Page 46 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 46
F‹NANS
Kuruluflundan günümüze Türkiye ‹fl Bankas›;
KOB‹’lerin Finansal Çözüm Orta¤›
Kuruluflundan günümüze Türk finans Yard›mc›s› fiahismail fiimflek,
sektörünün lokomotiflerinden olan “KOB‹’lerin ticari hayatlar›ndaki
Türkiye ‹fl Bankas›’n›n KOB‹ dinami¤i, karfl›laflt›klar› zorluklar›,
müflterilerine yönelik stratejisi uzun geçtikleri süreçleri çok yak›ndan
soluklu iflbirli¤i ve finansal çözüm biliyoruz. Bizim gibi büyük kurumlar›n
ortakl›¤› temeli üzerine kurulu. görevi bir boyutuyla da bu süreçlerde yol
Türkiye ‹fl Bankas› Genel Müdür göstermek ve desteklemek olmal›” dedi.
T ürkiye ‹fl Bankas›, KOB‹ müflterilerine; üretim, kalite ve verim-
liliklerini art›rmalar›na destek olacak programlar haz›rlarken
uluslararas› ticarette onlara güvenilir ödeme yöntemleri sunu-
yor. Türkiye ‹fl Bankas› Genel Müdür Yard›mc›s› fiahismail fiim-
flek, “2018 y›lsonu itibar›yla bilançomuzun yüzde 62.5’i nakdi
kredi, toplam kredilerimizin ise yüzde 77.6’s› ticari kredidir. Bu oran,
bizim Türkiye’ye duydu¤umuz güvenin; ticari ve s›nai hayata verdi¤imiz
deste¤in aç›k bir göstergesi” dedi.
‹fl Bankas› olarak ayn› dönem itibar›yla 202.1 milyar TL nakdi ticari
kredi bakiyelerinin bulundu¤unu belirten fiimflek, flu bilgileri verdi: “Ül-
kemizin her köflesinde ve her büyüklükteki KOB‹ müflterilerimi-
ze yönelik stratejimiz uzun soluklu iflbirli¤i ve finansal çözüm
ortakl›¤› temeli üzerine kurulu.
Esnaf›m›z›n bireysel ihtiyaçlar›ndan makine yat›r›mla-
r›na kadar sat›n alma, üretim, pazarlama, sat›fl gibi ifl süreç-
lerinin tamam›nda, yüzlerce ürün ve hizmetimiz, 1.300’ün
üzerinde flubemiz, 6.000’in üzerinde bankamati¤imiz, üye
iflyeri hizmetlerimiz ve dijital kanallar›m›z ile finansal çö-
zümler sunuyoruz. Tüm saha örgütümüzle birlikte proak-
tif bir yap›da çal›fl›yoruz. Buna ba¤l› olarak, müflterilerimi-
ze geleneksel ürünlerden, risklerini azaltacak ve ifllem
otomasyonu sa¤layacak yenilikçi çözümlere uzanan ge-
nifl bir ürün yelpazesi sunuyoruz.”
‹fl Bankas› TÜRKONFED iflbirli¤iyle Anadolu KO-
B‹’lerine ulafl›yor: ‹fl Bankas› olarak müflterileriyle kur-
duklar› iliflkinin yaln›zca finansal nitelikte olmad›¤›n›n
alt›n› çizen fiimflek, esnaf›n, KOB‹’lerin ticari hayatla-
r›ndaki dinami¤i, karfl›laflt›klar› zorluklar›, geçtikleri
süreçleri çok yak›ndan bildiklerini söyledi. “Bizim gibi
büyük kurumlar›n görevi bir boyutuyla da bu süreçler-
de yol göstermek ve desteklemek olmal›” diyen fiim-
flek, dijitalleflmenin bu anlamda önemli bir sorumlu-
luk sundu¤unu aktard›: “Dijitalleflmenin elimizdeki
telefonlardan ç›k›p iflyerlerine, bütün süreçlerin, ilifl-
kilerin tam merkezine yerleflmeye bafllamas› yeni de-
¤il. Dolay›s›yla ticari hayatta faaliyet gösteren tüm
müflterilerimiz için dijitalleflmenin içinden geçmek,
süreçleri, projeksiyonlar› bu bak›fl aç›s›yla de¤erlen-
dirmek, yeniça¤a ayak uydurmak ve bu flekliyle reka-
beti ö¤renmek elzem oldu. Dijitalleflme bir anlamda ye-
fiahismail fiimflek
ni bir lens takmak, tüm denklemi yeniden oluflturmak de-
46 KobiEfor May›s 2019