Page 153 - KobiEfor Kasım 2021
P. 153

UZMAN


                                     İş Süreçlerine Robotik Yaklaşım
                                    I     ş süreçlerini robotik yaklaşım-  Bununla birlikte, RPA teknolojisi ile


                                          la nasıl otomasyona geçiririz?
                                                                        uyum sağlama, kendi kendine öğ-
                                          Çalışanlarımızın rutin işler-
                                     den katmadeğerli işlere geçmesinde   renme ve kendi kendini düzeltme
                                                                        becerisine sahip yazılım istisnayı ele
                                     hangi yöntemleri uygularız?        alır ve herhangi bir çalışan / kullanıcı
                                     Robotik süreç otomasyonu (Robotic   yardımı olmadan özlük sistemi ile et-
                                     Process Automation-RPA), iş süreçlerini   kileşime girer.
           Kadri Demir               otomatikleştirmeyi amaçlayan, iş man-  Robotik süreç otomasyonu teknoloji-
                                     tığı ve yapılandırılmış girdiler tarafından   si, organizasyonlara dijital dönüşüm
           ŬĂĚƌŝ͘ĚĞŵŝƌΛƉŽůĚLJ͘ĐŽŵ͘ƚƌ  yönetilen bir teknoloji uygulamasıdır.   yolculuklarında yardımcı olabilir.
                                     Yapay zeka (Artificial Intelligence-AI)   (RPA) Robotik süreç otomasyonunun
           RPA, tüm vaatleri         ile yazılımın kullanımı ve daha önce   faydalarını aşağıdaki maddelerde sı-
           için ortak bir            insanlar için gerekli olan yüksek ha-  ralayabiliriz:
                                     cimli, tekrarlanabilir görevleri ele   • Daha iyi müşteri hizmeti sunmak
           yanılgı kümesini
                                     alan makine öğrenme yetenekleridir.   • İş operasyonlarının ve süreçlerin
           de beraberinde            Bu görevler sorguları, hesaplamaları   düzenlemelere ve standartlara uy-
           taşıyor.                  içerebilir. Kayıt ve işlemlerin bakımı,   gunluğunu sağlamak
           Gerçekten de              yazılım robotu veya botu olarak adlan-  • Süreçlerin daha hızlı tamamlanma-
           RPA’nın cazibesinin       dırılan RPA teknolojisi tarafından bir   sına izin verilmesi
           bir parçası,              çalışanı taklit ederek, uygulamalara   • Süreç verilerinin sayısallaştırılması
                                     girer, veri girer, görevleri hesaplar, ta-  ve denetlenmesiyle gelişmiş verimli-
           işçilik maliyetlerini
                                     mamlar ve çıkış yapar. RPA senaryo-  lik sağlanması
           azaltma ve                ları, bir e-postaya otomatik yanıt oluş-  • Manuel ve tekrarlayan işler için
           verimliliği artırma       turmak kadar basit bir şeyden, her   maliyet tasarrufu yaratmak
           yeteneğidir.              biri bir ERP sistemindeki işleri oto-  • Çalışanların daha verimli olmaları-
           Ancak aynı                matikleştirmek için programlanmış   nı sağlamak
           zamanda                   binlerce bot dağıtmaya kadar uzanır.  RPA uygulamaları neredeyse son-
                                     Robotik süreç otomasyonu, sanal tam   suzdur, ancak bazı yaygın RPA görev-
           otomasyon,
                                     zamanlı çalışmayı oluşturmak için bir   leri şunlardır:
           insan işçi ihtiyacını     bilgisayarın kullanılmasıdır. Mevcut   • Uygulamalara giriş yapma
           ortadan kaldırmaz;        uygulama yazılımını, bugün bir kişinin   • Form doldurma
           daha iyi eğitimli         işlem işleme, verileri biçimlendirme,   • Yapılandırılmış verileri ayıklama
           işçilere olan talebi      dosya ve klasörleri taşıma gibi temel   • Birden çok kaynaktan gelen verileri
           artırır.                  görevleri işlediği şekilde değiştirme   birleştirme
                                     yeteneğine sahiptir.               • Bilgileri kopyalama ve yapıştırma
                                     RPA üç temel teknolojiden gelişti:   • Veritabanları okuma ve yazma
                                     Veri kopyalama, iş akışı otomasyonu   • Sistem API’lerine bağlanma
                                     ve yapay zekâ.                     • E-postaları ve ekleri açma
                                     RPA yazılımı, akışkanlıkla etkileşime   RPA sistemlerinin güvenirliliği
                                     girmesi gereken çok farklı ve karma-  ne kadar?
                                     şık sistemlere sahip kuruluşlar için   RPA, tüm vaatleri için ortak bir yanılgı
                                     özellikle yararlıdır.              kümesini de beraberinde taşıyor. Bazı
                                     Örneğin; bir insan kaynakları siste-  insanlar bunun insan işlerinin yerini
                                     minden gelen bir elektronik formun   alacağına inanırken; bazıları da mali-
                                     bir TC kimlik numarasının eksik olma-  yet tasarruflarının bir gecede gerçek-
                                     sı durumunda, geleneksel otomasyon   leşeceğini varsaymaktadırlar.
                                     yazılımı formu bir istisna olarak işa-  Gerçekten de RPA’nın cazibesinin bir
                                     retler ve bir çalışan, istisnai durumu   parçası, işçilik maliyetlerini azaltma
                                     doğru TC kimlik numarasını forma   ve verimliliği artırma yeteneğidir. An-
                                     girerek ele alır. Form tamamlandıktan   cak aynı zamanda otomasyon, insan
                                     sonra çalışan bu bilgileri özlük siste-  işçi ihtiyacını ortadan kaldırmaz; daha
                                     mine girişini yapabilir hale gelir.  iyi eğitimli işçilere olan talebi artırır.

                                                                                      .DVÜP      KobiEfor
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157