Page 30 - KobiEfor-Nisan-2021
P. 30
6g</(áà
Turizme kapsamlı yol haritası
İzmir, 8 bin 500 yıllık geçmişi, coğrafyası ve sahip
olduğu doğal zenginlikleriyle turizmden daha faz-
la pay sahibi olmayı hak eden bir kent. İzmir Vakfı
ve İzmir Kalkınma Ajansı ortaklığıyla İzmir Turizm
Tanıtım Stratejisi ve
Eylem Planı hazırla-
dıklarını söyleyen Tunç
Soyer, İzmir turizminin
ana eksenini; şehrin
Akdeniz çanağı ve dün-
yadaki diğer şehirler-
den pozitif ayrışmasını
İzmir’in geleceği adına üç önemli sağlayacak tarih, kültür ve arkeoloji turizmi olarak
temel oluşturuluyor. Birincisi: Kentsel belirlediklerini anlattı.
Hedeflerinin 2024’te İzmir’in nüfusu ile eşit sayı-
dönüşüm hızlandırılıyor ve bununla da yerli ve yabancı toplam 4 milyon turiste ulaşmak
birlikte afetlere karşı dirençli, çağdaş bir olduğunu aktaran Soyer, pandemi sürecinde İzmir’i
altyapı oluşturuluyor. Belediye iştiraki sağlıklı ve güvenilir bir destinasyon olarak konum-
İZBETON bu amaçla devreye alındı. landıran Turuncu Çember sertifikasını başlattıkla-
İkincisi: Trafik ve ulaşım sorununun rını duyurdu. İzmir’in dijital turizm ansiklopedisini
kent tarihinin en büyük yatırımlarıyla çıkardıklarını açıkladı: “On bir farklı turizm ürününe
birlikte çözülmesi için raylı sistem ağı yönelik uzmanlar, İzmir’in değerlerini tek tek mer-
cek altına aldı ve dijital bir veri tabanına işledi. An-
büyütülüyor. Üçüncüsü: İzmir Tarımı siklopedi, 2021 yılının ilk çeyreğinde İzmir’in tanıtım
başlığı altında hayata geçirilen kırsal yüzü olan Visit Izmir mobil aplikasyonuyla kullanıcı-
kalkınma modeli ile insanlarımızın ların erişimine açılacak.”
doğduğu yerde doyması sağlanıyor.
İzmir’e ikinci antik tiyatro
kazandırılacak
Girişimcilik ve inovasyon şehri İzmir
İzmir Vakfı ile beraber şehrin görsel kimliğini
TÜSİAD ve Yaşar Üniversitesi işbirliğinde kurulan
oluşturarak markalaşma sürecinin son halkasını
‘Girişimcilik Merkezi İzmir’, şehrin ihtiyaçlarını dikkate
alarak her yıl farklı tematik alanlarda girişim programı da tamamladıklarını kaydeden Soyer, “İzmir mar-
kası; turistler, yatırımcılar, sosyal girişimci ve kül-
ile şehrin girişimcilik ekosistemine başarılı iş fikirleri
tür sanat üreticileri
kazandırmayı hedefliyor. Merkezin bu yıl teması; tarım.
olmak üzere üç farklı
Tunç Soyer, “Merkez, İzmir’de tarımsal üre-
hedef kitlesini kapsa-
tim seviyesinin artmasına ve refahın büyümesine
önemli katkılar sağlayacak. Ayrıca İzmir’in köklü iş yan bütüncül bir yakla-
şımla, İzmir’i dünyaya
kuruluşları ve meslek odaları ile güçlerimizi birleş-
tanıtmayı ve Akdeniz
tirerek ‘IzQ’ adıyla Girişimcilik ve İnovasyon şirketini
çanağında bir cazibe
kuruyoruz. Şirketimiz, bu yıl içerisinde faaliyete gi-
merkezi konumuna
rerek şehrimizin girişimcilik ve inovasyon ekosiste-
mine büyük katkılar sunacak” dedi. getirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda çalışmalarına
Diğer yandan ‘Açık Veri’ portalını kullanıma aç- başlanan İzmir markalaşma sürecinin lansmanı
tıklarını açıklayan Soyer, böylece kentin hem aka- 2021 yılında yapılacak” diye konuştu.
demik ilerlemesine katkı sağladıklarını hem de yeni İzmir’de UNESCO Dünya Mirası kriterlerini kar-
hizmetler üretilebilmesi için ekonomik girişimcileri şılayan pek çok alan bulunduğunu ifade eden Soyer,
yetkinleştirdiklerini söyledi. Soyer, metrodan tram- bu kapsamda Kemeraltı ve çevresini içine alan Tarihi
vaya, altyapıdan kentsel dönüşüme kadar kente İzmir, Birgi, Gediz Deltası ve Ceneviz ticaret yolunun
yaptıkları yatırımların tüm ekonomik sektörleri parçası olan Foça, Çandarlı ve Çeşme kalelerinin de
hareketlendirdiğini ve kentte istihdamı artırdığına daimi listeye alınmasını beklediklerini söyledi. Dai-
dikkat çekerek, “Bu şekilde gerçekleştirdiğimiz ya- mi listedeki Efes ve Bergama için ise alan yönetimi
tırımlarda uluslararası finans kuruluşları ile çalışa- çalışmaları sürüyor. İzmir’in tarihi aksını canlan-
bilme, dünya ile bağ kurabilme kabiliyetlerimiz çok dırmak için Konak Pier’den Kemeraltı’na, oradan
çok önemli rol oynuyor” dedi. Agora ve Kadifekale’ye uzanan hattı tarihi dokusu-
30 KobiEfor Nisan 2021