Page 65 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 65

ğini planlayarak “yeni normal” diye adlandırılan bu  kadar risklerini de çok yakından hissettiğimiz zorlu
          düzene hızla adapte olabilmelerinin önemini vur-  bir dönemden geçtiğimize işaret ediyor: “Kaynağı
          guluyor.                                        belirsiz binlerce kaynaktan gelen bilgiler hızlıca ya-
            “Kaş yapayım derken göz çıkarmayalım”: Sibel  yılıyor ve markaların faaliyet gösterdiği alanlarla il-
          Selvi Arslantürk, risk yönetimi ve kriz iletişiminde  gili hiçbir bilimselliği ya da kanıtlanabilirliği olma-
          markaların hızlı ancak, sağduyulu aksiyonlar alma-  yan bilgiler üzerinden tüketicilerin zihninde bir algı
          ları, şeffaf ve düzenli periyotlarla bilgi paylaşımı  karmaşası oluşuyor. Biz iletişim danışmanları;
          yapmalarının önemini vurguluyor: “Bu dönemde    markalarımızı bu algı karmaşasından korumak ve
          markalar, hedef grup ve paydaşlarıyla iletişimleri-  mesajlarını en doğru şekilde aktararak hedef grup-
          ni her zamankinden çok daha güçlü tutarak bağla-  larını ve paydaşlarını bilinçlendirmelerini sağla-
          rını kuvvetlendirmeli, onlara yalnız olmadıklarını ve  mak için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu noktada
          başarıya giden yolun hep birlikte mücadeleden   toplumun sosyal medya kullanımı konusunda bi-
          geçtiğini anlatan bir iletişim anlayışı içinde olmalı.  linçli olması, kaynağı belirsiz bilgilere itimat etme-
          Bu çalışmaları, profesyonellerin önerileri doğrul-  mesi ve bu tür bilgileri yaymaması, resmi makam-
          tusunda; doğru iletişim kanalları üzerinden, doğru  ların açıklamalarını dikkate alması oldukça önem-
          yöntemlerle, doğru zaman planı içinde ve itinayla  li. Bu konuda geçmiş dönemlere nazaran bir mik-
          hazırlanan içeriklerle yapmalılar. İletişim süreçleri  tar daha bilinç artışı yaşandığını görüyoruz. Bu ge-
          sağduyuyla yönetilmezse deyim yerindeyse tam da  lişmede Sağlık Bakanlığı’nın toplumun doğru bilgi-
          ‘kaş yapayım derken göz çıkarabileceğimiz’ bir dö-  ye ulaşması yönündeki tavsiyeleri ve konuyla ilgili
          nemdeyiz. Tüm toplumun konvansiyonel medyadan   kamu spotu da faydalı oldu. Ancak yine de kat et-
          sosyal medyaya kadar tüm iletişim                            memiz gereken uzun bir mesafe
          kanallarına dikkat kesildiği bu dö-                          var. Dezenformasyonun toplumun
          nemde en ufak bir hata bile büyük                            sağduyusunu, moralini, ruh sağlığı-
          sorunlara yol açabilir ve sonuçları                          nı ve hatta uzmanların belirttiği
          çok daha acı olabilir. Markaların                            üzere tüm bunlara bağlı olarak za-
          krizden güçlenerek çıkmalarında etkin paydaş ile-  yıflayacak bağışıklık sistemi nedeniyle beden sağlı-
          tişimi çok önemli. Kriz iletişimi yönetiminin olmaz-  ğını bile olumsuz etkileyebileceği bir dönemdeyiz.
          sa olmazı; ‘paydaşlarla kurulan çift yönlü, şeffaf ve  Gündemin çok hızlı değiştiğine, yetkili isimlerin bi-
          etkili iletişim modeli.’ Paydaşların kriz anında mar-  le bugün söylediklerini güncel gelişmeler doğrul-
          kanın yanında olmalarına büyük katkıda bulunuyor.  tusunda birkaç gün sonra değiştirmek durumunda
          Önümüzdeki dönemde, paydaşlar markalarından     kalabildiklerine şahit oluyoruz. Bunun en basit ör-
          daha şeffaf ve hızlı bilgi paylaşımı bekleyecek. Mar-  neği olarak, ‘sağlıklı insanların maske takmaları-
          kaların başarıları; nitelikli, motive ve mutlu çalı-  nın fayda yerine zarar getireceğini’ açıklamış olan
          şanlarla da doğru orantılı, burada liderlere de bü-  Dünya Sağlık Örgütü’nün salgının yayılım hızının
          yük rol düşüyor.”                               artırmasıyla birlikte ‘sağlıklı insanların da taşıyıcı
            “Sosyal sorumlu kurumlar öne çıkacak”:  Ars-  olma ihtimalleri nedeniyle maske takmalarını zo-
          lantürk, “Gündemin hassasiyetini göz ardı etmeden  runlu hale getirme’ kararını verebiliriz.”
          sosyal faydaya odaklanan içerikler ve projeler ge-  “Kurumsal sadakatin yolu motive edici kurum
          liştirilerek markaların iletişim süreçlerinin kesinti-  içi iletişimden geçiyor”: Artık birçok işletme,  ev-
          siz bir şekilde devam etmesi oldukça önemli. Bu  den çalışma modeline geçti. Arslantürk, evden ça-
          noktada markaların geliştirdikleri ürün, hizmet,  lışma modelinde kurumsal sadakat, çalışmaların
          teknoloji veya finansal kaynaklarıyla çözümün bir  başarısı ve sürdürülebilirliğin sağlanması için mar-
          parçası olmaları önem kazanıyor. Sosyal sorumlu  kalara, kurum içi iletişim çalışmalarına ağırlık ver-
          kurumlar, bugünden sonra çok daha fazla ön plana  melerini, çalışanlarına birlik ve beraberlik duygu-
          çıkacaklarını, böylece tüketicileriyle çok sıkı bağlar  sunu aşılayarak motive etmelerini öneriyor.
          kuracaklarını göreceğiz. Önümüzdeki dönemde de    “Özveri, sağduyu ve toplumsal dayanışma ile
          markaların sosyo ekonomik konulara çok daha     bugünleri atlatacağız”:  Sibel Selvi Arslantürk,
          yüksek oranda dahil olacağını ve bu doğrultuda  umutlu:  “Yardımlaşmayı, birlik olmayı ve sabırla
          sağlık, eğitim, çevre gibi hayata dokunan her alan-  mücadele etmeyi çok iyi bilen bir toplum olarak bu
          da dünyanın ve yerel toplumların sorunlarının çö-  zorlu günleri özveri, sağduyu ve toplumsal dayanış-
          zümü için daha da yoğun olarak çalışacaklarını  ma ile hep birlikte atlatacağımıza gönülden inanı-
          söyleyebiliriz” diye konuşuyor.                 yorum. En büyük temennim yaralarımızın daha da
            “Sosyal medyadaki bilgi kirliliği tüketicilerin  derinleşmemesi için bu sürenin fazla uzamaması…
          zihninde algı karmaşasına yol açabiliyor”: Sibel  Sağlık dolu, mutlu, umutlu günlerin çok yakın ol-
          Selvi Arslantürk, bugün, sosyal medyanın yararları  ması dileğiyle… “
                                                                                     May›s 2020 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70