Page 88 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 88

SEKTÖR/PROJE LOJ‹ST‹⁄‹




           rin bafl›nda inflaat ve enerji sektörleri geliyor.
           Özellikle yurtd›fl›ndaki hidroelektrik santrallerine,
           baraj, köprü, rüzgar enerji santrali inflaatlar›na
           proje tafl›malar› yap›l›yor. Nuho¤lu, sektörün mev-
           zuatsal ya da uygulamada yaflad›¤› s›k›nt›lar› ise
           flöyle anlat›yor: “AB ülkelerindeki mevzuat anla-
           m›nda sa¤lanan kolayl›klara bak›ld›¤›nda özel izin
           belgelerinin y›ll›k olarak tahsis edilmesi, tafl›ma-
           lardaki kolaylaflt›r›c› prosedürlerin fazlal›¤› yurtd›-
           fl›ndaki proje tafl›mac›l›¤›n›n avantajlar› olarak s›-
           ralanabilir. Ülkemizde proje tafl›malar›na iliflkin
           ayr› bir mevzuat›n bulunmamas› sebebiyle uygula-
           ma anlam›nda karfl›lafl›lan farkl›l›klar ve bunlar›n
           yaratt›¤› ek maliyet ve prosedürler de ülkemizin
                                                             Osman Küçükertan
           yurtd›fl›na k›yasla dezavantaj› olarak görülebilir.”
              UND’nin verilerine göre 400.000 kifliye istih-
           dam yaratan uluslararas› karayolu tafl›mac›l›k      Otomatik Ayr›flt›rma Sistemi devrede
           sektörünün GSYH’daki pay› yüzde 15 civar›nda.      Sektörde yeniliklere imza atarak büyümeyi ter-
           Sektörün toplam yat›r›m› 10 milyar dolar iken    cih eden OMSAN, depolar›nda yo¤un iflçilik gerek-
           Türkiye’ye y›ll›k döviz getirisi 8 milyar dolar. 2013  tiren dolay›s›yla hataya en aç›k süreçlerden birini
           y›l›ndaki 42 milyar dolarl›k ihracat gerçekleflme-  oluflturan ürün ayr›flt›rma ifllemleri yaz›l›m›n› OM-
           sinde hizmet ihracat› gerçekleflmesi ise 13.2 mil-  SAN mühendislerinin gelifltirdi¤i “Otomatik Ayr›fl-
           yar dolar› buluyor. Tafl›mac›l›k sektörünün dahil  t›rma Sistemi” (Sorter) ile çözüyor. Projenin ikinci
           oldu¤u hizmet ihracat› hedefinde belirlenen ra-  faz›nda TÜB‹TAK-TEYDEB kapsam›nda al›nan ma-
           kam 2023 y›l›nda 150 milyar dolara ulafl›yor. Bu-  li destek ile sorterin etkinli¤inin artt›r›lmas›n› he-
           nun içinde sektörün pay› ise 60 milyar dolar ola-  deflediklerini aktaran Küçükertan, firman›n gelifli-
           cak. Proje tafl›mac›l›¤›n›n genel hedefler içindeki  mine iliflkin flunlar› anlat›yor: “Denizyolu ve demir-
           pay›n›n artmas› ise gerek mevzuat gerek ise uy-  yolu tafl›malar›n›n portföyündeki a¤›rl›¤›n› art›r-
           gulama anlam›nda gerçeklefltirilecek iyileflmele-  may› planlayan OMSAN; gemi, lokomotif ve müflte-
           re ba¤l› olarak artacak.                         rilerinin sektörlerine özel vagon yat›r›mlar›yla in-
                                                            termodal tafl›mac›l›¤›n avantajlar›n› kullanarak,
                                                            Anadolu’nun her köflesindeki müflterilerini Avru-
              OMSAN, 2014’te büyüme odakl›                  pa’n›n tamam›na en rekabetçi koflullarda ulaflt›r-
