Page 118 - KobiEfor-Mayıs-2021
P. 118
REEL SEKTÖR
IdeaSoft Kobi E-Ticaret Raporu açıklandı
KOBİ E-ticaret Zirvesi’nde, 2020 KOBİ E-ticaret sepet ortalaması ise 447
Raporu açıklandı. IdeaSoft kullanıcısı 11 bin e-ticaret TL olarak gerçekleşti. Si-
sitesinin, 8 milyona yakın siparişi analiz edilerek parişlerin yaklaşık 5 mil-
oluşturulan rapora göre, 2020 yılında en çok sipariş yon adedi mobilden ve-
alan ilk 10 sektör arasında sipariş sayısı en çok artan rilirken, masa üstünden
sektörler; yüzde 113.97 ile gıda, yüzde 113.82 ile ki- verilen sipariş sayısı ise
şisel bakım & kozmetik ve yüzde 72.84 ile kitap oldu. 2.8 milyon oldu. Mobilden verilen sipariş sayısı 2019
Her geçen gün büyüyen e-ticaret ekosistemi- rakamlarına göre ise yüzde 69.28 oranında arttı.
ne ve ülke ekonomisine katkı sağlamak amacıyla Ödeme seçeneklerinde ise en çok yüzde 69 ile kre-
KOBİ E-Ticaret Zirvesi bu yıl online olarak Idea- di kartı tercih edildi. Kredi kartını yüzde 24 ile kapıda
Soft ve iyzico işbirliği ile Vodafone ana sponsorlu- ödeme, yüzde 7 ile de Havale-EFT takip etti. Taksit
ğunda gerçekleştirildi. seçeneklerinde ise en çok yüzde 33 ile 3 taksit tercih
2020 yılında IdeaSoft’un alt yapısını sağladığı 11 edilirken, yüzde 28 ile 2 taksit, yüzde 15 ile 4 taksit
bin e-ticaret mağazasında 8 milyona yakın sipariş seçiliyor. En az tercih edilen ise yüzde 4 ile 5 taksit
verilirken, 46 milyonu aşkın ürün satıldı ve ürünlerin seçeneği oldu.
TBD İstanbul Şubesi Başkanı iPara’dan yeni hizmet
yine Deniz Tiryakioğlu iPara, yeni hizmeti ‘Başarılı İşlem Artırma
Servisi’ni hayata geçirdi.
Yeni servis, üye işyer-
lerinin hata alan ödeme-
lerini farklı bankaların
sanal POS’larında da de-
neyerek başarılı ödeme
almalarını sağlıyor.
Türkiye Bilişim Derneği İstanbul Şubesi 14. iPara Genel Müdürü
Olağan Genel Kurul’da yapılan seçimler sonucun- Burhan Eliaçık, “Bir kre-
da Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Deniz Tiryakioğ- di kartı kullanıcısı, iPa- Burhan
lu ve ekibi yeniden seçildi. ra sanal POS alt yapısı Eliaçık
Yönetim Kurulu, “Yeni dönemimizde de sektörleri- kullanan web sitesinde
mizi ve bireylerimizi teknolojik gelişmeler konusun- ödeme yaptığı an her-
da bilgilendirecek, farkındalık yaratacağız” dediler. hangi bir hata ile karşılaştığında, Başarılı İşlem
Ayrıca, “Sektörel sorun ve sorulara yardımcı ve Artırma Servisimiz bu noktada devreye girerek,
destek olacak, ülke kalkınmamızın bilgiye dayalı ilgili kredi kartından işlem tutarını çekebilecek
ve verimli bir ekonomiye dönüşmesine katkı sağ- farklı bir sanal POS’a anında yönlendirerek müş-
lamak için etkin çalışmalarımız devam edecektir” terilerin yaptığı alışverişlerin başarılı bir şekilde
açıklamasını yaptılar. sonlandırılmasına yardımcı oluyor” diye açıkladı.
SAHA İstanbul, 6’ncı yılda 620 üyeye ulaştı
SAHA İstanbul, kurulurken 27 yılda, dünyada ilk 10 MBA’den
olan üye sayısını, 6 yılda 620’ye biri olmayı hedefliyoruz” dedi.
ulaştırdı. Avrupa Havacılık ve Uzay Geleneksel savunma sana-
Kümeleri Birliği’nin en büyük ikin- yi fuarı konseptine yeni bir so-
ci kümesi oldu. luk getirdiklerini de söyleyen
SAHA İstanbul Genel Sekreteri İl- Keleş, dünyanın ilk 3 boyutlu
hami Keleş, “İstanbul, Ankara ve Ga- savunma sanayi fuarı SAHA
ziantep olmak üzere 3 ilde merkez İlhami EXPO sanal fuarını gerçekleş-
açtık. Ayrıca MBA programımız ile 5 Keleş tirdiklerini de belirtti.
118 KobiEfor 0D\ÜV