Page 103 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 103

UZMAN



                                     Kurumlarda Çal›flanlar›n
                                     Kat›l›m›n› Art›rabilmenin 5 Yolu


                                    Ç       al›flanlar›n kurumunuzdaki ifl sü-  lar›n ifle kat›l›m›n› teflvik etmede sanal
                                            reçlerine kat›l›m› çal›flanlar›n ifl-
                                                                        dünyan›n iflgücünü kuruma ba¤lamada en
                                                                        kolay yolu haline gelmektedir.
                                            lerinde mutlu olmalar› ile birlikte
                                            fikirlere katk›da bulunmalar› ayr›  ‹flyeri fieffafl›¤›n› Art›r›n: Çal›flanlara ya-
                                            bir de¤er oluflturacakt›r. Kararl›  p›lan sosyal yard›mlar ve iflverenin çal›-
                                     ve heyecanl› çal›flanlar›n oluflturaca¤› ekip  flanlar›na yapm›fl olduklar› katk›lar›n gö-
           Kadri Demir               üyeleri ile çal›flmak flirket misyonunun  rünür olmas› çal›flanlar›n kurumlar›na
                                     gerçeklefltirilmesine katk› sa¤layarak ya-  olan ba¤l›l›klar›n› hat›rlat›r. Kurulacak
           kadri.demir@poldy.com.tr
                                     n›nda da baflar›y› getirecektir.    sistemler ile çal›flanlar›n kendilerine ait
                                     Bir Gallup anketine göre, çal›flanlar›n sa-  olan kurumsal bilgilere ulaflmas› sa¤la-
                                     dece yüzde 13’ü dünya çap›nda yeni bir ifl-  nabilir. Çal›flan›n kendine ait devam du-
                                     yerinde bafllamaktad›rlar. Buradan yola  rumlar›n›, izin bilgilerini, kurumdaki tarih-
                                     ç›karak çal›flanlar›n ilgisini çeken, onlar›  çelerine, maafl bilgilerine ulafl›m› fleffafl›-
                                     motive edecek yarat›c› teflvikler ve esnek  ¤› sa¤layacakt›r. Kurulacak performans
                                     çal›flma programlar› sunan organizas-  sistemleri ile çal›flan kendine ait perfor-
                                     yonlarda ciddi bir art›fl görülmektedir.  mans notlar›na eriflerek geliflim sürecini
                                     Kriz döneminde ifllerin azalmas›na para-  görerek farkl› bak›fl aç›lar› sa¤lar.
           Kurumunuzda               lel olarak tüm ilave giderlere ait çanlar  Kiflilerinizi Self Servis ‹fllevselli¤i ile
           teknoloji ile             çalsa da masraflar›n kontrol edilmesi al›-  Güçlendirin:  Sürekli hareket halinde mo-
           çal›flan kat›l›m›n›        nacak tedbirlerin bafl›nda gelmektedir.  bil oldu¤umuz, evden veya seyahat etti¤i-
                                     Masraf kontrolünde maliyeti yüksek ol-  miz bir dünyada hepimiz ba¤lant›da kal-
           art›rmaya                 mayan fakat çal›flanlar›n motivasyonunu  mak istiyoruz. Mobil cihazlar›m›za ba¤›m-
           yard›mc› olacak           düflürecek kalemlerin ayr›ca dikkate al›n-  l› hale geldik ve parmaklar›m›z›n ucunda
                                     mas› gerekmektedir. Bununla beraber  ihtiyaç duydu¤umuz tüm bilgilere sahip
           5 yol:                    çal›flanlar›n baflar›lar›n› ölçmek ve bunla-  olmak art›k bir lüks de¤il, bir beklenti ola-
           Çal›flanlar›n ifle          r› ödüllendirmek teknoloji yard›m› ile çok  rak de¤erlendiriliyor. Mobil ba¤lant›lara
           oryantasyonlar›n›         daha kolay olmaktad›r. Kurumunuzda  sahip ‹nsan Kaynaklar› Sistemleri çal›flan-
                                     teknoloji ile çal›flan kat›l›m›n› art›rmaya  lar›n›za ekip üyeleri ve yöneticilerle ba¤-
           kolaylaflt›r›n.            yard›mc› olacak 5 yol:             lant›da kalmalar›n› sa¤larken ayn› zaman-
