Page 60 - KobiEfor Kasım 2021
P. 60
3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh
3DQGHPL·GH SL\DVDODU YH DO×åYHULå
Pandeminin Ekonomi Günlüğü’nde değişen alışveriş modelini ve
Türkiye’nin yüzyıllık markalarını, KOBİ’lerdeki gelişmeleri ele aldık.
Türkiye’nin yüzyıllık markaları lık markaların bugüne kadar gelirken neler yaptıklarına
ve nelere dikkat ettiklerine yönelik bu araştırmanın bul-
Akbank, Deloitte, Sabancı Üniversitesi Yönetici Ge-
guları geçmişten bugüne sürdürülebilirlik için öğretici
liştirme Birimi EDU ve Yüzyıllık Markalar Derneği’nin
örnekler içermektedir” diye konuştu.
birlikte yürüttüğü ‘Yüzyıllık Marka Olmak’ araştırması
Yüzyıllık Markalar Derneği Yöne-
tamamlandı. Araştırmadan yola çıkılarak hazırlanan
tim Kurulu Başkanı Engin Tuncer ise
‘Yüzyıllık Marka Olmak’ adlı kılavuz kitapta 32 marka-
şunları söyledi: “Geçmiş, bugün ve
nın son kuşak temsilcileri ve üst yöneticileri ile yapılan
gelecek bağını kurmaya katkı sağla-
görüşmelere yer veriliyor. Yüzyıllık
yan çalışmalarımızı farklı araştırma-
marka olmayı anlatan marka temsil- Engin
lar ve projeler ile geliştirmeye, içerik Tuncer
cilerinin en fazla üzerinde durdukları
üretmeye devam edeceğiz.”
kavramlar; itibar ve güven ilişkisi ola-
Araştırmaya katılan Türkiye’nin yüzyıllık markala-
rak öne çıkıyor.
rı: Ali Muhiddin Hacı Bekir, Apikoğlu, Apraham, Arkas
Bülent Akbank Perakende Bankacı-
Oğuz lık Genel Müdür Yardımcısı Bülent Holding, Beyaz Fırın, Bilol Tekstil, Cemilzade, Çift Ge-
yik Karaca, Davut Selim, De-
Oğuz, “‘Yüzyıllık Marka Olmak’ kı-
riş, Elit Çikolata, Emgen Optik,
lavuz kitabının yeni girişimciler için
Eyüp Sabri Tuncer, Hafız Musta-
de ilham verici bir çalışma olacağı-
fa 1864, Hamamcıoğlu Müesse-
na inanıyoruz” dedi.
seleri, İlancılık Reklam Ajansı,
Deloitte Türkiye Ortağı ve Denetim
Karaköy Güllüoğlu, Kifidis, Ko-
Ali Hizmetleri Lideri Ali Çiçekli, “Çalış-
Çiçekli mada amacımız, köklü firmalarımı- mili, Konyalı Lokantası, KOSKA
Helvacısı, Mahir Gıda, KOSKA
zın neyi doğru yaparak nesiller boyu
Helva, Merter Gıda, Mecit Çe-
devam eden bir başarıya ulaştıklarını
tinkaya, Meyer Objects, Pandeli
ortaya koymaktı” açıklamasını yaptı.
Lokantası, Petek Saraciye, Saf-
Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliş-
fet Abdullah Güllaçları, 1920 Sultanahmet Köftecisi,
tirme Birimi EDU Direktörü Dr. Cüneyt
Cüneyt Evirgen, “Ülkemizde kökleri Osmanlı Splendid Palas, Tevfik Aydın Saat, Vakıf Taşdelen, Vefa
Evirgen Bozacısı.
İmparatorluğu dönemine uzanan asır-
KOBİ’lerin yüzde 23’ü yeni ürün veya hizmet piyasaya sürdü
Kaspersky’nin yakın tarihli bir mak’ ve ‘göz önünde olmaktır’.”
araştırmasına göre salgın Mart Kaspersky Kıdemli Ürün Pazar-
2020’de yeni başladığında, Türkiye’de lama Müdürü Andrey Dankevich,
KOBİ’lerin yüzde 23’ü için benzersiz “Türkiye’de işletmelerinin %71’i küre-
zorlu duruma yanıt vermenin bir yolu sel zorluğa iyi yanıt verdiği konusunda
yeni ürünler geliştirmekti. Sokağa hemfikir. Covid-19 karşıtı kısıtlamalar
çıkma yasağı KOBİ’lerin yarısından hala yürürlükte olduğundan ve insan-
fazlasının (yüzde 55) mali durumunu lar pandemi sırasında edinilen dijital
sarstı ve birçok maliyet tasarrufu önlemi almak alışkanlıkları takip etmeye devam ettiğinden, yanıt
zorunda kaldılar. Bunun ışığında yeni teklifler veya olarak piyasaya sürülen ürün ve hizmetlerin alakalı
iş fırsatlarına başlamak ve alınan diğer önlemler kalacağına inanıyorum” dedi.
hayatta kalma çabasının dayanağı oldu. Dijital dünyada daha bilgili ve güvenli olmak is-
Krizlere uygun yanıt verme yeteneği, bir işletme- teyen şirketler için Kaspersky, çevrimiçi araçlar-
nin krizden en iyi şekilde yararlanmasını sağlaya- dan nasıl tasarruf edileceğine, müşterilerle ileti-
bilir. Stanford Graduate School of Business’ta Eko- şim kurulmasına, hassas verilerin korunmasına ve
nomi Politikaları Profesörü olan Steven Callander’a çok daha fazlasına ilişkin ücretsiz kılavuzlar içeren
göre, “‘Amaç krizi bir yönetim sorunu olarak ele al- Cybersecurity on a Budget platformunu başlattı.
60 KobiEfor .DVÜP