              OMSAN, Türkiye ve Avrupa’da ekonomideki bü-   may› hedeflemektedir.”
           yümenin yavafllamas›na ra¤men sektörün ortala-
           mas›n›n üzerinde büyüyerek 2013 y›l›n› 640 milyon  Baflar›s› tescilli marka: OMSAN
           TL’lik bir ciro büyüklü¤üyle kapatt›. OMSAN, 2014  Bugün Avrupa’n›n çeflitli ülkelerinde flirketleri,
           y›l›n›,15 milyon dolar tutar›nda yat›r›m, yüzde 15  irtibat ofisleri ve acenteleriyle faaliyetlerini yürü-
           büyüme oran› ve yaklafl›k 750 milyon TL düzeyinde  ten OMSAN, gösterdi¤i yüksek ifl performans› ne-
           bir ciro ile tamamlamay› hedefliyor. OMSAN Genel  deniyle Avrupa’n›n en prestijli ifl dünyas› ödüllerin-
           Müdürü Osman Küçükertan, bu y›l önemli bir tica-  den biri olarak gösterilen ‘European Business
           ret ve sanayi merkezi olan Gaziantep’te yeni bir  Awards 2013/14’ Yar›flmas›’nda ‘150 Milyon Euro
           Bölge Müdürlü¤ü kurduklar›n› belirterek, “Haziran  ve Üzeri Y›ll›k Cirosu Olan Büyük fiirketler’ katego-
           ay›nda faaliyete bafllayan Gaziantep Bölge Müdür-  risinde Avrupa’n›n en baflar›l› 10 firmas› aras›nda
           lü¤ü ile OMSAN, Gaziantep ve çevre illerdeki lojis-  yeralan tek Türk flirketi olarak Onur Niflan› ile
           tik ihtiyaçlara sa¤layaca¤› rekabetçi çözümlerle  ödüllendirildi. Dünyaca ünlü marka derecelendir-
           bölge ticaretinin geliflimine katk›da bulunmay› he-  me kurulufllar›ndan biri olan Brand Finance tara-
           deflemektedir” diyor. Firman›n uluslararas› gelifli-  f›ndan gerçeklefltirilen ‘Türkiye’nin En De¤erli
           mi hakk›nda da bilgi veren Küçükertan, flu bilgile-  Markalar›-2014’ araflt›rmas› sonuçlar›na göre OM-
           ri veriyor: “2013 y›l›nda Fas’ta yeni bir flirket kuran  SAN, 58 milyon dolar marka de¤eri ile ‘Türkiye’nin
           OMSAN, 2014 y›l›nda oto tafl›y›c› yat›r›m› yapm›fl ve  En De¤erli 69. Markas›’ seçilerek, listeye lojistik
           Fas/Casablanca’da 45 dönümlük bir arazide 2.300  sektöründen giren en de¤erli marka oldu. Öte yan-
           araç kapasiteli bir araç park› kurmufltur. OMSAN,  dan ifl dünyas›n›n en sayg›n ödül organizasyonla-
           bu araç park›nda PDI hizmeti de sunmaktad›r. Tür-  r›ndan biri olarak kabul edilen ‘International Busi-
           kiye’nin lider otomotiv lojisti¤i firmas› olan OM-  ness AwardsSM’  yar›flmas›nda OMSAN, ‘Y›l›n Ta-
                                                                                                       ®
           SAN, Türkiye’deki sektörel bilgi birikimini Fas oto-  fl›mac›l›k fiirketi’ kategorisinde ‘Gümüfl Stevie ’
           motiv sektörünün hizmetine de sunmay› hedefle-   Ödülü’ne, ‘Kurumsal Film’ kategorisinde ise
                                                                        ®
           mektedir.”                                       ‘Bronz Stevie ’ ödülüne lay›k görüldü.

           88 KobiEfor Ekim 2014
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93