Page 71 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 71
yacı daha da azalıyor ve süreçler çok daha hızlı ilerler KOBİ’lere de ‘kolaylık’ sağlanacak
hale dönüşüyor. Sektör; yeni regülasyonlar, küresel-
leşme ve açık bankacılık ile yeni bir çehre kazanıyor.
Aktif Bank, değişen ve dönüşen dünya koşul-
Bu alanda aktif davranan fintech’lerle bankaların iş- larına adapte olarak dijital bankacılık konusunda
birlikleri, sektörün ödeme sistemlerindeki gelişme- başarılı, deneyimli ve öğrenmeye açık bir vizyon
lere hızlı ve çevik adaptasyonunu ortaya koyuyor. ortaya koyuyor.
Aktif Bank’ın bu alandaki dönüşümünü Ayşegül
KOBİ’leri içine alan müşteri portföylerine her
Adaca Oğan, şöyle anlattı: “Kurulduğumuzdan bu
zamanki ‘kolaylık’ mottosuyla yaklaştıkları ürün
yana iş yapış biçimimiz ve farklı sektörlerdeki öncü
ve hizmetler üzerine çalıştıklarını aktaran Oğan,
iştiraklerimizle birlikte, dev bir finansal teknoloji-
“Aktif Bank olarak KOBİ’lere yönelik bu projemiz-
ler ekosistemi olarak faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.
le, onların finansal ya da finansal olmayan ihti-
Hizmet felsefemizi oluşturan ‘hayatı kolaylaştırmak’
yaçlarına yönelik, hayatlarını kolaylaştıracak ve
misyonu ve inovatif bakış açımızla sunduğumuz ürün
onlara yol gösterecek çözümleri dijital bir plat-
ve hizmetler de bankacılığın yeni nesli diye adlan-
dırabileceğimiz ‘Neobank’ kavramını ülkemizde ilk form üzerinde iştiraklerimizle beraber hayata
hayata geçirenlerden olduğumuzu ortaya koyuyor. geçirmeyi hedefliyoruz. Böylece KOBİ’lerin dijital
Müşterilerimize zaman ve mekân fark etmeksizin dönüşüm süreçlerine destek olacak ve bu des-
tekle mevcut ekonomik koşullarda taşın altına
sunduğumuz, tüm bankacılık işlemlerini sadece bir-
elimizi koymuş olacağız” açıklamasını yaptı.
kaç dakikada oldukları yerden yapmalarına imkân
tanıyan, ürün ve hizmetleriyle rekabetçi bir bakış
işgücümüzü katma değerli hizmetlere yöneltmeyi
açısı sunan ve uçtan uca şubesiz hizmet veren dijital
planladığımız bir sürece adım atıyoruz. Ayrıca data
bankamız N Kolay’ı rahatlıkla bir ‘Neobank’ olarak
analitik ve data yönetimi de her geçen gün gündemi-
tanımlayabiliriz. Dijitalleşmeye sektörün üzerinde mizde daha çok yer kaplıyor” dedi.
yatırım yapan ve odağını ‘mobil ve dijital bankacılı- Açık bankacılık alanında ve start-up ekosistemin-
ğa’ yönelten bir banka olarak N Kolay ile müşterile- de Aktif Bank’ın yeniden konumlandırılması üzerine
rimizin hayatını her alanda kolaylaştırıyoruz. Bunun önemli çalışmalar yürüteceklerini söyleyen Oğan,
yanı sıra ‘data analytics’ konusunu daha da öncelik-
şunları kaydetti: “Biz de Aktif Bank olarak iştirakleri-
lendirerek veri çeşitliliğini artırmak ve sahip olunan mizle birlikte bu değişimi destekleyici ve kucaklayıcı
verilerin en etkin şekilde kullanılmasını sağlamak
bir rol üstlenerek, açık bankacılık ve girişimcilik de-
amacıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Pandemi
nince ilk akla gelen banka olmayı hedefliyoruz. Ayrıca
günlerinde doğruluğu kanıtlanan iş modelimizi yeni
bu modelin mimarları olacak finansal teknolojiler ile
hizmetlerle güçlendirmeyi amaçlıyoruz.”
bir ekosistem oluşturarak geleceğin dijital bankasını
Önümüzdeki dönemde dijital bankaları ‘N Kolay’ı bugünden hayata en iyi şekilde geçirmek de iş pla-
geliştirmeye devam edeceklerine ve N Kolay’ı baştan nımızda önemli bir yer tutuyor. Bunun için start-up
aşağı sahip oldukları rekabetçi bireysel bankacılık dünyasındaki girişimcileri, bankacılığa entegre et-
ürünleriyle donatılmış, uçtan uca hizmet veren bir di- mek yerine bankacılığı finansal teknolojilere entegre
jital banka uygulaması haline getireceklerine dikkat
etmeye odaklanacağız. Sektördeki öncü ve yenilikçi
çeken Oğan, N Kolay uygulamasının yeni sürümüyle bankacılık modelimizi, bir üst versiyona yükselterek
beraber lansmanını yapacaklarını duyurdu ve N Ko-
ülke sınırlarının da ötesine taşımayı amaçlıyoruz.”
lay’daki hedeflerini paylaştı: “Sıradaki hedeflerimiz
Müşteri deneyimi yönetimini iş birimlerinden ayı-
arasında müşterilerimize sunduğumuz dijital kredi
rıp organizasyonlarında merkezi bir yapılanma ile
ürününü daha da kolay bir şekilde uygulamadan ala-
C-level bir pozisyonda konumladıklarını dile getiren
bilmelerini sağlamak var, kartlı ödeme sistemlerin- Oğan, müşteri merkezli bir kurum kültürü gelişti-
deki çeşitliliğimizle ihtiyaçlara yönelik de cevap vere- rebilmeyi hedeflediklerini söyledi. Pandemi sebe-
ceğiz. N Kolay uygulamasının içinde müşterilerimize biyle online ortama taşınan etkinlikler için de Passo
sanal kart da sunacağız. Bunun yanı sıra günümüzün üzerinden bilet satışlarının devam ettiğini açıklayan
yükselen trendi hisse senedini de uygulama içinden
Oğan, yeniliklerini şöyle özetledi: “Passo uygulama-
müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz.” sını sürekli olarak geliştiriyor, statlarda sağladığımız
avantajları QR ile 7/24 para transferi, alışveriş ve
Bankacılık finansal teknolojilere anlık kredi gibi imkânlarla çeşitlendiriyoruz.. Ödeme
entegre edilecek sistemleri alanında ise global para transferi iştira-
2021 ajandalarında süreç ve müşteri deneyimi yö- kimiz UPT ve UPT’nin yeni mobil uygulaması UPTI-
netiminin önemli yer kapladığını aktaran Oğan, “Bu ON ile ulusal ve uluslararası arenada öncü olmayı,
dönem altyapı için dijitalleşme ve otomasyon alan- müşterilerimizin yalnızca ülkemizde değil global
larında teknoloji yatırımlarını artırdığımız, operas- anlamda da para transferi ihtiyaçlarına kolayca yanıt
yonel süreçlerde mükemmelliği hedeflediğimiz ve vermeyi sürdüreceğiz.”
0D\ÜV KobiEfor