Page 59 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 59
Ticari Bankacılık Ürünler ve Hizmetleri
• Ticari Krediler
• Teminatlandırma
• Yapılandırma
• Gayrinakdi Kredi
• Dış Ticaret, İhracat İşlemleri, İthalat/ İhracat
• Ortak İşlemleri
• Nakit Yönetimi
ticari müşterilerin buralarda yoğunlaşmış olması. • Tedarikçi Finansmanı ve Doğrudan
Kalkınma ve yatırım bankalarının sayısı ise 14. Ka- Borçlandırma Sistemi (DBS)
tılım bankalarının sayısı 6 iken yine ticari müşteriler • Mevduat
bu alanın önemli bir segmenti. Geçmişten günümüze • Katılım Fonu ve Kıymetli Maden Depo
bir gerçek var ki; şube sayısı ticari müşterilere ulaş- Hesapları
mada önemli bir kanal. Mart 2020 itibariyle mevduat • Para ve Kıymetli Maden Hizmeti
bankaları ile kalkınma ve yatırım bankalarında şube • ATM
sayısı 10.161’i buluyor. Mart 2020 dönemi itibariyle • Elektronik Fon Transferi (EFT)
mevduat bankalarında banka başına ortalama şube • Havale
sayısı 297 oldu. Şube sayısı, bir önceki çeyreğe göre • Uluslararası Fon Transferi
38 adet, bir önceki yılın aynı dönemine göre ise 251 • FAST
adet azalmış durumda. Çalışan sayısında benzer bir • Kiralık Kasa
azalma var. Çalışan sayısı, Mart 2020 itibariyle mev- • Aracılık Hizmetleri
duat bankaları ile kalkınma ve yatırım bankaların- • Çek Hizmeti
da 188.164 kişi olmuşken; çalışan sayısı bir önceki • Senet İşlemleri
çeyreğe göre 673 kişi, bir önceki yılın aynı dönemine • Ödeme Sistemleri (POS)
göre ise 2.744 kişi (yüzde 1.4 oranında) azaldı. • Ticari Kredi Kartı Hizmeti
• Nakit Avans.
Ticari Bankacılık uzmanlık ister
‘Ticari Bankacılık’ta en temel çalışma modeli;
piyasadan mevduat toplayıp bunu ticari müşterile-
rinin hizmetleri için kullandırmaktır. Ticari bankacı-
lık içerisinde büyük ve orta ölçekli ticari işletmeler
ağırlık kazanıyor. Bu grup aynı zamanda ekonomi-
nin de temel taşlarından biri. Ticari bankacılık ala-
nında yıllar içerisinde rekabetin artmasıyla şubeler
özelinde uzmanlaşma sağlanırken ticaretin yoğun
olduğu şehir ve bölgelerde şube sayısında artışlar
ağırlıklı görsek de önümüzdeki dönem farklılaşma-
yaşandı. Şubelerdeki müşteri temsilcileri, saha zi-
yı daha yakından hissedeceğiz. Türkiye’de Ocak-Mart
yaretleri, danışmanlık ticari müşterilerin ihtiyaçla-
2020 dönemi içinde toplam (bireysel ve kurumsal) aktif
rını yerinde tespit edip, uygun ürün ve hizmetlerle
dijital bankacılık müşteri sayısı 56 milyon 324 bin kişiye
buluşmasına aracılık ediyor. ulaştı. Bu oran talebin yüksekliğini gözler önüne seri-
Ticari faaliyetlerde bulunan işletmelerin finansal
yor. Sektörün öngörüsü ise tüzel ve kurumsal taraftaki
işlemlerini gerçekleştiren ‘Ticari Bankacılık’ ürün
ve hizmetleri çeşitlilik gösteriyor. Kredi kullanımı, dijitalleşme sürecinin önümüzdeki dönem artacak ol-
danışmanlık, alım-satım, yatırım danışmanlığı, pro- ması. Bu da tabii şirketlerin ve bankaların dijital dönü-
şüm süreciyle de yakından ilintili.
je finansmanı, nakit yönetimi, kredi kartı, pos cihazı
Bankacılık sektörü özellikle fintek çözümleriyle ti-
temini, leasing faaliyetleri, Hazine işlemleri, çek,
cari bankacılık alanındaki kredi, leasing, dış ticaret,
senet, kambiyo hizmetleri, ticari kredi, para trans-
ödeme sistemleri gibi ürün ve hizmetlerin dijitalleşme
feri kullanımı ilk akla gelen olarak sayılabilir. Ticari
sürecine ağırlık veriyor. Buradaki temel nokta ise diji-
kredi işletmeye nakit, teminat mektubu, kontrga-
talleşmenin verimliliği artıracak olması. İşletmeler, ses
ranti veya akreditif şeklinde verilebiliyor.
ve yüz tanıma sistemlerinin de uygulamaya geçmesiyle
Dijitalleşmeden kaçış yok anlık verilerine, hesap bilgilerine istediği noktada iste-
Bankacılık sektörünün dijital dönüşüm süreci elbet- diği saatte ulaşabiliyor. Örneğin; blockhain teknolojisi
te yeni ürün ve hizmetleri karşımıza getiriyor. Her ne ile kredi, fiyatlandırma, para transferleri ile sözleşme
kadar şu ana kadar mevcut ürünlerin dijitalleşmesini süreçleri, şeffaf bir şekilde yürütülebiliyor.
0D\ÜV KobiEfor 59