Page 93 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 93

OTOMOT‹V SEKTÖRÜ


                           OSD Raporu                      tarak 45 bin adet oldu.
                                                             ‹hracat-ithalat: 2014 y›l› Ocak-Kas›m dönemin-
              Pazar: 2014 y›l› Ocak-Kas›m dönemi toplam sa-  de 530 bin adedi otomobil olmak üzere, toplam
           t›fllar yüzde 14 azal›flla 653 bin adet oldu. 2014 y›l›  803 bin adet tafl›t ihraç edildi. 2014 y›l› Ocak-Ka-
           ayn› döneminde otomobil sat›fllar›, yüzde 15 oran›n-  s›m döneminde gerçekleflen tafl›t arac› ihracat›,
           da azald› ve 477 bin adet düzeyine geriledi. 2014 y›-  2013 y›l› ayn› dönemine göre yüzde 5 oran›nda
           l› Ocak-Kas›m aras›nda toplam otomobil sat›fllar›  artt›. T.C Ekonomi Bakanl›¤› Otomotiv Endüstrisi
           yüzde 15, ithal otomobil sat›fllar› yüzde 20 oran›nda  ‹hracatç›lar Birli¤i verilerine göre, 2014 y›l› Ocak-
           azald›. Yerli otomobil sat›fllar›nda ise de¤ifliklik ol-  Kas›m döneminde toplam ihracat, 2013 y›l› ayn›
           mad›. 2014 y›l› Ocak-Kas›m döneminde, geçen y›la  dönemine göre yüzde 6 oran›nda artt› ve 21 milyar
           göre toplam hafif ticari araç sat›fllar› yüzde 10, yer-  dolar oldu.Bu dönemde, toplam ana sanayi ve yan
           li hafif ticari araç sat›fllar› yüzde 10, ithal hafif tica-  sanayi ihracat› yüzde 6 oran›nda artt›. Toplam
           ri araç sat›fllar› ise yüzde 11 oran›nda azald›.  otomotiv sanayi ihracat›, 2014 y›l› Ocak-Kas›m dö-
              Üretim: 2014 y›l› Ocak-Kas›m döneminde oto-  nemi itibar›yla ihracat s›ralamas›nda birinci s›ra-
           mobil üretimi, yüzde 14 oran›nda artarak 663 bin  da yerald›. ‹thalat›n pazar pay›, 2014 y›l› Ocak-Ka-
           adet düzeyinde gerçekleflti. 2014 y›l› Ocak-Kas›m  s›m döneminde yüzde 74 gibi çok yüksek bir oran-
           döneminde traktör üretimi yüzde 20 oran›nda ar-  da gerçekleflti.

                              Citroën C4 Cactus’e             Otokar Doruk
                              ödül                            Electra
                              ‘’TECHNOBEST’’ oylamas›n-       Otokar taraf›ndan tasar-
                            da Citroën C4 Cactus, ‘Air-     lan›p üretilen Türkiye’nin ilk
                                 ®
                            bump ’ teknolojisi ile ödül al-  elektrikle çal›flan otobüsü
                            maya hak kazand›.  Citroën Cac-  Doruk Electra; ‹stanbul
                            tus’ün çevresini kaplayan Air-  Üniversitesi, Y›ld›z Teknik
                            bump teknolojisinde, hava kap-  Üniversitesi ve ‹stanbul
                            sülleri amortisör görevi görerek  Teknik Üniversitesi kam-
            otomobili d›flar›dan gelebilecek ufak darbelere  püslerinde ö¤renciler tara-
            karfl› koruyor.                                  f›ndan denenecek.

                              Volkswagen’in prestijli         Yeni Mercedes-
                              modeli Caravelle                Benz Vito
                              Volkswagen Ticari Araç’›n       Türkiye’de
                            prestijli modeli Caravelle, 9+1   Yak›t ekonomisi ve yük-
                            versiyonuyla 2015 y›l›n›n Ocak  sek kalite standartlar› ile
                            ay›nda pazara sunulacak. Yeni   segmentinin en iddial›
                            ek donan›mlar›yla farkl›laflan   markas› olmaya haz›rlanan
                            Caravelle 9+1 modeli, minibüs   yeni Mercedes-Benz Vito,
                            amaçl› kullan›m için de tercih  cazip fiyatlar›yla kullan›c›-
                            edilebilecek.                   lar›n be¤enisine sunuluyor.


                                        LOJ‹ST‹K SEKTÖRÜ


                                 TURGUT ERKESK‹N
                                 Uluslararas› Tafl›mac›l›k ve   ruz. Lojistik sektöründe Türkiye haketti¤i pay› ala-
                                 Lojistik Hizmet Üretenleri   mamaktad›r.
                                 Derne¤i (UT‹KAD) Baflkan›    Türk lojistik kültürünü gelifltirmemiz gerekir.
                                                           Bunu da sektörde kaliteyi yükseltip, inovasyona
                                     Lojisti¤in yol        önem vererek yapabiliriz. Ülke genelinde lojisti¤in
                                  haritas›n› çizelim       do¤ru anlafl›lmas› ve kurgulanmas› art›k kaç›n›l-
                                                           maz. Mutlaka bir durum tespiti yapmal›y›z, bugün
                                 Lojisti¤in Dünya’da ve Tür-  lojistikte nerede oldu¤umuzu tespit ederek ileriye
                               kiye’deki dönüflümünü izliyo-  yönelik matematiksel modelleme yapmal›y›z.
                                                                                        Ocak 2015 KobiEfor 93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98