Page 188 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 188
LOJ‹ST‹K
DHL Türkiye Grand Prix’in ‹sim Sponsoru
Müflterilerine uluslararas› ekspres, hava ve okyanus kargosu, kara
ve demiryolu tafl›mac›l›¤› ve uluslararas› posta hizmetleri veren
DHL, Türkiye Grand Prix’in isim sponsoru oldu. ‹sim sponsorlu¤u-
nun ard›ndan 2011 Türkiye Grand Prix’sinin resmi ad› “DHL Turkish
Grand Prix” olarak an›lacak. 2004 y›l›ndan beri F1’in Resmi Lojistik
Orta¤› olan DHL, 20 y›ldan uzun bir süredir F1 için lojistik çözüm-
ler üretiyor. DHL yar›fl mevsimi boyunca arabalardan motorlara, TV
ekipmanlar›ndan yak›ta kadar tonlarca yüksek ölçüde hassas yükü
befl k›tada 19 yar›fl mekân›na tafl›yor. Tüm bunlar için son derece
k›sa zaman dilimlerinde çal›flan DHL, bir k›tadaki gönderiyi öbür k›-
taya 48 saatte teslim ediyor.
Ekol GPSoverIP ‹le
‹flbirli¤i Yapt›
Ekol Lojistik, ileti-
Al›flan fiekerp›nar flim ve bilgi tek-
Lojistik Üssü Aç›ld› nolojileri konu-
sunda gelifltirme
Al›flan Lojistik, May›s 2011 itibari ile mevcut de- orta¤› olarak Av-
polar›na fiekerp›nar Lojistik üssünü de ekledi. rupa’n›n önemli
Al›flan, Tuzla Deri Organize Sanayi bölgesinde tedarikçilerinden
hizmete açt›¤› 40 bin palet kapasiteli tesisi ile GPSoverIP GmbH
müflterilerine maliyet aç›s›ndan büyük avantaj ile iflbirli¤i yapma
sa¤lamay› hedefliyor. Tüm lojistik hizmetleri h›z- karar› ald›. Ekol ve 14 y›ll›k deneyimi ile profes-
l› ve güvenilir flekilde sunmaya devam eden Al›- yonel telematik çözümleri sunan GPSoverIP ara-
flan Lojistik, tesisin so¤utma üniteli bölümü ile s›nda 2010 y›l› sonunda bafllat›lan ve birkaç ay
fark yarat›yor. Tesiste bulunan so¤utma üniteli süren testler sonucunda sözleflmeye imza at›ld›.
bölüm özellikle s›ca¤a duyarl›, çabuk bozulan ‹flbirli¤i çerçevesinde; GPSoverIP geliflmifl ileti-
ürünlerin korunmas› ve depolanmas›nda avantaj flim ve bilgi teknolojileri çözümleriyle, Ekol tara-
sa¤l›yor. Al›flan Lojistik fiekerp›nar’daki 40 bin f›ndan gelifltirilen ve kullan›lan yönetim sistemle-
paletlik yeni deposu ile toplamda 160 bin palet- ri süreçlerin bilgi al›flverifli aç›s›ndan merkezi bir
lik depolama alan›na ulaflt›. ba¤lant› ifllevi görecek.
U.N Ro-Ro’dan Köstenci Ata¤›
Dünyan›n en büyük ro-ro operatörlerinden U.N Ro-Ro,
uzun vadeli geniflleme stratejisinin bir sonucu olarak ‹s-
tanbul Pendik Liman›’ndan Romanya’daki Köstence Li-
man›’na ro-ro hatt›n› hizmete aç›yor. U.N Ro-Ro taraf›ndan
ayr›ca, Fransa hatt›ndaki gemi say›s›n›n 3’e ç›kar›larak y›l-
l›k araç kapasitesinin 65 bine yükseltilece¤i ve Mersin-Tri-
este hatt›nda yüzde 20 kapasite art›r›m›yla y›lda 50 bin
araç tafl›ma kapasitesine ulafl›laca¤› belirtildi. U.N Ro-Ro
CEO’su Sedat Gümüflo¤lu, ekonomik durgunlukla birlikte
2007 y›l›ndan itibaren kay›plar›n yafland›¤› sektörün 2010
y›l›nda toparlanmaya bafllad›¤›n› belirterek, durgunluk dö-
nemini U.N Ro-Ro olarak yeni yat›r›mlar için bir f›rsat olarak de¤erlendirdiklerini söyledi. 2007’den bu
yana yap›lan 320 milyon dolarl›k yat›r›mla al›nan 4 yeni gemiyle birlikte filonun yüzde 57 büyüdü¤ünü
belirten Gümüflo¤lu, “U.N Ro-Ro olarak Türkiye’nin ihracat›na hizmet etmeye devam ediyoruz. Büyüyen
13 gemilik filomuzla uluslararas› tafl›mac›lar›m›z›n y›lda 340 bin arac›na talibiz” dedi. Gümüflo¤lu, 2012
itibariyle hedeflerinin y›lda bin sefer oldu¤unu sözlerine ekledi.
188 KobiEfor Haziran 2011