Page 88 - KobiEfor Eylül 2021
P. 88
h1à9(56à7(
Öğrencisine
‘yetkinlik’ kazandırdı,
tercih edilirliğini artırdı:
Beykoz
Üniversitesi
Beykoz Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.
Mehmet Durman, genç ve dinamik bir
üniversite olarak eğitim ve öğretim
yaklaşımının tasarımına odaklandıklarını
belirterek, “Bu yaklaşımımızın
temelinde öğrencilerimizin
üniversitemizden mezun olur olmaz ve
hatta öğrencilikleri sırasında, alanları
ile ilgili sektörlerde tercih edilen
ve öncelikli olarak istihdam edilen Mehmet
mezunlar olması yatıyor” dedi. Durman
eykoz Üniversitesi’nin temelleri 2008’de, Bey- ‘Ar-Ge-Ye’de iddialı
koz Lojistik Meslek Yüksekokulu’nun kurul- Araştırma, geliştirme ve yenilikçiliğin üniver-
Bması ile atıldı, yüksekokul, 7 Eylül 2016’da sitenin belirlemiş olduğu 6 stratejik alandan biri
Beykoz Üniversitesi’ne dönüştü. Ülkemizin genç olduğunun altını çizen Durman, şu bilgileri verdi:
üniversitelerinden biri olan Beykoz Üniversitesi, 231 “Hedefimiz araştırma, geliştirme ve yenilikçilik ça-
akademik personeli ve 4 bin 727 öğrencisi ile eği- lışmalarında ve üretiminde ulusal ve uluslararası
tim-öğretimine devam ediyor. Şu an üniversite bün- düzeyde rekabetçi ve önde gelen üniversiteler ara-
yesinde bir lisansüstü programlar enstitüsü, dört sında yer almak. Dolayısıyla bu alanda da çalışmala-
fakülte, iki yüksekokul ve iki meslek yüksekokulu rımızı hızla sürdürüyoruz. Ar-Ge-Ye Yönergelerimizi
bulunuyor. Akademik birimlerde toplam 20 lisans, oluşturduk, Lisansüstü Programlar Enstitümüz, Uy-
23 önlisans ve 15 yüksek lisans programı yer alıyor. gulama Araştırma Merkezlerimiz, Ar-Ge-Ye Koordi-
Beykoz Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Mehmet Dur- natörlüğümüz ve Araştırma Destek Komitesi’nden
man, genç ve dinamik bir üniversite olarak eğitim ve oluşan etkin bir organizasyonel yapı kurduk. Öğre-
öğretim yaklaşımının tasarımına odaklandıklarını tim elemanlarının araştırma geliştirme için teşvik
belirterek, “Bu yaklaşımımızın temelinde öğrencile- edilmesi için araştırma projesi, yayın, konferans,
rimizin üniversitemizden mezun olur olmaz ve hatta patent destekleri ve ödüller gibi teşvikleri içeren
öğrencilikleri sırasında, alanları ile ilgili sektörler- kapsamlı bir teşvik sistemi oluşturduk. Dolayısıyla
de tercih edilen ve öncelikli olarak istihdam edilen Ar-Ge-Ye alanında da iddialı bir üniversite olma yö-
mezunlar olması yatıyor” dedi. Eğitim Bilimci John nünde hızla ilerlediğimizi söyleyebilirim.”
Dewey’in ‘Eğitim hayata hazırlık değil, hayatın ta ken- İş dünyasında gelişen alanların insan kaynağı ta-
disidir’ ifadesinden yola çıktıklarını ve öğrencilerin öğ- leplerini yakından takip ettiklerinin altını çizen Rek-
renimleri süresince hayatın içinde olmalarını hedefle- tör Durman, “Üniversitemiz, yeni dönemde 3 yeni
diklerini söyleyen Durman, “Tüm programlarımız için programı üniversite adaylarına sunuyor. Lisansüs-
yapısal ve pedagojik eğitim-öğretim yaklaşımlarımızı tü Programlar Enstitüsü’nde; Yapı Yönetimi (Tezli)
bu hedef doğrultusunda planlayarak özgün bir eğitim Yüksek Lisans Programı, lisans düzeyinde ‘endüstri
öğretim modeli olan ‘3+1’ ve ‘7+1’ eğitim müfredatımızı mühendisliği’ ve ‘psikoloji’ alanlarında İngilizce açı-
oluşturduk. Yetkinlik geliştirme programımızı hayata lacak programlar yanında ön lisans düzeyinde ise
geçirdik, deneyimleyerek öğrenme, uluslararasılaşma küresel salgın ile birlikte yıldızı parlayan ‘e-ticaret
ve teknoloji kullanımını eğitim öğretim yaklaşımımızın ve pazarlama’ programını başlatıyoruz” açıklama-
temel ayakları haline getirdik” dedi. sını yaptı.
88 KobiEfor (\OÖO