Page 89 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 89

S‹GORTA SEKTÖRÜ


                                  Meral Eredenk Kurdafl        l Türkiye’de halk›n yüzde 28’i “rahat”, yüzde
                                  AvivaSA Emeklilik ve     49’u, “k›t kanaat”, yüzde 23’ü “s›k›nt›l›”.
                                  Hayat CEO’su                l Türk tüketicilerin yüzde 23’ü önümüzdeki on
                                                           iki ayda ülkenin genel ekonomik durumunun iyi-
                                        Finansal           ye gidece¤ini, yüzde 45’i kötüye gidece¤ini düflü-
                                                           nüyor.
                                     karamsarl›k
                                                              l Türklerin yüzde 45’i önümüzdeki on iki ayda ül-
                                      a¤›r bas›yor         kenin durumunun kötüye gidece¤ini düflünürken,
                                                           hane halk›n›n finansal durumunun kötüye gidece¤i-
                                  Global ölçekte yap›lan Tü-  ni söyleyenlerin oran› ise yüzde 21.
            keticilerin Tasarruf Tutumlar› Araflt›rmas› 2014’ün  l Türklerin yüzde 34’ü hiç tasarruf edemiyor.
            Türkiye sonuçlar› flöyledir:                       l Türklerin yüzde 21’i emeklilik, yüzde 28’i yat›-
              l Türk halk›n›n yüzde 23’ü finansal s›k›nt› çeki-  r›m, yüzde 29’u tasarruf ürünlerine sahip. Tüm ül-
            yor. Kendi finansal durumunun iyiye gidece¤ini dü-  kelerin ürün sahipli¤ine göre Türkiye’de ürün sa-
            flünenlerin oran› ise yüzde 33.                 hipli¤i oran› çok düflük.


                                 VAKIF EMEKL‹L‹K               ANADOLU HAYATEMEKL‹L‹K
                                 Yaflam Kulüpleri               Yeni reklam kampanyas›
                                 Vak›f Bank ifltiraki olan      Anadolu Hayat Emeklilik’in ye-
                               Vak›f Emeklilik Genel Müdü-  ni reklam kampanyas›nda zama-
                               rü Mehmet Bostan; sunduk-    n›n h›zla akt›¤› vurgulan›yor, bi-
                               lar› ek faydalar dünyas› Ya-  reysel emeklili¤in önemi esprili
                               flam Kulüpleri ile müflterile-  bir dille anlat›l›yor. ‹nsanlar›n
                               rine; sa¤l›k, hobi, e¤itim,  kendilerine ilk defa abi/abla ye-
                               spor, dan›flmanl›k ve sosyal  rine amca/teyze denildi¤inde yafla-
                               aktivitelerin yan›s›ra konut  d›¤› floktan yola ç›karak, emeklilik günlerinin göz
            ve araçlar›yla ilgili özel hizmetleri ücretsiz veya in-  aç›p kapay›ncaya kadar geldi¤inin alt› çiziliyor. #ba-
            dirimli olarak sa¤lad›klar›n› aç›klad›. Yaflam Ku-  naamcadediler, #banateyzedediler hashtagleriyle
            lüpleri’nin say›s› befl: Sa¤l›k, Hobi, Destek, Elit ve  de benzer tecrübeler yaflayanlar›n, o ana dair hika-
            Elit Plus.                                      yelerini Twitter’dan paylaflmalar› öneriliyor.

                                        ÇA⁄RI MERKEZLER‹ SEKTÖRÜ



                                 Metin Tarakç›             dolu’da kad›nlar›n iflgücüne kat›l›m› aç›s›ndan çok
                                 ÇMD (Ça¤r› Merkezleri     önemli oldu¤unu düflünüyoruz. 2015’te sektörümü-
                                 Derne¤i) Baflkan›          zün yüzde 10 civar›nda büyümesini bekliyoruz. Bu
                                                           büyüme özellikle kamu, tüketim ürünler, peraken-
                                     Sektör h›zla          de ve sa¤l›k sektöründe artan müflteri iliflkileri ihti-
                                        büyüyor            yac›ndan kaynaklanacak. Sektörümüz devlet tara-
                                                           f›ndan daha fazla oranda teflvik edilmeli.
                                 2014 y›l›nda ça¤r› merkezi
                               sektörünün toplam büyüklü-
                               ¤ü 1.6 milyar dolar seviyesin-
                               de gerçekleflmiflti. Sektörü-
            müzde farkl› ölçeklerde ve farkl› flehirlere yay›lm›fl
            1200 adet ça¤r› merkezi oldu¤u tahmin ediyoruz ve
            toplam çal›flan say›m›z›n ise 2014 sonu itibariyle 80
            bine ulaflaca¤›n› öngörüyoruz.
              ‹stihdam›n co¤rafi olarak da¤›l›m›na bakt›¤›m›z-
            da ise; yüzde 42 ‹stanbul, yüzde 8 Ankara, yüzde 3
            ‹zmir ve yüzde 47 di¤er Anadolu flehirleri oldu¤u
            görülüyor. Ça¤r› merkezi çal›flanlar›n›n yüzde
            64’ünü kad›nlar oluflturuyor ki bu da özellikle Ana-
                                                                                       Ocak 2015 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94