Page 65 - KobiEfor_Mayıs_2020
P. 65
ğini planlayarak “yeni normal” diye adlandırılan bu kadar risklerini de çok yakından hissettiğimiz zorlu
düzene hızla adapte olabilmelerinin önemini vur- bir dönemden geçtiğimize işaret ediyor: “Kaynağı
guluyor. belirsiz binlerce kaynaktan gelen bilgiler hızlıca ya-
“Kaş yapayım derken göz çıkarmayalım”: Sibel yılıyor ve markaların faaliyet gösterdiği alanlarla il-
Selvi Arslantürk, risk yönetimi ve kriz iletişiminde gili hiçbir bilimselliği ya da kanıtlanabilirliği olma-
markaların hızlı ancak, sağduyulu aksiyonlar alma- yan bilgiler üzerinden tüketicilerin zihninde bir algı
ları, şeffaf ve düzenli periyotlarla bilgi paylaşımı karmaşası oluşuyor. Biz iletişim danışmanları;
yapmalarının önemini vurguluyor: “Bu dönemde markalarımızı bu algı karmaşasından korumak ve
markalar, hedef grup ve paydaşlarıyla iletişimleri- mesajlarını en doğru şekilde aktararak hedef grup-
ni her zamankinden çok daha güçlü tutarak bağla- larını ve paydaşlarını bilinçlendirmelerini sağla-
rını kuvvetlendirmeli, onlara yalnız olmadıklarını ve mak için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu noktada
başarıya giden yolun hep birlikte mücadeleden toplumun sosyal medya kullanımı konusunda bi-
geçtiğini anlatan bir iletişim anlayışı içinde olmalı. linçli olması, kaynağı belirsiz bilgilere itimat etme-
Bu çalışmaları, profesyonellerin önerileri doğrul- mesi ve bu tür bilgileri yaymaması, resmi makam-
tusunda; doğru iletişim kanalları üzerinden, doğru ların açıklamalarını dikkate alması oldukça önem-
yöntemlerle, doğru zaman planı içinde ve itinayla li. Bu konuda geçmiş dönemlere nazaran bir mik-
hazırlanan içeriklerle yapmalılar. İletişim süreçleri tar daha bilinç artışı yaşandığını görüyoruz. Bu ge-
sağduyuyla yönetilmezse deyim yerindeyse tam da lişmede Sağlık Bakanlığı’nın toplumun doğru bilgi-
‘kaş yapayım derken göz çıkarabileceğimiz’ bir dö- ye ulaşması yönündeki tavsiyeleri ve konuyla ilgili
nemdeyiz. Tüm toplumun konvansiyonel medyadan kamu spotu da faydalı oldu. Ancak yine de kat et-
sosyal medyaya kadar tüm iletişim memiz gereken uzun bir mesafe
kanallarına dikkat kesildiği bu dö- var. Dezenformasyonun toplumun
nemde en ufak bir hata bile büyük sağduyusunu, moralini, ruh sağlığı-
sorunlara yol açabilir ve sonuçları nı ve hatta uzmanların belirttiği
çok daha acı olabilir. Markaların üzere tüm bunlara bağlı olarak za-
krizden güçlenerek çıkmalarında etkin paydaş ile- yıflayacak bağışıklık sistemi nedeniyle beden sağlı-
tişimi çok önemli. Kriz iletişimi yönetiminin olmaz- ğını bile olumsuz etkileyebileceği bir dönemdeyiz.
sa olmazı; ‘paydaşlarla kurulan çift yönlü, şeffaf ve Gündemin çok hızlı değiştiğine, yetkili isimlerin bi-
etkili iletişim modeli.’ Paydaşların kriz anında mar- le bugün söylediklerini güncel gelişmeler doğrul-
kanın yanında olmalarına büyük katkıda bulunuyor. tusunda birkaç gün sonra değiştirmek durumunda
Önümüzdeki dönemde, paydaşlar markalarından kalabildiklerine şahit oluyoruz. Bunun en basit ör-
daha şeffaf ve hızlı bilgi paylaşımı bekleyecek. Mar- neği olarak, ‘sağlıklı insanların maske takmaları-
kaların başarıları; nitelikli, motive ve mutlu çalı- nın fayda yerine zarar getireceğini’ açıklamış olan
şanlarla da doğru orantılı, burada liderlere de bü- Dünya Sağlık Örgütü’nün salgının yayılım hızının
yük rol düşüyor.” artırmasıyla birlikte ‘sağlıklı insanların da taşıyıcı
“Sosyal sorumlu kurumlar öne çıkacak”: Ars- olma ihtimalleri nedeniyle maske takmalarını zo-
lantürk, “Gündemin hassasiyetini göz ardı etmeden runlu hale getirme’ kararını verebiliriz.”
sosyal faydaya odaklanan içerikler ve projeler ge- “Kurumsal sadakatin yolu motive edici kurum
liştirilerek markaların iletişim süreçlerinin kesinti- içi iletişimden geçiyor”: Artık birçok işletme, ev-
siz bir şekilde devam etmesi oldukça önemli. Bu den çalışma modeline geçti. Arslantürk, evden ça-
noktada markaların geliştirdikleri ürün, hizmet, lışma modelinde kurumsal sadakat, çalışmaların
teknoloji veya finansal kaynaklarıyla çözümün bir başarısı ve sürdürülebilirliğin sağlanması için mar-
parçası olmaları önem kazanıyor. Sosyal sorumlu kalara, kurum içi iletişim çalışmalarına ağırlık ver-
kurumlar, bugünden sonra çok daha fazla ön plana melerini, çalışanlarına birlik ve beraberlik duygu-
çıkacaklarını, böylece tüketicileriyle çok sıkı bağlar sunu aşılayarak motive etmelerini öneriyor.
kuracaklarını göreceğiz. Önümüzdeki dönemde de “Özveri, sağduyu ve toplumsal dayanışma ile
markaların sosyo ekonomik konulara çok daha bugünleri atlatacağız”: Sibel Selvi Arslantürk,
yüksek oranda dahil olacağını ve bu doğrultuda umutlu: “Yardımlaşmayı, birlik olmayı ve sabırla
sağlık, eğitim, çevre gibi hayata dokunan her alan- mücadele etmeyi çok iyi bilen bir toplum olarak bu
da dünyanın ve yerel toplumların sorunlarının çö- zorlu günleri özveri, sağduyu ve toplumsal dayanış-
zümü için daha da yoğun olarak çalışacaklarını ma ile hep birlikte atlatacağımıza gönülden inanı-
söyleyebiliriz” diye konuşuyor. yorum. En büyük temennim yaralarımızın daha da
“Sosyal medyadaki bilgi kirliliği tüketicilerin derinleşmemesi için bu sürenin fazla uzamaması…
zihninde algı karmaşasına yol açabiliyor”: Sibel Sağlık dolu, mutlu, umutlu günlerin çok yakın ol-
Selvi Arslantürk, bugün, sosyal medyanın yararları ması dileğiyle… “
May›s 2020 KobiEfor 65