Page 80 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 80

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K




















          Mars Logistics, yüzde 12 büyüme hedefliyor

            Kara, hava, deniz ve demiryo-  beklenilen düzeyde ilerliyor.
          lu nakliyesi, fuar ve etkinlik lo-  Tekstil sektörü siparifl kayb›na
          jisti¤i, proje tafl›mac›l›¤›, güm-  u¤ramad›. Önümüzde seçim, yaz
          rükleme, sigorta, depolama gibi  tatilleri ve Ramazan süreci var.
          lojisti¤in tüm alanlar›nda hizmet  Ard›ndan 9. aydan sonra sektör
          veren Mars Logistics, iç ve d›fl  toparlanmaya  bafllayacakt›r”
          ekonomideki tüm s›k›nt›lara     bilgisini veriyor.
          ra¤men 2015 y›l›nda yüzde 12
          büyüme hedefliyor. Mars Logis-    Mars organik ve
          tics Genel Müdürü Ali Tulgar,     inorganik büyüyecek
          sektörün bu y›l maksimum yüz-     Karl› büyüme ile 2015’i kapat-  Ali Tulgar
          de 5 büyüyece¤ini, 2015’in üçün-  mak isteyen Mars Logistics, yat›-
          cü çeyre¤inden sonra toparlan-  r›mlar›na ise ara vermiyor. May›s  Ali Tulgar, “Finansal olarak güç-
          ma beklediklerini, Mars Logis-  ay›n›n bafl›nda 100 yenileme 100  lü oldu¤umuz bir dönemde Hi-
          tics’in ise yüzde 12 büyüyerek  tane yeni al›m olmak üzere 16   tachi ile iflbirli¤i yapt›k ve global
          600 milyon TL olan y›lsonu ciro-  milyon Avro maliyetle 200 arac›  oyuncu olduk. 1050 kiflilik ekibi-
          sunu 2015 itibar›yla 700 milyon  bünyesine katarak 1900 araç    mizle art›k Türkiye’de veya böl-
          TL’ye ç›karaca¤›n› öngörüyor.   ünitesine ulaflan firma, 2016’n›n  gesinde güçlü bir firma olmak
            Hem sektörü hem Mars Lo-      bafl›nda 150- 200 treyler al›m an-  yerine dünya devi olmay› hedefli-
          gistics’i konuflmak için biraraya  laflmas›na imza atacak. Ayn› za-  yoruz. Bunun için organik ve
          geldi¤imiz Genel Müdür Ali Tul-  manda depo yat›r›mlar›na da    inorganik büyüme modellerini
          gar, sektöre iliflkin genel bir de-  a¤›rl›k veren Mars, ilk aflamada  kullanabiliriz” diyor.  Yurtd›fl›n-
          ¤erlendirme yaparak, “2000’li   Had›mköy’de 50-60 bin metreka-  dan firma sat›n alman›n birinci
          y›llardan sonra lojistik sektörü-  re alan üzerinde depo yat›r›m›  öncelikleri  olmad›¤›n›,  as›l
          nün önemi anlafl›lmaya bafllan-   gerçeklefltirecek. Daha sonra ise  amaçlar›n›n sa¤l›kl› büyüme ol-
          d›. K›sa sürede önemli baflar›la-  Anadolu Yakas›’nda 20 bin met-  du¤unu belirten Tulgar, “Hitachi
          ra imza atan sektörde özellikle  rekarelik bir depolama yat›r›m›  iflbirli¤inin k›sa sürede önemli
          hizmet kalitesi AB standartlar›-  daha planl›yor. Yenilikleri Tulgar,  sonuçlar do¤urmas›n› bekleme-
          n›n üzerine ulaflt›. Tüm sektör-  flöyle anlat›yor: “Haftada 5 gün  dik. Ancak bundan sonra h›zl› bir
          lerin nabz›n› tutan bir sektör  olan karfl›l›kl› olan ‹talya’n›n Tri-  büyüme sürecine girece¤imizi
          olarak lojistik, Türkiye’yi 2023  este kenti ile Lüksemburg’un  düflünüyorum. Tüm dünya karfl›-
          hedeflerine tafl›yacak en önemli  Bettembourg flehirleri aras›nda  m›zda ama önceli¤i Türkiye’ye
          bileflendir” diyor. Sektörün yüz-  intermodal tafl›mac›l›k a¤›n› haf-  verece¤iz” diye konufluyor. Ada-
          de 10-15 band›nda büyüme sü-    tada 6 güne ç›kard›k. Ayr›ca Al-  na, Gaziantep ve Mersin’de yat›-
          recinin bu y›l maksimum yüzde   manya ve Avusturya civar›nda    r›mlara a¤›rl›k verdiklerinin alt›-
          5 olaca¤›n› aktaran Tulgar, lojis-  birçok noktaya tren yoluyla inter-  n› çizen Tulgar, “Ortado¤u Böl-
          tik sektörünün ekonomiden ba-   modal tafl›mac›l›k yap›yoruz.”   gesi’ndeki kaotik görüntü yok
          ¤›ms›z düflünülemeyece¤ini be-                                   olacakt›r. Savafllar bittikten son-
          lirterek, “Ekonomi durgun bir     Hitachi’nin etkisi            ra bölge ciddi bir yap›lanmaya gi-
          deniz de¤il. Türkiye olarak kriz-  ortaya ç›kacak               recek. Türk lojistik sektörü ola-
          lere al›flk›n bir ülkeyiz. Art›k pa-  Japon devi Hitachi ile 2013 y›-  rak yeniden yap›lanmada üzeri-
          niklemiyoruz. Olaylara iyi tara-  l›nda gerçeklefltirdikleri iflbirli¤i-  mize düflen görevi yerine getire-
          f›ndan bakarsak; otomotiv sek-  nin sonuçlar›n› bu y›l itibar›yla  ce¤iz. Oradaki büyümenin bir
          töründe üretim ve sat›fllarda    almaya bafllayacaklar›n› anlatan  parças› olaca¤›z” diyor.

          80 KobiEfor Haziran 2015
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85