Page 184 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 184
PAZAR ÜLKE
SANAY‹ ÜRÜNLER‹ VE H‹ZMETLER
‹HRAÇ POTANS‹YEL‹M‹Z
• Petrol Ya¤ları
• ‹laç
• Ambalaj Ürünleri
• Deri Hazırgiyim
• Temizlik Ka¤ıtları
• Kumafllar
• Hazır Giyim
• Yatak Çarflafları, Masa Örtüleri
• Tuvalet ve Mutfak Bezleri
• Ayakkabı
• Mermer
• Sırlı Seramikten Yer ve Duvar Karosu
• Borular ve Ba¤lantı Parçaları
• Plastikten Hortumlar, Borular ve Ba¤lant›lar
• Demir–Çelikten Borular ve ‹çi Bofl Profiller yüksektir: Toptan ve peraken-
• Vulkanize Edilmifl Kauçuktan Boru ve de ticaret, turizm ve catering,
Hortumlar nakliye ve haberleflme, makina
• Alüminyum Profiller sanayi, metal ve plastik iflleme,
• Demir Çelikten Ürünler tekstil ve hazır giyim, biliflim,
• Plastik ve Cam Mutfak Eflyaları yayıncılık ve e¤itim sektörleri.
• Mücevherat Türkiye’de yatırım yapmıfl
• Pompa Kompresör olan Hollanda firmalarının yüz-
• ‹fl Makineleri Aksam ve Parçaları de 53’ü ‹stanbul’da, yüzde 31’i
• Beyaz Eflya Sektörü Antalya, Mu¤la ve ‹zmir’de, yüzde 4’ü ise Anka-
• Musluklar, Valfler ve Ba¤lantı Parçaları ra’dadır.
• Elektrikli Makineler Hollanda Yabancı Yatırım Ajansı (NFIA)’nın ‹stan-
• Televizyon Alıcıları bul Ofisi bulunmaktad›r.
• Kablo ve Teller
• Otomotiv Ana ve Yan Sanayi Gelece¤e Yönelik Beklentiler
• Mobilya 2011–2013 yılları arasında, ortalama yüzde 1,2
• Aydınlatma ekonomik büyüme öngörülmektedir. Özel tüketim
harcamaları küçük oranda artacakt›r. 2010 itibariyle
zarlardan birisidir. Ayrıca, Avrupa’daki stratejik ko- iflsiz sayısı 700 bindir. Yafllanmakta olan nüfus ne-
numu ve çok geliflmifl altyapısı ile, Avrupa’nın deniyle, iflgücü arzının yakın gelecekte önemli oran-
da¤ıtım ve lojistik merkezi konumunda olması ve ih- larda azalaca¤ı hesaplanmaktad›r. Tarım dıflı ürünler
racatının yaklaflık yüzde 40’ının reeksporttan olufl- ticaretinde yüksek oranda liberal, Tarım ürünleri ko-
ması ve transit ticaretin de önemli ölçekte olması nusunda korumacı olacak. Yüksek kazançl› kesimle-
nedeniyle, di¤er Avrupa ülkelerine ve hatta dünya- re yönelik vergilendirme politikas› izleyecek. Maddi
daki di¤er ülkelere açılan bir kapı konumundadır. teflvikler yoluyla, iflgücüne katılımı artırmak politika-
Dolayısıyla, Hollanda’ya ihracat yaparken, sadece s› takip edilecek. Rotterdam Limanı, demiryolları,
çok küçük olan iç pazarı gözönüne almak yerine, karayolları, su yolları ve telekomünikasyon alt
konuyu bu yönüyle de¤erlendirmek gerekir. Hali- yapısı iyilefltirilecek.
hazırda, dünya ticareti içerisinde ilk on ülke içerisin-
de yeralan Hollanda’ya yönelik ihracatımız çok dü-
flük bir seviyede olup, toplam ithalatı içerisindeki YARARLI ADRESLER
payımız sadece yüzde 0,5 oranındadır. Hollanda Türk Ticareti Gelifltirme Ofisi:
www.ttponl.org
Yat›r›m iliflkilerimiz Hollanda sanayi, ticaret ve hizmetler rehberi:
Hollanda Türkiye’de 2 bini aflk›n firmas›yla, üçün- www.abc-d.nl
cü AB’li yat›r›mc› ülkedir. Philips, Unilever, Shell ve Hollandaa faks rehberi: www.faxgids.nl
ABN Amro vb. Son y›llarda ilgi duyduklar› sektörler, Hollanda ihracat rehberi: www.hollandexports.com
emlak ve inflaatt›r. ‹nflaat ve pazarlama konularında Hollanda ‹nternet Rehberi: www.markt.nl
d
uzmanlaflmıfl küçük ölçekli pek çok Hollanda fir- FENEDEX-Hollanda ‹hracat Federasyonu: www.export.nl
Amsterdam Ticaret Odası: www.buvoha.com
ması, tatil yörelerindeki yerleflim projelerinde yo¤un Hollanda Yan Sanayiciler Birli¤i: www.nevat.nl
olarak faaliyet göstermektedir. fiu sektörlere ilgileri
184 KobiEfor Haziran 2011