Page 111 - KobiEfor_Eylul_2016
P. 111
UZMAN
Teknolojiyi Kullanan KOB‹’lerin
Cirolar› Art›yor
T ürkiye’de toplam giriflim markalar da insanlar gibi, internette
say›s›n›n yüzde 99.9’unu,
vakit geçirmek, “online olmak” zo-
runda. Bunu yapan, tüketicileri ile
toplam istihdam›n yüzde
77.8’ini, maafl ve ücret- internette de buluflabilen KOB‹’ler
lerin yüzde 51.5’ini ve cironun yüzde baflar› yolunda daha h›zl› ilerliyor.
Yusuf Azoz 64.8’ini oluflturan KOB‹’ler, de¤iflen Daha fazla eriflim
Kariyer.net Genel Müdürü piyasa koflullar›na h›zl› uyum sa¤la- Geliflen teknoloji ile dünyada s›n›rlar
malar›, esnek üretim yap›lar›, yeni kalkarken flirketlerin müflterilerle
istihdam olanaklar› gibi katk›lar› ne- olan iletiflimi ve etkileflimi de artt›.
deniyle ekonomide çok önemli bir KOB‹’ler art›k, hemen her yerden
yere sahip. ürünlerinin tan›t›m› yapabilme, in-
Küresel yönetim dan›flmanl›¤› flirke- ternetten siparifl alabilme ve satabil-
Ekonomide
ti The Boston Consulting Group’un me olana¤›na sahip.
etkin bir yeri olan (BCG), teknolojinin KOB‹’lere etkisini Rekabeti kolaylaflt›r›yor
KOB‹’lerin ortaya koymak üzere gerçeklefltirdi- ‹nternet hem büyük firmalara hem
teknolojiyi ¤i araflt›rma, hem dünya genelinde de küçük firmalara hedef kitlelerine
daha fazla hem de Türkiye özelinde çok çarp›c› daha h›zl› ve etkin bir flekilde ulafl-
kullanarak sonuçlar ortaya koyuyor. Buna göre malar›n› sa¤larken bir yandan da çe-
Türkiye’deki KOB‹’ler teknolojiyi flitli reklam olanaklar› sunuyor. Ga-
daha çok ciro
yüzde 10 daha fazla kullan›rsa ciro zete ve televizyon gibi geleneksel
elde etti¤i
15 milyar dolar, istihdam ise 360 bin mecralardan farkl› olarak KOB‹’ler
araflt›rmalarda da kifli art›yor. 24 ülkeden dört bin KO- internette daha küçük bütçelerle
ortaya ç›k›yor. B‹’yi kapsayan araflt›rmaya göre, sa- reklam yapabiliyor. Yaln›zca hedef
Geçen y›l yap›lan dece Brezilya, Çin, Almanya, Hindis- kitlelerinin oldu¤u sanal ortamlarda
bir araflt›rmaya tan ve ABD’deki KOB‹’lerin yüzde reklamlar›n› hedef kitlelerine ulaflt›-
göre KOB‹’lerin 10’unun teknolojiye daha fazla ya- rabiliyor.
k›nlaflmas› halinde, 6 milyon yeni is- Teknolojik altyap›
yüzde 10’unun
tihdam art›fl› oluyor ve 770 milyar Büyük firmalar›n yan›s›ra küçük ve
teknolojiye
dolar da gelir sa¤lan›yor. orta ölçekli flirketlerin de teknolojik
daha fazla Peki, teknoloji KOB‹’lere ne yönde altyap›ya önem vermesi, müflterile-
yak›nlaflmas› fayda sa¤l›yor? rine h›zl› ve güvenli bir hizmet orta-
halinde, 6 milyon Daha genifl pazarlara aç›lma m› yaratmas› gerekiyor. Teknolojik
yeni istihdam art›fl› olana¤› aç›dan sa¤lam altyap›ya sahip olan
oluyor ve ‹nternetle birlikte ifl yap›fl flekilleri KOB‹’lerin performans ve verim aç›-
de de¤iflti. Art›k KOB‹’ler sadece bu- s›ndan da avantaj sa¤layaca¤› görü-
770 milyar dolar
lunduklar› ille veya bölgeyle de¤il, lüyor.
da gelir sa¤lan›yor. tüm dünyayla iletiflimde olabiliyor ve
istedikleri pazarlara girebiliyor.
Hedef kitleyle olan etkileflim
‹nternetin günlük hayat›n vazgeçil-
mez bir parças› oldu¤u düflünüldü-
¤ünde firmalar›n da varl›klar›n› sür-
dürmek, sat›fllar›n› art›rmak ve he-
deflerine ulaflmak için interneti vaz-
geçilmez k›lmalar› gerekiyor. ‹nter-
net kullan›c›lar›n›n pek ço¤u sevdik-
leri markalar› online’da da takip edi-
yor ve kullan›c›lar internette ve sos-
yal medyada takip etti¤i markalar-
dan al›flverifl yap›yor. Dolay›s›yla
Eylül 2016 KobiEfor 111