Page 28 - KobiEfor_Mart_2020
P. 28

SATSO, 2020 projeleriyle Sakarya’n›n


            yat›r›m ve ihracat potansiyelini art›r›yor



          Sakarya, sanayi, ticaret,
          tar›m, turizm ve lojistik
          potansiyeliyle üreticiler
          ve yat›r›mc›lar için cazibe
          merkezi olan iller aras›nda
          öne ç›k›yor. “Üretece¤iz,
          rekabet edece¤iz ve dünyaya
          ürünlerimizi ihraç edece¤iz”
          diyen Sakarya Ticaret ve
          Sanayi Odas› (SATSO)
          Yönetim Kurulu Baflkan›
          A. Akgün Altu¤,
          SATSO’nun Sakarya için
          çizdi¤i gelecek vizyonunu ve
          projelerini bizimle paylaflt›.                                             A. Akgün Altu¤

         S     akarya Ticaret ve Sanayi Odas› (SATSO) Yönetim  yüzde 3’ünü gerçeklefltirdi¤ini aktar›yor: “2019 sonu

               Kurulu Baflkan› A. Akgün Altu¤, üretimi, sanayi-
                                                          itibariyle 5.6 milyar dolar civar›nda ihracat, 2.8 mil-
               si, ticareti, e¤itim kalitesi, nitelikli istihdam›yla
                                                          karfl›lama oran› yüzde 180’lerle Sakarya, Türkiye’de
          Marmara Bölgesi’nin Türkiye’nin alt›n gerdanl›¤›, Sa-  yar dolar ithalat›m›z sözkonusu. ‹hracat›n ithalat›
          karya’n›n da bu gerdanl›¤›n bir parças› oldu¤unu söy-  lider il. 5.6 milyar dolarl›k ihracat› da 380-400 firma-
          lüyor. Altu¤, 2019 y›l›nda yaklafl›k 26 sektörde, 164 ül-  m›z yap›yor. D›fl ticaret fazlas› veren bir iliz. Üretim,
          keye 5 milyar dolar ihracat yapan Sakarya’n›n Türki-  ticaret, tar›m, turizm, lojistik anlamda çok önemli
          ye’nin ihracatç› illeri s›ralamas›nda 7. s›rada yer ald›-  bir yere sahibiz. fiehrimizde çok büyük sermayeli
          ¤›n› belirterek, “‹lk 1000 ihracatç›dan 19’una sahip,  otomotiv firmalar› var. Yavafl yavafl savunma sanayi
          2019 Ekim ay› itibariyle yaklafl›k 200 milyon TL ser-  kümelenmesi olufluyor. Yerli tank yap›m› ve savun-
          mayeli 500 yeni iflletmesi olan, ‹SO (‹stanbul Sanayi  ma sanayisinde kullan›lan di¤er araç gereçlerin üre-
          Odas›) En Büyük 500 fiirket Listesi’nde toplam 36 fir-  tilmesi sözkonusu. Ayr›ca  Milli Tren Projesi’ni de
          mas›yla yer alan, 2 üniversitesi, 22 Ar-Ge merkezi, 3  Sakarya’daki Türkiye Vagon Sanayi A.fi. (TÜVASAfi)
          tasar›m merkezi, 2 teknoloji transfer ofisi ve 8 Orga-  yap›yor. May›s ay›nda, 160 km h›za sahip ilk vagon
          nize Sanayi Bölgesi (OSB) bulunan Sakarya, ekono-  seti raylara inecek. Hyundai EURotem firmas›, Tür-
          miye katk›s›yla ön plana ç›kan bir bölge oldu” diyor.    kiye’deki metrolarda kullan›lan vagonlar› Sakar-
            A. Akgün Altu¤, ‹stanbul, Ankara, Bursa ve Ko-  ya’da üretiyor.” Altu¤, bir büyük avantajlar›n›n da fa-
          caeli gibi büyükflehirlere yak›nl›¤›, deniz, hava, ka-  aliyete bafllayan ve kapsam›n› yavafl yavafl geniflle-
          rayollar› ulafl›m avantajlar›, üniversiteleri, gelifl-  ten Karasu Liman› oldu¤unu, haftada 2 kez Ukray-
          mifllik düzeyi, nitelikli istihdam›, Organize Sanayi  na’dan Türkiye’ye, Türkiye’den Ukrayna’na Ro-Ro
          Bölgeleri (OSB’ler), tar›m, sanayi, ticaret, üretim,  gemisiyle t›rlar›n gidip geldi¤i bilgisini paylafl›yor.
          turizm ve ifl potansiyeliyle Sakarya’n›n, üreticiler ve  ‹htisas OSB’lerle büyüme hedefi: Altu¤, Türki-
          yat›r›mc›lar aç›s›ndan cazibe merkezi oldu¤unu di-  ye’de illerin yüzölçümünün yüzde 3’ünün sanayiye
          le getiriyor. Altu¤, bu avantajlarla yeni yat›r›mlar›  ayr›lmas› gerekti¤ini düflünüyor. Avrupa’da baz› il-
          Sakarya’ya çekmeyi amaçlad›klar›n› aktar›yor: “Biz  lerde bu oran›n yüzde 5’lerde oldu¤unu belirten Al-
          ülkenin, Türkiye’nin yükseliflinin, ç›k›fl›n›n üret-  tu¤, Türkiye’de henüz yüzde 1 rakam›na bile ulafl›-
          mekten geçti¤ine inan›yoruz. Türkiye ekonomisinin  lamad›¤›na de¤iniyor. Altu¤, Sakarya’n›n ise daha
          sürdürülebilir olmas›n›n yegane yolu; üretimi art›r-  çok teknoloji, Ar-Ge, biliflimle ilgili, pahada a¤›r,
          mak.  Üretece¤iz, rekabet edece¤iz ve dünyaya   katmade¤erli ürünleri üretmeyi hedefleyen yat›-
          ürünlerimizi ihraç edece¤iz.”                   r›mlar›n oldu¤u bir bölgeye dönüflmesini istiyor.
            A. Akgün Altu¤, Sakarya’n›n Türkiye ihracat›n›n  SATSO da projelerini bu anlay›flla gelifltiriyor.
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33