Page 26 - KobiEfor_Mart_2018
P. 26
KAPAK
ÖZELLEfiT‹RME KOLAYLAfiIYOR maliyetlerinin azalt›lmas› ve böylece bunlar›n teflvik
Özellefltirme uygulamalar› "Ekonomide verimli- edilerek etkin ve günümüz koflullar›na, serbest re-
lik art›fl› ve kamu giderlerinde azalma sa¤lamak” kabet ortam›na uygun bir flekilde faaliyet gösterme-
amac›na dayan›yordu. Bu ibare yeniden flöyle yaz›l- lerinin sa¤lanmas› amaçlan›yor.
d›: "Ekonomide verimlilik art›fl›, kamu giderlerinde
azalma sa¤lamak, kamuya gelir elde etmek, gerek- FA‹Z DESTEKL‹ KRED‹ HACM‹
çelerinden birisi veya kuruluflun özellikleri dikkate GEN‹fiL‹YOR
al›narak Kurul taraf›ndan belirlenecek sair bir ge- Kamu Ser-
rekçe ile özellefltirilmeleri…” mayeli Banka-
Bu durumda özellefltirme neredeyse s›n›rs›z ge- lar Taraf›ndan
rekçelerle yap›labilecek. Yürütülen Faiz
Destekli Kredi
KONUT HESABI VE DEVLET KATKISI Kulland›r›lma-
Konut Hesab› s›na Dair Kanu-
sistemi ile tamam› nun ad› "Kamu
kendisine ait bir Sermayeli Ban-
konutu olmayan kalar Taraf›ndan Yürütülen Faiz Destekli Kredi ve
Türk vatandafllar›- Kar Pay› Destekli Fon Kulland›r›lmas›na Dair Ka-
n›n yurtiçinde ilk nun" fleklinde de¤ifltirildi; "Faiz destekli kredi" iba-
ve tek konut sat›n resi "ve kar pay› destekli fon" ibaresi eklenerek ge-
al›mlar›na destek niflletildi. Bu durumda kamu bankalar›n›n sa¤lad›-
olunmas› amaç- ¤› faiz destekli kredileri özel sermayeli bankalar ve
lanm›fl olup; hesap say›s›, birikim miktar› ve benze- kat›l›m bankalar› da verebilecek.
ri veriler incelendi¤inde sistemin beklentileri kar-
fl›layamad›¤› görülmüfl, uygulaman›n daha etkin HAC‹ZL‹ MALIN SAH‹B‹NCE
hale getirilmesi amac›yla mevcut sistemin aksak- TASARRUFU
l›klar›n›n giderilmesi ve sisteme yeni destek unsur- Amme borçlusuna hacizli mal› üzerinde tasarruf
lar›n›n eklenmesi gerekli olmufltur. Buna göre olana¤› verilmektedir. Düzenleme, haczedilen mal-
yüzde 20 olan Devlet katk›s› yüzde 25'e ç›kar›lmak- lar›n, tespit edilen de¤erinin yüzde 10 fazlas›yla
tad›r. Tasarruf süreci ve konut kredisi aras›nda ilifl- birlikte ödenmesi ve di¤er flartlar›n da sa¤lanmas›
ki kuruluyor. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl›¤› kayd›yla mahcuz (haciz alt›na al›nm›fl) mal üzerine
bütçesine konulmas› öngörülen Devlet katk›s›na tatbik edilen hacizlerin kald›r›lmas› ve üç ay sürey-
iliflkin ödenek Hazine Müsteflarl›¤› bütçesine akta- le ayn› mal üzerine tahsil dairelerince haciz konul-
r›l›yor. mamas›n› sa¤lamaktad›r. Düzenleme ile ayr›ca bu
hükmün, haczi kald›r›lan mal›n üçüncü flah›slar ta-
HAZ‹NE TAfiINMAZLARI TARIMA raf›ndan amme borçlusu lehine teminat olarak
Hazine’ye ait tafl›nmazlar tar›msal üretim yapmak gösterilen mal olmas› halinde, üçüncü flahs›n borç-
üzere tar›msal amaçl› kooperatifler ve tar›msal üre- lar› için uygulanmayaca¤› yönünde düzenleme ya-
tici birlikleri ile kurulufl amaçlar›nda kullan›lmak p›lmaktad›r. Amaçlanan ifl çevresi üzerindeki kamu
üzere tar›m kredi kooperatiflerine harca esas de¤e- alaca¤› bask›s›n› hafifletmektir.
rin yar›s› üzerinden sat›labilecek. Bu kooperatif ve
birliklerin önemli bir girdi maliyeti olan arazi temini ELEKTRON‹K T‹CARETTE CEZALAR
Elektronik belge olarak düzenlenmesi gereken-
ler de dahil olmak üzere, verilmesi
ve al›nmas› icabeden fatura,
gider pusulas›, müstahsil
makbuzu ile serbest meslek
makbuzlar›n›n verilmemesi,
al›nmamas›, düzenlenen bu
belgelerde gerçek tutardan
farkl› tutarlara yer verilmesi usul-
süzlük say›lacak.
Ayr›ca belgelerin elektronik olarak
düzenlenmesi gerekirken ka¤›t olarak
düzenlenmesi ya da hiç düzenlenme-
26 KobiEfor Mart 2018