Page 73 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 73

lan›m ve geri kazan›m oranlar›n›n 2015’e kadar yüz-  nomik ve di¤er tüm faktörler gözönünde bulundu-
            de 95’e ç›kar›lmas› gereklili¤ini vurguluyor.   rularak, ülkemizde de bir an önce hayata geçirilme-
              ‹lgili mevzuatlar›n, motorlu araçlar›n aksam par-  si hususunun yads›namaz bir gerçek oldu¤unu
            çalar›n›n ve malzemelerinin belirtilen asgari           dile getiriyor.
            yüzdelerde yeniden kullan›labilmesini,   Günay Dar;          Günay Dar ayr›ca Remer Otomotiv
            geri dönüfltürülebilmesini ve geri ka-  “Tüm dünyada ‘Green   Yedek Parça Rev. Paz. San. Tic. Ltd.
            zan›labilmesini destekledi¤ini ifade                          fiti.’nin, Çevre ve fiehircilik Bakanl›-
            eden Dar, sadece aksam parçalar›-   Parts/Reuse’ olarak        ¤›’n›n Ömrünü Tamamlam›fl Araçla-
            n›n yeniden kullan›m›n›n güvenlik  adland›r›lan, Ömrünü         r›n Kontrolü Hakk›nda Yönetmeli-
            veya çevre aç›s›ndan tehlikeye yol  Tamamlam›fl Araçlardan       ¤i, Ömrünü Tamamlam›fl Araçla-
            açmamas›n› sa¤layacak özel hü-                                  r›n Depolamas›-Ar›nd›r›lmas›-Sö-
            kümlerin uygulanmas› hususuna      kaynaklanan kullan›m›        kümü ve ‹fllenmesine ‹liflkin Tek-
            dikkati çekiyor.  Dar, yürürlükte    mümkün yeniden             nik Usuller Tebli¤i, ELV Direktifi
            bulunan tüm ilgili mevzuat hüküm-  kullan›labilir parçalar      (End of Life Vehicle Directive
            leri gözönünde bulunduruldu¤unda                               2000/53/EC) çerçevesinde, Ekono-
            flu noktalara iflaret ediyor:         Türkiye’de yetersiz      mik Operatör olarak faaliyette bu-
              “Ekonomik ömrünü dolduran/Nega-       kullan›l›yor.”      lundu¤undan sözediyor.
            tif De¤ere Sahip ÖTA (yafl›ndan dolay›/sa-                   Çevre ‹zin ve Lisans›/ÖTA ve TS EN ISO
            dece hammadde geri dönüflüm),                         14001:2004/Çevre Yönetim Sistemi sertifikala-
              “Kaza sonucu tam hasar karar› ile ÖTA kapsam›-  r›na sahip REMER, ÖTA ve Yeniden Kullan›m Yedek
            na al›nan, trafi¤e ç›kmadan nakliyat esnas›nda ha-  Parçalar› konusunda uzman kadrosuyla müflterileri-
            sarlanarak tekrar onar›m› ekonomik olmayan, trafi¤e  ne hizmet sunuyor.
            ç›kmas› uygun görülmeyen veya baflka sebepler ile
            ÖTA kapsam›nda de¤erlendirilecek Pozitif De¤ere
            Sahip ÖTA’lar›n,
              Yeniden kullan›m› mümkün parçalar›n tamam›-
            n›n bertaraf edilmesi ya da sadece hammadde ola-
            rak kullan›m› konusuna rastlanmamakta, aksine
            otomobil geri dönüflümünde öncelikle/s›ras›yla Ye-
            niden Kullan›m, Geri Dönüflüm, Enerji Geri Kazan›-
            m› ve en son çare olarak Bertaraf›n dikte edildi¤i
            görülmektedir.”
              Günay Dar, sonuç olarak; tüm dünyada yayg›n
            olarak kullan›lan, Ömrünü Tamamlam›fl Araçlardan
            kaynaklanan yeniden kullan›labilir parçalarla ilgili
            (Green Parts/Reuse) uygulamalar›n, çevresel, eko-

                                                                                     Temmuz 2012 KobiEfor 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78