Page 65 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 65
yüklü¤ünü 4.7’ye ç›karmay› baflarm›fl durumda.
Y›lmaz, Ekim ay› bitiminde 5 milyar, y›l› ise 5.2 mil- KOB‹’ye uluslararas› ifl yapma
yar TL kredi büyüklü¤üyle kapatmak istediklerini platformu ING’den
aktar›yor.
Erdo¤an Y›lmaz, flu bilgileri veriyor: “Gerek
Büyümeye konjonktür katk›s› ithalat gerekse de ihracat yapmak isteyen tüm
Hükümetin y›l›n bafl›nda KOB‹ kredilerinde kar- iflletmelerimize destek sa¤layaca¤›m›z bir plat-
fl›l›k oranlar›n› indirmesi de bu büyümede önemli formu hayata geçiriyoruz. Polonya’da uygula-
bir rol oynuyor. Ayn› zamanda banka yönetiminin nan ve Türkiye’ye uyarlayaca¤›m›z sistem ile ih-
saha ekibinin elini güçlendirecek ürün ve hizmet- racat veya ithalat yapan iflletmeler oluflturula-
leri gelifltirmeleri de bu büyümede etkin. Detayla- cak platform üzerinden ürünleri ING’nin Global
r› Y›lmaz, anlat›yor: “Sahadaki arkadafllar›n müm- a¤›ndaki müflterilere pazarlayabilecek. Bu sa-
kün oldu¤u kadar çok müflteriye ulaflmas› önem- dece ING Bank ile çal›flan KOB‹’lere de¤il Tür-
liydi. Bunu sa¤lad›ktan sonra yeni ürün ve hizmet- kiye’de ifl yapan veya yapmak isteyen tüm ifllet-
ler oluflturduk. Örne¤in ‘Ön Onayl› Kredi’ modelini melere aç›k bir hizmet olacak. Ayr›ca platform
gelifltirdik. ‹flbirli¤i yapt›¤›m›z sanayi, ticaret veya d›fl›nda önemli bir dan›flmanl›k gücümüz de var.
esnaf odalar›ndan müflterileri belirledik ve sözko- Firma ister Hindistan, Rusya, Çin veya Kore ile
nusu müflterilere ön onayl› limitli krediler haz›rla- ifl yapmak istesin o ülkenin para birimi ile ara-
d›k. Sahadaki ekip müflteri ziyaretlerinde müflteri- da muhabir banka ekstresi olmadan ifl yapma
nin ihtiyac›na uygun krediyi peflinen sa¤lam›fl oldu. imkan› sunabiliyoruz. Hem bürokratik süreç ol-
Esnaf veya KOB‹’de sorununu çözen bir bankac›l›k madan hem de uygun fiyatl› bir hizmet bu. Tüm
sistemini yak›n›nda görerek memnun oldu.” bu projeler KOB‹’ye katmade¤er sa¤layacak
Y›lmaz, flu anda mikro kredilerin KOB‹ kredileri projelerdir.”
içindeki pay›n›n yüzde 10’lar seviyesinde oldu¤unu
hat›rlatarak bu oran› yüzde 25’ler seviyesine çek-
mek istediklerinin alt›n› çiziyor. göründüklerini veya görünmeleri gerekti¤ini ö¤-
renmek için toplant›lar düzenliyor. Toplant›larda
‹liflki bankac›l›¤›n› KOB‹’ler seviyor oluflturulan ‘Müflteri Konseyleri’ bankaya uyar›lar-
‹liflki bankac›l›¤› 1995 y›l›ndan bu yana Türki- da bulunabiliyor. Uyar›lar› veya istekleri ödev ola-
ye’de uygulan›yor. ‹liflki bankac›l›¤› asl›nda; ifllet- rak gören banka olduklar›n› kaydeden Y›lmaz,
menin görülmesi üzerine kurulu. Yani banka-ifllet- “Müflterinin gözüne bakarak kendisini ondan din-
me samimiyetinin oturtulmas› gerekiyor. Erdo¤an leyen ilk bankalardan biriyiz. Onun süreklili¤ini
Y›lmaz, iliflki bankac›l›¤› yapan bankalarda müflte- sa¤layaca¤›z” diyor.
