rsa önemli oranda yeni yat›r›m ve is- aras›nda say›l›yor.
kullan›ls›n bu tan›ma uyan tafl›- tihdam art›fl› planl›yor. Özellikle Sonuç olarak: 2023 y›l›nda 500
malar için yetki belgesi almak ve son y›llarda Türkiye’de büyüyen milyar dolarl›k ihracat hedefleyen
yap›lan iflin cirosu üzerinden ev- bir pazar olan lojistik sektörü, Türkiye’nin d›fl ticaretindeki en
rensel posta hizmetleri katk› pay› birçok yabanc› firman›n yat›r›m büyük güvencelerinden biri lojistik
ödemek gerekiyor. Posta hizmet- ve d›fl kaynak kullan›m› aç›s›n- sektörüdür. Ayr›ca lojistik, Türki-
leri ile lojistik hizmetinin birbirin- dan da ilgisini çekiyor. ye için turizmden sonra en fazla
den ayr›lmas› ve gönderi miktar› Haks›z rekabet: Yetki belge- potansiyeli bar›nd›ran ikinci sek-
ve ebad› ne olursa olsun ticari mal siz tafl›ma ile haks›z rekabet ya- tördür. Esasen; Türkiye`nin ulu-
tafl›ma lojisti¤inin bu kapsam›n d›- rat›lmas›na karfl› 2015 y›l›nda sal ve uluslararas› manada bir lo-
fl›nda tutulmas› isteniyor. önlemlerin artt›r›lmas› ve dene- jistik merkez haline dönüflmesi
Yabanc› ilgilisi: Beykoz Lojis- timlerin s›klaflt›r›lmas› beklen- süreci bütün h›z›yla devam etti¤i
tik Meslek Yüksekokulu Lojistik mektedir. Keza; Gümrük Yönet- için sektör daima gözönündedir.
Uygulamalar› ve Araflt›rmalar› meli¤i'nde ve Yetkilendirilmifl 2015 y›l›nda lojistik sektörümüzün
Merkezi taraf›ndan yap›lan sek- Gümrük Müflavirli¤i Tebli¤i'nde 110-120 milyar dolarl›k büyüklü¤e
yükselmesi do¤al olacak; çünkü
dünya lojistik sektörü hacminin de
2015’de 10-12 trilyon dolar de¤e-
rinde olaca¤› hesaplan›yor. Türki-
ye, Asya ve Avrupa aras›nda stra-
tejik bir köprüdür ve bu konum
Türkiye ekonomisinin gelece¤ini
flekillendirecektir.
Haziran 2015 KobiEfor 79