Page 28 - KobiEfor_Mart_2018
P. 28

UZMAN



                                   Dijitalleflme, KOB‹’ler ‹çin Tercih De¤il

                                   Zorunluluk Olmal›…

                                  ‘D        ijital Dönüflüm’, h›zla geliflen  Rapor, 3 KOB‹’den 1’inin 2 y›l içerisinde e-
                                            bilgi ve iletiflim teknolojileri-
                                                                      ticarete girmeyi planlad›¤›n› ortaya koydu.
                                                                      ‹hracat›n yüzde 59.6’s›n› gerçeklefltiren
                                            nin sundu¤u imkanlar ve de-
                                            ¤iflen toplumsal ihtiyaçlar  KOB‹’lerin 3’te 1’inin e-ticarete girmesi
                                   do¤rultusunda, organizasyonlar›n daha  durumunda, e-ihracat sayesinde rakam-
                                   etkin, verimli hizmet vermek ve faydala-  larda büyüme sa¤lanabilir.
          Hilmi Develi             n›c› memnuniyeti sa¤lamak üzere insan,  Her 10 KOB‹’den 1’i ise teknolojinin flir-
          hilmideveli@gmail.com    ifl süreçleri ve teknoloji unsurlar›nda  ketlerini gelifltirece¤ini düflünüyor.
                                   gerçeklefltirdi¤i bütüncül dönüflüm ola-  Araflt›rma sonuçlar›na göre, 5 KOB‹’den
                                   rak tan›mlanmakta.                 4’ü bilgisayar› aktif olarak kullan›rken
                                   Dijital dönüflümü birkaç teknolojiye in-  yaklafl›k 3 KOB‹’den birinde ise en az iki
                                   dirgemek mümkün de¤ildir ancak web  adet bilgisayar bulunuyor.
                                   2.0, mobil, geniflbant internet, bulut bili-  Bilgisayar bulunan flirketlerin hemen
                                   flim, dijital medya, büyük veri, yapay ze-  hepsinin internet ba¤lant›s›, dolay›s›yla
                                   ka, art›r›lm›fl gerçeklik, nesnelerin inter-  dijital hizmetlere eriflimi var ve bu du-
                                   neti ve 3D yaz›c›lar›n 盤›r açan etkisi ye-  rum KOB‹’lerin dijital dönüflüme yatk›n-
          Dijitalleflme,            ni bir dönem bafllatm›flt›r.         l›klar› için umut verici olsa da yar›ya ya-
                                   Bu sürecin-dönemin ad›; Endüstri 4.0 ola-  k›n›, mesajlaflmak, yaz›l› bilgi almak ya
          ifl dünyas› için          rak tan›mlanmaktad›r.              da telefonla konuflmak yerine yüz yüze
          rekabet avantaj› ve      Dijitalleflme, ifl dünyas› için rekabet avan-  hizmet almay›, fiziksel bir iletiflim kur-
                                   taj› ve farkl›laflmak anlam›na geliyor.  may› tercih ediyor.
          farkl›laflmak             Dijital teknolojiler, bankac›l›ktan sa¤l›k  ‹nternet kullanan teknoloji sever KO-
          anlam›na geliyor.        hizmetlerine, lojistikten üretime, pera-  B‹’lerin yar›s›n›n internete ya cep telefo-
          ‹fl dünyas›nda            kendeden nakliyeye kadar her alanda ye-  nundan ya da tabletinden girdi¤inin tes-
                                   nilikçi hizmetler sunmak, h›z› art›rmak,  pit edildi¤i araflt›rmada, her 10 KOB‹’den
          ‘Dijital Dönüflüm’,       süreçleri kolaylaflt›rmak, yeni insanlara  4’ünün hem bilgisayar›ndan hem de cep
          flirketlerin ak›ll›       ve co¤rafyalara ulaflmak, yeni gelir f›r-  telefonu ya da tabletinden internete girifl
                                   satlar› yaratmak için kullan›l›yor.  yapt›¤› ortaya ç›kt›. Bunun yan› s›ra 100
          teknolojiler             ‹fl dünyas›nda ‘Dijital Dönüflüm’, flirket-  KOB‹’den 23’ü kendi flirketine özel yaz›-
          sayesinde büyüme,        lerin ak›ll› teknolojiler sayesinde büyü-  l›m kullan›yor.
                                   me, verimlilik, kârl›l›k ve rekabet potan-  KOB‹’lerin yar›ya yak›n› ise 2 y›l içinde
