Page 153 - KobiEfor Kasım 2021
P. 153
UZMAN
İş Süreçlerine Robotik Yaklaşım
I ş süreçlerini robotik yaklaşım- Bununla birlikte, RPA teknolojisi ile
la nasıl otomasyona geçiririz?
uyum sağlama, kendi kendine öğ-
Çalışanlarımızın rutin işler-
den katmadeğerli işlere geçmesinde renme ve kendi kendini düzeltme
becerisine sahip yazılım istisnayı ele
hangi yöntemleri uygularız? alır ve herhangi bir çalışan / kullanıcı
Robotik süreç otomasyonu (Robotic yardımı olmadan özlük sistemi ile et-
Process Automation-RPA), iş süreçlerini kileşime girer.
Kadri Demir otomatikleştirmeyi amaçlayan, iş man- Robotik süreç otomasyonu teknoloji-
tığı ve yapılandırılmış girdiler tarafından si, organizasyonlara dijital dönüşüm
ŬĂĚƌŝ͘ĚĞŵŝƌΛƉŽůĚLJ͘ĐŽŵ͘ƚƌ yönetilen bir teknoloji uygulamasıdır. yolculuklarında yardımcı olabilir.
Yapay zeka (Artificial Intelligence-AI) (RPA) Robotik süreç otomasyonunun
RPA, tüm vaatleri ile yazılımın kullanımı ve daha önce faydalarını aşağıdaki maddelerde sı-
için ortak bir insanlar için gerekli olan yüksek ha- ralayabiliriz:
cimli, tekrarlanabilir görevleri ele • Daha iyi müşteri hizmeti sunmak
yanılgı kümesini
alan makine öğrenme yetenekleridir. • İş operasyonlarının ve süreçlerin
de beraberinde Bu görevler sorguları, hesaplamaları düzenlemelere ve standartlara uy-
taşıyor. içerebilir. Kayıt ve işlemlerin bakımı, gunluğunu sağlamak
Gerçekten de yazılım robotu veya botu olarak adlan- • Süreçlerin daha hızlı tamamlanma-
RPA’nın cazibesinin dırılan RPA teknolojisi tarafından bir sına izin verilmesi
bir parçası, çalışanı taklit ederek, uygulamalara • Süreç verilerinin sayısallaştırılması
girer, veri girer, görevleri hesaplar, ta- ve denetlenmesiyle gelişmiş verimli-
işçilik maliyetlerini
mamlar ve çıkış yapar. RPA senaryo- lik sağlanması
azaltma ve ları, bir e-postaya otomatik yanıt oluş- • Manuel ve tekrarlayan işler için
verimliliği artırma turmak kadar basit bir şeyden, her maliyet tasarrufu yaratmak
yeteneğidir. biri bir ERP sistemindeki işleri oto- • Çalışanların daha verimli olmaları-
Ancak aynı matikleştirmek için programlanmış nı sağlamak
zamanda binlerce bot dağıtmaya kadar uzanır. RPA uygulamaları neredeyse son-
Robotik süreç otomasyonu, sanal tam suzdur, ancak bazı yaygın RPA görev-
otomasyon,
zamanlı çalışmayı oluşturmak için bir leri şunlardır:
insan işçi ihtiyacını bilgisayarın kullanılmasıdır. Mevcut • Uygulamalara giriş yapma
ortadan kaldırmaz; uygulama yazılımını, bugün bir kişinin • Form doldurma
daha iyi eğitimli işlem işleme, verileri biçimlendirme, • Yapılandırılmış verileri ayıklama
işçilere olan talebi dosya ve klasörleri taşıma gibi temel • Birden çok kaynaktan gelen verileri
artırır. görevleri işlediği şekilde değiştirme birleştirme
yeteneğine sahiptir. • Bilgileri kopyalama ve yapıştırma
RPA üç temel teknolojiden gelişti: • Veritabanları okuma ve yazma
Veri kopyalama, iş akışı otomasyonu • Sistem API’lerine bağlanma
ve yapay zekâ. • E-postaları ve ekleri açma
RPA yazılımı, akışkanlıkla etkileşime RPA sistemlerinin güvenirliliği
girmesi gereken çok farklı ve karma- ne kadar?
şık sistemlere sahip kuruluşlar için RPA, tüm vaatleri için ortak bir yanılgı
özellikle yararlıdır. kümesini de beraberinde taşıyor. Bazı
Örneğin; bir insan kaynakları siste- insanlar bunun insan işlerinin yerini
minden gelen bir elektronik formun alacağına inanırken; bazıları da mali-
bir TC kimlik numarasının eksik olma- yet tasarruflarının bir gecede gerçek-
sı durumunda, geleneksel otomasyon leşeceğini varsaymaktadırlar.
yazılımı formu bir istisna olarak işa- Gerçekten de RPA’nın cazibesinin bir
retler ve bir çalışan, istisnai durumu parçası, işçilik maliyetlerini azaltma
doğru TC kimlik numarasını forma ve verimliliği artırma yeteneğidir. An-
girerek ele alır. Form tamamlandıktan cak aynı zamanda otomasyon, insan
sonra çalışan bu bilgileri özlük siste- işçi ihtiyacını ortadan kaldırmaz; daha
mine girişini yapabilir hale gelir. iyi eğitimli işçilere olan talebi artırır.
.DVÜP KobiEfor