Page 56 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 56

HABER








                      KÜRESEL                     TÜRKİYE                     İHRACAT
                     GÖRÜNÜM                    GÖRÜNÜMÜ                    ANA PLANI












           Ticaret Bakan› Ruhsar Pekcan’›n aç›klad›¤› “‹hracat Ana Plan›” ile

                Türkiye teknoloji savafl›na haz›r



          Türkiye’nin 2023 y›l›nda 226.6 milyar           otomotiv, elektrik-elektronik, kimya ve
          dolar ihracat hedefine emin ad›mlarla           g›da endüstrisi) belirlediklerini aç›klad›.
          ilerlediklerini belirten Ticaret Bakan›         Plana göre toplamda pay› yüzde 3.5
          Ruhsar Pekcan, ‹hracat Ana Plan›’nda            olan yüksek teknolojili ürün ihracat›
          17 hedef ülke ve 5 hedef sektör (makine,        2023’te yüzde 5’e yükseltilecek.
         D     ünyada ABD ile Çin aras›nda ipler gerilirken  savafllar› ve teknolojik dönüflümleri de yakinen takip

               “ticaret savafllar›” gündemimize oturdu. ‹stan-
                                                          ederek bu hedefin de üzerine ç›kabilmek oldu¤unu
               bul’da ‹hracat Ana Plan›’n› aç›klayan Ticaret
                                                          dürülebilir bir ihracat anlay›fl›n› hedefliyoruz. Bakan-
          Bakan› Ruhsar Pekcan ise as›l yaflanan›n teknoloji  aç›klad›: “Oluflturdu¤umuz bu plan kapsam›nda, sür-
          savafl› oldu¤una dikkat çekti. Bakan Pekcan liderli-  l›¤›m›zca ilgili paydafllar›n kat›l›m›yla yap›lan titiz ça-
          ¤inde düzenlenen ‹hracat Ana Plan› Toplant›s›’na, Ti-  l›flmalar sonucunda 17 hedef ülke seçtik. Bu ülkeleri
          caret Bakan Yard›mc›s› R›za Tuna Turagay, Türkiye  seçerken, ülkelerin Dünya Gayri Safi Yurtiçi Has›la-
          ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M) Yönetim Kurulu Baflkan› ‹s-  s›’ndan yüzde 60 pay almas›n›, dünya ithalat›n›n yüz-
          mail Gülle, D›fl Ekonomik ‹liflkiler Kurulu (DE‹K) Bafl-  de 43.7’sini gerçeklefltirdiklerini ve ülkemiz ihraca-
          kan› Nail Olpak ve çok say›da ihracatç› kat›ld›.    t›ndan da yüzde 25.2 pay ald›klar›n› dikkate ald›k. Bu
                                                          ülkeleri s›ras›yla, ABD, Brezilya, Çin, Etiyopya, Fas,
            17 ülke, 5 sektör hedefi                      Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, Irak, ‹ngiltere,
            Ticaret Bakan› Ruhsar Pekcan, ‹hracat Ana Pla-  Japonya, Kenya, Malezya, Meksika, Özbekistan, Rus-
          n›’n› haz›rlarken 11. Kalk›nma Plan› hedeflerini dik-  ya ve fiili olarak belirledik. Buna ilaveten makine,
          kate alarak, 226.6 milyar dolarl›k ihracat hedefledik-  otomotiv, elektrik-elektronik, kimya ve g›da endüs-
          lerini söyledi. Pekcan, as›l hedefin, dünyadaki ticaret  trisi olmak üzere 5 hedef sektör seçtik. ‹htisas Ser-
                                                          best Bölgeleri ile hedefimiz Türkiye ihracat›ndaki pa-
                                                          y› yüzde 3.5 olan yüksek teknolojili ürün ihracat›m›z›
                                                          yüzde 5’lere ç›karmak.”
                                                            “‹hracat›m›zdaki bu olumlu performans› önü-
                                                          müzdeki y›llara yaymak, ayn› zamanda ihracat›m›-
                                                          z›n, teknolojik bileflimini ve katmade¤erini de art›r-
                                                          mak ve gelifltirmek temel hedeflerimizdir” diyen
                                                          Pekcan, küresel ekonomiye baflar›yla dahil olmufl
                                                          tüm ülkelerde oldu¤u gibi ihracat›n, uzun dönemli
                                                          büyümeyi sa¤layan, refah›n ve ekonominin anahta-
                                                          r› oldu¤unu belirtti.
                                                            Küresel koflullar›n yaratt›¤› f›rsatlara odaklana-
                                                          rak ihracatç›lara yeni bir rota çizmeyi hedefledikle-

          56 KobiEfor Ekim 2019
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61