Page 92 - KobiEfor Eylül 2021
P. 92

HABER



                                   AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken:

            ´+HGHI VUGUOHELOLU YH NDUO× E\PH VWUDWHMLVLµ



           AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken,                  yatırımları ile sürdürülebilir ve kârlı
           AXA olarak 2021 yılı hedeflerinin,                büyüme stratejisi gerçekleştirmek
           sağlam sermaye yapıları, teknolojik              olduğunun altını çizdi.

                ürkiye sigorta sektörünün 2020 yılını “Fırtınadan   rilerimize farklı avantajlar sağlayan ürünler geliştirmeye
                ayakta çıkmayı başardı” diye yorumlayan AXA Sigor-  devam edeceğiz. Kurum içi gönüllülük programımız AXA
           Tta CEO’su Yavuz Ölken, 2021 yılında da sektörün ve   Tüm Kalplerde üyeleri ve TURMEPA’yla birlikte sahilleri
           ülkenin genel koşullarının paralel ilerlediği noktaların bu-  temizlemek gibi gönüllülük esasına dayanan sosyal so-
           lunduğunun altını çizdi. Yılın ilk yarısında reel büyümenin   rumluluk faaliyetlerimizi sürdüreceğiz” diye konuştu.
           zorlu olduğunu gözlemlediklerini söyleyen Ölken, “2021   Ölken, AXA Sigortanın sürdürebilirlik ve dijitalleşme
           yıl sonunda sektörümüzün yüzde 18-19 bazında büyüme-  konularındaki çalışmalarına da değindi: “AXA Sigorta ola-
           sini bekliyoruz, ancak enflasyon ile yan yana baktığımızda   rak etkileri ve sonuçlarıyla insanlığın ilerlemesi ve geli-
           maalesef reel büyüme olamayacak ya                             şimi açısından fark yaratacak her ko-
           da çok sınırlı kalacak gibi duruyor” dedi.                     nuda üzerimize düşen sorumluluğun
             Ölken, öngörülerini paylaştı:  “Daha                         bilincindeyiz. Türkiye’deki ofislerde
           önemlisi maalesef sigortalılık oranla-                         karbon ayak izimizi düzenli olarak ta-
           rında pandemi ve doğal afetlere rağ-                           kip ediyoruz. 2025 yılına kadar karbon
           men belirgin bir sıçrama göremiyoruz.                          emisyonumuzu yüzde 25, atıklarını ve
           2021 yılının bütününde teknik karlılı-                         su tüketimini ise yüzde 15 azaltma-
           ğın yetersiz olacağı, sürdürülebilirlik                        yı taahhüt ediyoruz. Geçtiğimiz sene
           adına bazı sorunların ortaya çıkacağı,                         hayata geçirdiğimiz ‘Dünya için Hare-
           son çeyrekte ortaya çıkması beklenen                           ket Et’ projesiyle ise insanlara günlük
           finansal gelirlerdeki düşüşler ile 2022                         hayatlarında daha çok hareket ederek
           içinde tehditlerin ön plana çıkacağı bir                       kendi sağlıklarına katkı sağlarken ik-
           yıl kapanışı yaşayacağımızı düşünüyo-                          lim değişikliğine karşı fark yaratabi-
           ruz. Artan hasar maliyetleri ve hele ki                        leceklerini anlatıyoruz. Dijitalleşmede
           doğal afetler ve büyük yangınların da                          ise 5 yıl önce kurulan Veri Bilimleri
           etkileri ile zorlu bir 2021 kapanışı ya-                       Departmanımız sayesinde hasar sü-
           pacağız. Sigortacılık için çok önemli   Yavuz                  reçlerini dijitalleştiren ‘Oto Cam Ha-
                                                   Ölken
           olan bileşik rasyo oranlarının yüzde                           sarları Otomasyonu’ ve ‘Suistimal
           100’ün üzerinde seyrettiği bir yıl ola-                        Tespit ve Önleme Projesi’ gibi proje-
           cak gibi duruyor.”                                             ler yaptık. 2018’de hayata geçirdiğimiz
             Yavuz Ölken, AXA Sigorta olarak                              ve müşteri, acente, çalışan ve süreç
           ise 2021 yılı için hedeflerinin geçmiş                          olmak üzere 4 koldan ilerlediğimiz Si-
           yıllarda olduğu gibi sağlam sermaye yapıları, teknolojik   gorta 4.0 stratejisi ile teknolojiyi işimizin bir parçası haline
           yatırımları ile sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejisi   getirmek, bir amaç değil bir araç olarak konumlandır-
           gerçekleştirmek olduğunun altını çizdi: “Insurtech ala-  mak için neler yapabileceğimize bakıyoruz.  Nesnelerin
           nında Sigorta 4.0 kapsamında acentelerimizin hayatını   interneti teknolojisi ile geliştirdiğimiz, Türkiye’nin sigorta
           kolaylaştırmak ve müşterilerimize en yüksek standart-  sektöründe ilk ve tek kişiselleştirilmiş kasko ürünü olan
           larda sigortacılık hizmetini sunmak için yenilikçi tekno-  AXAGO da bu çabalarımızın bir meyvesi.”
           lojilere yatırımlarımızı sürdürerek dijitalleşme adımları   KOBİ’lerin ekonominin belkemiği olduğunu vurgu-
           atacağız. Diğer taraftan sağlık branşı önemli yatırım   layan Ölken, onların ihtiyaçlarına cevap verecek, te-
           alanlarımızdan biri olacak. Geçtiğimiz sene sunduğu-  minatlarla kişiselleştirilebilen ürünler sunmayı çok
           muz AXAFit, AXA Doktor Danışma Hattı ve AXA Bağım-  önemsediklerini, bu anlamda KOBİ’lere özel ürün ve hiz-
           sız Yaşam Hattı gibi dijital ve yenilikçi sağlık hizmetleri   metleri arasında tamamlayıcı sağlık sigortası ürünleri
           sunma çabamız devam edecek.”                    KOBİ Sağlığım Tamam, pek çok riske karşı işletmelere
             Ölken, “Son olarak hava durumu kaynaklı doğal afet-  güvence sunan İş Yerim Paket Sigortası ve son olarak
           lerle etkilerini iyiden iyiye gösteren iklim değişikliği konu-  BM Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacılarından
           su daha fazla odaklandığımız bir alan olacak. Dünya Dos-  biri olarak kadınların ekonomik hayata katılımını destek-
           tu Sigortacılık yaklaşımımızla ‘yaparak örnek olmaya”,   lemek amacıyla sundukları Kadın Girişimci Sigortası’nın
           Dünya Dostu binaların artmasını teşvik etmek için müşte-  öne çıktığını dile getirdi.

           92 KobiEfor (\OÖO
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97