Page 28 - KobiEfor_Mart_2018
P. 28
UZMAN
Dijitalleflme, KOB‹’ler ‹çin Tercih De¤il
Zorunluluk Olmal›…
‘D ijital Dönüflüm’, h›zla geliflen Rapor, 3 KOB‹’den 1’inin 2 y›l içerisinde e-
bilgi ve iletiflim teknolojileri-
ticarete girmeyi planlad›¤›n› ortaya koydu.
‹hracat›n yüzde 59.6’s›n› gerçeklefltiren
nin sundu¤u imkanlar ve de-
¤iflen toplumsal ihtiyaçlar KOB‹’lerin 3’te 1’inin e-ticarete girmesi
do¤rultusunda, organizasyonlar›n daha durumunda, e-ihracat sayesinde rakam-
etkin, verimli hizmet vermek ve faydala- larda büyüme sa¤lanabilir.
Hilmi Develi n›c› memnuniyeti sa¤lamak üzere insan, Her 10 KOB‹’den 1’i ise teknolojinin flir-
hilmideveli@gmail.com ifl süreçleri ve teknoloji unsurlar›nda ketlerini gelifltirece¤ini düflünüyor.
gerçeklefltirdi¤i bütüncül dönüflüm ola- Araflt›rma sonuçlar›na göre, 5 KOB‹’den
rak tan›mlanmakta. 4’ü bilgisayar› aktif olarak kullan›rken
Dijital dönüflümü birkaç teknolojiye in- yaklafl›k 3 KOB‹’den birinde ise en az iki
dirgemek mümkün de¤ildir ancak web adet bilgisayar bulunuyor.
2.0, mobil, geniflbant internet, bulut bili- Bilgisayar bulunan flirketlerin hemen
flim, dijital medya, büyük veri, yapay ze- hepsinin internet ba¤lant›s›, dolay›s›yla
ka, art›r›lm›fl gerçeklik, nesnelerin inter- dijital hizmetlere eriflimi var ve bu du-
neti ve 3D yaz›c›lar›n 盤›r açan etkisi ye- rum KOB‹’lerin dijital dönüflüme yatk›n-
Dijitalleflme, ni bir dönem bafllatm›flt›r. l›klar› için umut verici olsa da yar›ya ya-
Bu sürecin-dönemin ad›; Endüstri 4.0 ola- k›n›, mesajlaflmak, yaz›l› bilgi almak ya
ifl dünyas› için rak tan›mlanmaktad›r. da telefonla konuflmak yerine yüz yüze
rekabet avantaj› ve Dijitalleflme, ifl dünyas› için rekabet avan- hizmet almay›, fiziksel bir iletiflim kur-
taj› ve farkl›laflmak anlam›na geliyor. may› tercih ediyor.
farkl›laflmak Dijital teknolojiler, bankac›l›ktan sa¤l›k ‹nternet kullanan teknoloji sever KO-
anlam›na geliyor. hizmetlerine, lojistikten üretime, pera- B‹’lerin yar›s›n›n internete ya cep telefo-
‹fl dünyas›nda kendeden nakliyeye kadar her alanda ye- nundan ya da tabletinden girdi¤inin tes-
nilikçi hizmetler sunmak, h›z› art›rmak, pit edildi¤i araflt›rmada, her 10 KOB‹’den
‘Dijital Dönüflüm’, süreçleri kolaylaflt›rmak, yeni insanlara 4’ünün hem bilgisayar›ndan hem de cep
flirketlerin ak›ll› ve co¤rafyalara ulaflmak, yeni gelir f›r- telefonu ya da tabletinden internete girifl
satlar› yaratmak için kullan›l›yor. yapt›¤› ortaya ç›kt›. Bunun yan› s›ra 100
teknolojiler ‹fl dünyas›nda ‘Dijital Dönüflüm’, flirket- KOB‹’den 23’ü kendi flirketine özel yaz›-
sayesinde büyüme, lerin ak›ll› teknolojiler sayesinde büyü- l›m kullan›yor.
