Page 35 - KobiEfor_Şubat_2019
P. 35
HABER
T‹M ‹hracat 2019 Raporu’nu aç›klad›
5G ihracatç›n›n yol haritas› olacak
Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M),
ihracatç›lar için ilk kez yeni vizyon ve
yol haritas› niteli¤inde “‹hracat 2019
Raporu”nu aç›klad›. T‹M raporla
ihracatç›ya genifl kapsaml› ve
katmade¤er yaratmaya yönelik bir
eylem plan› ve ihracatç›n›n yol haritas›
‹smail Gülle Prof.Dr. Kerem Alkin
niteli¤indeki ‘5G Yol Haritas›’n› sundu.
T ürkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M) ihracatç›lar (Alo ‹hracat). Serbest Bölgelerin ‹hracat›. E-‹hracat
Platformu. Dolafl›m ve Menfle ‹spat Belgeleri Elek-
için vizyon ve yol haritas› niteli¤inde “‹hracat
tronik Onay. ‹hracatta Dijitalleflme. T‹M ve ‹hracat-
2019 Raporu”nu haz›rlad›. Raporu T‹M
Yönetim Kurulu Baflkan› ‹smail Gülle ile T‹M
racatta Blokzincir Teknolojisi Uygulamalar›. T‹M
Genel Sekreteri Prof.Dr. Kerem Alkin ç› Birlikleri Kurumsal Dijital Dönüflüm Projesi. ‹h-
aç›klad›. 2019’u “‹hracatta Sürdürülebilirlik ve Yeni- Mobil Uygulama ve Dijitalleflme.
likçilik” y›l› ilan eden T‹M’in raporu 5 bölümden olu-
fluyor. 2019’da öncelikli hedeflerinin Yeni Ekonomi Gülle: “Rüzgara yön verme devri”
Program›’ndaki öngörülen 182 milyar dolarl›k ihra- Gülle, raporun modelleme ve sonuçlar›n›n yans›-
cat rakam›na ulaflmak oldu¤unu söyleyen T‹M t›ld›¤› dördüncü bölümün kritik önem tafl›d›¤›na dik-
Yönetim Kurulu Baflkan› ‹smail Gülle, “2019 y›l›nda kat çekerek öne ç›kan bulgular› flöyle aktard›: “Dün-
ihracatta yeni proje ve stratejiler üzerine yo¤unlafla- yada en çok ticareti yap›lan 200 ürün aras›nda ülke-
ca¤›z. T‹M Kad›n Konseyi’nin yürütece¤i ‹hracatta S›- mizin güçlü oldu¤u 47 ihracat ürünü var. Bu 47 ürün-
f›r At›k Projesi, 5G Yeni Vizyon, ‹hracatta ‹lk Ad›m Se- de dünyan›n toplam ithalat› tam 1.8 trilyon dolar olup,
ferberli¤i, transit ticaret ve mikro ihracat›n kay›t alt›- dünyan›n toplam ithalat›ndaki pay› ise yüzde 9.8’dir.
na al›nmas›, rekabetçi hizmet ihracat›, ihracat yapan Bizim bu ürünlerdeki ihracat›m›z ise 50 milyar dolar
firma say›s›ndaki art›fl›n sürdürülmesi ile teknoloji, seviyesinde, bu ürünlerin dünyadaki ticaretinden
inovasyon, Ar-Ge, markalaflma stratejimizin güçlen- yüzde 2.8 pay al›yoruz. Sadece bu rakamlara dahi ba-
dirilerek ‘‹hracatta Sürdürülebilirlik ve Yenilikçilik’ karak flunu rahatl›kla söyleyebiliriz: Güçlü oldu¤u-
temel rotam›z olacak” dedi. Gülle ayr›ca ihracatta di- muz bu 47 ürüne özel bir önem ve a¤›rl›k vererek, 1.8
jitalleflme, blokzincir teknolojisinin d›fl ticarete uyar- trilyon dolarl›k talepten daha fazla pay alabiliriz. Söz
lanmas›, e-ticaretin gelifltirilmesi gibi bafll›klar› da konusu araflt›rma, bu konuda kat etmemiz gereken
bu y›l gündemlerine ald›klar›n› söyledi. yolumuz oldu¤unu ortaya koyuyor. Sonuç olarak do¤-
T‹M’in 5G’sinde yer alan bafll›klar ise flöyle: ru analizlerle, akademik çal›flmalara dayanan etkili
Güçlü Türkiye: ‹kili ve Çok Tarafl› Ticaret ‹liflkile- stratejilerle yürüyen bir ihracat ekosistemini perçin-
rinin Güçlendirilmesi. Türk ‹hraç Ürünlerinin Dünya- lemeye, etki alan›n› daha da geniflletmeye kararl›y›z.
daki Alg›s›n› Güçlendirmeye Yönelik Çal›flmalar. Art›k devir, rüzgar nereden eserse oraya dönme dev-
Güçlü Ekonomi: D›fl Ticaret Fazlas› Veren Türki- ri de¤il! Devir, rüzgara yön verme devri. Sadece 200
ye. Büyüme, ‹stihdam ve Ekonomiye ‹hracat›n Kat- ürün ile bafllad›¤›m›z bu çal›flma dahi, ihracat›m›z›n
k›s›n›n Art›r›lmas›. hangi alanlara, hangi pazarlara yo¤unlaflmas› gerek-
Güçlü ‹hracat: Yüksek Katma De¤erli Mal ‹hra- ti¤ini en çarp›c› hali ile ortaya koydu. Bugün bafllad›-
cat›, Rekabetçi Hizmet ‹hracat›. Mevcut Pazarlarda ¤›m›z bu çal›flmay› en k›sa sürede 1000 ürün için ta-
Pay Art›fl› ve Yeni Pazarlara Girifl, ‹hracatta Finans- mamlayaca¤›z. Söz konusu 1000 ürün dünya ticareti-
man ‹mkanlar›n›n Güçlendirilmesi. nin yüzde 84’ünü kaps›yor. Bu çal›flmay› fiubat ay›
Güçlü ‹nsan Kayna¤›: ‹novaT‹M Liselerde Yapay içerisinde ihracatç›lar›m›z ve kamuoyu ile paylaflma-
Zeka E¤itimleri. ‹hracatta Mentorluk Program›. ‹h- y› hedefliyoruz. Akabinde de dünyadaki tüm ürünler
racat›n Eksper Kurumu T‹M ve Birliklerin Alg›s›n› için ayn› çal›flmay› tekrarlayarak, sektör ve ürün ba-
Güçlendirmeye Yönelik Çal›flmalar. z›nda firmalar›m›za en net ifade ile hangi ülkelere
Güçlü Altyap› ve ‹hracat Ekosistemi: Alo T‹M yüklenmeleri gerekti¤ini söyleyece¤iz.”
fiubat 2019 KobiEfor 35