Page 80 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 80
SEKTÖR/LOJ‹ST‹K
Mars Logistics, yüzde 12 büyüme hedefliyor
Kara, hava, deniz ve demiryo- beklenilen düzeyde ilerliyor.
lu nakliyesi, fuar ve etkinlik lo- Tekstil sektörü siparifl kayb›na
jisti¤i, proje tafl›mac›l›¤›, güm- u¤ramad›. Önümüzde seçim, yaz
rükleme, sigorta, depolama gibi tatilleri ve Ramazan süreci var.
lojisti¤in tüm alanlar›nda hizmet Ard›ndan 9. aydan sonra sektör
veren Mars Logistics, iç ve d›fl toparlanmaya bafllayacakt›r”
ekonomideki tüm s›k›nt›lara bilgisini veriyor.
ra¤men 2015 y›l›nda yüzde 12
büyüme hedefliyor. Mars Logis- Mars organik ve
tics Genel Müdürü Ali Tulgar, inorganik büyüyecek
sektörün bu y›l maksimum yüz- Karl› büyüme ile 2015’i kapat- Ali Tulgar
de 5 büyüyece¤ini, 2015’in üçün- mak isteyen Mars Logistics, yat›-
cü çeyre¤inden sonra toparlan- r›mlar›na ise ara vermiyor. May›s Ali Tulgar, “Finansal olarak güç-
ma beklediklerini, Mars Logis- ay›n›n bafl›nda 100 yenileme 100 lü oldu¤umuz bir dönemde Hi-
tics’in ise yüzde 12 büyüyerek tane yeni al›m olmak üzere 16 tachi ile iflbirli¤i yapt›k ve global
600 milyon TL olan y›lsonu ciro- milyon Avro maliyetle 200 arac› oyuncu olduk. 1050 kiflilik ekibi-
sunu 2015 itibar›yla 700 milyon bünyesine katarak 1900 araç mizle art›k Türkiye’de veya böl-
TL’ye ç›karaca¤›n› öngörüyor. ünitesine ulaflan firma, 2016’n›n gesinde güçlü bir firma olmak
Hem sektörü hem Mars Lo- bafl›nda 150- 200 treyler al›m an- yerine dünya devi olmay› hedefli-
gistics’i konuflmak için biraraya laflmas›na imza atacak. Ayn› za- yoruz. Bunun için organik ve
geldi¤imiz Genel Müdür Ali Tul- manda depo yat›r›mlar›na da inorganik büyüme modellerini
gar, sektöre iliflkin genel bir de- a¤›rl›k veren Mars, ilk aflamada kullanabiliriz” diyor. Yurtd›fl›n-
¤erlendirme yaparak, “2000’li Had›mköy’de 50-60 bin metreka- dan firma sat›n alman›n birinci
y›llardan sonra lojistik sektörü- re alan üzerinde depo yat›r›m› öncelikleri olmad›¤›n›, as›l
nün önemi anlafl›lmaya bafllan- gerçeklefltirecek. Daha sonra ise amaçlar›n›n sa¤l›kl› büyüme ol-
d›. K›sa sürede önemli baflar›la- Anadolu Yakas›’nda 20 bin met- du¤unu belirten Tulgar, “Hitachi
ra imza atan sektörde özellikle rekarelik bir depolama yat›r›m› iflbirli¤inin k›sa sürede önemli
hizmet kalitesi AB standartlar›- daha planl›yor. Yenilikleri Tulgar, sonuçlar do¤urmas›n› bekleme-
n›n üzerine ulaflt›. Tüm sektör- flöyle anlat›yor: “Haftada 5 gün dik. Ancak bundan sonra h›zl› bir
lerin nabz›n› tutan bir sektör olan karfl›l›kl› olan ‹talya’n›n Tri- büyüme sürecine girece¤imizi
olarak lojistik, Türkiye’yi 2023 este kenti ile Lüksemburg’un düflünüyorum. Tüm dünya karfl›-
hedeflerine tafl›yacak en önemli Bettembourg flehirleri aras›nda m›zda ama önceli¤i Türkiye’ye
bileflendir” diyor. Sektörün yüz- intermodal tafl›mac›l›k a¤›n› haf- verece¤iz” diye konufluyor. Ada-
de 10-15 band›nda büyüme sü- tada 6 güne ç›kard›k. Ayr›ca Al- na, Gaziantep ve Mersin’de yat›-
recinin bu y›l maksimum yüzde manya ve Avusturya civar›nda r›mlara a¤›rl›k verdiklerinin alt›-
5 olaca¤›n› aktaran Tulgar, lojis- birçok noktaya tren yoluyla inter- n› çizen Tulgar, “Ortado¤u Böl-
tik sektörünün ekonomiden ba- modal tafl›mac›l›k yap›yoruz.” gesi’ndeki kaotik görüntü yok
¤›ms›z düflünülemeyece¤ini be- olacakt›r. Savafllar bittikten son-
lirterek, “Ekonomi durgun bir Hitachi’nin etkisi ra bölge ciddi bir yap›lanmaya gi-
deniz de¤il. Türkiye olarak kriz- ortaya ç›kacak recek. Türk lojistik sektörü ola-
lere al›flk›n bir ülkeyiz. Art›k pa- Japon devi Hitachi ile 2013 y›- rak yeniden yap›lanmada üzeri-
niklemiyoruz. Olaylara iyi tara- l›nda gerçeklefltirdikleri iflbirli¤i- mize düflen görevi yerine getire-
f›ndan bakarsak; otomotiv sek- nin sonuçlar›n› bu y›l itibar›yla ce¤iz. Oradaki büyümenin bir
töründe üretim ve sat›fllarda almaya bafllayacaklar›n› anlatan parças› olaca¤›z” diyor.
80 KobiEfor Haziran 2015