Page 59 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 59
Gürok Grup, cam%n küresel dönü"ümünde ba"rolde
ünyada cam sanayisi, enerji ve su tüketiminde yoğun şık %35’ini Avrupa, Birleşik Krallık, Orta Doğu ve Afrika’ya ger-
bir altyapıya dayanıyor. Cam üretiminde kullanılan fı- çekleştirerek global varlığını güçlendirdi, cam ambalaj sektö-
Drınlar sürekli çalışmak zorunda olduğundan yüksek ründe özellikle geri dönüşüm oranlarıyla da dikkat çekiyor.
enerji ihtiyacı ve doğal kaynak kullanımını beraberinde geti- Türkiye’de %8’lerde seyreden üretimde geri dönüştürülmüş
riyor. Bu nedenle, sürdürülebilirlik ekseninde dönü- cam kullanımını %20’lere taşıyan GCA, bu alanda Türkiye’ye
şen bir sanayi vizyonu; çevresel ve ekonomik bir öncülük ediyor. Süregelen güneş enerjisi yatırımları, atık
zorunluluk. Türkiye’nin en büyük özel grupların- ısı geri kazanım projeleri ve suyun kapalı devre kullanımı
dan Gürok Grup, LAV ve GCA markalarıyla yal- gibi uygulamalarla karbon ayak izi azaltılıyor, verimlilik
nızca Türkiye’de değil dünyada cam artırılıyor. Gürok Grup, GCA ve LAV markalarında sür-
sanayisi alanında öncü nitelikte uygulama- dürülebilirlik anlayışını tüm tedarik zincirine yayarak etki
lara imza atıyor. Sofra camında dünyanın en alanını genişletiyor. Tedarikçilere yönelik yerinde dene-
büyük 5’inci üreticisi olan LAV ve cam ambalaj timlerle tüm tedarikçilerin karbon ayak izi performans-
sektörünün önde gelen oyuncusu GCA, sa- larının iyileştirilmesi hedefleniyor. Ayrıca enerji
nayide sürdürülebilirlik anlayışının en güçlü ör- yönetimini destekleyecek daha sürdürülebilir ham
neklerini sergiliyor. madde kaynaklarına başvuruluyor.
Dünyanın en az enerji ve “Global ölçekte fark yaratıyoruz”
su tüketen tesisleri Sürdürülebilirliği stratejik öncelik ola-
Kütahya’daki iki üretim tesisinde rak gördüklerini belirten Gürok Grup Yö-
günlük 2 milyon adetten fazla üretim netim Kurulu Başkan Vekili Esin Güral
kapasitesine sahip olan LAV, küresel Argat, şunları söylüyor: “Gürok Grup
ölçekte 350 iş ortağı ve 200 bin satış olarak, sürdürülebilir üretim yapmakla
noktasıyla Fransa ve İspanya’dan kalmıyor, bu dönüşümün öncüsü, yol
ABD’ye, Brezilya’dan Japonya ve Fi- göstericisi ve şekillendiricisi oluyoruz.
lipinler’e kadar 140’tan fazla ülkeye Cam endüstrisinde geleceğin şekillen-
ihracat gerçekleştiriyor. Küresel re- Esin Güral Argat diği noktada, tüm sanayi oyuncuları için
kabette güçlü bir yeri olan LAV, yalnızca ilham verici uygulamaları hayata geçiriyo-
hacimsel büyüklüğüyle değil, üretim ruz. Gürok Grup olarak yolculuğumuzun her
yöntemleri ve sürdürülebilirlik kriter- adımında bize yön veren pusula, ‘sınırsız
leriyle farklılaşıyor. Dünyada sektörü- düşün, cesur davran, iyi yap’ değerlerimiz.
nün en az enerji ve su tüketen üretim tesislerine sahip Bu değerler sadece birer ilke değil; bizi hem ülkemiz hem
LAV, sadece iki yılda 1 su bardağı üretiminde kullanılan suyu de faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörler için anlamlı ve kalıcı
4.4 bardaktan 1.9 bardağa düşürerek dramatik bir tasarruf değerler üretmeye yönlendiren bir bakış açısı. Bugün LAV ve
sağladı; bu da yılda yaklaşık 175 olimpik havuzluk suyunu GCA markalarımızla cam sanayisinde yalnızca Türkiye’de
korumak demek. Uzun vadeli hedeflerde döngüsel ekonomi değil, küresel pazarlarda da rekabette fark yaratan inovatif
anlayışı ve Ar-Ge yatırımları markanın yol haritasının ayrıl- çözümler geliştirmekten, sürdürülebilirlik temelinde yeni-
maz bir parçası. Gürok Grup’un Ar-Ge ve inovasyon odaklı likçi üretim yapmaktan büyük gurur duyuyoruz. Önümüzdeki
çalışmalarıyla; LAV dünyada kendi üretim teknolojisini ta- dönemde de bu vizyonla, çevresel ve ekonomik anlamda
sarlayan ve uygulayan üç şirketten biri. Bu ileri görüşlü yak- örnek olacak projelere imza atmaya ve global ölçekte fark
laşım, LAV’ı yalnızca bir üretici değil, cam sanayisinin yaratmaya kararlıyız.”
geleceğini dönüştüren bir oyuncu ko-
numuna taşıyor.
Geri dönüşüm oranında lider
GCA ise bugün Gürok Grup’un 30 yılı
aşkın sofra camı tecrübesini, cam am-
balaj sektörüne yenilikçi ve geleceği şe-
killendiren bir yaklaşımla taşıyor; flint ve
extra flint özellikli ürünleriyle gıda ve içe-
cek sektörlerinin büyümesine katkı sağ-
lıyor. 2024’te 250 bin tonun üzerinde cam
ambalaj üreten GCA, satışlarının yakla-
May s-Haziran 2025 KobiEfor 059