Page 46 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 46

F‹NANS




                         Kuruluflundan günümüze Türkiye ‹fl Bankas›;

          KOB‹’lerin Finansal Çözüm Orta¤›




          Kuruluflundan günümüze Türk finans               Yard›mc›s› fiahismail fiimflek,
          sektörünün lokomotiflerinden olan               “KOB‹’lerin ticari hayatlar›ndaki
          Türkiye ‹fl Bankas›’n›n KOB‹                     dinami¤i, karfl›laflt›klar› zorluklar›,
          müflterilerine yönelik stratejisi uzun           geçtikleri süreçleri çok yak›ndan
          soluklu iflbirli¤i ve finansal çözüm             biliyoruz. Bizim gibi büyük kurumlar›n
          ortakl›¤› temeli üzerine kurulu.                görevi bir boyutuyla da bu süreçlerde yol
          Türkiye ‹fl Bankas› Genel Müdür                  göstermek ve desteklemek olmal›” dedi.
                                         T       ürkiye ‹fl Bankas›, KOB‹ müflterilerine; üretim, kalite ve verim-


                                                 liliklerini art›rmalar›na destek olacak programlar haz›rlarken
                                                 uluslararas› ticarette onlara güvenilir ödeme yöntemleri sunu-
                                                 yor. Türkiye ‹fl Bankas› Genel Müdür Yard›mc›s› fiahismail fiim-
                                                 flek, “2018 y›lsonu itibar›yla bilançomuzun yüzde 62.5’i nakdi
                                         kredi, toplam kredilerimizin ise yüzde 77.6’s› ticari kredidir. Bu oran,
                                        bizim Türkiye’ye duydu¤umuz güvenin; ticari ve s›nai hayata verdi¤imiz
                                        deste¤in aç›k bir göstergesi” dedi.
                                           ‹fl Bankas› olarak ayn› dönem itibar›yla 202.1 milyar TL nakdi ticari
                                          kredi bakiyelerinin bulundu¤unu belirten fiimflek, flu bilgileri verdi: “Ül-
                                                kemizin her köflesinde ve her büyüklükteki KOB‹ müflterilerimi-
                                                  ze yönelik stratejimiz uzun soluklu iflbirli¤i ve finansal çözüm
                                                   ortakl›¤› temeli üzerine kurulu.
                                                        Esnaf›m›z›n bireysel ihtiyaçlar›ndan makine yat›r›mla-
                                                   r›na kadar sat›n alma, üretim, pazarlama, sat›fl gibi ifl süreç-
                                                    lerinin tamam›nda, yüzlerce ürün ve hizmetimiz, 1.300’ün
                                                    üzerinde flubemiz, 6.000’in üzerinde bankamati¤imiz, üye
                                                    iflyeri hizmetlerimiz ve dijital kanallar›m›z ile finansal çö-
                                                     zümler sunuyoruz. Tüm saha örgütümüzle birlikte proak-
                                                     tif bir yap›da çal›fl›yoruz. Buna ba¤l› olarak, müflterilerimi-
                                                      ze geleneksel ürünlerden, risklerini azaltacak ve ifllem
                                                      otomasyonu sa¤layacak yenilikçi çözümlere uzanan ge-
                                                      nifl bir ürün yelpazesi sunuyoruz.”
                                                         ‹fl Bankas› TÜRKONFED iflbirli¤iyle Anadolu KO-
                                                       B‹’lerine ulafl›yor: ‹fl Bankas› olarak müflterileriyle kur-
                                                       duklar› iliflkinin yaln›zca finansal nitelikte olmad›¤›n›n
                                                       alt›n› çizen fiimflek, esnaf›n, KOB‹’lerin ticari hayatla-
                                                        r›ndaki dinami¤i, karfl›laflt›klar› zorluklar›, geçtikleri
                                                        süreçleri çok yak›ndan bildiklerini söyledi. “Bizim gibi
                                                        büyük kurumlar›n görevi bir boyutuyla da bu süreçler-
                                                        de yol göstermek ve desteklemek olmal›” diyen fiim-
                                                        flek, dijitalleflmenin bu anlamda önemli bir sorumlu-
                                                         luk sundu¤unu aktard›: “Dijitalleflmenin elimizdeki
                                                         telefonlardan ç›k›p iflyerlerine, bütün süreçlerin, ilifl-
                                                         kilerin tam merkezine yerleflmeye bafllamas› yeni de-
                                                         ¤il. Dolay›s›yla ticari hayatta faaliyet gösteren tüm
                                                         müflterilerimiz için dijitalleflmenin içinden geçmek,
                                                         süreçleri, projeksiyonlar› bu bak›fl aç›s›yla de¤erlen-
                                                        dirmek, yeniça¤a ayak uydurmak ve bu flekliyle reka-
                                                      beti ö¤renmek elzem oldu. Dijitalleflme bir anlamda ye-
              fiahismail fiimflek
                                                     ni bir lens takmak, tüm denklemi yeniden oluflturmak de-
          46 KobiEfor May›s 2019
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51