          verimlilik, kârl›l›k     siyelini art›rmas›n› sa¤layacak.   çal›flan say›s›n› art›rmay›, yeni tesis veya
          ve rekabet               Günümüz flirketlerinde büyüme, müflteri  flube açmay› planl›yor. 10 KOB‹’nin 7’si
                                   dinamikleri ve taleplerine uyum sa¤la-  internet bankac›l›¤›n› kullan›yor ve yine
          potansiyelini            yan müflteri deneyimleri ve iliflkileriyle  ayn› oranda KOB‹, POS cihaz› sahibi. Cep
          art›rmas›n›              elde ediliyor.                     telefonu ya da tablet kullanan KOB‹’lerin
                                   Bir flirket için yüksek karl›l›k ve büyüme  tamam› ise bankac›l›k, ulafl›m ya da mü-
          sa¤layacak.              hedeflerini gerçeklefltirmede en önemli  zik uygulamalar›n› indirip kullan›rken
          Mevcut iflleri            bariyer, dijital dönüflüm sürecine uyum  sosyal medyada da varl›k gösteriyorlar.
                                   sa¤layamamakt›r.                   Bu sonuçlar, dijital dönüflümün KOB‹’le-
          yönetmek yerine          fiirketler, öncelikle dönüflüm için temel  rin de kap›s›n› çald›¤›n›n habercisi.
          dijital bir gelecek      ifl süreçlerini, organizasyon yap›lar›n› ve  Cumhurbaflkan›m›z say›n Recep Tayyip
                                   stratejilerini analiz etmeli, hangi uygula-  Erdo¤an’›n 11. Kalk›nma Plan› (2019-
          yaratmaya                man›n, hangi platformda, hangi çözüm-  2023) stratejik hedeflerine iliflkin konufl-
          odaklanmal›d›rlar.       lerle dijital olgunluk kültürüne daha uy-  mas›ndaki, “Yenilikçi, yerli ve milli üreti-
                                   gun olaca¤›n› tespit etmelidirler.   me dayal› yüksek teknoloji üretir hale
          Dijitalleflme,            Aksi halde; de¤er katmayan yat›r›mlar  gelen güçlü bir ekonomik yap› öngörüyo-
          flirketlerin              içine girerek verim al›namayan bir dönü-  ruz. Bu yap›yla savunma sanayi, ilaç ve
                                   flüm için zaman harcam›fl olacaklard›r.   yaz›l›m alanlar› baflta olmak üzere, kat-
          gelecekteki varl›¤›      Mevcut iflleri yönetmek yerine dijital bir  made¤eri yüksek pek çok sektörde söz
          aç›s›ndan da             gelecek yaratmaya odaklanmal›d›rlar.  sahibi olmak, biyoteknoloji, malzeme
          gerekli.                 Dijitalleflme, flirketlerin gelecekteki var-  teknolojileri, bilgi ve iletiflim teknolojile-
                                   l›¤› aç›s›ndan da gerekli.         rinde kapasiteyi artt›rarak ileri teknoloji-
                                   KOB‹’ler mutlaka dijitalleflmeli    li sektörlerde üretim yapar hale gelmek
                                   ‘KOB‹’lerde Dijitalleflme-Dijital Dönü-  kararl›l›¤› içindeyiz. Plan döneminde sa-
                                   flüm’e iliflkin ilginç verileri, Master-  nayinin dijitalleflmesi, üretimde h›z, ve-
                                   card’›n ERA Research & Consultancy ile  rimlilik ve kaliteye odaklanma yaflana-
                                   birlikte gerçeklefltirdi¤i ve 12 ilde 401  cak. Katmade¤eri yüksek, yenilikçi ürün-
                                   KOB‹ yetkilisiyle yap›lan görüflmeleri  ler üretmek suretiyle dünya pazarlar›nda
                                   kapsayan araflt›rmada görebiliriz.  daha rekabetçi olaca¤›z. Geleneksel sa-
                                   Araflt›rma, KOB‹’lerin banka ve finansal  nayi kollar›m›z› da günün flartlar›na göre
                                   ürün kullan›mlar›na, teknolojik ve finan-  dönüfltürmeyi hedefliyoruz” sözleriyle
                                   sal konular ile birlikte ödeme sistemleri-  ‘Dijital Dönüflüm’ün stratejik hedefler
                                   ne yönelik tutumlar›n› ortaya koyuyor.  kapsam›nda yer al›yor olmas› sevindirici.
          28 KobiEfor Mart 2018
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33