Page 39 - KobiEfor_Şubat_2019
P. 39

olarak bizim hedefimiz potansi-  kez ülke ‹talya olarak gözükmek-
                                          yel ticaret hacmine ulaflabilmek  tedir. Bu çerçevede sektör ayr›m›
                                          için küçük ve orta ölçekli flirket-  yap›lmaks›z›n çok genifl bir yelpa-
                                          lerin karfl›l›kl› ithalat ve ihracat  zede karfl›l›kl› yat›r›mlara ve ticari
                                          yapmalar›na katk› sa¤lamak ve   iliflkilere ihtiyaç vard›r.
                                          böylece sadece ticari geliflime
                                          de¤il ayn› zamanda iki ülke giri-  KobiEfor:Türkiye’de yat›r›m
                                          flimcilerinin birbirlerini tan›ma-  yapacak ‹talyan firmalara
                                          s›na olanak sa¤lamakt›r. Böylece  sa¤lanan destekler ve
                                          orta uzun vadede potansiyel hac-  olanaklar nelerdir? Bu
          ler ve ülke sunumlar› her iki ül-  me ulafl›lmas› hedeflenmektedir.  anlamda Türkiye’ye yat›r›m›
          kenin daha iyi tan›nmas›nda ve                                    ve ihracat› cazip k›lan
          ekonomik iliflkilerin artmas›nda                                   faktörler nelerdir?
          büyük rol oynamaktad›r. Öte yan-                                  Fatih Ayçin: Türkiye’de yap›la-
          dan gerek Türkiye gerekse ‹tal-                                 cak olan ‹talyan yat›r›mlar›n›n fi-
          ya’da düzenlenen çeflitli sektör                                 nansman› konusunda SIMEST ve
          fuarlar›na kat›l›mc›, sat›n alma                                SACE Finans Kamu Kurulufllar›,
          heyeti ve ziyaretçi promosyon                                   ‹talyan firmalara çok düflük faizli
          aktiviteleri yapmaktad›r. Ayr›ca                                ve uzun vadeli kredi imkan› sun-
          y›lda yaklafl›k 1.000’i aflk›n Türk                               maktad›r. Öte yandan yat›r›m ka-
          ve ‹talyan talebini yan›tlamak,                                 rar› ve uygulamas› aflamas›nda
          firmalara hukuki, ticari ve güm-                                Odam›z özellikle ‘Küçük ve Orta
          rük alanlar›nda yard›mc› olmak,   KobiEfor: Türkiye’deki        Ölçekli’ ‹talyan yat›r›mc›lara tam
          gerekti¤inde tercümanl›k hizme-   ‹talyan yat›r›mlar›n›         destek vermektedir.
          ti vermek de yap›lan di¤er faali-  de¤erlendirir misiniz?
          yetler aras›ndad›r.               Bu yat›r›mlarda hangi
                                            sektörler ön plana ç›k›yor?
            KobiEfor: Türkiye-‹talya        Sektör yelpazesini
            ticaretinin güncel durumu       geniflletmek ad›na neler
            için neler söyleyebilirsiniz?   yap›lmal›d›r?
            ‹ki ülke aras›nda gerçekleflen   Fatih Ayçin: Türkiye’de mevcut
            ticaret sizce gerçekleflme     ‹talyan yat›r›mlar, a¤›rl›kl› olarak
            potansiyelini ne ölçüde       ‘Otomotiv, Bankac›l›k, Beyaz Eflya,
            karfl›l›yor?                   ‹nflaat, Tekstil ve Enerji’ sektörle-
            Fatih Ayçin:  Türkiye ve ‹talya  rinden oluflmaktad›r. ‹talyan üre-  KobiEfor: Türk yat›r›mc›lar›n
          ticareti zaman içerisinde geliflim  ticilerin Türkiye üzerinden Orta  ‹talya’daki yat›r›mlar›n›
          kaydederek yaklafl›k toplam 20   Do¤u ve Yak›n Asya ülkelerine     de¤erlendir misiniz? ‹talya’ya
          milyar dolarl›k bir seviyeye ulafl-  ulaflabilmeleri için Türkiye ideal  yat›r›m› ve ihracat› cazip k›lan
          m›flt›r. Burada uluslararas› ‹tal-  bir merkez konumundad›r. Öte   faktörler nelerdir?
          yan flirketlerin büyük hacimli it-  yandan, Türkiye’nin Avrupa Paza-  Fatih Ayçin:  ‹talya’n›n içinde
          halat ve ihracat ifllemlerinin kat-  r›’nda daha güçlü ve aktif bir rol  bulundu¤u mevcut ekonomik
          k›s› önemlidir. Öte yandan, Oda  oynamas›n› sa¤layabilecek mer-  durgunluk göz önüne al›nd›¤›nda
                                                                          Avrupa Pazar›’na aç›lmak isteyen
                                                                          Türk firmalar için ‹talya hem çe-
                                                                          flitlilik hem de finansman aç›s›n-
                                                                          dan büyük bir olanak sunmakta-
                                                                          d›r. Nitekim bu çerçevede yak›n
                                                                          geçmiflte ‘Seramik, Çikolata,
                                                                          Ayakkab›, Cam, Ahflap ve Tu-
                                                                          rizm-Otelcilik’ alanlar›nda Türk
                                                                          firmalar›n ‹talya’da yat›r›mlar›
                                                                          gerçekleflmifltir. Gerek lojistik
                                                                          avantajlar ve gerekse ‹talya’daki
                                                                          mevcut f›rsat ortam› Türk yat›-
                                                                          r›mc›lar için büyük bir cazibe
                                                                                     fiubat 2019 KobiEfor 39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44