Page 42 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 42

Dijital Ça¤da Aile ‹liflkileri





          Ayna E¤itim ve Psikolojik Dan›flma               teknolojinin aile iliflkileri
          Merkezi uzmanlar›ndan Uzman                     üzerindeki etkilerini ve teknoloji
          Psikolojik Dan›flman, Çift ve                    kullan›m›ndaki s›n›rlar› belirlemenin
          Aile Terapisti Nur A¤delen,                     yollar›n› anlatt›.

                Günümüzde çal›flma yaflam›n›n içerisinde                                layl›klar olurken;
          olup da bilgisayar veya ak›ll› telefon kullanmayan                          hemen karfl›s›nda
          anne babalar yok denecek kadar az. Telefon ve bil-                          bizleri gözle görü-
          gisayarlar cebimizde tafl›nabilir hale geldi¤inden                           lür bir biçimde yüz
          beri, ifllerin evlerimize veya bulundu¤umuz farkl›                           yüze sosyal etkile-
          yerlere tafl›nmas› kaç›n›lmaz oldu. Hal böyle olun-                          flimden al›koymas›
          ca; eve dönmüfl olsak dahi iflle ilgili e-postalar ya                         durur. Bazen fark
          da grup mesajlar› almaya devam ediyoruz. ‘Okun-                             etmeden teknolojik
          mufl oldu¤u karfl› tarafça görülen’ mesajlar›, ‘neza-  ürünlerle saatler geçer. Teknoloji, aile üyeleri, an-
          ket gere¤i’ cevaps›z b›rakam›yoruz. Böylece mesai  ne-baba-çocuk aras›nda duvarlar örer durur.
          saatlerine s›¤d›ramad›¤›m›z iflleri, ev içerisine de   Çocuklar›n akademik yaflam› aç›s›ndan dü-
          tafl›yor ve mesaiye evde devam ediyoruz.         flünüldü¤ünde, teknolojik aletler o kadar h›zl›d›r ve
                                      Bizler ifllerimizle  o kadar yo¤un uyar›c› içerir ki gündelik hayattaki
                                bu kadar meflgulken ço-    aktiviteler, s›n›f ortam›ndaki dersler baz› çocuklar
                                cuklar›m›z›n da sessizce  için çok s›k›c› hale gelir. Çocuklar ilgisini çekmeyen
                                ve güvenli biçimde tekno-  videolar› bir parmak hareketiyle de¤ifltirip kapat›r-
                                lojiyle iç içe zaman geçir-  ken ö¤retmenler, dersler için bunu yapamazlar. Bu
                                mesi bizim için kolayl›k  durumda çocuklar ilgilenmedikleri konularda dik-
                                oluyor. Teknoloji hayat›-  katlerini sürdürüp isteklerini ertelemekte zorlana-
                                m›zda birçok fleyi kolay-  bilirler.
                                laflt›r›yor. Belli ki tekno-
          lojiyi ustaca kullanmak, gelecekte çocuklar›m›zda     Teknoloji kullan›m›n›n s›n›rlar›
          aranan bir nitelik olacak. Peki, bunun kullan›m›n›n   neye göre belirlenmelidir?
          ‘ideal’ bir s›n›r› var m›d›r? Olmal› m›d›r? Teknoloji  Teknoloji kullan›m›n›n s›n›rlar› elbette bire-
          bireysel yaflant›m›za ve ailemizle hayat›m›za neler  ye ve aileye göre de¤iflir. En önemli kriterler flunlar
          katar, bunlardan neler al›r?                    olabilir:
                Teknoloji kullan›m›n›n katk›lar›na bakt›¤›-     l Yap›lacak ifliniz bittikten sonra kulland›¤›-
          m›zda, akla ilk gelen fley, hayat›m›za getirdi¤i ko-  n›z cihaz› kapatabiliyor musunuz?
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47