Page 157 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 157

UZMAN                       E¤itimde e-ö¤renme kullan›m›

                                       G     ünümüzde teknolojinin ilerle-  getirebilir. H›zl› de¤iflen koflullara gö-
                                             mesi ile beraber e¤itim ve ö¤-
                                                                          re ö¤renim materyalleri k›sa sürede
                                             retimde teknolojinin kullan›m›-
                                                                          güncellenebilir. Ö¤renci kendi kendi-
                                             na yeni bir boyut gelmifltir. e-  ne testler yaparak bilgi seviyesini s›-
                                        ö¤renme diye isimlendirebilece¤imiz  nayabilir. Kiflinin tüm ö¤renim faali-
                                        bu süreçte teknoloji ve elektronik or-  yetleri raporlanabilir. E¤itim maliyet-
                                        tam kullan›lmakta, klasik e¤itim ve  lerini ciddi oranlarda düflürmektedir.
                                        ö¤retime çok farkl› bir yaklafl›m geti-  Özellikle konaklama, e¤itim yeri ve
                                        rilerek farkl› bir kullan›m alan› sa¤lan-  ulafl›m maliyetlerini yok say›lacak se-
                                        maktad›r. Kurumsal, bireysel, amatör  viyeye indirmektedir.
                                        kullan›m› ile birlikte Fatih Projesi ile  Örne¤in farkl› flehirlerde sat›fl ve pa-
                                        Milli E¤itim Bakanl›¤› okullarda e¤i-  zarlama teflkilat›n›n oldu¤u bir firma-
                                        timde kullanmaya bafllam›flt›r.     da çal›fl›yorsunuz. Yeni bir ürün piya-
                                        e-ö¤renme çeflitleri olarak bak›ld›¤›n-  sa süreceksiniz. Sat›fl ve pazarlama
                                        da e¤itim teknolojilerinin geliflimine  temsilcilerinizin ürün hakk›nda bilgi
                                        göre yeni kavramlar ortaya ç›km›flt›r.  sahibi olmalar› ve ürün ile ilgili firma
                                        Web destekli ö¤retim, eflzamanl› ö¤-  sat›fl stratejilerinin neler olmas› ge-
                                        retim, eflzamans›z ö¤retim, sanal e¤i-  rekti¤ini en h›zl› e-ö¤renme yöntemle-
                                        tim, bilgisayar destekli uzaktan e¤i-  rini uygulayarak hayata geçirebilirsi-
             KADR‹ DEM‹R                tim, internete dayal›/destekli e¤itim,  niz. ‹lk önce temsilcilerin ürün ile ilgi-
             kadri.demir@poldy.com.tr   çevrimiçi e¤itim kavramlar› ile s›k kar-  li tan›t›m videolar›n› veya sunumlar›n›
                                        fl›lafl›lmaktad›r.                  izlemeleri için süre verip, belirlenecek
                                        e-ö¤renme genel olarak iki ana alt  tarih ve saatte sanal s›n›f oluflturup
              e-ö¤renmede               bafll›¤a ayr›lmaktad›r:            online e¤itime kat›lmalar›n› sa¤laya-
                                        1. Ö¤rencilerin bilgisayar bafl›nda  biliriz. Ürün ile ilgili bilgileri e¤itmen
               teknoloji ve             kendi kendilerine e¤itim almalar›  kat›l›mc›lara aktard›ktan sonra kat›-
            elektronik ortam            (Asenkron)                        l›mc›lar›n sorular› var ise an›nda ce-
                                        2. Canl› olarak online bilgisayar orta-
                                                                          vaplayarak e¤itim süreci tamamlana-
             kullan›lmakta,             m›nda efl zamanl› olarak bir grup ö¤-  bilir. ‹stenir ise e¤itim sonras› anket
            klasik e¤itim ve            renci ve ö¤retmeninin ayn› s›n›fta bu-  veya s›nav yap›labilir.
