Page 121 - KobiEfor Eylül 2021
P. 121
UZMAN
Değişim ve Dönüşüm Bireyde Başlar
u ay ki yazımda kişilerin ken- ve yanlış bilgisi ile kıyaslama başlar
dilerinde değişim ve dönü- ve yeniden doğru ve yanlış bilgisini,
B şüm için göstermiş oldukları kendimizdeki değer listemizi güncel-
direnç ve engelleri aşmak için bazı lemeye başlarız. Bu değer listesi her
yöntemleri sizlerle paylaşacağım. bir deneyim ile bunlardan edindiği-
Benim bireysel olarak kendimde ve miz farkındalığımıza göre yaşantımız
şirketlerde uygulayarak geliştirmiş boyunca kendini güncelleyerek gide-
Kadri Demir olduğum; üç adımda değişim tekni- cek bir değer listesi haline gelecektir.
kadri.demir@poldy.com.tr ğinden bahsedeceğim. İşte bahsetmiş olduğum üç adımda
Üç adımda değişim ve dönüşüm adın- değişim ve dönüşüm bu değer liste-
dan da anlaşılacağı gibi 3 aşamadan sinin hayatımızda bizim için ne kadar
Değişim ve oluşan kavramlar bütünselliğinden önemli bir role sahip olduğu ve bizi
dönüşüm için oluşmaktadır. Bizlere bunlar okul aktör olarak kullandığı ile ilgilidir.
birçok yöntem ile hayatında bir yazı yazarken giriş,
teknik olup, gelişme ve sonuç diye üç bölümden
sizler kendiniz için oluşması gerekir diye anlatılmış ve
en uygununu bulup öğrenmemizi bu yönde sağlamışlar-
bunu pratik hayata dı. Giriş bölümünde ne anlatmak is-
tediğimiz, gelişme bölümünde detay-
geçirdiğinizde landırmamız ve sonuç bölümünde de
farkı yaratan vermemiz gereken mesajların yer al-
olacaksınız. ması öğretildi. Aslında bu öğretilenin Herhangi bir şey söylediğinizde ya
Haydi şimdi bizlerin tüm hayatımız boyunca kul- da yaptığımızda 1.adım olarak bu-
kendimizin lanacağımız iletişim tekniklerinin de nun sizdeki karşılığı nedir, neyi ifa-
farkında olmaya, temellerini oluşturduğunun farkında de edip, neyi anlatmak istiyorsunuz?
olmadan bunları öğrendik fakat ne
Bunun farkında olarak düşünceden
değişim ve kadarını bilerek kullanıyor olduk? söze aktarımını yapmalısınız. Onun
dönüşüm için Bunun bir benzerini askerlik yapan için ‘konuşmadan önce aklınızda dü-
bir başlangıç kişilerde komutanın askerlerine emir şünün sonra bunu dillendirin’ derler.
yapmaya… verirken aynı emri tekrarlaması ola- 2.adımda ifade ettiğiniz şey, söz ya da
rak askerlik kurumunda kullanıldığı- kavram karşınızdaki her bir bireydeki
nı da gördük. değer listesine göre nasıl bir karşılık
Bilinçaltı doğru ve yanlış ayırt etme- bulmaktadır, onlar için anlamı nedir?
den herhangi bir konuda ilk öğrendi- Bunu biliyor ya da fark ediyor olmalı-
ğini kabul eder ve bu bilgiye göre daha sınız. Bu size karşınızdaki kişi ile aynı
sonra gelen bilgileri kıyaslayarak ken- frekansta iletişim kurup kurmadığı-
di doğrusunu ve yanlışını belirler. Bu- nızı anlamanızı sağlayacaktır. Burada
nun için de bazı kişilerin doğru dedik- da hem fikir iseniz 3. adımda ifadele-
lerine bazı kişilerin aynı şey için yanlış rinizin karşınızdaki kişi ile aynı düz-
demeleri buradan gelmektedir. lemde olduğunuzu bilerek ve akışı sü-
Bu öğrenme sürecine doğum anında rekli kalibre ederek bağlantıyı devam
bize ilk bilgileri öğreten kutsal öğret- ettirmenizdir. En ufak bir değişiklikte
menlerimiz anne ve babalarımızdan bu bağlantı kopacak ve siz anlaşılma-
başlarız. Öğrenmiş olduğumuz doğru yan ya da anlatamayan olacaksınızdır.
ve yanlış bilgisinin bizlerdeki karşılığı- Değişim ve dönüşüm için birçok yön-
nın temellerini de böylece atmış oluruz. tem ile teknik olup, sizler kendiniz
Ne zaman ki kendi bilgilerimizle ve için en uygununu bulup bunu pratik
yaşantılarımızla edindiğimiz farkın- hayata geçirdiğinizde farkı yaratan
dalığımızla doğru ve yanlış ayrımını olacaksınız. Haydi şimdi kendimizin
yapmaya başladığımızda bizim için farkında olmaya, değişim ve dönü-
temelde olan kendimize ait doğru şüm için bir başlangıç yapmaya…
(\OÖO KobiEfor