Page 88 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 88
SEKTÖR/PROJE LOJ‹ST‹⁄‹
rin bafl›nda inflaat ve enerji sektörleri geliyor.
Özellikle yurtd›fl›ndaki hidroelektrik santrallerine,
baraj, köprü, rüzgar enerji santrali inflaatlar›na
proje tafl›malar› yap›l›yor. Nuho¤lu, sektörün mev-
zuatsal ya da uygulamada yaflad›¤› s›k›nt›lar› ise
flöyle anlat›yor: “AB ülkelerindeki mevzuat anla-
m›nda sa¤lanan kolayl›klara bak›ld›¤›nda özel izin
belgelerinin y›ll›k olarak tahsis edilmesi, tafl›ma-
lardaki kolaylaflt›r›c› prosedürlerin fazlal›¤› yurtd›-
fl›ndaki proje tafl›mac›l›¤›n›n avantajlar› olarak s›-
ralanabilir. Ülkemizde proje tafl›malar›na iliflkin
ayr› bir mevzuat›n bulunmamas› sebebiyle uygula-
ma anlam›nda karfl›lafl›lan farkl›l›klar ve bunlar›n
yaratt›¤› ek maliyet ve prosedürler de ülkemizin
Osman Küçükertan
yurtd›fl›na k›yasla dezavantaj› olarak görülebilir.”
UND’nin verilerine göre 400.000 kifliye istih-
dam yaratan uluslararas› karayolu tafl›mac›l›k Otomatik Ayr›flt›rma Sistemi devrede
sektörünün GSYH’daki pay› yüzde 15 civar›nda. Sektörde yeniliklere imza atarak büyümeyi ter-
Sektörün toplam yat›r›m› 10 milyar dolar iken cih eden OMSAN, depolar›nda yo¤un iflçilik gerek-
Türkiye’ye y›ll›k döviz getirisi 8 milyar dolar. 2013 tiren dolay›s›yla hataya en aç›k süreçlerden birini
y›l›ndaki 42 milyar dolarl›k ihracat gerçekleflme- oluflturan ürün ayr›flt›rma ifllemleri yaz›l›m›n› OM-
sinde hizmet ihracat› gerçekleflmesi ise 13.2 mil- SAN mühendislerinin gelifltirdi¤i “Otomatik Ayr›fl-
yar dolar› buluyor. Tafl›mac›l›k sektörünün dahil t›rma Sistemi” (Sorter) ile çözüyor. Projenin ikinci
oldu¤u hizmet ihracat› hedefinde belirlenen ra- faz›nda TÜB‹TAK-TEYDEB kapsam›nda al›nan ma-
kam 2023 y›l›nda 150 milyar dolara ulafl›yor. Bu- li destek ile sorterin etkinli¤inin artt›r›lmas›n› he-
nun içinde sektörün pay› ise 60 milyar dolar ola- deflediklerini aktaran Küçükertan, firman›n gelifli-
cak. Proje tafl›mac›l›¤›n›n genel hedefler içindeki mine iliflkin flunlar› anlat›yor: “Denizyolu ve demir-
pay›n›n artmas› ise gerek mevzuat gerek ise uy- yolu tafl›malar›n›n portföyündeki a¤›rl›¤›n› art›r-
gulama anlam›nda gerçeklefltirilecek iyileflmele- may› planlayan OMSAN; gemi, lokomotif ve müflte-
re ba¤l› olarak artacak. rilerinin sektörlerine özel vagon yat›r›mlar›yla in-
termodal tafl›mac›l›¤›n avantajlar›n› kullanarak,
Anadolu’nun her köflesindeki müflterilerini Avru-
OMSAN, 2014’te büyüme odakl› pa’n›n tamam›na en rekabetçi koflullarda ulaflt›r-
OMSAN, Türkiye ve Avrupa’da ekonomideki bü- may› hedeflemektedir.”
yümenin yavafllamas›na ra¤men sektörün ortala-
mas›n›n üzerinde büyüyerek 2013 y›l›n› 640 milyon Baflar›s› tescilli marka: OMSAN
TL’lik bir ciro büyüklü¤üyle kapatt›. OMSAN, 2014 Bugün Avrupa’n›n çeflitli ülkelerinde flirketleri,
y›l›n›,15 milyon dolar tutar›nda yat›r›m, yüzde 15 irtibat ofisleri ve acenteleriyle faaliyetlerini yürü-
büyüme oran› ve yaklafl›k 750 milyon TL düzeyinde ten OMSAN, gösterdi¤i yüksek ifl performans› ne-
bir ciro ile tamamlamay› hedefliyor. OMSAN Genel deniyle Avrupa’n›n en prestijli ifl dünyas› ödüllerin-
Müdürü Osman Küçükertan, bu y›l önemli bir tica- den biri olarak gösterilen ‘European Business
ret ve sanayi merkezi olan Gaziantep’te yeni bir Awards 2013/14’ Yar›flmas›’nda ‘150 Milyon Euro
Bölge Müdürlü¤ü kurduklar›n› belirterek, “Haziran ve Üzeri Y›ll›k Cirosu Olan Büyük fiirketler’ katego-
ay›nda faaliyete bafllayan Gaziantep Bölge Müdür- risinde Avrupa’n›n en baflar›l› 10 firmas› aras›nda
lü¤ü ile OMSAN, Gaziantep ve çevre illerdeki lojis- yeralan tek Türk flirketi olarak Onur Niflan› ile
tik ihtiyaçlara sa¤layaca¤› rekabetçi çözümlerle ödüllendirildi. Dünyaca ünlü marka derecelendir-
bölge ticaretinin geliflimine katk›da bulunmay› he- me kurulufllar›ndan biri olan Brand Finance tara-
deflemektedir” diyor. Firman›n uluslararas› gelifli- f›ndan gerçeklefltirilen ‘Türkiye’nin En De¤erli
mi hakk›nda da bilgi veren Küçükertan, flu bilgile- Markalar›-2014’ araflt›rmas› sonuçlar›na göre OM-
ri veriyor: “2013 y›l›nda Fas’ta yeni bir flirket kuran SAN, 58 milyon dolar marka de¤eri ile ‘Türkiye’nin
OMSAN, 2014 y›l›nda oto tafl›y›c› yat›r›m› yapm›fl ve En De¤erli 69. Markas›’ seçilerek, listeye lojistik
Fas/Casablanca’da 45 dönümlük bir arazide 2.300 sektöründen giren en de¤erli marka oldu. Öte yan-
araç kapasiteli bir araç park› kurmufltur. OMSAN, dan ifl dünyas›n›n en sayg›n ödül organizasyonla-
bu araç park›nda PDI hizmeti de sunmaktad›r. Tür- r›ndan biri olarak kabul edilen ‘International Busi-
kiye’nin lider otomotiv lojisti¤i firmas› olan OM- ness AwardsSM’ yar›flmas›nda OMSAN, ‘Y›l›n Ta-
®
SAN, Türkiye’deki sektörel bilgi birikimini Fas oto- fl›mac›l›k fiirketi’ kategorisinde ‘Gümüfl Stevie ’
motiv sektörünün hizmetine de sunmay› hedefle- Ödülü’ne, ‘Kurumsal Film’ kategorisinde ise
®
mektedir.” ‘Bronz Stevie ’ ödülüne lay›k görüldü.
88 KobiEfor Ekim 2014