Page 87 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 87

UZMAN



                                   Tutkulu ve ‹ddial› Bir Hedef:
                                   Sektöründe Çal›fl›lacak En ‹yi ‹flyeri Olmak!


                                 B           u konuda uzman dünya-    lad›¤›nda, benzer deneyimi kendi ifl-
                                             n›n en iyi iflyeri ünvan›n›
                                                                      yerlerinde yaflamak istiyorlar.
                                             kazanan flirketin üst dü-
                                                                      ‹fle yaramayan veya geçerlili¤ini kay-
                                             zey yöneticisi formül ola-  beden ifl fonksiyonlar›na sahip kuru-
                                   rak, “Kesinlikle her fleyi çözemedik,  lufllar ayr›k bir çal›flan deneyimini
          Kadri Demir              ancak bizim için baflar›l› bir çal›flma  yans›tarak iflyerinde verimsizliklere
          kadri.demir@poldy.com.tr  formülüne sahibiz: kültür + teknoloji  neden olmaktad›r. Çal›flanlar “‹lgi-
                                   + veri = çal›flan ba¤l›l›¤›” diyor.  lendi¤im veya bireysel olarak iliflkide
                                   fiirketinizin baflar›s› için bu kazanan  bulundu¤um (al›flverifl siteleri, sos-
                                   formülü nas›l entegre edebilece¤ini-  yal medya vb.) markalar beni, tercih-
                                   ze bir göz atal›m.                 lerimi ve al›flkanl›klar›m› biliyorlar.
                                   #1 Kültür                          Bu da olumlu ve tutarl› bir deneyim
                                   fiirket kültürü her flirkette tasar›m  yaflamam için do¤ru seçenekler su-
                                   veya varsay›lan olarak mevcuttur.  narak beni yönlendiriyor ve önümü
                                   Baflar›l› olan flirketler kültürlerini,  aç›yorlar. Do¤ru teknoloji, çal›flanla-
          Dünyan›n                 kurumun temel de¤er stratejisini   r›n yaln›zca daha verimli olmalar›na
          en iyi iflyeri            destekleyici, temel de¤erleri, inanç-  yard›mc› olmakla kalmaz, ayn› za-
          ünvan›n› kazanan         lar›n› ve davran›fllar›n› yans›tacak fle-  manda iyi bir analizle sürekli iyilefl-
          flirketin üst düzey       kilde tasarlarlar.                 tirme sa¤lanarak çal›flan deneyimle-
                                   Etkili kültürün oluflumu çal›flanlar›n  ri hakk›nda de¤erli veriler toplama-
          yöneticisi formül
                                   göstermifl oldu¤u liderlik baflar›la-  m›z› da sa¤lar.
          olarak, “Kesinlikle
                                   r›yla her birimin liderlerine yukar›-
          her fleyi çözemedik,      dan afla¤›ya do¤ru akar. Liderlik ya-
          ancak bizim için         p›c› ve pozitif bir kültür infla etmeye
          baflar›l› bir çal›flma     kararl› oldu¤unda, çal›flanlar iflle-
          formülüne sahibiz:       rinde arad›klar›  netlik ve amac› bu-
                                   lurlar. ‹flletmeler ve çal›flanlar kül-
          kültür + teknoloji +
                                   tür nedeniyle benzer de¤erleri pay-
          veri = çal›flan
                                   laflt›¤›nda, kat›l›m do¤al olarak ger-
          ba¤l›l›¤›” diyor.        çekleflir.
          Baflar›l› olan            Birden fazla kuflak ayn› çat› alt›nda  #3 Veri
          flirketler                ifllerini kendilerine özgü metodlarla  Çal›flan deneyimini, rekabetçi bir ye-
          kültürlerini,            tutku ve ilgi ile  sürdürmeleri için on-  tenek avantaj›na dönüfltürmek iste-
                                   lar› teflvik etmekten yararlanabilir-  yen kurulufllar için çok önemli hale
          kurumun
                                   ler. Günümüzde çal›flanlar geri bildi-  gelmifltir. Veriler, kiflisellefltirilmifl
          temel de¤er
                                   rimi ön planda tutan ve kendisinin  çal›flan deneyimlerinin temelini olufl-
          stratejisini             kat›l›m›n› kolaylaflt›ran, kendi fikirle-  turmaktad›r. Bu konuda uzman kifli
          destekleyici,            rine de¤er veren ve dinleyen flirket-  “Veriler, iflimizin dilidir ve bu ‹K’ye
          temel de¤erleri,         lerde çal›flmak istiyorlar.         çevrilmelidir.
          inançlar›n› ve           #2 Teknoloji                       Modern ‹K teknolojisi çözümleri (‹K
                                   Uzmanlar, gelece¤in baflar›l› flirket-  bilgi sistemi, intranet, uzaktan e¤i-
          davran›fllar›n›
                                   lerinin deneyimler etraf›nda infla edi-  tim, anketler vb.) kolay veri toplan-
          yans›tacak flekilde
                                   lece¤ini öngörüyorlar. Bu flirketler,  mas›na olanak verir. Veriler iflyerle-
          tasarlarlar.             uzun vadede baflar›l› olacaklard›r.  rine faydal› tespitler ve yön verme
                                   Çal›flanlar, günümüzde normal me-   konusunda  müthifl f›rsatlar sunmak-
                                   sai saatleri d›fl›na ç›karak yapt›klar›  tad›r. Do¤ru tespit edilmifl ve süzül-
                                   çal›flman›n sonucunda flirketlerinden  müfl veriler, iflgücü piyasas›nda çal›-
                                   yeni bir etkileflim beklentisine girdi-  flan kat›l›m› ve rekabet savafl›n› ka-
                                   ler. Teknoloji, çal›flanlar›n kiflisel ya-  zanmak isteyen kurulufllar için en
                                   flamlar›nda her yerde yay›lmaya bafl-  güçlü ve s›k› bir müttefiktir.

                                                                                     May›s 2019 KobiEfor 87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92