Page 158 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 158

TUR‹ZM


          Turizm Oscar’›
          Ayada Maldives’in

            Maldiv Adalar›'ndaki ilk Türk yat›r›m›
          Ayada Maldives Resort Otel, turizm sek-
          törünün Oscar'› World Travel Awards-Afri-
          ka ve Hint Okyanusu 2011 Yar›flmas›'nda
          Hint Okyanusu'nun Lider Yeni Oteli ve
          Maldivler'in Yeni Lider Oteli ödüllerinin
          sahibi oldu.  Ödül töreni bu y›l M›s›r'›n
          Sharm El Sheikh flehrinde gerçeklefltirildi.
          Ayada Maldives Resort Otel yar›flmada
          Hilton, Viceroy, Jumeirah ve Shangri La
          gibi uluslararas› zincirleri geride b›rakt›.


           Limak’›n Yeni Yat›r›mlar›
                          Limak International
                        Hotels&Resorts, k›y›
                        ve flehir otelcili¤inin
                        yan› s›ra yurt d›fl›na
                        da aç›lmay› planl›yor.
                        Balkanlar, Orta Avru-
                        pa ve ABD’de otel
      Nihat             aray›fllar›n› sürdüren
      Özdemir           grup, ‹stanbul Avrupa
                        yakas›nda da bir tesis  OTI Holding, Yeni Tatil Portal› Kurdu
           açmay› hedefliyor. 8 oteli bulunan
           grub K›br›s’ta 1, Mersin’de 4 ve 5 y›l-  OTI Holding, iç pazarda Odeon Tour’un ard›ndan yeni inter-
           d›zl› iki tesis ve golf sahas›, ayr›ca  net sat›fl portal› HMSTatil.com’u da hizmete sundu.
           ‹zmir ve Sar›germe’de otel açacak.   www.hmstatil.com web sitesi, yerli tatilcilere, uygun fiyatlarla
             ‹stanbul Kavac›k’ta y›l içinde hiz-  güvenli ve kaliteli tatil sat›n alma f›rsat› sunuyor. Site, ‘Tatil
           mete açt›¤› Limak Eurasia Luxury Ho-  Bul’ ve ‘Tatil Paketim’ uygulamalar› ile tatilcilerin hem yurtiçi
           tel’in tan›t›m toplant›s›nda Limak   hem yurtd›fl› seyahatlerini A’dan Z’ye planlamalar›n› ve seçim
           Holding Yönetim Kurulu Baflkan› Ni-   süreçlerini basitlefltirmeyi hedefliyor.  Sitede tüm al›flverifller
           hat Özdemir ve Limak International   kredi kart› ile online olarak, EFT, Havale ile ya da direkt Call
           Hotels&Resorts Genel Koordinatörü    Center aranarak gerçeklefltirilebilecek. Ayr›ca tüm kredi kartla-
           Kaan Kavalo¤lu yat›r›m planlar›n› an-  r›na taksit imkan› sa¤lanan sitede, özellikle Call Center hizme-
           latt›lar: Limak bugüne kadar 500 mil-  tine a¤›rl›k verecek. Sosyal medyada da aktif bir flekilde yeri-
           yon dolarl›k yat›r›m yapt›. 250 milyon  ni alacak olan HMSTatil’in Facebook, Twitter ve FriendFeed
           dolarl›k yeni yat›r›mla toplam yat›r›m  sayfalar›nda özel f›rsatlar duyurulacak.
           750 milyon dolara ç›kacak. Nihat Öz-
           demir, Tarsus’taki 2 otel ve golf sa-
           has›n›n 100 milyon dolar, K›br›s’taki
           otel yat›r›m›n da 100 milyon dolar ol-                     Divan Otelleri Yeflillendi
           du¤unu vurgulad›. Kavalo¤lu ise Tar-
           sus’taki iki otel ve golf sahas›n›n fi-                      Küresel ›s›nma dünyam›z› derinden
           nansman›n›n haz›r oldu¤unu, yurtd›-                        etkiledi¤i için “yeflil mimari” giderek
           fl›ndaki otel sat›n almalar› için ise d›-  önem kazan›yor. Gelecekte dünyay› daha yaflanabilir k›lmak için
           flar›dan finansman kullanacaklar›n›  kaynaklar›n do¤ru kullan›m›n› amaçlayan projelerden biri olan
           ekledi.                             “Yeflillenen Oteller” Türkiye’de Turistik Otelciler ‹flletmeciler ve
                                               Yat›r›mc›lar Birli¤i (TUROB) taraf›ndan hayata geçirildi.  Divan Gru-
                                               bu da “Yeflillenen Oteller” projesine otelleriyle kat›l›rken, Bureau
                                               Veritas taraf›ndan belirlenen kriterlerin tümünü tamamlayarak ser-
                                               tifika almaya hak kazand›. Denetim kapsam›nda oteller; lobi ve
                                               aç›k alanlar, odalar, yemek ve çamafl›r alanlar›, otel operasyonla-
                                               r›, ofis, ISO kalite belgeleri, otellerin çevre politikalar› ve bu ko-
                                               nudaki personel e¤itimleri gibi bafll›klar›n de¤erlendirildi¤i bir
                                               kontrol listesine tabi tutuldu. Denetimi baflar›yla tamamlayan ve
                                               sertifika alan oteller, “Yeflil Otel” olmaya hak kazand›.

          158 KobiEfor Ekim 2011
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163