Page 157 - KobiEfor_Nisan_2015
P. 157
KARADEN‹Z EKONOM‹K ‹fiB‹RL‹⁄‹
ÖRGÜTÜ (BSEC) BLACK SEA ECONOMIC COOPERATION
25 Haziran 1992’de on bir devlet (BSEC)
baflkan›n›n ‹stanbul zirvesin- BSEC: Black Sea Economic Cooperation has
de Karadeniz Ekonomik ‹fl- been founded by the 11 statesmen during a
th
birli¤i Örgütü’nün (KE‹) Summit in Istanbul on June 25 , 1992. The Per-
(BSEC: Black Sea Economic manent Secretariat of the organization, has
Cooperation) temeli at›ld›. moved to Istanbul since March 1994.
Çok büyük ümitler ba¤lanan Six members of the twelve (Azerbaijan, Ge-
bu örgütün Daimi Sekreter- orgia, Armenia, Moldova, RF, Ukraine), the
BSEC former USSR (Georgia external all current
Genel li¤i ise 1994 Mart’›ndan beri CIS) states, four former socialist (Albania,
Sekreteri ‹stanbul’a tafl›nd›. On iki üye-
Victor nin alt›s› (Azerbaycan, Gür- Bulgaria, Romania, Serbia) are the countries.
Tvircun cistan, Ermenistan, Moldo- Two former members of the NATO in BSEC,
va, RF, Ukrayna) eski SSCB namely Greece and Turkey, two new countries
(Gürcistan harici hepsi bugünkü BDT) cumhuriyet- are member of the EU (Bulgaria, Romania)
leri, dördü eski sosyalist (Arnavutluk, Bulgaristan, are available. This organization could not per-
Romanya, S›rbistan) ülkelerdir. KE‹’de NATO blo- form a major economic cooperation among
¤unun iki eski üyesi, yani Yunanistan ile Türkiye, iki the member countries. As it used to be, trade
yeni (Bulgaristan, Romanya) bulunmaktad›r. Ayr›ca and economic cooperation carried out in the
bu son üçü ayn› zamanda AB üyesidir. Bu örgüt de framework of bilateral agreements between
üye ülkeler aras›nda büyük bir ekonomik iflbirli¤i countries.
gerçeklefltirememifltir. Eskiden oldu¤u gibi ticaret
ve ekonomik iflbirlikleri ülkeler aras›nda ikili ant-
laflmalar çerçevesinde yap›lmaktad›r.
SILK ROAD
İPEK YOLU In terms of the present level of interdepen-
Dünya ekonomilerinin bugünkü karfl›l›kl› ba¤›m- dence of the world economy, it is impossible to
l›l›k düzeyi aç›s›ndan bak›ld›¤›nda bölgesel enteg- keep within the closed borders theregional in-
rasyonlar› kapal› s›n›rlar içinde tutmak olanaks›z- tegration. Every integration to be occured in
d›r. Avrasya Bölgesi’nde oluflacak her entegrasyon Eurasia Region, sooner or later it will show a
er veya geç di¤er bölgesel entegrasyonlarla bütün- tendency to unite with the other regional integ-
leflme e¤ilimi gösterecektir. rations.
Avrasya bölgesinde geliflen entegrasyonlar›n et- One of the first important areas will affect
kileyece¤i ilk önemli alanlardan biri, tarihi ‹pek Yo- the growing integration in the Eurasian region;
lu ülkeleri olacakt›r. it will be the historic Silk Road countries.
Avrasya ile iç içe olan ‹pek Yolu Bölgesi’nde (gü- The Silk Road region is intertwined with Eu-
zergah) Japonya, Kore, Rusya, Türkiye, Kazakistan rasia (route) if we take into account that there
Azerbaycan, ‹ran, Çin, Hindistan, Pakistan gibi ül- will be countries of Japan, Korea, Russia, Tur-
kelerin de bulundu¤unu gözönüne al›rsak karfl›m›- key, Kazakhstan, Azerbaijan, Iran, China, India
za görkemli bir ekonomik tablo ç›kacakt›r. and countries like Pakistan,we will see glorio-
‹pek Yolu ülkelerinin toplam nüfusu 2013 y›l› us economic picture.
itibar›yla 3 milyar 440 milyon 779 bin civar›nda- The total population of the Silk Road countri-
d›r. Bu ülkelerin toplam›nda senede 26 trilyon es are around 3 billion 440 million 779 thou-
658 milyar 232 milyon de¤erinde mal ve hizmet sand as of 2013. In total of this countries, 26
üretilmektedir. trillion 658 billion 232 million worth of goods
and services are produced.
Nisan 2015 KobiEfor 25