Page 87 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 87
UZMAN
Tutkulu ve ‹ddial› Bir Hedef:
Sektöründe Çal›fl›lacak En ‹yi ‹flyeri Olmak!
B u konuda uzman dünya- lad›¤›nda, benzer deneyimi kendi ifl-
n›n en iyi iflyeri ünvan›n›
yerlerinde yaflamak istiyorlar.
kazanan flirketin üst dü-
‹fle yaramayan veya geçerlili¤ini kay-
zey yöneticisi formül ola- beden ifl fonksiyonlar›na sahip kuru-
rak, “Kesinlikle her fleyi çözemedik, lufllar ayr›k bir çal›flan deneyimini
Kadri Demir ancak bizim için baflar›l› bir çal›flma yans›tarak iflyerinde verimsizliklere
kadri.demir@poldy.com.tr formülüne sahibiz: kültür + teknoloji neden olmaktad›r. Çal›flanlar “‹lgi-
+ veri = çal›flan ba¤l›l›¤›” diyor. lendi¤im veya bireysel olarak iliflkide
fiirketinizin baflar›s› için bu kazanan bulundu¤um (al›flverifl siteleri, sos-
formülü nas›l entegre edebilece¤ini- yal medya vb.) markalar beni, tercih-
ze bir göz atal›m. lerimi ve al›flkanl›klar›m› biliyorlar.
#1 Kültür Bu da olumlu ve tutarl› bir deneyim
fiirket kültürü her flirkette tasar›m yaflamam için do¤ru seçenekler su-
veya varsay›lan olarak mevcuttur. narak beni yönlendiriyor ve önümü
Baflar›l› olan flirketler kültürlerini, aç›yorlar. Do¤ru teknoloji, çal›flanla-
Dünyan›n kurumun temel de¤er stratejisini r›n yaln›zca daha verimli olmalar›na
en iyi iflyeri destekleyici, temel de¤erleri, inanç- yard›mc› olmakla kalmaz, ayn› za-
ünvan›n› kazanan lar›n› ve davran›fllar›n› yans›tacak fle- manda iyi bir analizle sürekli iyilefl-
flirketin üst düzey kilde tasarlarlar. tirme sa¤lanarak çal›flan deneyimle-
Etkili kültürün oluflumu çal›flanlar›n ri hakk›nda de¤erli veriler toplama-
yöneticisi formül
göstermifl oldu¤u liderlik baflar›la- m›z› da sa¤lar.
olarak, “Kesinlikle
r›yla her birimin liderlerine yukar›-
her fleyi çözemedik, dan afla¤›ya do¤ru akar. Liderlik ya-
ancak bizim için p›c› ve pozitif bir kültür infla etmeye
baflar›l› bir çal›flma kararl› oldu¤unda, çal›flanlar iflle-
formülüne sahibiz: rinde arad›klar› netlik ve amac› bu-
lurlar. ‹flletmeler ve çal›flanlar kül-
kültür + teknoloji +
tür nedeniyle benzer de¤erleri pay-
veri = çal›flan
laflt›¤›nda, kat›l›m do¤al olarak ger-
ba¤l›l›¤›” diyor. çekleflir.
Baflar›l› olan Birden fazla kuflak ayn› çat› alt›nda #3 Veri
flirketler ifllerini kendilerine özgü metodlarla Çal›flan deneyimini, rekabetçi bir ye-
kültürlerini, tutku ve ilgi ile sürdürmeleri için on- tenek avantaj›na dönüfltürmek iste-
lar› teflvik etmekten yararlanabilir- yen kurulufllar için çok önemli hale
kurumun
ler. Günümüzde çal›flanlar geri bildi- gelmifltir. Veriler, kiflisellefltirilmifl
temel de¤er
rimi ön planda tutan ve kendisinin çal›flan deneyimlerinin temelini olufl-
stratejisini kat›l›m›n› kolaylaflt›ran, kendi fikirle- turmaktad›r. Bu konuda uzman kifli
destekleyici, rine de¤er veren ve dinleyen flirket- “Veriler, iflimizin dilidir ve bu ‹K’ye
temel de¤erleri, lerde çal›flmak istiyorlar. çevrilmelidir.
inançlar›n› ve #2 Teknoloji Modern ‹K teknolojisi çözümleri (‹K
Uzmanlar, gelece¤in baflar›l› flirket- bilgi sistemi, intranet, uzaktan e¤i-
davran›fllar›n›
lerinin deneyimler etraf›nda infla edi- tim, anketler vb.) kolay veri toplan-
yans›tacak flekilde
lece¤ini öngörüyorlar. Bu flirketler, mas›na olanak verir. Veriler iflyerle-
tasarlarlar. uzun vadede baflar›l› olacaklard›r. rine faydal› tespitler ve yön verme
Çal›flanlar, günümüzde normal me- konusunda müthifl f›rsatlar sunmak-
sai saatleri d›fl›na ç›karak yapt›klar› tad›r. Do¤ru tespit edilmifl ve süzül-
çal›flman›n sonucunda flirketlerinden müfl veriler, iflgücü piyasas›nda çal›-
yeni bir etkileflim beklentisine girdi- flan kat›l›m› ve rekabet savafl›n› ka-
ler. Teknoloji, çal›flanlar›n kiflisel ya- zanmak isteyen kurulufllar için en
flamlar›nda her yerde yay›lmaya bafl- güçlü ve s›k› bir müttefiktir.
May›s 2019 KobiEfor 87