Page 157 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 157
UZMAN E¤itimde e-ö¤renme kullan›m›
G ünümüzde teknolojinin ilerle- getirebilir. H›zl› de¤iflen koflullara gö-
mesi ile beraber e¤itim ve ö¤-
re ö¤renim materyalleri k›sa sürede
retimde teknolojinin kullan›m›-
güncellenebilir. Ö¤renci kendi kendi-
na yeni bir boyut gelmifltir. e- ne testler yaparak bilgi seviyesini s›-
ö¤renme diye isimlendirebilece¤imiz nayabilir. Kiflinin tüm ö¤renim faali-
bu süreçte teknoloji ve elektronik or- yetleri raporlanabilir. E¤itim maliyet-
tam kullan›lmakta, klasik e¤itim ve lerini ciddi oranlarda düflürmektedir.
ö¤retime çok farkl› bir yaklafl›m geti- Özellikle konaklama, e¤itim yeri ve
rilerek farkl› bir kullan›m alan› sa¤lan- ulafl›m maliyetlerini yok say›lacak se-
maktad›r. Kurumsal, bireysel, amatör viyeye indirmektedir.
kullan›m› ile birlikte Fatih Projesi ile Örne¤in farkl› flehirlerde sat›fl ve pa-
Milli E¤itim Bakanl›¤› okullarda e¤i- zarlama teflkilat›n›n oldu¤u bir firma-
timde kullanmaya bafllam›flt›r. da çal›fl›yorsunuz. Yeni bir ürün piya-
e-ö¤renme çeflitleri olarak bak›ld›¤›n- sa süreceksiniz. Sat›fl ve pazarlama
da e¤itim teknolojilerinin geliflimine temsilcilerinizin ürün hakk›nda bilgi
göre yeni kavramlar ortaya ç›km›flt›r. sahibi olmalar› ve ürün ile ilgili firma
Web destekli ö¤retim, eflzamanl› ö¤- sat›fl stratejilerinin neler olmas› ge-
retim, eflzamans›z ö¤retim, sanal e¤i- rekti¤ini en h›zl› e-ö¤renme yöntemle-
tim, bilgisayar destekli uzaktan e¤i- rini uygulayarak hayata geçirebilirsi-
KADR‹ DEM‹R tim, internete dayal›/destekli e¤itim, niz. ‹lk önce temsilcilerin ürün ile ilgi-
kadri.demir@poldy.com.tr çevrimiçi e¤itim kavramlar› ile s›k kar- li tan›t›m videolar›n› veya sunumlar›n›
fl›lafl›lmaktad›r. izlemeleri için süre verip, belirlenecek
e-ö¤renme genel olarak iki ana alt tarih ve saatte sanal s›n›f oluflturup
e-ö¤renmede bafll›¤a ayr›lmaktad›r: online e¤itime kat›lmalar›n› sa¤laya-
1. Ö¤rencilerin bilgisayar bafl›nda biliriz. Ürün ile ilgili bilgileri e¤itmen
teknoloji ve kendi kendilerine e¤itim almalar› kat›l›mc›lara aktard›ktan sonra kat›-
elektronik ortam (Asenkron) l›mc›lar›n sorular› var ise an›nda ce-
2. Canl› olarak online bilgisayar orta-
vaplayarak e¤itim süreci tamamlana-
kullan›lmakta, m›nda efl zamanl› olarak bir grup ö¤- bilir. ‹stenir ise e¤itim sonras› anket
klasik e¤itim ve renci ve ö¤retmeninin ayn› s›n›fta bu- veya s›nav yap›labilir.
luflmalar›, di¤er bir isimle sanal s›n›f
Dünyada pek çok flirket, satt›klar›
ö¤retime çok farkl› uygulamalar› (Senkron). ürünlerin tan›t›mlar›n›, desteklerini
e-ö¤renmenin uzaktan e¤itim sistemi- sanal s›n›f uygulamalar› kullanarak
bir yaklafl›m nin çok önemli bir parças› haline gel- vermekteler. Hatta kendi sanal s›n›f
getirilerek farkl› bir mifl olmas› ile birlikte sadece e¤itim uygulamalar›n› gelifltirerek, müflterile-
odakl› kullan›lmamaktad›r. Seminer, rinin an›nda eriflebilecekleri çevrimiçi
kullan›m alan› çeflitli yaz›l›mlar›n tan›t›mlar›, video destek merkezleri kurmaktalar.
sa¤lanmaktad›r. konferans, dan›flmanl›k gibi çok fark- Benzer flekilde ülkemizdeki ve dünya-
l› alanlarda kullan›m yeri bulmaktad›r. daki üniversitelerde sanal s›n›f uygu-
e-ö¤renme için Bu yöntem ile kat›l›mc›n›n ve sunumu lamalar› uzaktan e¤itim program›n›n
kurumlarda yapacak e¤itimci veya yöneticinin sa- en önemli destekleyici parças› haline
dece internete ba¤l› olarak, 7x24 ve gelmifltir. Yap›lan uzaktan e¤itim ça-
profesyonel dünyan›n her yerinden oturuma kat›l- l›flmalar›nda sanal s›n›f uygulamalar›-
yaz›l›mlar malar› mümkün k›l›nmaktad›r. n›n devreye al›nmas› ve e¤itimci kon-
e-ö¤renmenin faydalar› trolünün sa¤lanmas› ile devams›zl›k-
kullanmakla birlikte e-ö¤renme e¤itmen yerine ö¤renciyi lar ciddi oranlarda düflerek, e¤itimle-
amatör ve bireysel merkez olarak almaktad›r. Ö¤renci re maksimum kat›l›m sa¤lanm›flt›r.
konuyu ö¤renene kadar, konu üzerin- e-ö¤renme için kurumlarda profes-
kullan›m için de çal›flabilir ve tekrarlar yapabilir, yonel yaz›l›mlar kullanmakla birlikte
teknolojiyi ve sosyal zaman s›n›rlamas› yoktur. Kifli kendi amatör ve bireysel kullan›m için tek-
ö¤renme h›z›n› ayarlayabilir, konuyu nolojiyi ve sosyal medyay› kullana-
medyay› anlamad›¤› zaman, iletiflim araçlar› ile biliriz. Anl›k etkileflimli görüflmeler
kullanabiliriz. ö¤retmen ve di¤er ö¤renciler ile ba¤- için skype, lync gibi yaz›l›mlar kulla-
lant› kurabilir. Yer, zaman k›s›tlamas› nabiliriz. E¤itimde video kullanacak
yoktur, dünyan›n di¤er ucundaki bir isek videolar› çekip youtube, sunum
kifli ile ba¤lant› kurulabilir. Do¤ru ve kullanacak isek slideshare gibi site-
istenilen kayna¤a k›sa sürede eriflilir. lere sunumunuzu atabilir ve kat›l›m-
Kifli kendini en rahat hissetti¤i zaman c›lara e¤itim linkini göndererek iste-
ve mekanda konuyu ö¤renebilir ve dikleri zaman e¤itimi izlemelerini
ö¤renim faaliyetini daha zevkli hale sa¤layabiliriz.
Haziran 2013 KobiEfor 157