Page 39 - KobiEfor_Ekim_2014
P. 39

‹HRACAT YAPAN VE                    %6.0
                                                          %5.6
            YAPMAYAN KARLILI⁄I
                                      %4.7
                            %4.0

                        %2.9     %3.1
                                           %2.7      %2.7
                  %2.3
              %2.0



               Mikro         Küçük         Orta         Büyük     Tüm ölçekler

                      ‹hracat yapmayanlar        ‹hracat yapanlar

              GBS’de yeralan giriflimlerin faaliyet karl›l›klar›, ihracat yapanlar ve yapmayanlar olarak 2 gruba ayr›larak
            hesapland›. 2006-2013 y›l› veri seti incelendi¤inde, ölçek düzeyinde ihracat yapan giriflimlerin, ihracat yapmayan
              giriflimlere göre daha yüksek karlar elde etti¤i görüldü. Sonuç olarak, yüzde 95 oran›nda sanayi ürünlerine
              sahip ihracat yap›s›yla dünya pazarlar›na aç›lan firmalar›m›z›n, daha yüksek kar rakamlar›na ulaflt›klar› ve
                                  böylece daha rekabetçi bir yap›ya kavufltuklar› ortaya ç›kt›.
                                                            vurgulayarak, KOB‹'lerin borsaya aç›lmas› veya
                   YEN‹ B‹R STRATEJ‹                        hisse senetleri sat›fllar› gibi konularda daha fazla
                                                            yo¤unlaflmalar› gerekti¤ini ifade etti. Bununla ilgi-
             Fikri Ifl›k;                                    li Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeleri Gelifltirme ve
                                                            Destekleme ‹daresi Baflkanl›¤›'nda (KOSGEB) bir
              “Politika araçlar›n› belirledik”              program bafllatt›klar›n› anlatan Ifl›k, ancak flimdi-
                           “Türkiye'de üretim yapan ilaç    ye kadar arzu ettikleri noktada olmad›klar›n›, KO-
                         sektörünü masaya yat›rd›k. On-     B‹'lerden 17 flirketin borsaya baflvurusunun kabul
                          dan önce demir çelik sektörünü    edildi¤ini dile getirdi.
                          masaya yat›rd›k. Türkiye'de çar-
                          p›k bir yap› var. Türkiye dünyan›n  ‹malat sanayi finansman›
                          en büyük hurda ithalatç›s›. Ja-     Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan› Fikri Ifl›k ko-
                           ponya dünyada önemli çelik       nuflmas›nda, banka kredilerinden en yüksek pay›
                           üreticilerinden ve büyük oranda  daha önce imalat sanayisi al›rken art›k bu oran›n
                           cevherden üretiyor.              gittikçe düfltü¤ünü, üretim sektörünün finansma-
               Japonya kok kömürünü de cevherini de tama-   na eriflimini kolaylaflt›rmalar› gerekti¤ini anlatt›.
             men d›flar›dan al›yor. Ama hurdas›n› bize sat›yor.  ‹malat sanayinin finansmana eriflimini kolaylaflt›-
             Orada dünyan›n tam tersi bir durumumuz var     racak önlemler alacaklar›n› vurgulayan Ifl›k, bu
             onu normallefltirmek için bir çal›flma yapt›k onu  konuda iradeleri oldu¤unu, bunun Hükümet prog-
             hayata geçirmenin haz›rl›¤›n› yap›yoruz. Kimya  ram›nda da yerald›¤›n› belirtti.
             sektörü ile ilgili çal›flmalar yapt›k. Türkiye'nin en
             güçlü oldu¤u alanlardan biri tekstil; 2 milyar do-  GSY‹H ve imalat
             lardan  fazla tekstil makinesi ithalat› yap›yoruz.  Ifl›k, Baflbakan Yard›mc›s› Ali Babacan'›n imalat
             Bütün bunlar› masaya yat›rd›k hepsiyle ilgili yo-  sanayinin büyümedeki pay›n›n daralmas›na yönelik
             ¤un bir çal›flma sürdürüyoruz. Burada temel he-  sözlerinin hat›rlat›lmas› üzerine, Türkiye'de üreti-
             defimiz bilim ve teknolojide derinlik, Ar-Ge ve  me yönelik toplumsal fark›ndal›¤› art›rmak aç›s›n-
             inovasyonda yetkinlik. Bizim güçlü oldu¤umuz   dan bu vurgunun çok önemli oldu¤unu söyledi. Bir
             otomotiv gibi alanlarda pazar odakl› yaklafl›m  iki istisnai turizm ülkesi d›fl›nda, 2008 krizinin üre-
             sergileyece¤iz. ‹htiyaç alanlar›m›z var enerji, su,  time dayanmayan ekonomilerin krize karfl› ne ka-
             g›da gibi alanlarda hedef odakl› yaklafl›m›m›z  dar dayan›ks›z oldu¤unu gösterdi¤ini dile getiren
             var. Birde gelecek dedi¤imiz nano teknoloji, bio-  Ifl›k, buradan hareketle imalat sanayine yönelik
             teknoloji gibi alanlarda da öncelikli stratejik yak-  her türlü çal›flman›n desteklenmesinin Hükü-
             lafl›m›m›z var. Bunlar›n hepsini belgelere döktük  met’in önceli¤i oldu¤unu kaydetti.
             ve yapmam›z gereken, ulaflmam›z gereken he-       Bakan Ifl›k, imalat sanayinin büyümedeki pay›-
             defleri, politika araçlar›n› belirledik, eylemleri  n›n daralmas›n›n cari ve sabit fiyatlarla Türkiye'nin
             yazd›k, tek tek hayata geçiriyoruz.”           durumunun ne oldu¤una yönelik iki farkl› de¤er-
                                                            lendirme yap›labilece¤inin alt›n› çizdi. Sabit fiyat-
                                                                                       Ekim 2014 KobiEfor 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44