Page 103 - KobiEfor_Ekim_2018
P. 103
UZMAN
Kurumlarda Çal›flanlar›n
Kat›l›m›n› Art›rabilmenin 5 Yolu
Ç al›flanlar›n kurumunuzdaki ifl sü- lar›n ifle kat›l›m›n› teflvik etmede sanal
reçlerine kat›l›m› çal›flanlar›n ifl-
dünyan›n iflgücünü kuruma ba¤lamada en
kolay yolu haline gelmektedir.
lerinde mutlu olmalar› ile birlikte
fikirlere katk›da bulunmalar› ayr› ‹flyeri fieffafl›¤›n› Art›r›n: Çal›flanlara ya-
bir de¤er oluflturacakt›r. Kararl› p›lan sosyal yard›mlar ve iflverenin çal›-
ve heyecanl› çal›flanlar›n oluflturaca¤› ekip flanlar›na yapm›fl olduklar› katk›lar›n gö-
Kadri Demir üyeleri ile çal›flmak flirket misyonunun rünür olmas› çal›flanlar›n kurumlar›na
gerçeklefltirilmesine katk› sa¤layarak ya- olan ba¤l›l›klar›n› hat›rlat›r. Kurulacak
kadri.demir@poldy.com.tr
n›nda da baflar›y› getirecektir. sistemler ile çal›flanlar›n kendilerine ait
Bir Gallup anketine göre, çal›flanlar›n sa- olan kurumsal bilgilere ulaflmas› sa¤la-
dece yüzde 13’ü dünya çap›nda yeni bir ifl- nabilir. Çal›flan›n kendine ait devam du-
yerinde bafllamaktad›rlar. Buradan yola rumlar›n›, izin bilgilerini, kurumdaki tarih-
ç›karak çal›flanlar›n ilgisini çeken, onlar› çelerine, maafl bilgilerine ulafl›m› fleffafl›-
motive edecek yarat›c› teflvikler ve esnek ¤› sa¤layacakt›r. Kurulacak performans
çal›flma programlar› sunan organizas- sistemleri ile çal›flan kendine ait perfor-
yonlarda ciddi bir art›fl görülmektedir. mans notlar›na eriflerek geliflim sürecini
Kriz döneminde ifllerin azalmas›na para- görerek farkl› bak›fl aç›lar› sa¤lar.
Kurumunuzda lel olarak tüm ilave giderlere ait çanlar Kiflilerinizi Self Servis ‹fllevselli¤i ile
teknoloji ile çalsa da masraflar›n kontrol edilmesi al›- Güçlendirin: Sürekli hareket halinde mo-
çal›flan kat›l›m›n› nacak tedbirlerin bafl›nda gelmektedir. bil oldu¤umuz, evden veya seyahat etti¤i-
Masraf kontrolünde maliyeti yüksek ol- miz bir dünyada hepimiz ba¤lant›da kal-
art›rmaya mayan fakat çal›flanlar›n motivasyonunu mak istiyoruz. Mobil cihazlar›m›za ba¤›m-
yard›mc› olacak düflürecek kalemlerin ayr›ca dikkate al›n- l› hale geldik ve parmaklar›m›z›n ucunda
mas› gerekmektedir. Bununla beraber ihtiyaç duydu¤umuz tüm bilgilere sahip
5 yol: çal›flanlar›n baflar›lar›n› ölçmek ve bunla- olmak art›k bir lüks de¤il, bir beklenti ola-
Çal›flanlar›n ifle r› ödüllendirmek teknoloji yard›m› ile çok rak de¤erlendiriliyor. Mobil ba¤lant›lara
oryantasyonlar›n› daha kolay olmaktad›r. Kurumunuzda sahip ‹nsan Kaynaklar› Sistemleri çal›flan-
teknoloji ile çal›flan kat›l›m›n› art›rmaya lar›n›za ekip üyeleri ve yöneticilerle ba¤-
kolaylaflt›r›n. yard›mc› olacak 5 yol: lant›da kalmalar›n› sa¤larken ayn› zaman-
‹flbirli¤ini Çal›flanlar›n ‹fle Oryantasyonlar›n› Ko- da çal›flanlar›n›z›n tüm çal›flan verilerini
teflvik edin. laylaflt›r›n: ‹yi yap›land›r›lm›fl bir oryan- istedikleri zaman yönetmesini sa¤lar.
