Page 84 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 84

SEKTÖRLER




                                       GIDA VE ‹ÇECEK SEKTÖRÜ


                                fiemsi Kopuz                 dolar oldu. Böylece g›da ve içecekte d›fl ticaret faz-
                                TGDF Baflkan›                lam›z y›l›n ilk 10 ay›nda 4 milyar 423 milyon dolara
                                                            yükseldi.
                                 Yüzde 6.5 büyüme             2015 y›l›na iliflkin sektörel öngörülerimiz ise
                                                            flöyledir: Yüzde 6-6.5 civar›nda sektörel büyüme
                                     bekleniyor
                                                            tahmin ediyoruz. 320 milyar TL civar›nda sektörel
                                                            GSMH yarataca¤›m›z› düflünüyoruz. 15 milyar do-
                                  2014 y›l› g›da sanayi için
                               yurtiçinde talebin k›s›ld›¤› ve  lar ihracat, 7-7.5 milyar dolar düzeyinde ithalat
                               maliyetlerin art›fl yönünde   bekliyoruz. Kapasite kullan›m oranlar›n›n yüzde
                               bask›land›¤› zor bir y›l oldu.  75-80 seviyesine ulaflmas› da mümkün görünüyor.
           Sektörümüzün 2014 y›l› g›da ve içecek ifl hacmi,  Yeni yat›r›mlarla bugün 400 binin üzerinde olan
           yüzde 5-6 civar›nda büyümeyle 300 milyar liray›  do¤rudan istihdam›n yüzde 10-15 seviyesinde art›-
           aflt›. 2014 y›l› Ocak-Ekim döneminde 4 milyar 618  r›lmas› sözkonusu olabilir.
           milyon dolarl›k g›da ve içecek ürünleri ithalat›na  Sektörümüz  AB’ye tam üyelik müzakereleri
           karfl›l›k sektörümüzün ihracat› 9 milyar 41 milyon  kapsam›nda önemli bir rekabet gücü kazand›.


                       ESTUZ                                  Dünya           ÜLKER
                       Makine                                  ödülü          Bi’rüya
                       yat›r›m›                          Türk  Amerikan       Ülker,   yeni
                       Estuz Yönetim Ku-        Dernekleri   Federasyonu    ürünü Bi’rüya ile
                     rulu Baflkan› Vedat             (TADF) ve DMW Ulus-     çikolata deneyi-
                     Özdemir, moderni-              lararas› Diplomatlar    minde yepyeni
                     zasyon ve kapasite             Birli¤i (DMW) iflbirli¤i  bir sayfa aç›yor.
                     art›fl›na yönelik yat›-         ile Washington'da dü-   Ülker Bi’rüya,
                     r›mlar yapan Es-               zenlenen 3. Dünya Ka-   üç k›vr›ml› flekli
            tuz’un 2014 y›l›n› yüzde 20 büyü-       lite Zirvesi’nde, Beypa-  ve farkl› lezzeti ile elle yap›lm›fl
            me ile kapatt›¤›n›, yat›r›mlar›na       zar› Do¤al Maden Suyu   hissi uyand›r›yor. Kremas›n›n
            2015 y›l›nda da devam edecek-           2014 Dünya Kalite       içindeki kakao parçac›klar› ürü-
            lerini aç›klad›.                        Ödülü’nü ald›.          nün lezzetini zenginlefltiriyor.


                                        ENDÜSTR‹YEL OTOMASYON SEKTÖRÜ


                                 Sedat Sami Ömero¤lu       bilgisayar altyap› bileflenleri olmak üzere üst sevi-
                                 Endüstriyel Otomasyon     ye ileri teknolojiler temel al›narak yeni üretim tek-
                                 Sanayicileri Derne¤i      nolojileri gelifltirilmektedir. Bu sayede mevcut bile-
                                 (ENOSAD) Baflkan›
                                                           flenler küçülmekte, kabiliyetleri art›r›lmakta ve
                                                           herbiri bir IP numaras›yla üst seviye bilgisayar a¤›-
                                      Otomasyon            na kablolu veya kablosuz olmak üzere belirli proto-
                                    insan›n yerine         kollerle ba¤lanacakt›r. Bu flekilde gelifltirilerek
                                        geçecek            ak›ll› fabrikalar üretimde esneklik ve yüksek verim
                                                           kabiliyeti sa¤layacakt›r...
                                 Günümüzde toplam tekno-     Bugünün ihtiyaç ya da toplam tüketim maddele-
           lojide gelinen nokta itibar›yla ROBOT lar›n marifetle-  rinde aranan standart fonksiyonlar gelecekte ola-
           rindeki geliflmeler, bilgisayar teknolojilerinin fabrika  ¤anüstü beklentilere gebedir. Buna karfl›l›k fiyatla-
           üretim sahas›nda gerek kontrol ve gerekse bilgi top-  r›n o düzeyde düfltü¤ü bir üretim dünyas›nda bugü-
           lama amaçl› kullan›lmaya bafllanmas› ve nihayet ya-  nün standart üretim yöntemleriyle nas›l bir rekabet
           z›l›m ve donan›m temelli kablosuz haberleflme a¤la-  olaca¤›n› düflünmek gerçekten zor bir uzakgörü-
           r› marifetiyle SIBERNETIK düzeyine ç›kan cihazlar  dür. Siyasi erk, üniversiteler, sanayiciler ve daha
           aras› haberleflme teknolojilerinin ak›ll› alg›lay›c›lar-  önemlisi yeni tip tüketici profilinin söylenecek çok
           la bütünlefltirilmesi fleklinde tan›mlanan bir sürece  sözü olmal›d›r. Bu noktada h›zla biraraya gelmeli,
           girilmifltir. Özetle otomasyon ara sanayi ürün girdi-  konuflmal› ve ortak hareket edebilme kültürünü ge-
           leri ve bunlarla entegre edilecek gömülü yaz›l›m ve  lifltirebilmek zorunluluktur. ‘Biz’ demenin vaktidir.

           84 KobiEfor Ocak 2015
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89