Page 111 - KobiEfor_Eylul_2016
P. 111

UZMAN



                                   Teknolojiyi Kullanan KOB‹’lerin
                                   Cirolar› Art›yor


                                  T           ürkiye’de toplam giriflim  markalar da insanlar gibi, internette
                                              say›s›n›n yüzde 99.9’unu,
                                                                      vakit geçirmek, “online olmak” zo-
                                                                      runda. Bunu yapan, tüketicileri ile
                                              toplam istihdam›n yüzde
                                              77.8’ini, maafl ve ücret-  internette de buluflabilen KOB‹’ler
                                   lerin yüzde 51.5’ini ve cironun yüzde  baflar› yolunda daha h›zl› ilerliyor.
          Yusuf Azoz               64.8’ini oluflturan KOB‹’ler, de¤iflen  Daha fazla eriflim
          Kariyer.net Genel Müdürü  piyasa koflullar›na h›zl› uyum sa¤la-  Geliflen teknoloji ile dünyada s›n›rlar
                                   malar›, esnek üretim yap›lar›, yeni  kalkarken flirketlerin müflterilerle
                                   istihdam olanaklar› gibi katk›lar› ne-  olan iletiflimi ve etkileflimi de artt›.
                                   deniyle ekonomide çok önemli bir   KOB‹’ler art›k, hemen her yerden
                                   yere sahip.                        ürünlerinin tan›t›m› yapabilme, in-
                                   Küresel yönetim dan›flmanl›¤› flirke-  ternetten siparifl alabilme ve satabil-
          Ekonomide
                                   ti The Boston Consulting Group’un  me olana¤›na sahip.
          etkin bir yeri olan      (BCG), teknolojinin KOB‹’lere etkisini  Rekabeti kolaylaflt›r›yor
          KOB‹’lerin               ortaya koymak üzere gerçeklefltirdi-  ‹nternet hem büyük firmalara hem
          teknolojiyi              ¤i araflt›rma, hem dünya genelinde  de küçük firmalara hedef kitlelerine
          daha fazla               hem de Türkiye özelinde çok çarp›c›  daha h›zl› ve etkin bir flekilde ulafl-
          kullanarak               sonuçlar ortaya koyuyor.  Buna göre  malar›n› sa¤larken bir yandan da çe-
                                   Türkiye’deki KOB‹’ler teknolojiyi  flitli reklam olanaklar› sunuyor. Ga-
          daha çok ciro
                                   yüzde 10 daha fazla kullan›rsa ciro  zete ve televizyon gibi geleneksel
          elde etti¤i
                                   15 milyar dolar, istihdam ise 360 bin  mecralardan farkl› olarak KOB‹’ler
          araflt›rmalarda da        kifli art›yor. 24 ülkeden dört bin KO-  internette daha küçük bütçelerle
          ortaya ç›k›yor.          B‹’yi kapsayan araflt›rmaya göre, sa-  reklam yapabiliyor. Yaln›zca hedef
          Geçen y›l yap›lan        dece Brezilya, Çin, Almanya, Hindis-  kitlelerinin oldu¤u sanal ortamlarda
          bir araflt›rmaya          tan ve ABD’deki KOB‹’lerin yüzde   reklamlar›n› hedef kitlelerine ulaflt›-
          göre KOB‹’lerin          10’unun teknolojiye daha fazla ya-  rabiliyor.
                                   k›nlaflmas› halinde, 6 milyon yeni is-  Teknolojik altyap›
          yüzde 10’unun
                                   tihdam art›fl› oluyor ve 770 milyar  Büyük firmalar›n yan›s›ra küçük ve
          teknolojiye
                                   dolar da gelir sa¤lan›yor.         orta ölçekli flirketlerin de teknolojik
          daha fazla               Peki, teknoloji  KOB‹’lere  ne yönde  altyap›ya önem vermesi, müflterile-
          yak›nlaflmas›             fayda sa¤l›yor?                    rine h›zl› ve güvenli bir hizmet orta-
          halinde, 6 milyon        Daha genifl pazarlara aç›lma        m› yaratmas› gerekiyor. Teknolojik
          yeni istihdam art›fl›     olana¤›                            aç›dan sa¤lam altyap›ya sahip olan
          oluyor ve                ‹nternetle birlikte ifl yap›fl flekilleri  KOB‹’lerin performans ve verim aç›-
                                   de de¤iflti. Art›k KOB‹’ler sadece bu-  s›ndan da avantaj sa¤layaca¤› görü-
          770 milyar dolar
                                   lunduklar› ille veya bölgeyle de¤il,  lüyor.
          da gelir sa¤lan›yor.     tüm dünyayla iletiflimde olabiliyor ve
                                   istedikleri pazarlara girebiliyor.
                                   Hedef kitleyle olan etkileflim
                                   ‹nternetin günlük hayat›n vazgeçil-
                                   mez bir parças› oldu¤u düflünüldü-
                                   ¤ünde firmalar›n da varl›klar›n› sür-
                                   dürmek, sat›fllar›n› art›rmak ve he-
                                   deflerine ulaflmak için interneti vaz-
                                   geçilmez k›lmalar› gerekiyor. ‹nter-
                                   net kullan›c›lar›n›n pek ço¤u sevdik-
                                   leri markalar› online’da da takip edi-
                                   yor ve kullan›c›lar internette ve sos-
                                   yal medyada takip etti¤i markalar-
                                   dan al›flverifl yap›yor. Dolay›s›yla
                                                                                     Eylül 2016 KobiEfor 111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116