Page 65 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 65

yüklü¤ünü 4.7’ye ç›karmay› baflarm›fl durumda.
           Y›lmaz, Ekim ay› bitiminde 5 milyar, y›l› ise 5.2 mil-  KOB‹’ye uluslararas› ifl yapma
           yar TL kredi büyüklü¤üyle kapatmak istediklerini           platformu ING’den
           aktar›yor.
                                                               Erdo¤an Y›lmaz, flu bilgileri veriyor: “Gerek
              Büyümeye konjonktür katk›s›                    ithalat gerekse de ihracat yapmak isteyen tüm
              Hükümetin y›l›n bafl›nda KOB‹ kredilerinde kar-  iflletmelerimize destek sa¤layaca¤›m›z bir plat-
           fl›l›k oranlar›n› indirmesi de bu büyümede önemli  formu hayata geçiriyoruz. Polonya’da uygula-
           bir rol oynuyor. Ayn› zamanda banka yönetiminin   nan ve Türkiye’ye uyarlayaca¤›m›z sistem ile ih-
           saha ekibinin elini güçlendirecek ürün ve hizmet-  racat veya ithalat yapan iflletmeler oluflturula-
           leri gelifltirmeleri de bu büyümede etkin. Detayla-  cak platform üzerinden ürünleri ING’nin Global
           r› Y›lmaz, anlat›yor: “Sahadaki arkadafllar›n müm-  a¤›ndaki müflterilere pazarlayabilecek. Bu sa-
           kün oldu¤u kadar çok müflteriye ulaflmas› önem-     dece ING Bank ile çal›flan KOB‹’lere de¤il Tür-
           liydi. Bunu sa¤lad›ktan sonra yeni ürün ve hizmet-  kiye’de ifl yapan veya yapmak isteyen tüm ifllet-
           ler oluflturduk. Örne¤in ‘Ön Onayl› Kredi’ modelini  melere aç›k bir hizmet olacak. Ayr›ca platform
           gelifltirdik. ‹flbirli¤i yapt›¤›m›z sanayi, ticaret veya  d›fl›nda önemli bir dan›flmanl›k gücümüz de var.
           esnaf odalar›ndan müflterileri belirledik ve sözko-  Firma ister Hindistan, Rusya, Çin veya Kore ile
           nusu müflterilere ön onayl› limitli krediler haz›rla-  ifl yapmak istesin o ülkenin para birimi ile ara-
           d›k. Sahadaki ekip müflteri ziyaretlerinde müflteri-  da muhabir banka ekstresi olmadan ifl yapma
           nin ihtiyac›na uygun krediyi peflinen sa¤lam›fl oldu.  imkan› sunabiliyoruz. Hem bürokratik süreç ol-
           Esnaf veya KOB‹’de sorununu çözen bir bankac›l›k  madan hem de uygun fiyatl› bir hizmet bu. Tüm
           sistemini yak›n›nda görerek memnun oldu.”         bu projeler KOB‹’ye katmade¤er sa¤layacak
              Y›lmaz, flu anda mikro kredilerin KOB‹ kredileri  projelerdir.”
           içindeki pay›n›n yüzde 10’lar seviyesinde oldu¤unu
           hat›rlatarak bu oran› yüzde 25’ler seviyesine çek-
           mek istediklerinin alt›n› çiziyor.               göründüklerini veya görünmeleri gerekti¤ini ö¤-
                                                            renmek için toplant›lar düzenliyor. Toplant›larda
              ‹liflki bankac›l›¤›n› KOB‹’ler seviyor         oluflturulan ‘Müflteri Konseyleri’ bankaya uyar›lar-
              ‹liflki bankac›l›¤› 1995 y›l›ndan bu yana Türki-  da bulunabiliyor. Uyar›lar› veya istekleri ödev ola-
           ye’de uygulan›yor. ‹liflki bankac›l›¤› asl›nda; ifllet-  rak gören banka olduklar›n› kaydeden Y›lmaz,
           menin görülmesi üzerine kurulu. Yani banka-ifllet-  “Müflterinin gözüne bakarak kendisini ondan din-
           me samimiyetinin oturtulmas› gerekiyor. Erdo¤an  leyen ilk bankalardan biriyiz. Onun süreklili¤ini
           Y›lmaz, iliflki bankac›l›¤› yapan bankalarda müflte-  sa¤layaca¤›z” diyor.
