Page 89 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 89
S‹GORTA SEKTÖRÜ
Meral Eredenk Kurdafl l Türkiye’de halk›n yüzde 28’i “rahat”, yüzde
AvivaSA Emeklilik ve 49’u, “k›t kanaat”, yüzde 23’ü “s›k›nt›l›”.
Hayat CEO’su l Türk tüketicilerin yüzde 23’ü önümüzdeki on
iki ayda ülkenin genel ekonomik durumunun iyi-
Finansal ye gidece¤ini, yüzde 45’i kötüye gidece¤ini düflü-
nüyor.
karamsarl›k
l Türklerin yüzde 45’i önümüzdeki on iki ayda ül-
a¤›r bas›yor kenin durumunun kötüye gidece¤ini düflünürken,
hane halk›n›n finansal durumunun kötüye gidece¤i-
Global ölçekte yap›lan Tü- ni söyleyenlerin oran› ise yüzde 21.
keticilerin Tasarruf Tutumlar› Araflt›rmas› 2014’ün l Türklerin yüzde 34’ü hiç tasarruf edemiyor.
Türkiye sonuçlar› flöyledir: l Türklerin yüzde 21’i emeklilik, yüzde 28’i yat›-
l Türk halk›n›n yüzde 23’ü finansal s›k›nt› çeki- r›m, yüzde 29’u tasarruf ürünlerine sahip. Tüm ül-
yor. Kendi finansal durumunun iyiye gidece¤ini dü- kelerin ürün sahipli¤ine göre Türkiye’de ürün sa-
flünenlerin oran› ise yüzde 33. hipli¤i oran› çok düflük.
VAKIF EMEKL‹L‹K ANADOLU HAYATEMEKL‹L‹K
Yaflam Kulüpleri Yeni reklam kampanyas›
Vak›f Bank ifltiraki olan Anadolu Hayat Emeklilik’in ye-
Vak›f Emeklilik Genel Müdü- ni reklam kampanyas›nda zama-
rü Mehmet Bostan; sunduk- n›n h›zla akt›¤› vurgulan›yor, bi-
lar› ek faydalar dünyas› Ya- reysel emeklili¤in önemi esprili
flam Kulüpleri ile müflterile- bir dille anlat›l›yor. ‹nsanlar›n
rine; sa¤l›k, hobi, e¤itim, kendilerine ilk defa abi/abla ye-
spor, dan›flmanl›k ve sosyal rine amca/teyze denildi¤inde yafla-
aktivitelerin yan›s›ra konut d›¤› floktan yola ç›karak, emeklilik günlerinin göz
ve araçlar›yla ilgili özel hizmetleri ücretsiz veya in- aç›p kapay›ncaya kadar geldi¤inin alt› çiziliyor. #ba-
dirimli olarak sa¤lad›klar›n› aç›klad›. Yaflam Ku- naamcadediler, #banateyzedediler hashtagleriyle
lüpleri’nin say›s› befl: Sa¤l›k, Hobi, Destek, Elit ve de benzer tecrübeler yaflayanlar›n, o ana dair hika-
Elit Plus. yelerini Twitter’dan paylaflmalar› öneriliyor.
ÇA⁄RI MERKEZLER‹ SEKTÖRÜ
Metin Tarakç› dolu’da kad›nlar›n iflgücüne kat›l›m› aç›s›ndan çok
ÇMD (Ça¤r› Merkezleri önemli oldu¤unu düflünüyoruz. 2015’te sektörümü-
Derne¤i) Baflkan› zün yüzde 10 civar›nda büyümesini bekliyoruz. Bu
büyüme özellikle kamu, tüketim ürünler, peraken-
Sektör h›zla de ve sa¤l›k sektöründe artan müflteri iliflkileri ihti-
büyüyor yac›ndan kaynaklanacak. Sektörümüz devlet tara-
f›ndan daha fazla oranda teflvik edilmeli.
2014 y›l›nda ça¤r› merkezi
sektörünün toplam büyüklü-
¤ü 1.6 milyar dolar seviyesin-
de gerçekleflmiflti. Sektörü-
müzde farkl› ölçeklerde ve farkl› flehirlere yay›lm›fl
1200 adet ça¤r› merkezi oldu¤u tahmin ediyoruz ve
toplam çal›flan say›m›z›n ise 2014 sonu itibariyle 80
bine ulaflaca¤›n› öngörüyoruz.
‹stihdam›n co¤rafi olarak da¤›l›m›na bakt›¤›m›z-
da ise; yüzde 42 ‹stanbul, yüzde 8 Ankara, yüzde 3
‹zmir ve yüzde 47 di¤er Anadolu flehirleri oldu¤u
görülüyor. Ça¤r› merkezi çal›flanlar›n›n yüzde
64’ünü kad›nlar oluflturuyor ki bu da özellikle Ana-
Ocak 2015 KobiEfor 89