Page 39 - KobiEfor_Şubat_2019
P. 39
olarak bizim hedefimiz potansi- kez ülke ‹talya olarak gözükmek-
yel ticaret hacmine ulaflabilmek tedir. Bu çerçevede sektör ayr›m›
için küçük ve orta ölçekli flirket- yap›lmaks›z›n çok genifl bir yelpa-
lerin karfl›l›kl› ithalat ve ihracat zede karfl›l›kl› yat›r›mlara ve ticari
yapmalar›na katk› sa¤lamak ve iliflkilere ihtiyaç vard›r.
böylece sadece ticari geliflime
de¤il ayn› zamanda iki ülke giri- KobiEfor:Türkiye’de yat›r›m
flimcilerinin birbirlerini tan›ma- yapacak ‹talyan firmalara
s›na olanak sa¤lamakt›r. Böylece sa¤lanan destekler ve
orta uzun vadede potansiyel hac- olanaklar nelerdir? Bu
ler ve ülke sunumlar› her iki ül- me ulafl›lmas› hedeflenmektedir. anlamda Türkiye’ye yat›r›m›
kenin daha iyi tan›nmas›nda ve ve ihracat› cazip k›lan
ekonomik iliflkilerin artmas›nda faktörler nelerdir?
büyük rol oynamaktad›r. Öte yan- Fatih Ayçin: Türkiye’de yap›la-
dan gerek Türkiye gerekse ‹tal- cak olan ‹talyan yat›r›mlar›n›n fi-
ya’da düzenlenen çeflitli sektör nansman› konusunda SIMEST ve
fuarlar›na kat›l›mc›, sat›n alma SACE Finans Kamu Kurulufllar›,
heyeti ve ziyaretçi promosyon ‹talyan firmalara çok düflük faizli
aktiviteleri yapmaktad›r. Ayr›ca ve uzun vadeli kredi imkan› sun-
y›lda yaklafl›k 1.000’i aflk›n Türk maktad›r. Öte yandan yat›r›m ka-
ve ‹talyan talebini yan›tlamak, rar› ve uygulamas› aflamas›nda
firmalara hukuki, ticari ve güm- Odam›z özellikle ‘Küçük ve Orta
rük alanlar›nda yard›mc› olmak, KobiEfor: Türkiye’deki Ölçekli’ ‹talyan yat›r›mc›lara tam
gerekti¤inde tercümanl›k hizme- ‹talyan yat›r›mlar›n› destek vermektedir.
ti vermek de yap›lan di¤er faali- de¤erlendirir misiniz?
yetler aras›ndad›r. Bu yat›r›mlarda hangi
sektörler ön plana ç›k›yor?
KobiEfor: Türkiye-‹talya Sektör yelpazesini
ticaretinin güncel durumu geniflletmek ad›na neler
için neler söyleyebilirsiniz? yap›lmal›d›r?
‹ki ülke aras›nda gerçekleflen Fatih Ayçin: Türkiye’de mevcut
ticaret sizce gerçekleflme ‹talyan yat›r›mlar, a¤›rl›kl› olarak
potansiyelini ne ölçüde ‘Otomotiv, Bankac›l›k, Beyaz Eflya,
karfl›l›yor? ‹nflaat, Tekstil ve Enerji’ sektörle-
Fatih Ayçin: Türkiye ve ‹talya rinden oluflmaktad›r. ‹talyan üre- KobiEfor: Türk yat›r›mc›lar›n
ticareti zaman içerisinde geliflim ticilerin Türkiye üzerinden Orta ‹talya’daki yat›r›mlar›n›
kaydederek yaklafl›k toplam 20 Do¤u ve Yak›n Asya ülkelerine de¤erlendir misiniz? ‹talya’ya
milyar dolarl›k bir seviyeye ulafl- ulaflabilmeleri için Türkiye ideal yat›r›m› ve ihracat› cazip k›lan
m›flt›r. Burada uluslararas› ‹tal- bir merkez konumundad›r. Öte faktörler nelerdir?
yan flirketlerin büyük hacimli it- yandan, Türkiye’nin Avrupa Paza- Fatih Ayçin: ‹talya’n›n içinde
halat ve ihracat ifllemlerinin kat- r›’nda daha güçlü ve aktif bir rol bulundu¤u mevcut ekonomik
k›s› önemlidir. Öte yandan, Oda oynamas›n› sa¤layabilecek mer- durgunluk göz önüne al›nd›¤›nda
Avrupa Pazar›’na aç›lmak isteyen
Türk firmalar için ‹talya hem çe-
flitlilik hem de finansman aç›s›n-
dan büyük bir olanak sunmakta-
d›r. Nitekim bu çerçevede yak›n
geçmiflte ‘Seramik, Çikolata,
Ayakkab›, Cam, Ahflap ve Tu-
rizm-Otelcilik’ alanlar›nda Türk
firmalar›n ‹talya’da yat›r›mlar›
gerçekleflmifltir. Gerek lojistik
avantajlar ve gerekse ‹talya’daki
mevcut f›rsat ortam› Türk yat›-
r›mc›lar için büyük bir cazibe
fiubat 2019 KobiEfor 39