           rinin farkl› aray›fllara gitmedi¤ini ve müflteri sada-
           kati sa¤lad›¤›n› düflünüyor, de¤iflen, geliflen banka-  ‹hracatç› KOB‹’ye öncelik
           KOB‹ iliflkisini ve yürüttükleri çal›flmalar› flöyle an-  ING için KOB‹’ler içinde ihracatç› KOB‹’nin ayr›
           lat›yor: “‘Benim bankam’ diyen kesim asl›nda a¤›r-  bir yeri var. Sektör ayr›m› yapmadan ihracat yapan
           l›kl› OB‹’ler. Türkiye’de iliflki bankac›l›¤›n›n sürdü-  veya katmade¤er üreten iflletmelere ayr› bir önem
           rülebilir k›l›nmas› da yine bankaya ba¤l›. Çünkü s›-  verdiklerini belirten Y›lmaz, “ING Bank olarak Tür-
           cak bir diyalog iflletme ile sa¤lansa dahi iflletme  kiye’de ihracatç› KOB‹’yi ana hedef kitlemiz olarak
           ayn› zamanda yenilik istiyor. Bu yenilikler de müfl-  belirledik” diyor. Kredi taleplerinin yüzde 80’inin
           terinin hayat›n› kolaylaflt›r›c› nitelikte olmal›. Hatta  sahada geri kalan›n› a¤›rl›kl› bölgede çözen ING
           OB‹’nin büyümesine vesile olunmal› ve ona yeni   Bank, ayn› zamanda esnafa da SMS ile kredi temin
           ufuklar açacak imkanlar yarat›lmal›. Bu nedenle  ediyor. Örne¤in SMS ile gümrük ödemesi dahi ya-
           ING olarak inovasyonu hedefe koyduk. Gelecekte   p›labiliyor.
           de bu noktaya yat›r›m yapaca¤›z. Yani CRM denilen
           müflteri iliflki yönetimi, data yönetimi ve e-plat-  ‘KOB‹’yi ve bankay› finansal maceraya
           formlar KOB‹’lerde farkl›l›k yaratmak istedi¤imiz  sürüklemiyoruz’
           temel nokta olacak. fiöyle bir hayalim var; bir KOB‹  Elbette tüm olumlu geliflmelerin yan›nda bir de
           mobil bankac›l›¤› kullanarak oturdu¤u yerden kre-  madalyonun öteki yüzü var. O da s›k›nt›ya düflmüfl
           di talebinde bulunsun, onay sürecinden sonra da  iflletmeler. Türkiye’de KOB‹’lerin en önemli eksik-
           gidip flubeye paras›n› als›n. Ya da bir portföy yöne-  li¤inin öz kaynak oldu¤unu hat›rlatan Erdo¤an Y›l-
           ticim elindeki tabletle müflteriyi dolaflt›¤›nda firma  maz, bankalar›n temel sorumlulu¤unun da özser-
           yetkilisiyle oturup kredi talebinde bulunsun. Yani  maye eksikli¤ini gidermek oldu¤unu düflünüyor.
           nas›ls›n ziyaretlerinden daha öte iflletmeye gerçek  Firmalar›n bu anlamda ihtiyac›n› do¤ru alg›lama-
           anlamda fayda sa¤layacak bir çözüm sa¤las›n isti-  n›n ve çözüm sa¤laman›n önemli oldu¤unu akta-
           yorum. Bu modelimizin ad› da MobCom.”            ran Y›lmaz, “Büyümek isteyen bir bankay›z ancak
              Müflteriye dokunma konusunda farkl› bir strate-  ne KOB‹’yi ne de bankam›z› finansal bir maceraya
           ji de izleyen ING Bank, KOB‹’lerin gözünden nas›l  sürükleyecek kararlar alm›yoruz” diyor.
                                                                                        Ekim 2014 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70