Page 115 - KobiEfor_Eylul_2017
P. 115

EBSO Baflkan› Ender Yorganc›lar: “Kalk›nma Bankas›,
          Endüstri 4.0 ve dijitalleflme için özel kaynak ay›rmal›”

            Ege Bölgesi Sanayi Odas› (EBSO) Yö-                    ¤unu kaydeden Yorganc›lar, firmalar›n
          netim Kurulu Baflkan› Ender Yorganc›-                     bilgi ifllem teknolojilerinde altyap› ve nite-
          lar, EBSO Meclis Toplant›s›’nda 141 fir-                 likli istihdam eksikli¤i bulundu¤una dik-
          mayla yapt›klar› “Endüstri 4.0” konulu                   kat çekti: “Özellikle emek yo¤un sektör-
          anketin sonuçlar›n› aç›klad›. Ender Yor-                 lerde iflgücü e¤itimi öne ç›k›yor. Mevcut ifl
          ganc›lar, Endüstri 4.0 konusunda önü-                    modellerinin yenilenmesi çekincesi var.
          müzdeki 5 y›lda daha önemli ad›mlar›n                    Yat›r›m ortam›na iliflkin endifleler bulu-
          at›lmas› gerekti¤ini vurgulayarak, buna                  nuyor. Devlet, sürecin sürükleyicisi ola-
          da e¤itim sistemi ile bafllanabilece¤ini           Ender  rak görülmek isteniyor.”
                                                        Yorganc›lar
          söyledi.                                                    “Dijitalleflme tercih de¤il, zorunlu-
            Dijitalleflmenin maliyeti sanayiciyi                    luk”:  Ender Yorganc›lar, dijitalleflmenin
          korkutuyor:  Ankete kat›lan 141 firman›n yüzde  tercih de¤il, zorunluluk oldu¤unun anlafl›lmas› ge-
          59’unun KOB‹, yüzde 25’inin büyük firmalardan olufl-  rekti¤ini ifade etti: “Rekabet aç›s›ndan dijitalleflmede
          tu¤unu aktaran Yorganc›lar, KOB‹’lere özel bankac›-  sektör ayr›m› olmaks›z›n belirli standartlara eriflme
          l›k hizmetleri aç›lmas›n› talep etti. Ankete kat›lanla-  zorunlulu¤unun fark›nda olunmas› ve bunun için de
          r›n yüzde 23’ünün Endüstri 4.0 konusunda bilgi sahi-  ihtiyaçlar›n do¤ru belirlenmesi ve üst yönetim tara-
          bi olmad›¤›na de¤inen Yorganc›lar, “Aylard›r konuflu-  f›ndan konunun sahiplenilmesi laz›m. Verimsiz alan-
          yoruz. Endüstri 4.0 nedir? E¤itim 4.0 olmal›d›r diyo-  lar tespit edilmeli. Verinin do¤ru toplanmas›, kulla-
          ruz. Yüzde 80’e varan bir fark›ndal›k umut verici. En-  n›lmas›, analizi ve eylem plan›n›n hayata geçirilmesi
          düstri 4.0’›n bileflenlerini oluflturan önemli teknoloji-  konusunda stratejik çal›fl›lmas› önemli.”
          lerin firmalar›m›z›n genelinde kullan›lmaya bafllan-  Hammadde ve kaynaklar›n ak›ll› sistemlerle daha
          mas›, geçifl sürecine haz›rl›k aflamas›nda önemli.  etkin yönetilmesi gerekti¤ini de vurgulayan Yorganc›-
          Yüzde 80’lik bir grubun teknoloji ve bilgi sistemlerine  lar, flunlar› dile getirdi: “Üretilen ürünün teknoloji-
          az da olsa kaynak ay›rmas›, fark›ndal›¤› ortaya koyu-  sinde sürekli yenili¤e aç›k olmak gerekir. Devlet aya-
          yor. Ancak son 2 y›lda dijitalleflme ile ilgili her 3 fir-  ¤›nda da Kalk›nma Bankas›’n›n Endüstri 4.0 ve dijital-
          madan biri yat›r›m yapm›fl. Dijitalleflmenin maliyetli  leflme için kaynak ay›rmas› laz›m. Politikalar›n gelifl-
          olmas› firmalar› korkutuyor” diye konufltu.      tirilmesi, yeni neslin Endüstri 4.0’›n gerektirdi¤i nite-
            Bilgi ifllem alan›nda, yetkinli¤ini tam kullanan per-  liklere sahip olmas›n› sa¤layacak bir e¤itim sistemi-
          sonelin olmamas›n›n çözüm bekleyen problem oldu-  nin (E¤itim 4.0) hayata geçirilmesi faydal› olacakt›r.”


           Filli Boya Bilim Kamp› çocuklar›n hayat›na dokunuyor

             Milli E¤itim Bakanl›¤› ‹stanbul ‹l Milli E¤itim Mü-  lar›n› çal›flma ortamlar›nda gözlemleme, yap›lan ifl-
           dürlü¤ü, TÜB‹TAK TÜSS‹DE ve akademisyenlerin  ler konusunda sohbet etme ve birlikte deneyler
           deste¤i ile üstün potansiyeli olan çocuklara bilimsel  yapma f›rsat› yakalad›. Ayr›ca TÜB‹TAK B‹LGEM
           bak›fl aç›s› kazand›rmay›, kendilerine olan güvenle-  araflt›rmac› ekibi ile flifreleme e¤itimi alan ö¤renci-
           rini desteklemeyi ve gelece¤e umutla bakmalar›n›  ler a¤›rl›kl› olarak fen bilimleri ve matematik ala-
           amaçlayan “Filli Boya Bilim Kamp›” projesinin dör-  n›nda atölyeler, e¤itsel oyunlar gerçeklefltirdi.
           düncü aya¤› tamamland›.                          Program kapsam›nda, ‹zmit Bilim Merkezi’ni de
              7-11 A¤ustos-14-18 A¤ustos 2017 tarihleri ara-  ziyaret ederek, kamp boyunca strateji gelifltirme,
           s›nda gerçekleflen projede, 13-14 yafl grubunda yer  ekip ve koordinasyon oyunlar› ile sanatsal etkinlik-
           alan çocuklar›n akademik ve psikolojik geliflimine  lerde de yer alma f›rsat› buldu.
           destek verecek bir dizi e¤itim ve uygulama çal›flma-
           lar› yap›ld›. 30 k›z-30 erkek çocuk olmak üzere top-
           lam 60 ö¤rencinin kat›ld›¤› Bilim Kamp›’na bu y›l,
           Bilim ve Sanat Merkezleri’nde e¤itim alan özel ye-
           tenekli çocuklar da dahil edildi. Çocuklar projenin 4.
           etab›nda TÜB‹TAK Ulusal Metroloji Enstitüsü, TÜ-
           B‹TAK MAM Malzeme Enstitüsü, Yer ve Deniz Bilim-
           leri Enstitüsü gibi enstitülerde çal›flan bilim insan-

                                                                                     Eylül 2017 KobiEfor 115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120