Page 59 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 59

Gürok Grup, cam%n küresel dönü"ümünde ba"rolde




                   ünyada cam sanayisi, enerji ve su tüketiminde yoğun  şık %35’ini Avrupa, Birleşik Krallık, Orta Doğu ve Afrika’ya ger-
                 bir altyapıya dayanıyor. Cam üretiminde kullanılan fı-  çekleştirerek global varlığını güçlendirdi, cam ambalaj sektö-
           Drınlar sürekli çalışmak zorunda olduğundan yüksek  ründe özellikle geri dönüşüm oranlarıyla da dikkat çekiyor.
           enerji ihtiyacı ve doğal kaynak kullanımını beraberinde geti-  Türkiye’de %8’lerde seyreden üretimde geri dönüştürülmüş
           riyor. Bu nedenle, sürdürülebilirlik ekseninde dönü-  cam kullanımını %20’lere taşıyan GCA, bu alanda Türkiye’ye
           şen bir sanayi vizyonu; çevresel ve ekonomik bir    öncülük ediyor. Süregelen güneş enerjisi yatırımları, atık
           zorunluluk. Türkiye’nin en büyük özel grupların-     ısı geri kazanım projeleri ve suyun kapalı devre kullanımı
           dan Gürok Grup, LAV ve GCA markalarıyla yal-          gibi uygulamalarla karbon ayak izi azaltılıyor, verimlilik
           nızca Türkiye’de değil dünyada cam                    artırılıyor. Gürok Grup, GCA ve LAV markalarında sür-
           sanayisi alanında öncü nitelikte uygulama-           dürülebilirlik anlayışını tüm tedarik zincirine yayarak etki
           lara imza atıyor. Sofra camında dünyanın en          alanını genişletiyor. Tedarikçilere yönelik yerinde dene-
           büyük 5’inci üreticisi olan LAV ve cam ambalaj       timlerle tüm tedarikçilerin karbon ayak izi performans-
           sektörünün önde gelen oyuncusu GCA, sa-               larının iyileştirilmesi hedefleniyor. Ayrıca enerji
           nayide sürdürülebilirlik anlayışının en güçlü ör-        yönetimini destekleyecek daha sürdürülebilir ham
           neklerini sergiliyor.                                       madde kaynaklarına başvuruluyor.

           Dünyanın en az enerji ve                                      “Global ölçekte fark  yaratıyoruz”
           su tüketen tesisleri                                            Sürdürülebilirliği stratejik öncelik ola-
              Kütahya’daki iki üretim tesisinde                           rak gördüklerini belirten Gürok Grup Yö-
           günlük 2 milyon adetten fazla üretim                            netim Kurulu Başkan Vekili Esin Güral
           kapasitesine sahip olan LAV, küresel                            Argat, şunları söylüyor: “Gürok Grup
           ölçekte 350 iş ortağı ve 200 bin satış                           olarak, sürdürülebilir üretim yapmakla
           noktasıyla Fransa ve İspanya’dan                                 kalmıyor, bu dönüşümün öncüsü, yol
           ABD’ye, Brezilya’dan Japonya ve Fi-                              göstericisi ve şekillendiricisi oluyoruz.
           lipinler’e kadar 140’tan fazla ülkeye                           Cam endüstrisinde geleceğin şekillen-
           ihracat gerçekleştiriyor. Küresel re-     Esin Güral Argat     diği noktada, tüm sanayi oyuncuları için
           kabette güçlü bir yeri olan LAV, yalnızca                    ilham verici uygulamaları hayata geçiriyo-
           hacimsel büyüklüğüyle değil, üretim                         ruz. Gürok Grup olarak yolculuğumuzun her
           yöntemleri ve sürdürülebilirlik kriter-                     adımında bize yön veren pusula, ‘sınırsız
           leriyle farklılaşıyor. Dünyada sektörü-                     düşün, cesur davran, iyi yap’ değerlerimiz.
           nün en az enerji ve su tüketen üretim tesislerine sahip  Bu değerler sadece birer ilke değil; bizi hem ülkemiz hem
           LAV, sadece iki yılda 1 su bardağı üretiminde kullanılan suyu  de faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörler için anlamlı ve kalıcı
           4.4 bardaktan 1.9 bardağa düşürerek dramatik bir tasarruf  değerler üretmeye yönlendiren bir bakış açısı. Bugün LAV ve
           sağladı; bu da yılda yaklaşık 175 olimpik havuzluk suyunu  GCA markalarımızla cam sanayisinde yalnızca Türkiye’de
           korumak demek. Uzun vadeli hedeflerde döngüsel ekonomi  değil, küresel pazarlarda da rekabette fark yaratan inovatif
           anlayışı ve Ar-Ge yatırımları markanın yol haritasının ayrıl-  çözümler geliştirmekten, sürdürülebilirlik temelinde yeni-
           maz bir parçası. Gürok Grup’un Ar-Ge ve inovasyon odaklı  likçi üretim yapmaktan büyük gurur duyuyoruz. Önümüzdeki
           çalışmalarıyla; LAV dünyada kendi üretim teknolojisini ta-  dönemde de bu vizyonla, çevresel ve ekonomik anlamda
           sarlayan ve uygulayan üç şirketten biri. Bu ileri görüşlü yak-  örnek olacak projelere imza atmaya ve global ölçekte fark
           laşım, LAV’ı yalnızca bir üretici değil, cam sanayisinin  yaratmaya kararlıyız.”
           geleceğini dönüştüren bir oyuncu ko-
           numuna taşıyor.
           Geri dönüşüm oranında lider
              GCA ise bugün Gürok Grup’un 30 yılı
           aşkın sofra camı tecrübesini, cam am-
           balaj sektörüne yenilikçi ve geleceği şe-
           killendiren bir yaklaşımla taşıyor; flint ve
           extra flint özellikli ürünleriyle gıda ve içe-
           cek sektörlerinin büyümesine katkı sağ-
           lıyor. 2024’te 250 bin tonun üzerinde cam
           ambalaj üreten GCA, satışlarının yakla-
                                                                                May s-Haziran 2025 KobiEfor  059
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64