Page 60 - KobiEfor Kasım 2021
P. 60

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh



                     3DQGHPL·GH SL\DVDODU YH DO×åYHULå



           Pandeminin Ekonomi Günlüğü’nde                  değişen alışveriş modelini ve
           Türkiye’nin yüzyıllık markalarını,              KOBİ’lerdeki gelişmeleri ele aldık.


             Türkiye’nin yüzyıllık markaları               lık markaların bugüne kadar gelirken neler yaptıklarına
                                                           ve nelere dikkat ettiklerine yönelik bu araştırmanın bul-
             Akbank, Deloitte, Sabancı Üniversitesi Yönetici Ge-
                                                           guları geçmişten bugüne sürdürülebilirlik için öğretici
           liştirme Birimi EDU ve Yüzyıllık Markalar Derneği’nin
                                                           örnekler içermektedir” diye konuştu.
           birlikte yürüttüğü ‘Yüzyıllık Marka Olmak’ araştırması
                                                              Yüzyıllık Markalar Derneği Yöne-
           tamamlandı. Araştırmadan yola çıkılarak hazırlanan
                                                           tim Kurulu Başkanı Engin Tuncer ise
           ‘Yüzyıllık Marka Olmak’ adlı kılavuz kitapta 32 marka-
                                                           şunları söyledi: “Geçmiş, bugün ve
           nın son kuşak temsilcileri ve üst yöneticileri ile yapılan
                                                           gelecek bağını kurmaya katkı sağla-
                         görüşmelere yer veriliyor. Yüzyıllık
                                                           yan çalışmalarımızı farklı araştırma-
                         marka olmayı anlatan marka temsil-                                         Engin
                                                           lar ve projeler ile geliştirmeye, içerik   Tuncer
                         cilerinin en fazla üzerinde durdukları
                                                           üretmeye devam edeceğiz.”
                         kavramlar; itibar ve güven ilişkisi ola-
                                                              Araştırmaya katılan Türkiye’nin yüzyıllık markala-
                         rak öne çıkıyor.
                                                           rı: Ali Muhiddin Hacı Bekir, Apikoğlu, Apraham, Arkas
                  Bülent    Akbank Perakende Bankacı-
                    Oğuz  lık Genel Müdür Yardımcısı Bülent   Holding, Beyaz Fırın, Bilol Tekstil, Cemilzade, Çift Ge-
                                                           yik Karaca, Davut Selim, De-
                         Oğuz, “‘Yüzyıllık Marka Olmak’ kı-
                                                           riş, Elit Çikolata, Emgen Optik,
                         lavuz kitabının yeni girişimciler için
                                                           Eyüp Sabri Tuncer, Hafız Musta-
                         de ilham verici bir çalışma olacağı-
                                                           fa 1864, Hamamcıoğlu Müesse-
                         na inanıyoruz” dedi.
                                                           seleri, İlancılık Reklam Ajansı,
                            Deloitte Türkiye Ortağı ve Denetim
                                                           Karaköy Güllüoğlu, Kifidis, Ko-
                     Ali  Hizmetleri Lideri Ali Çiçekli, “Çalış-
                  Çiçekli  mada amacımız, köklü firmalarımı-  mili, Konyalı Lokantası, KOSKA
                                                           Helvacısı, Mahir Gıda, KOSKA
                         zın neyi doğru yaparak nesiller boyu
                                                           Helva, Merter Gıda, Mecit Çe-
                         devam eden bir başarıya ulaştıklarını
                                                           tinkaya, Meyer Objects, Pandeli
                         ortaya koymaktı” açıklamasını yaptı.
                                                           Lokantası, Petek Saraciye, Saf-
                            Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliş-
                                                           fet Abdullah Güllaçları, 1920 Sultanahmet Köftecisi,
                         tirme Birimi EDU Direktörü Dr. Cüneyt
                  Cüneyt  Evirgen, “Ülkemizde kökleri Osmanlı   Splendid Palas, Tevfik Aydın Saat, Vakıf Taşdelen, Vefa
                  Evirgen                                  Bozacısı.
                         İmparatorluğu dönemine uzanan asır-
               KOBİ’lerin yüzde 23’ü yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü
               Kaspersky’nin yakın tarihli bir                         mak’ ve ‘göz önünde olmaktır’.”
             araştırmasına göre salgın Mart                               Kaspersky Kıdemli Ürün Pazar-
             2020’de yeni başladığında, Türkiye’de                     lama Müdürü Andrey Dankevich,
             KOBİ’lerin yüzde 23’ü için benzersiz                      “Türkiye’de işletmelerinin %71’i küre-
             zorlu duruma yanıt vermenin bir yolu                      sel zorluğa iyi yanıt verdiği konusunda
             yeni ürünler geliştirmekti. Sokağa                        hemfikir. Covid-19 karşıtı kısıtlamalar
             çıkma yasağı KOBİ’lerin yarısından                        hala yürürlükte olduğundan ve insan-
             fazlasının (yüzde 55) mali durumunu                       lar pandemi sırasında edinilen dijital
             sarstı ve birçok maliyet tasarrufu önlemi almak   alışkanlıkları takip etmeye devam ettiğinden, yanıt
             zorunda kaldılar. Bunun ışığında yeni teklifler veya   olarak piyasaya sürülen ürün ve hizmetlerin alakalı
             iş fırsatlarına başlamak ve alınan diğer önlemler   kalacağına inanıyorum” dedi.
             hayatta kalma çabasının dayanağı oldu.           Dijital dünyada daha bilgili ve güvenli olmak is-
               Krizlere uygun yanıt verme yeteneği, bir işletme-  teyen şirketler için Kaspersky, çevrimiçi araçlar-
             nin krizden en iyi şekilde yararlanmasını sağlaya-  dan nasıl tasarruf edileceğine, müşterilerle ileti-
             bilir. Stanford Graduate School of Business’ta Eko-  şim kurulmasına, hassas verilerin korunmasına ve
             nomi Politikaları Profesörü olan Steven Callander’a   çok daha fazlasına ilişkin ücretsiz kılavuzlar içeren
             göre, “‘Amaç krizi bir yönetim sorunu olarak ele al-  Cybersecurity on a Budget platformunu başlattı.

           60 KobiEfor .DVÜP
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65