me, verimlilik, kârl›l›k ve rekabet potan- KOB‹’lerin yar›ya yak›n› ise 2 y›l içinde
verimlilik, kârl›l›k siyelini art›rmas›n› sa¤layacak. çal›flan say›s›n› art›rmay›, yeni tesis veya
ve rekabet Günümüz flirketlerinde büyüme, müflteri flube açmay› planl›yor. 10 KOB‹’nin 7’si
dinamikleri ve taleplerine uyum sa¤la- internet bankac›l›¤›n› kullan›yor ve yine
potansiyelini yan müflteri deneyimleri ve iliflkileriyle ayn› oranda KOB‹, POS cihaz› sahibi. Cep
art›rmas›n› elde ediliyor. telefonu ya da tablet kullanan KOB‹’lerin
Bir flirket için yüksek karl›l›k ve büyüme tamam› ise bankac›l›k, ulafl›m ya da mü-
sa¤layacak. hedeflerini gerçeklefltirmede en önemli zik uygulamalar›n› indirip kullan›rken
Mevcut iflleri bariyer, dijital dönüflüm sürecine uyum sosyal medyada da varl›k gösteriyorlar.
sa¤layamamakt›r. Bu sonuçlar, dijital dönüflümün KOB‹’le-
yönetmek yerine fiirketler, öncelikle dönüflüm için temel rin de kap›s›n› çald›¤›n›n habercisi.
dijital bir gelecek ifl süreçlerini, organizasyon yap›lar›n› ve Cumhurbaflkan›m›z say›n Recep Tayyip
stratejilerini analiz etmeli, hangi uygula- Erdo¤an’›n 11. Kalk›nma Plan› (2019-
yaratmaya man›n, hangi platformda, hangi çözüm- 2023) stratejik hedeflerine iliflkin konufl-
odaklanmal›d›rlar. lerle dijital olgunluk kültürüne daha uy- mas›ndaki, “Yenilikçi, yerli ve milli üreti-
gun olaca¤›n› tespit etmelidirler. me dayal› yüksek teknoloji üretir hale
Dijitalleflme, Aksi halde; de¤er katmayan yat›r›mlar gelen güçlü bir ekonomik yap› öngörüyo-
flirketlerin içine girerek verim al›namayan bir dönü- ruz. Bu yap›yla savunma sanayi, ilaç ve
flüm için zaman harcam›fl olacaklard›r. yaz›l›m alanlar› baflta olmak üzere, kat-
gelecekteki varl›¤› Mevcut iflleri yönetmek yerine dijital bir made¤eri yüksek pek çok sektörde söz
aç›s›ndan da gelecek yaratmaya odaklanmal›d›rlar. sahibi olmak, biyoteknoloji, malzeme
gerekli. Dijitalleflme, flirketlerin gelecekteki var- teknolojileri, bilgi ve iletiflim teknolojile-
l›¤› aç›s›ndan da gerekli. rinde kapasiteyi artt›rarak ileri teknoloji-
KOB‹’ler mutlaka dijitalleflmeli li sektörlerde üretim yapar hale gelmek
‘KOB‹’lerde Dijitalleflme-Dijital Dönü- kararl›l›¤› içindeyiz. Plan döneminde sa-
flüm’e iliflkin ilginç verileri, Master- nayinin dijitalleflmesi, üretimde h›z, ve-
card’›n ERA Research & Consultancy ile rimlilik ve kaliteye odaklanma yaflana-
birlikte gerçeklefltirdi¤i ve 12 ilde 401 cak. Katmade¤eri yüksek, yenilikçi ürün-
KOB‹ yetkilisiyle yap›lan görüflmeleri ler üretmek suretiyle dünya pazarlar›nda
kapsayan araflt›rmada görebiliriz. daha rekabetçi olaca¤›z. Geleneksel sa-
Araflt›rma, KOB‹’lerin banka ve finansal nayi kollar›m›z› da günün flartlar›na göre
ürün kullan›mlar›na, teknolojik ve finan- dönüfltürmeyi hedefliyoruz” sözleriyle
sal konular ile birlikte ödeme sistemleri- ‘Dijital Dönüflüm’ün stratejik hedefler
ne yönelik tutumlar›n› ortaya koyuyor. kapsam›nda yer al›yor olmas› sevindirici.
28 KobiEfor Mart 2018