Page 58 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 58
7à&$5à %$1.$&,/,.
Bankacılık sektörünün şube ve çalışan sayısı düşüyor
¶7LFDUL %DQNDF×O×N·
UQ YH KL]PHWOHUL GLMLWDOOHåL\RU
Bankacılık sektöründe değişim ve sektörünün şube ve çalışan sayısına
dönüşüm sadece bireysel kullanıcılar ise olumsuz yansıyor. Rekabette geriye
için geçerli değil. Sektörün önemli bir düşmek istemeyen bankacılık sektörü,
segmentini oluşturan ‘Ticari Bankacılık’ ‘Ticari Bankacılık’ ürün ve hizmetlerini
tarafı da bu dönüşümden üstüne düşen dijitalleştirmek zorunda.
payı alıyor. Gelişmeler, bankacılık +D]ÖUOD\DQ .DGHU .DUDoD\ <ÖOPD]
ijital dönüşüm süreci bankacılık sektörünün ki bireysel bankacılık hızlı bir gelişim yaşasa da ticari
neredeyse tüm yapı taşlarında kökünden de- ve kurumsal bankacılığın dijitalleşmeden etkilenme
Dğişikliklere yol açıyor. Bir yandan Pandemi’nin süreci biraz geriden ilerliyor. Tarih boyunca ticaretin
ekonomileri küçülten etkisi bir yandan dijitalleşme gelişimi ile bankacılık sektörünün gelişimi hep kol
süreciyle birlikte ‘Türk Bankacılık sektörü’ çalışan ve kola olmuş durumda. Bankacılık sektörü ise daha iyi
şube sayısında küçülüyor. hizmet vermek adına ürün ve hizmetlerini segment-
TBB’nin (Türkiye Bankalar Birliği) Mart 2020 lere ayırarak müşteri kitlesine özel çözümler sunma-
Türkiye’de Bankacılık Sistemi Banka, Çalışan ve ya gayret ediyor. ‘Kurumsal, Bireysel, Ticari ve KOBİ
Şube Bilgileri raporuna göre geçen yıldan bu yana Bankacılığı’ kategorilerine son yıllarda ‘Girişimci’,
hem şube sayısı hem de çalışan sayısında azalma ‘Startup’ gibi kategorilerin eklenmesiyle uzmanlık ve
yaşanıyor. Uzaktan müşteri olma sürecinin devreye danışmanlık hizmetleri daha da ön plana geçiyor.
girmesiyle önümüzdeki dönem bankacılık sektörü Bu yazımızın konusu olan ‘Ticari Bankacılık’ ile
için yeni şeyler konuşulmaya başlanacak. Değişimin ilgili önemli bir gerçeklik de her bankanın ticari
sektörün önemli alanlarından birini oluşturan ‘Tica- banka tanımının farklı olması. Firmaların yaptığı yıl-
ri Bankacılık’ ürün ve hizmetlerine etkisini ise önü- lık satış hacmine göre kategorize edilen bu alanda
müzdeki dönem daha net görmeye başlayacağız. kurumun tüm ihtiyaçları, oluşturulan özel bölüm ve
Banka-müşteri ilişkisinin en temel ürünlerine uzmanlarca sağlanıyor.
önümüzdeki dönem yeni ekleneceklerle birlikte ban-
kacılık sektörünün maliyetlerini düşürmesi, kullanıcı Şube ve çalışan sayısında azalma var
tarafında ise ürün ve hizmetlere daha avantajlı ula- Rakamlar özelinde bakarsak; bankacılık sistemin-
şılması mümkün hale geliyor. Bu gelişme bardağın de 54 banka faaliyet yürütüyor. Mevduat bankalarının
dolu tarafı için ifade edilebilir. Ancak bir gerçeklik var toplamı 34. Bu 34 bankanın en temel farklılığı ise
58 KobiEfor 0D\ÜV