Page 59 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 59

Ticari Bankacılık Ürünler ve Hizmetleri

                                                             • Ticari Krediler
                                                             • Teminatlandırma
                                                             • Yapılandırma
                                                             • Gayrinakdi Kredi
                                                             • Dış Ticaret, İhracat İşlemleri, İthalat/ İhracat
                                                             • Ortak İşlemleri
                                                             • Nakit Yönetimi
         ticari müşterilerin buralarda yoğunlaşmış olması.   • Tedarikçi Finansmanı ve Doğrudan
         Kalkınma ve yatırım bankalarının sayısı ise 14. Ka-     Borçlandırma Sistemi (DBS)
         tılım bankalarının sayısı 6 iken yine ticari müşteriler   • Mevduat
         bu alanın önemli bir segmenti. Geçmişten günümüze   • Katılım Fonu ve Kıymetli Maden Depo
         bir gerçek var ki; şube sayısı ticari müşterilere ulaş-     Hesapları
         mada önemli bir kanal. Mart 2020 itibariyle mevduat   • Para ve Kıymetli Maden Hizmeti
         bankaları ile kalkınma ve yatırım bankalarında şube   • ATM
         sayısı 10.161’i buluyor. Mart 2020 dönemi itibariyle   • Elektronik Fon Transferi (EFT)
         mevduat bankalarında banka başına ortalama şube     • Havale
         sayısı 297 oldu. Şube sayısı, bir önceki çeyreğe göre   • Uluslararası Fon Transferi
         38 adet, bir önceki yılın aynı dönemine göre ise 251   • FAST
         adet azalmış durumda. Çalışan sayısında benzer bir   • Kiralık Kasa
         azalma var. Çalışan sayısı, Mart 2020 itibariyle mev-  • Aracılık Hizmetleri
         duat bankaları ile kalkınma ve yatırım bankaların-  • Çek Hizmeti
         da 188.164 kişi olmuşken; çalışan sayısı bir önceki   • Senet İşlemleri
         çeyreğe göre 673 kişi, bir önceki yılın aynı dönemine   • Ödeme Sistemleri (POS)
         göre ise 2.744 kişi (yüzde 1.4 oranında) azaldı.    • Ticari Kredi Kartı Hizmeti
                                                             • Nakit Avans.
            Ticari Bankacılık uzmanlık ister
            ‘Ticari Bankacılık’ta en temel çalışma modeli;
         piyasadan mevduat toplayıp bunu ticari müşterile-
         rinin hizmetleri için kullandırmaktır. Ticari bankacı-
         lık içerisinde büyük ve orta ölçekli ticari işletmeler
         ağırlık kazanıyor. Bu grup aynı zamanda ekonomi-
         nin de temel taşlarından biri. Ticari bankacılık ala-
         nında yıllar içerisinde rekabetin artmasıyla şubeler
         özelinde uzmanlaşma sağlanırken ticaretin yoğun
         olduğu şehir ve bölgelerde şube sayısında artışlar
                                                          ağırlıklı görsek de önümüzdeki dönem farklılaşma-
         yaşandı. Şubelerdeki müşteri temsilcileri, saha zi-
                                                          yı daha yakından hissedeceğiz. Türkiye’de Ocak-Mart
         yaretleri, danışmanlık ticari müşterilerin ihtiyaçla-
                                                          2020 dönemi içinde toplam (bireysel ve kurumsal) aktif
         rını yerinde tespit edip, uygun ürün ve hizmetlerle
                                                          dijital bankacılık müşteri sayısı 56 milyon 324 bin kişiye
         buluşmasına aracılık ediyor.                     ulaştı. Bu oran talebin yüksekliğini gözler önüne seri-
            Ticari faaliyetlerde bulunan işletmelerin finansal
                                                          yor. Sektörün öngörüsü ise tüzel ve kurumsal taraftaki
         işlemlerini gerçekleştiren ‘Ticari Bankacılık’ ürün
         ve hizmetleri çeşitlilik gösteriyor. Kredi kullanımı,   dijitalleşme sürecinin önümüzdeki dönem artacak ol-
         danışmanlık, alım-satım, yatırım danışmanlığı, pro-  ması. Bu da tabii şirketlerin ve bankaların dijital dönü-
                                                          şüm süreciyle de yakından ilintili.
         je finansmanı, nakit yönetimi, kredi kartı, pos cihazı
                                                            Bankacılık sektörü özellikle fintek çözümleriyle ti-
         temini, leasing faaliyetleri, Hazine işlemleri, çek,
                                                          cari bankacılık alanındaki kredi, leasing, dış ticaret,
         senet, kambiyo hizmetleri, ticari kredi, para trans-
                                                          ödeme sistemleri gibi ürün ve hizmetlerin dijitalleşme
         feri kullanımı ilk akla gelen olarak sayılabilir. Ticari
                                                          sürecine ağırlık veriyor. Buradaki temel nokta ise diji-
         kredi işletmeye nakit, teminat mektubu, kontrga-
                                                          talleşmenin verimliliği artıracak olması. İşletmeler, ses
         ranti veya akreditif şeklinde verilebiliyor.
                                                          ve yüz tanıma sistemlerinin de uygulamaya geçmesiyle
            Dijitalleşmeden kaçış yok                     anlık verilerine, hesap bilgilerine istediği noktada iste-
            Bankacılık sektörünün dijital dönüşüm süreci elbet-  diği saatte ulaşabiliyor. Örneğin; blockhain teknolojisi
         te yeni ürün ve hizmetleri karşımıza getiriyor. Her ne   ile kredi, fiyatlandırma, para transferleri ile sözleşme
         kadar şu ana kadar mevcut ürünlerin dijitalleşmesini   süreçleri, şeffaf bir şekilde yürütülebiliyor.
                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64