Page 178 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 178
ÜN‹VERS‹TE
Ö¤renmeye S›n›rs›z Özgürlük:
MEF
‹brahim Ar›kan E¤itim ve Bilimsel
Araflt›rmalar› Destekleme Vakf›
taraf›ndan kurulan MEF Üniversitesi,
farkl› e¤itim-ö¤retim modeli ile
giriflimcilik, inovatif düflünce ve
yarat›c›l›¤› önplanda tutan, küresel ve
yerel ölçekte katmade¤er yaratan bir
üniversite olma yolunda ilerliyor.
E¤itim sisteminde dünyada ilk kez
uygulanan ‘Flipped Learning’ modelini
kullanan MEF, yüksekö¤retime
farkl›l›klar getirmeyi amaçl›yor.
A r›kanl› Holding’in e¤itim sektöründeki
markas› olan MEF E¤itim Kurumlar› 43
y›ll›k bilgi birikimi ve tecrübesini üniver-
siteyle taçland›rd›. 2014 ve 2015’te ilk
ö¤rencilerini alan MEF Üniversitesi,
dünyadaki 900 y›ll›k geleneksel üniversite e¤itim
sistemi yerine Flipped Classroom modelini kulla-
n›yor. MEF Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Muham-
med fiahin, “Dijital teknolojinin tüm hayat›m›za
egemen oldu¤u bir dünyada, günümüz ‘Y’ xkufla¤›
ve 2020’lerin üniversite ö¤rencisi olacak ‘Z’ kufla- rek yeni model sunan MEF Üniversitesi, tüm yap›-
¤›n›n ve sonras›n›n e¤itimini amaçlayan, dünyada lanmas›n› bu hedef do¤rultusunda de¤ifltirdi.
da yeni yeni geliflen ‘Flipped Classroom’ e¤itim- Dersliklerinde al›fl›lm›fl oturma düzenini dahi
ö¤retim sistemini uyguluyoruz” diyor. farkl›laflt›ran Üniversite; hem teorik hem pratik
Profesyonel, lider ve giriflimci yetifltirmeyi e¤itimi ayn› anda ö¤rencisine sunuyor.
amaçlan bir e¤itim ve araflt›rma kurumu oldukla- Modelin inceliklerini Muhammed fiahin, flöyle
r›n› söyleyen fiahin, “MEF Üniversitesi, giriflimci- anlat›yor: “Tebeflir ve kara tahta ile bafllayan e¤i-
lik, inovatif düflünce ve yarat›c›l›¤› önplanda tutan, tim-ö¤retim yolculu¤unun önce keçeli kalem, be-
küresel ve yerel katmade¤er yaratabilen bir üni- yaz tahtayla farkl›laflmas›n› ard›ndan ise tepegöz
versite olmay› hedeflemektedir. MEF E¤itim Ku- ile powerpoint sunuma dönüflmesini hep birlikte
rumlar›, 1972 y›l›ndan bu yana e¤itimde yenilikle- izledik. fiimdi ise s›rada de¤iflen alg› düzeyi nede-
rin, farkl›l›klar›n ve kalitenin simgesi olmufl ve ba- niyle farkl› bir e¤itim-ö¤retim modeli var: ‘Flipped
flard›klar›yla ülkemiz e¤itim sistemine birçok Learning.’ Modelin en önemli özelli¤i konsantras-
katk›da bulunmufltur. Bundan sonra da üniversite yonlar›, alg›lar›, düflünüflleri, ifadeleri farkl› olan
olarak ayn› misyonla hizmet vermeye devam ede- yeni kufla¤› tek tek birey olarak ele al›yor. Etkile-
ce¤iz” diye konufluyor. flimli ö¤renmeyi sa¤layan modelde ö¤renciye ödev
verilmiyor. Ö¤renci ö¤retmeninin dersini 10-15
Flipped Classroom’da dünyada ilk dakikal›k videoyu 1 hafta önceden izliyor. Sonra
Alg›s› farkl› çal›flan yeni nesillerin karfl›s›na, s›n›f›nda oluflturdu¤u 2-3 kiflilik gruplarla ders
bugüne kadarki ö¤renme yöntemlerini de¤ifltire- tart›fl›l›yor. Ö¤retmen bu esnada s›n›fta modera-
178 KobiEfor May›s 2016