rinin farkl› aray›fllara gitmedi¤ini ve müflteri sada-
kati sa¤lad›¤›n› düflünüyor, de¤iflen, geliflen banka- ‹hracatç› KOB‹’ye öncelik
KOB‹ iliflkisini ve yürüttükleri çal›flmalar› flöyle an- ING için KOB‹’ler içinde ihracatç› KOB‹’nin ayr›
lat›yor: “‘Benim bankam’ diyen kesim asl›nda a¤›r- bir yeri var. Sektör ayr›m› yapmadan ihracat yapan
l›kl› OB‹’ler. Türkiye’de iliflki bankac›l›¤›n›n sürdü- veya katmade¤er üreten iflletmelere ayr› bir önem
rülebilir k›l›nmas› da yine bankaya ba¤l›. Çünkü s›- verdiklerini belirten Y›lmaz, “ING Bank olarak Tür-
cak bir diyalog iflletme ile sa¤lansa dahi iflletme kiye’de ihracatç› KOB‹’yi ana hedef kitlemiz olarak
ayn› zamanda yenilik istiyor. Bu yenilikler de müfl- belirledik” diyor. Kredi taleplerinin yüzde 80’inin
terinin hayat›n› kolaylaflt›r›c› nitelikte olmal›. Hatta sahada geri kalan›n› a¤›rl›kl› bölgede çözen ING
OB‹’nin büyümesine vesile olunmal› ve ona yeni Bank, ayn› zamanda esnafa da SMS ile kredi temin
ufuklar açacak imkanlar yarat›lmal›. Bu nedenle ediyor. Örne¤in SMS ile gümrük ödemesi dahi ya-
ING olarak inovasyonu hedefe koyduk. Gelecekte p›labiliyor.
de bu noktaya yat›r›m yapaca¤›z. Yani CRM denilen
müflteri iliflki yönetimi, data yönetimi ve e-plat- ‘KOB‹’yi ve bankay› finansal maceraya
formlar KOB‹’lerde farkl›l›k yaratmak istedi¤imiz sürüklemiyoruz’
temel nokta olacak. fiöyle bir hayalim var; bir KOB‹ Elbette tüm olumlu geliflmelerin yan›nda bir de
mobil bankac›l›¤› kullanarak oturdu¤u yerden kre- madalyonun öteki yüzü var. O da s›k›nt›ya düflmüfl
di talebinde bulunsun, onay sürecinden sonra da iflletmeler. Türkiye’de KOB‹’lerin en önemli eksik-
gidip flubeye paras›n› als›n. Ya da bir portföy yöne- li¤inin öz kaynak oldu¤unu hat›rlatan Erdo¤an Y›l-
ticim elindeki tabletle müflteriyi dolaflt›¤›nda firma maz, bankalar›n temel sorumlulu¤unun da özser-
yetkilisiyle oturup kredi talebinde bulunsun. Yani maye eksikli¤ini gidermek oldu¤unu düflünüyor.
nas›ls›n ziyaretlerinden daha öte iflletmeye gerçek Firmalar›n bu anlamda ihtiyac›n› do¤ru alg›lama-
anlamda fayda sa¤layacak bir çözüm sa¤las›n isti- n›n ve çözüm sa¤laman›n önemli oldu¤unu akta-
yorum. Bu modelimizin ad› da MobCom.” ran Y›lmaz, “Büyümek isteyen bir bankay›z ancak
Müflteriye dokunma konusunda farkl› bir strate- ne KOB‹’yi ne de bankam›z› finansal bir maceraya
ji de izleyen ING Bank, KOB‹’lerin gözünden nas›l sürükleyecek kararlar alm›yoruz” diyor.
Ekim 2014 KobiEfor 65