Page 73 - KobiEfor_Temmuz_2012
P. 73
lan›m ve geri kazan›m oranlar›n›n 2015’e kadar yüz- nomik ve di¤er tüm faktörler gözönünde bulundu-
de 95’e ç›kar›lmas› gereklili¤ini vurguluyor. rularak, ülkemizde de bir an önce hayata geçirilme-
‹lgili mevzuatlar›n, motorlu araçlar›n aksam par- si hususunun yads›namaz bir gerçek oldu¤unu
çalar›n›n ve malzemelerinin belirtilen asgari dile getiriyor.
yüzdelerde yeniden kullan›labilmesini, Günay Dar; Günay Dar ayr›ca Remer Otomotiv
geri dönüfltürülebilmesini ve geri ka- “Tüm dünyada ‘Green Yedek Parça Rev. Paz. San. Tic. Ltd.
zan›labilmesini destekledi¤ini ifade fiti.’nin, Çevre ve fiehircilik Bakanl›-
eden Dar, sadece aksam parçalar›- Parts/Reuse’ olarak ¤›’n›n Ömrünü Tamamlam›fl Araçla-
n›n yeniden kullan›m›n›n güvenlik adland›r›lan, Ömrünü r›n Kontrolü Hakk›nda Yönetmeli-
veya çevre aç›s›ndan tehlikeye yol Tamamlam›fl Araçlardan ¤i, Ömrünü Tamamlam›fl Araçla-
açmamas›n› sa¤layacak özel hü- r›n Depolamas›-Ar›nd›r›lmas›-Sö-
kümlerin uygulanmas› hususuna kaynaklanan kullan›m› kümü ve ‹fllenmesine ‹liflkin Tek-
dikkati çekiyor. Dar, yürürlükte mümkün yeniden nik Usuller Tebli¤i, ELV Direktifi
bulunan tüm ilgili mevzuat hüküm- kullan›labilir parçalar (End of Life Vehicle Directive
leri gözönünde bulunduruldu¤unda 2000/53/EC) çerçevesinde, Ekono-
flu noktalara iflaret ediyor: Türkiye’de yetersiz mik Operatör olarak faaliyette bu-
“Ekonomik ömrünü dolduran/Nega- kullan›l›yor.” lundu¤undan sözediyor.
tif De¤ere Sahip ÖTA (yafl›ndan dolay›/sa- Çevre ‹zin ve Lisans›/ÖTA ve TS EN ISO
dece hammadde geri dönüflüm), 14001:2004/Çevre Yönetim Sistemi sertifikala-
“Kaza sonucu tam hasar karar› ile ÖTA kapsam›- r›na sahip REMER, ÖTA ve Yeniden Kullan›m Yedek
na al›nan, trafi¤e ç›kmadan nakliyat esnas›nda ha- Parçalar› konusunda uzman kadrosuyla müflterileri-
sarlanarak tekrar onar›m› ekonomik olmayan, trafi¤e ne hizmet sunuyor.
ç›kmas› uygun görülmeyen veya baflka sebepler ile
ÖTA kapsam›nda de¤erlendirilecek Pozitif De¤ere
Sahip ÖTA’lar›n,
Yeniden kullan›m› mümkün parçalar›n tamam›-
n›n bertaraf edilmesi ya da sadece hammadde ola-
rak kullan›m› konusuna rastlanmamakta, aksine
otomobil geri dönüflümünde öncelikle/s›ras›yla Ye-
niden Kullan›m, Geri Dönüflüm, Enerji Geri Kazan›-
m› ve en son çare olarak Bertaraf›n dikte edildi¤i
görülmektedir.”
Günay Dar, sonuç olarak; tüm dünyada yayg›n
olarak kullan›lan, Ömrünü Tamamlam›fl Araçlardan
kaynaklanan yeniden kullan›labilir parçalarla ilgili
(Green Parts/Reuse) uygulamalar›n, çevresel, eko-
Temmuz 2012 KobiEfor 73