           ‹flbirli¤ini               Çal›flanlar›n ‹fle Oryantasyonlar›n› Ko-  da çal›flanlar›n›z›n tüm çal›flan verilerini
           teflvik edin.              laylaflt›r›n: ‹yi yap›land›r›lm›fl bir oryan-  istedikleri zaman yönetmesini sa¤lar.
                                     tasyon program›na kat›lan çal›flanlar›n  Gerçek Zamanl› Geri Bildirim Sa¤lay›n:
           ‹flyeri fleffafl›¤›n›       yüzde 70’inin en az üç y›l boyunca bir or-  Pek çok kuruluflta, çal›flan memnuniyeti
           art›r›n.                  ganizasyonda kalma olas›l›¤› daha yük-  ve benzer anketler yoluyla çal›flan kat›l›-
                                     sektir. ‹nsan kaynaklar› süreçlerini elek-  m›n› ölçmek için kullan›lan yöntemlerdir.
           Kiflilerinizi
                                     tronik ortama tafl›yan bir kurumun ifle ye-  Bu yöntem yararl› olabilse de bilgiler ger-
           self servis               ni bafllayanlar›, ifllerinde ilk günlerinden  çek zamanl› olarak toplanmaz. Online
           ifllevselli¤i ile          itibaren ihtiyaç duyduklar› araçlar› tekno-  olarak sistemde yap›lacak düzenli anket-
                                     loji ile sunmalar› çal›flanlarda ifli üstlen-  ler çal›flanlardan yaln›zca geribildirim al-
           güçlendirin.              me deneyimini büyük ölçüde art›rabilir.  makla kalmay›p ayn› zamanda yönetim ve
           Gerçek zamanl›            Birinci günden itibaren yeni ifle al›mlar  di¤er ekip üyeleri hakk›nda geri bildirim
           geri bildirim             gerçeklefltiren ‹nsan Kaynaklar› liderleri  f›rsat› sunman›n yollar›ndand›r. Bu de-
                                     ilk iki ay boyunca yeni çal›flanlarla nas›l  partmanlar aras›nda farkl›l›klar›n görül-
           sa¤lay›n.                 yak›nlaflacaklar›na ve yeni çal›flanlarla  mesine ve giderilmesine yard›mc› olur,
                                     çal›flmaya devam edeceklerine dair daha  ekip üyelerini sorumlu tutar ve insanlara
                                     stratejik ve uzun vadeli bir plan yapmaya  fikirlerini dile getirme f›rsat› verir.
                                     odaklanabilmektedirler.            Çal›flanlar›n potansiyelini görerek bun-
                                     ‹flbirli¤ini Teflvik Edin: Milenyum ve Z ku-  lardan bir iflgücü yaratmak, teknolojiye
                                     fla¤› iflgücüne h›zl› bir flekilde girmekte-  yat›r›m yapman›n çok ötesindedir. Özel-
                                     dir. 2020 y›l›na kadar iflgücünün yüzde  likle çal›flanlar›n kat›l›m›n› artt›rmak için
                                     60’›ndan fazlas›n› oluflturmas› bekleniyor.  planlar›n oluflturulmas›na ve yürütmeye
                                     Bu kuflaklar için sosyal medya olmayan  odaklanan güçlü bir lider ve ekip gerekti-
                                     bir dünya bilinmemektedir. Instagram,  rir. ‘‹nsan Kaynaklar›’ yönetim sistemleri,
                                     Facebook veya Twitter gibi sosyal medya  ‹K liderlerinin organizasyonlar›n›n misyon
                                     araçlar›n› kurumsal olarak kullan›m› ko-  ve hedeflerini kendi insanlar›yla uyumlu
                                     numland›ran, anketler arac›l›¤›yla tüm bir  hale getirmelerine yard›mc› olabilecek
                                     kuruluflu birbirine ba¤layabilen ve di¤er  harika bir bafllang›ç noktas›d›r. Sistem
                                     ekip üyelerini ödüllendirebilme ve tan›ya-  sonuç olarak teknoloji deste¤i ile çal›flan-
                                     bilecek çal›flanlara hitap edecek olan ‘‹n-  lar›n yapt›klar›n›n sonuçlar›n›n al›nd›¤›
                                     san Kaynaklar›’ yönetim sistemi, çal›flan-  önemli araçlardand›r.
                                                                                      Ekim 2018 KobiEfor 103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108