Page 26 - KobiEfor Aralık 2024
P. 26
KAPAK/ 25. YIL ÖZEL
Kurumsallaşamayan yoğun gelenekçilikten
yenilikçiliğe köprü kuran dergi
1999’lu yılların sonunda Türk KOBİ’lerinin baş çelişkisi
baş dönüşüm engeli; kurumsallaşamayan aile şirketlerinin
‘geleneksel’ oluşları, yenilikten korkmalarıdır. Yenilik onlar
için bilinmezliktir, maceradır, profesyonellikleri yoktur, ku-
rumsallaşmamışlardır. Yeni bir yolculuk için yaratıcı ve ye-
nilikçi potansiyellerinin açığa çıkarılması gerekmektedir. Bu
tarihsel çapta bir görevdir ve çok sayıda kurumların iş birli-
ğini zorunlu kılmaktadır.
Türkiye’nin ‘Sanayici KOBİ ve İnovatif Girişimci’ dinamiğini
harekete geçirecek, onların verimlilik, Ar-Ge, inovasyon, Ür-
Ge, tasarım, markalaşma, patent ve kalite sistemleri konu-
larında bilincini artıracak ve destekleyecek tüm çalışmaların
içine kendini konumlandıran KobiEfor Sanayi Ekonomi Der-
gisi, bu yönde çalışan kamu-sivil kurum ve kuruluşlara
çözüm ortağı olarak özendirici ve kolaylaştırıcı bir rol oynadı;
KOBİ’lerin yenilikçi kapasitesinin keşfedilmesine katkı sağ-
ladı. CeBIT Bilişim Eurasia, KOBİ Zirveleri, Avrasya Ekonomi
Zirveleri, Kalite Kongreleri ve Türkiye Mükemmellik Ödülleri,
Teknoloji Ödülleri, TBD KOBİ’ler ve Bilişim Kongreleri ve WIN
Eurasia gibi sektörlerinin uluslararası lider fuarları, medya
sponsorluğu, çözüm ortaklığı, organizasyon ve proje ortaklığı
ile yıllarca katkı sağladığımız etkinlikler oldular.
Avrupa Birliği ve İmalatçı KOBİ’ler
OSB’ler, KSS’ler, örgütsüz dağınık alanlar içinde faaliyet
gösteren sanayici KOBİ’ler için KobiEfor hizmetlerinden biri
de Avrupa Birliği (AB) aday üyeliği kapsamında uyum süreci
ve AB’nin destek programlarıyla KOBİ’leri buluşturmak ol-
muştur. Özellikle AB 6. ve AB 7. Çerçeve Programları’nın KO-
Bİ’lere tanıtılmasında organize ettiği etkinliklerle etkili bir
farkındalık yaratmış, Anadolu şehirlerinde ve İstanbul’da bin-
lerce imalatçı KOBİ, dergimizin çalışmalarıyla AB Çerçeve
Programları’nı tanımış ve proje yapabilir düzeye yükselmiş,
elde ettiğimiz sonuç AB kurumları tarafından takdir ve tebrik
edilerek ödüllendirilmiştir.
AB bakış açısını değiştirdi
KobiEfor’un örgütlü sanayi alanlarına ve imalatçı KO-
Bİ’lere dönük çalışma ve etkinliklerine genel bir çerçeve ve
bir doğrultu kazandıran ise Avrupa Birliği’nin KOBİ politika-
ları ve Programları oldu. AB KOBİ’lerinin İkinci Dünya Sa-
vaşı’nın hemen akabinde, içine girdikleri dönüşüm ve
yenileşim süreci KobiEfor ile Türk KOBİ’lerinin de günde-
mine girdi. Bilişim teknolojileri temelinde KOBİ’lerin dijital
dönüşüm için planlı çalışmaları ve süreci Anadolu illerine
yayması uluslararası planda örnek gösterildi. Kendini Tür-
kiye bilişim pazarına konumlandıran birçok küresel ölçekli
bilişim firması ürün ve hizmetlerini örgütlü sanayi alanları
(OSB’ler, KSS’ler ve teknoparklar, teknokentler) ve imalatçı
KOBİ’lere, KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi üzerinden ulaş-
tırmanın avantajlarını keşfettiler.
Markalaştırma Medyası
2000’li yılların imalatçı KOBİ’leri açısından en kritik özelliği
26 KobiEfor Aral k 2024