                                        luflmalar›, di¤er bir isimle sanal s›n›f
                                                                          Dünyada pek çok flirket, satt›klar›
          ö¤retime çok farkl›           uygulamalar› (Senkron).           ürünlerin tan›t›mlar›n›, desteklerini
                                        e-ö¤renmenin uzaktan e¤itim sistemi-  sanal s›n›f uygulamalar› kullanarak
               bir yaklafl›m             nin çok önemli bir parças› haline gel-  vermekteler. Hatta kendi sanal s›n›f
          getirilerek farkl› bir        mifl olmas› ile birlikte sadece e¤itim  uygulamalar›n› gelifltirerek, müflterile-
                                        odakl› kullan›lmamaktad›r. Seminer,  rinin an›nda eriflebilecekleri çevrimiçi
             kullan›m alan›             çeflitli yaz›l›mlar›n tan›t›mlar›, video  destek merkezleri kurmaktalar.
            sa¤lanmaktad›r.             konferans, dan›flmanl›k gibi çok fark-  Benzer flekilde ülkemizdeki ve dünya-
                                        l› alanlarda kullan›m yeri bulmaktad›r.  daki üniversitelerde sanal s›n›f uygu-
             e-ö¤renme için             Bu yöntem ile kat›l›mc›n›n ve sunumu  lamalar› uzaktan e¤itim program›n›n
               kurumlarda               yapacak e¤itimci veya yöneticinin sa-  en önemli destekleyici parças› haline
                                        dece internete ba¤l› olarak, 7x24 ve  gelmifltir. Yap›lan uzaktan e¤itim ça-
               profesyonel              dünyan›n her yerinden oturuma kat›l-  l›flmalar›nda sanal s›n›f uygulamalar›-
                yaz›l›mlar              malar› mümkün k›l›nmaktad›r.      n›n devreye al›nmas› ve e¤itimci kon-
                                        e-ö¤renmenin faydalar›            trolünün sa¤lanmas› ile devams›zl›k-
          kullanmakla birlikte          e-ö¤renme e¤itmen yerine ö¤renciyi  lar ciddi oranlarda düflerek, e¤itimle-
           amatör ve bireysel           merkez olarak almaktad›r. Ö¤renci  re maksimum kat›l›m sa¤lanm›flt›r.
                                        konuyu ö¤renene kadar, konu üzerin-  e-ö¤renme için kurumlarda profes-
              kullan›m için             de çal›flabilir ve tekrarlar yapabilir,  yonel yaz›l›mlar kullanmakla birlikte
         teknolojiyi ve sosyal          zaman s›n›rlamas› yoktur. Kifli kendi  amatör ve bireysel kullan›m için tek-
                                        ö¤renme h›z›n› ayarlayabilir, konuyu  nolojiyi ve sosyal medyay› kullana-
                 medyay›                anlamad›¤› zaman, iletiflim araçlar› ile  biliriz. Anl›k etkileflimli görüflmeler
              kullanabiliriz.           ö¤retmen ve di¤er ö¤renciler ile ba¤-  için skype, lync gibi yaz›l›mlar kulla-
                                        lant› kurabilir. Yer, zaman k›s›tlamas›  nabiliriz. E¤itimde video kullanacak
                                        yoktur, dünyan›n di¤er ucundaki bir  isek videolar› çekip youtube, sunum
                                        kifli ile ba¤lant› kurulabilir. Do¤ru ve  kullanacak isek slideshare gibi site-
                                        istenilen kayna¤a k›sa sürede eriflilir.  lere sunumunuzu atabilir ve kat›l›m-
                                        Kifli kendini en rahat hissetti¤i zaman  c›lara e¤itim linkini göndererek iste-
                                        ve mekanda konuyu ö¤renebilir ve  dikleri zaman e¤itimi izlemelerini
                                        ö¤renim faaliyetini daha zevkli hale  sa¤layabiliriz.
                                                                                     Haziran 2013 KobiEfor 157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162