Page 78 - KobiEfor Eylül 2025
P. 78

REEL  EKONOM$ / SEKTÖR



            Efor Çay ve Ofçay’dan stratejik güç birliği

             1968’de başlayan yolculuğunu enerji, tarım, gıda, içecek,  leşme, Efor Holding’in entegre büyüme modelinde önemli
          madencilik ve gayrimenkul alanlarında büyü-               bir kilometre taşı. Anadolu’da attığımız ilk adı-
          yen bir ekosisteme dönüştüren Efor Holding,               mın üzerinden geçen yarım asrı aşkın sü-
          Türkiye’nin yerli ve milli kalkınma vizyonuna             rede, sabırla ve stratejik akılla ilerledik.
          sürdürülebilir katkılar sunmaya devam ediyor.             Bugün tarımdan enerjiye, gıdadan gayrimen-
          Holdingin grup şirketlerinden biri olan Efor              kule uzanan güçlü bir sanayi ekosistemi inşa
          Çay, sektörün köklü markalarından Ofçay’ı                 ediyoruz. Biz, Türk çayının dünyada hak ettiği
          bünyesine katarak pazardaki gücünü pekişti-               yeri alması için çalışıyoruz” diye konuştu. Efor
          riyor. Bu birleşme sayesinde Efor Çay, top-               Holding CEO’su Ahmet Demir, “Türkiye çay
          lamda günlük 2 bin tonu aşan yaş çay işleme               sektöründe sadece pazar liderliğine değil,
          kapasitesine ulaşmış olacak. Birleşmeyle bir-  İbrahim    geleceğe talibiz” dedi. Efor Holding Gıda ve
          likte şirket, üretim hacmi bakımından Tür-  Akkuş         İçecek Grup Başkanı Ediz Kaboğlu, 2024’te
          kiye’nin en büyük üçüncü çay                                          tamamladıkları halka arz sü-
          üreticisi konumuna yükseliyor.                                        reciyle 1,3 milyar TL’lik yatı-
          Efor Holding çatısı altında güç-                                      rımcı güveni sağladıklarını,
          lenecek olan Ofçay markası,                                           bugün itibarıyla sektörde 13’ü
          tüketici beklentilerini karşıla-                                      aşkın üretim ve enerji tesi-
          yan ürün çeşitliliği, inovatif üre-                                   siyle faaliyet gösterdiklerini,
          tim anlayışı ve yaygın dağıtım                                        Ofçay birleşmesiyle dağıtım
          ağıyla hem yurt içinde hem de                                         kanallarının 10 kat genişledi-
          uluslararası pazarlarda reka-                                         ğini belirtti. Efor Holding Mali
          betçiliğini artırmayı hedefliyor.                                      İşler ve Finans Grup Başkanı
          Satın almayla birlikte, üretim                                        Selin Uras, Grup olarak net
          kapasitesinin %100 artırılması,                                       satışlarda 300 milyon USD’yi,
          üretim alanının ise %85 büyü-                                         toplam varlıklarda ise 500
          mesi bekleniyor.                                milyon USD’yi aştıklarını, Efor Çay’ın piyasa değerinin 1.3
            Efor Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Akkuş,  milyar USD’ye ulaştığını, birleşmenin finansal mühendislik
          “Yerli üretimi küresel vizyonla buluşturan bu stratejik bir-  kabiliyetlerinin sahaya yansıması olduğunu söyledi.

           Hyundai Motor Grubu hidrojen teknolojisinde kararlı


               Hyundai Motor Grubu, sürdürülebilir mobiliteyi sa-  2020’de pazara sunulan XCIENT Fuel Cell, dünyanın ilk
           dece bir gelecek hedefi değil, bugünün somut bir çö-  seri üretim hidrojenli ağır ticari kamyonu olarak önemli
           zümü olarak hayata geçiren markalardan biri. 2025’te  bir kilometre taşıydı.
           tanıtılan tamamen yeni NEXO Hyundai’nin hidrojen mo-
           bilitesindeki iddiasını bir üst seviyeye taşıyor. Yeniden ta-
           sarlanan iç mekânı, beş dakikada tamamlanan yakıt
           ikmaliyle 700 km üzeri hedef menzili, geliştirilmiş aero-
           dinamik yapısı ve ilk kez sunulan çekme kapasitesiyle
           hem fonksiyonellik hem sıfır emisyonlu performans açı-
           sından bir dönüm noktasını temsil ediyor. Hyundai’nin
           hidrojen vizyonu sadece binek araçlarla sınırlı değil;

          “Türkiye için riskleri ve fırsatları beraberinde getiriyor”
             Dış Ticarete Yön Verenler Derneği (DIŞ-  gerektiğini vurguladı. Dr. Çınar, “Elektrikli
          YÖNDER) Başkanı Dr. Hakan Çınar,   otomobil bataryaları, güneş panelleri ve
          ABD’nin yeni gümrük tarifelerinin Türkiye  beyaz eşya gibi sektörlerde Çin’in yerine
          için riskleri ve fırsatları beraberinde getir-  geçebilecek üretim kapasitesine sahip
          diğini söyledi. Dr, Çınar, yeni dönemde Tür-  Türk firmaları için ABD pazarı daha cazip
          kiye’nin stratejik sektörlerde doğrudan  hale gelebilir. Ancak Türkiye’nin ABD ile
          yatırım, ortak girişimler ve ABD ile diplo-  serbest ticaret anlaşmasının (STA) olma-
          matik ticaret temaslarını güçlendirme yo-  ması belirli ürün gruplarında rekabet gü-  Hakan
                                                                                  Çınar
          luyla  konumunu   sağlamlaştırması  cümüzü sınırlayabilir” diye konuştu.
          78 KobiEfor Eylül 2025
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83