Page 76 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 76
UZMAN Baflar›l› Tepe Yöneticileri ve
Takipçilerinin Nitelikleri
Baflar›l› tepe yöneticilerinin luluktan kaçmaz, hata yapt›¤›nda
ortak özellikleri: suçlu aramaz. Sorumluluk paylafl›-
• Sürekli iyilefltirme tutkusu: Ge- l›r. Karar almada alt kademenin
nel olarak hayatlar›ndan memnun- de önerisi al›n›r.
lar, ancak kendilerinden nadiren
memnun kal›rlar ve sürekli olarak • Ba¤l›l›k: Herkes bu flirkette ça-
ifllerini “daha iyi” ve rakiplerinden l›flmaktan gurur duyar. fiirket çev-
“farkl›” yapman›n (müflterilere ka- reye iyi tan›t›l›r. Ba¤l›l›¤›n “körü
zand›raca¤› yarar, fayda aç›s›n- körüne itaat etmekten” farkl› ol-
dan) yollar›n› ararlar. du¤u bilinir. fiirkete zarar verebi-
lecek konularda, görüfller çekin-
• Yaflam boyu ö¤renme tak›nt›s›: meden dile getirilir. Görüfl birli¤i
“Beflikten mezara kadar ö¤ren” olmasa da herkes birbirine karfl›
özdeyiflini benimsediklerinden sü- sayg›l› davran›r.
MEM‹fi YILMAM rekli okurlar, çok s›k seminerlere • ‹nisiyatif: Yükümlülük duygular›
giderler ve kendilerinden bir fley-
Uzman E¤itmen/ yüksektir. fiirketin geliflmesi için
Yönetim Dan›flman› ler ö¤renebilece¤i, esinlenebilece-
¤i kiflilerle görüflürler. herkes gerekti¤inde inisiyatif kul-
memis@yilmam.com lan›r. Herkes risk alma ve inisiya-
• Ö¤rendiklerini, stratejik düflün- tif kullanma konusunda isteklidir.
me ve planlar› baflar›l› bir flekilde Yeni yöntemler uygulan›rken yap›-
uygulama becerileri vard›r: fiirke- lan hatalar ve h›z hatalar› ola¤an
tin do¤ru yönde hareket etmesini karfl›lan›r. Hata yapmaktan kork-
sa¤lamak amac›yla; k›sa, orta ve mazlar.
Baflar›l› tepe uzun vadeli stratejiler üzerine
odaklan›rlar. Stratejik planlamay› • As›l Patron: Müflterilerimiz için
yöneticilerinin en önemli yönetim arac› olarak her an her fleyi yapmak ve çözüm
sürekli iyilefltirme kullan›rlar. üretmek için haz›rd›rlar. Müflteri
ile konuflurken; a¤›zlar›ndan ç›-
tutkusu, yaflam • Gerçek bir lider olma arzular› ve kanlar›n aleyhlerine, kulaklar›n-
boyu ö¤renme yetenekleri vard›r: Tak›m üyeleri- dan girenlerin lehlerine çal›flt›¤›n›
ne daha iyi araçlar, geliflmifl tek- bilerek daha çok dinler, daha az
tak›nt›s›, noloji, daha verimli ifl ortamlar› ve konuflurlar. Verdikleri sözden geri
ö¤rendiklerini, daha anlafl›l›r, ulafl›labilir ama zor- dönmezler. Müflteri taleplerinin
lay›c› hedefler belirleme yönünde çözümleri konusunda ne yapacak-
stratejik düflünme çal›fl›rlar. lar›n› düflünür ve önerilerde bulu-
ve planlar› baflar›l› nurlar. Müflteri flikayetlerini ertele-
Baflar›l› Takipçilerin mez, unutmaz, küçümsemez, so-
bir flekilde Davran›fllar›: run ç›karmaz, ÇÖZERLER.
uygulama • Sahiplenme: Herkes kendini ifli-
ne adam›flt›r. Yapt›klar› iflleri be- • Verimlilik: Hedefler net olarak
becerileri, gerçek yinleri ve kalpleri ile yaparlar. bellidir ve herkes bilir. Zaman do¤-
bir lider olma Yapt›klar› ifli iyi bir mücadele ola- ru ve etkili ifller için kullan›l›r. Çal›fl-
rak görürler. Dikkatlerini problem- ma ortam›nda her fley yerindedir.
arzular› ve den çok, çözüm üzerine toplarlar. ‹fller belirlenen tarihte tam zama-
yetenekleri ‹flle ilgili her konuda en iyisini ya- n›nda gerçekleflir. Her türlü gerek-
parlar. siz harcama, savurganl›k ve israf
vard›r. önlemeye çal›fl›l›r. Kiflisel verimlilik
• Sorumluluk: Herkes kendi so- düzeyinin artmas› için herkes birbi-
rumlulu¤unu önemser. Yöneticiler rine destek olur ve birbirini tamam-
yetki vermeye isteklidirler. Sorum- layan tak›mlar halinde çal›fl›l›r.
76 KobiEfor Temmuz 2012