Page 26 - KobiEfor Aralık 2024
P. 26

KAPAK/ 25. YIL ÖZEL



                                                            Kurumsallaşamayan yoğun gelenekçilikten
                                                          yenilikçiliğe köprü kuran dergi
                                                            1999’lu yılların sonunda Türk KOBİ’lerinin baş çelişkisi
                                                          baş dönüşüm engeli; kurumsallaşamayan aile şirketlerinin
                                                          ‘geleneksel’ oluşları, yenilikten korkmalarıdır. Yenilik onlar
                                                          için bilinmezliktir, maceradır, profesyonellikleri yoktur, ku-
                                                          rumsallaşmamışlardır. Yeni bir yolculuk için yaratıcı ve ye-
                                                          nilikçi potansiyellerinin açığa çıkarılması gerekmektedir. Bu
                                                          tarihsel çapta bir görevdir ve çok sayıda kurumların iş birli-
                                                          ğini zorunlu kılmaktadır.
                                                            Türkiye’nin ‘Sanayici KOBİ ve İnovatif Girişimci’ dinamiğini
                                                          harekete geçirecek, onların verimlilik, Ar-Ge, inovasyon, Ür-
                                                          Ge, tasarım, markalaşma, patent ve kalite sistemleri konu-
                                                          larında bilincini artıracak ve destekleyecek tüm çalışmaların
                                                          içine kendini konumlandıran KobiEfor Sanayi Ekonomi Der-
                                                          gisi, bu yönde çalışan kamu-sivil kurum ve kuruluşlara
                                                          çözüm ortağı olarak özendirici ve kolaylaştırıcı bir rol oynadı;
                                                          KOBİ’lerin yenilikçi kapasitesinin keşfedilmesine katkı sağ-
                                                          ladı. CeBIT Bilişim Eurasia, KOBİ Zirveleri, Avrasya Ekonomi
                                                          Zirveleri, Kalite Kongreleri ve Türkiye Mükemmellik Ödülleri,
                                                          Teknoloji Ödülleri, TBD KOBİ’ler ve Bilişim Kongreleri ve WIN
                                                          Eurasia gibi sektörlerinin uluslararası lider fuarları, medya
                                                          sponsorluğu, çözüm ortaklığı, organizasyon ve proje ortaklığı
                                                          ile yıllarca katkı sağladığımız etkinlikler oldular.

                                                            Avrupa Birliği ve İmalatçı KOBİ’ler
                                                            OSB’ler, KSS’ler, örgütsüz dağınık alanlar içinde faaliyet
                                                          gösteren sanayici KOBİ’ler için KobiEfor hizmetlerinden biri
                                                          de Avrupa Birliği (AB) aday üyeliği kapsamında uyum süreci
                                                          ve AB’nin destek programlarıyla KOBİ’leri buluşturmak ol-
                                                          muştur. Özellikle AB 6. ve AB 7. Çerçeve Programları’nın KO-
                                                          Bİ’lere tanıtılmasında organize ettiği etkinliklerle etkili bir
                                                          farkındalık yaratmış, Anadolu şehirlerinde ve İstanbul’da bin-
                                                          lerce imalatçı KOBİ, dergimizin çalışmalarıyla AB Çerçeve
                                                          Programları’nı tanımış ve proje yapabilir düzeye yükselmiş,
                                                          elde ettiğimiz sonuç AB kurumları tarafından takdir ve tebrik
                                                          edilerek ödüllendirilmiştir.

                                                            AB bakış açısını değiştirdi
                                                            KobiEfor’un örgütlü sanayi alanlarına ve imalatçı KO-
                                                          Bİ’lere dönük çalışma ve etkinliklerine genel bir çerçeve ve
                                                          bir doğrultu kazandıran ise Avrupa Birliği’nin KOBİ politika-
                                                          ları ve Programları oldu. AB KOBİ’lerinin İkinci Dünya Sa-
                                                          vaşı’nın hemen akabinde, içine girdikleri dönüşüm ve
                                                          yenileşim süreci KobiEfor ile Türk KOBİ’lerinin de günde-
                                                          mine girdi. Bilişim teknolojileri temelinde KOBİ’lerin dijital
                                                          dönüşüm için planlı çalışmaları ve süreci Anadolu illerine
                                                          yayması uluslararası planda örnek gösterildi. Kendini Tür-
                                                          kiye bilişim pazarına konumlandıran birçok küresel ölçekli
                                                          bilişim firması ürün ve hizmetlerini örgütlü sanayi alanları
                                                          (OSB’ler, KSS’ler ve teknoparklar, teknokentler) ve imalatçı
                                                          KOBİ’lere, KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi üzerinden ulaş-
                                                          tırmanın avantajlarını keşfettiler.

                                                            Markalaştırma Medyası
                                                            2000’li yılların imalatçı KOBİ’leri açısından en kritik özelliği
          26 KobiEfor Aral k 2024
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31