tasyon program›na kat›lan çal›flanlar›n Gerçek Zamanl› Geri Bildirim Sa¤lay›n:
‹flyeri fleffafl›¤›n› yüzde 70’inin en az üç y›l boyunca bir or- Pek çok kuruluflta, çal›flan memnuniyeti
art›r›n. ganizasyonda kalma olas›l›¤› daha yük- ve benzer anketler yoluyla çal›flan kat›l›-
sektir. ‹nsan kaynaklar› süreçlerini elek- m›n› ölçmek için kullan›lan yöntemlerdir.
Kiflilerinizi
tronik ortama tafl›yan bir kurumun ifle ye- Bu yöntem yararl› olabilse de bilgiler ger-
self servis ni bafllayanlar›, ifllerinde ilk günlerinden çek zamanl› olarak toplanmaz. Online
ifllevselli¤i ile itibaren ihtiyaç duyduklar› araçlar› tekno- olarak sistemde yap›lacak düzenli anket-
loji ile sunmalar› çal›flanlarda ifli üstlen- ler çal›flanlardan yaln›zca geribildirim al-
güçlendirin. me deneyimini büyük ölçüde art›rabilir. makla kalmay›p ayn› zamanda yönetim ve
Gerçek zamanl› Birinci günden itibaren yeni ifle al›mlar di¤er ekip üyeleri hakk›nda geri bildirim
geri bildirim gerçeklefltiren ‹nsan Kaynaklar› liderleri f›rsat› sunman›n yollar›ndand›r. Bu de-
ilk iki ay boyunca yeni çal›flanlarla nas›l partmanlar aras›nda farkl›l›klar›n görül-
sa¤lay›n. yak›nlaflacaklar›na ve yeni çal›flanlarla mesine ve giderilmesine yard›mc› olur,
çal›flmaya devam edeceklerine dair daha ekip üyelerini sorumlu tutar ve insanlara
stratejik ve uzun vadeli bir plan yapmaya fikirlerini dile getirme f›rsat› verir.
odaklanabilmektedirler. Çal›flanlar›n potansiyelini görerek bun-
‹flbirli¤ini Teflvik Edin: Milenyum ve Z ku- lardan bir iflgücü yaratmak, teknolojiye
fla¤› iflgücüne h›zl› bir flekilde girmekte- yat›r›m yapman›n çok ötesindedir. Özel-
dir. 2020 y›l›na kadar iflgücünün yüzde likle çal›flanlar›n kat›l›m›n› artt›rmak için
60’›ndan fazlas›n› oluflturmas› bekleniyor. planlar›n oluflturulmas›na ve yürütmeye
Bu kuflaklar için sosyal medya olmayan odaklanan güçlü bir lider ve ekip gerekti-
bir dünya bilinmemektedir. Instagram, rir. ‘‹nsan Kaynaklar›’ yönetim sistemleri,
Facebook veya Twitter gibi sosyal medya ‹K liderlerinin organizasyonlar›n›n misyon
araçlar›n› kurumsal olarak kullan›m› ko- ve hedeflerini kendi insanlar›yla uyumlu
numland›ran, anketler arac›l›¤›yla tüm bir hale getirmelerine yard›mc› olabilecek
kuruluflu birbirine ba¤layabilen ve di¤er harika bir bafllang›ç noktas›d›r. Sistem
ekip üyelerini ödüllendirebilme ve tan›ya- sonuç olarak teknoloji deste¤i ile çal›flan-
bilecek çal›flanlara hitap edecek olan ‘‹n- lar›n yapt›klar›n›n sonuçlar›n›n al›nd›¤›
san Kaynaklar›’ yönetim sistemi, çal›flan- önemli araçlardand›r.
Ekim 2018 KobiEfor 103