Page 40 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 40

KAPAK



                                     Türkiye’nin 2015 ekonomi gündemi

             SAVAfi ÖZAYDEM‹R                                ve hesap verilebilirli¤i güçlendirmek gibi önemli
             Eskiflehir Sanayi Odas› (ESO) Baflkan›           bir amac› da üzerinde tafl›yan paket, ülke sanayi-
                                                            miz aç›s›ndan uzun vadeli sürdürülebilir kalk›n-
                                Verimlilik ve               mas› için önem arz etmektedir.
                                                              Bir di¤er önemli husus da, teflvik uygulamala-
                                  kalk›nma                  r›nda bir önceki teflvik paketlerinin eksikleri dik-
                              desteklenmeli                 kate al›n›p uygulaman›n öyle yap›lmas› son de-
                                                            rece önemlidir. Sanayi, Ar-Ge ve teknoloji ala-
                             Türkiye tarihinin en önemli ya-  n›nda bir seferberlik havas›na bürünmemiz ge-
                          p›sal ekonomik dönüflümü olarak    rekmektedir. Buradaki seferberlikten kast›m›z
                          nitelendirilen 10. Kalk›nma Plan›  sanayi alan›ndad›r. Bu konuda at›lacak ad›mlar-
                          Öncelikli Dönüflüm Program› ve     dan biri de dünyan›n dört bir yan›nda yetiflmifl,
                          beraberinde ifade edilen 9 mad-   ifl-güç sahibi, bilgi sahibi birçok Türk yat›r›mc›s›-
                          delik ekonomik reformlar paketi   n› geri getirmek olmal›. Hükümetimiz’in bu ko-
                          aç›kland›.  Dört y›l içinde GSYH’yi  nuda program yapt›¤›n› da tahmin ediyoruz.
                          1.3 trilyon dolara ç›karmak, cari   2015 y›l› için dünya geneline bakt›¤›m›zda ül-
             a盤› yüzde 5.2’ye çekmek, iflsizlik oran›n› da yüz-  ke ekonomilerinin kendilerini dengeleme süreci
             de 7 civar›na düflürmek hedefinde olan program,  içerisinde oldu¤unu söyleyebiliriz. ‹flsizlik, borç
             ithalattan teknolojiye, kamu al›mlar›ndan yerli  ve global krizler büyümeyi önemli ölçüde etkile-
             üretime, enerji üretiminden tar›ma ve sa¤l›k en-  di ve etkilemeye devam etmekte. Sözkonusu et-
             düstrisine kadar uzun zamand›r sanayicilerimizin  kilerin yan›nda düflük faiz, s›cak politik ve çat›fl-
             bekledi¤i alanlarda de¤iflimi içeriyor. Verimlili¤i  ma riskleri, Avrupa ekonomisinin toparlanama-
             art›rmak, sürekli kalk›nmay› teminat alt›na almak  mas› dünya için 2015 y›l›n› zor hale getirebilir.



             5    KAMU GEL‹RLER‹N‹N                         lardan elde edilmesi.
                                                              l Belediye ve il özel idarelerinin sermaye gelir-
                  KAL‹TES‹N‹N ARTIRILMASI                   leri hariç öz gelirlerinin Plan dönemi sonunda
                                                            GSYH’ya oran olarak yüzde 1.7’ye ç›kar›lmas›.
              Etkin bir kamu mali sistemi için kamu gelirleri-
           nin sa¤l›kl› ve sürekli kaynaklardan ça¤dafl yön-  6    ‹fi VE YATIRIM ORTAMININ
           temlerle toplanmas› son derece önemlidir. Bu sü-       GEL‹fiT‹R‹LMES‹
           reçte, sadece mali kayg›lar›n de¤il, ekonomik ve
           sosyal amaçlar›n da dikkate al›nmas› modern ka-
           mu mali yönetiminin bir gere¤i haline gelmifltir.   ‹fl ve yat›r›m ortam›na iliflkin sorunlardan bü-
              Gelir mevzuat›n›n oluflturulmas›ndan, gelirlerin  rokratik süreçler, hukuki süreçler ve yat›r›m yeriy-
           toplanmas›na ve kamuoyunun bilgilendirilmesine   le ilgili olanlar öne ç›kmaktad›r. Bu sorunlar›n da-
           kadar olan tüm sürecin kalitesinin art›r›lmas› bü-  ha etkin bir koordinasyonla çözülmesinin, yat›r›ma
           yük önem arz etmektedir.                         iliflkin belirsizlikleri azaltarak gerek yerli gerek
              Program kapsam›nda  kamu mali sisteminin ih-  do¤rudan yabanc› yat›r›mlar› kolaylaflt›raca¤› dü-
           tiyaç duydu¤u gelirlerin sa¤l›kl› ve sürekli kaynak-  flünülmektedir.
           lara dayand›r›lmas›n›n yan›nda, gelirlerin etkili ve  Bu programda, ifl ve yat›r›m ortam›n›n öncelikli
           ekonomik bir flekilde toplanmas›, vergide adaletin  sorunlar›na odaklan›larak, yat›r›mc›n›n karfl›laflt›-
           sa¤lanmas›, gelir da¤›l›m›n›n iyilefltirilmesi, tasar-  ¤› belirsizliklerin giderilmesi ve sorunlar›n h›zla
           ruflar›n art›r›lmas›na katk› sa¤lanmas› ve yerel yö-  çözülmesi, bunun için mevcut mekanizmalar›n iyi-
           netimlerin mali yönden merkezi yönetime ba¤›ml›-  lefltirilerek yat›r›mlar›n art›r›lmas› amaçlanmak-
           l›¤›n›n azalt›lmas› amaçlanmaktad›r.             tad›r.
              Bu Program kapsam›nda, sosyal güvenlik prim     Program›n Hedefleri:
           tahsilatlar›n›n art›r›lmas› ve kay›t d›fl›l›kla müca-  l Özel sektör yat›r›mlar›n›n GSYH’ya oran›n›n
           dele gibi ele al›nabilecek birçok önemli konu ol-  2018 y›l› sonunda yüzde 19.3’e ç›kar›lmas›.
           makla birlikte, di¤er Öncelikli Dönüflüm Program-   l Plan dönemi boyunca (gayrimenkul hariç) kü-
           lar›n›n kapsam› da gözetilerek odaklan›lacak alan-  mülatif uluslararas› do¤rudan yat›r›m tutar›n›n
           lar afla¤›daki bileflenlerle s›n›rland›r›lm›flt›r.  92.8 milyar dolara ulaflmas›.
              Program Hedefleri:                              l ‹fl Yapma Kolayl›¤› Endeksi s›ralamas›nda ilk
              l Vergilemede hizmet sunumu kalitesinin art›-  40 ülke aras›na girilmesi.
           r›lmas›.                                           l Süreçlerin iyilefltirilmesi suretiyle yat›r›m yeri
              l Kamu gelirlerinin sa¤l›kl› ve sürekli kaynak-  tahsis miktar›n›n art›r›lmas›.

            40 KobiEfor Ocak 2015
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45