Page 178 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 178

ÜN‹VERS‹TE



           Ö¤renmeye S›n›rs›z Özgürlük:


           MEF









            ‹brahim Ar›kan E¤itim ve Bilimsel
           Araflt›rmalar› Destekleme Vakf›
           taraf›ndan kurulan MEF Üniversitesi,
           farkl› e¤itim-ö¤retim modeli ile
           giriflimcilik, inovatif düflünce ve
           yarat›c›l›¤› önplanda tutan, küresel ve
           yerel ölçekte katmade¤er yaratan bir
           üniversite olma yolunda ilerliyor.
           E¤itim sisteminde dünyada ilk kez
           uygulanan ‘Flipped Learning’ modelini
           kullanan MEF, yüksekö¤retime
           farkl›l›klar getirmeyi amaçl›yor.
           A        r›kanl› Holding’in e¤itim sektöründeki


                    markas› olan MEF E¤itim Kurumlar› 43
                    y›ll›k bilgi birikimi ve tecrübesini üniver-
                    siteyle taçland›rd›. 2014 ve 2015’te ilk
                    ö¤rencilerini alan MEF Üniversitesi,
           dünyadaki 900 y›ll›k geleneksel üniversite e¤itim
           sistemi yerine Flipped Classroom modelini kulla-
           n›yor. MEF Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Muham-
           med fiahin, “Dijital teknolojinin tüm hayat›m›za
           egemen oldu¤u bir dünyada, günümüz ‘Y’ xkufla¤›
           ve 2020’lerin üniversite ö¤rencisi olacak ‘Z’ kufla-  rek yeni model sunan MEF Üniversitesi, tüm yap›-
           ¤›n›n ve sonras›n›n e¤itimini amaçlayan, dünyada  lanmas›n› bu hedef do¤rultusunda de¤ifltirdi.
           da yeni yeni geliflen ‘Flipped Classroom’ e¤itim-  Dersliklerinde al›fl›lm›fl oturma düzenini dahi
           ö¤retim sistemini uyguluyoruz” diyor.           farkl›laflt›ran Üniversite; hem teorik hem pratik
              Profesyonel, lider ve giriflimci yetifltirmeyi  e¤itimi ayn› anda ö¤rencisine sunuyor.
           amaçlan bir e¤itim ve araflt›rma kurumu oldukla-    Modelin inceliklerini Muhammed fiahin, flöyle
           r›n› söyleyen fiahin, “MEF Üniversitesi, giriflimci-  anlat›yor: “Tebeflir ve kara tahta ile bafllayan e¤i-
           lik, inovatif düflünce ve yarat›c›l›¤› önplanda tutan,  tim-ö¤retim yolculu¤unun önce keçeli kalem, be-
           küresel ve yerel katmade¤er yaratabilen bir üni-  yaz tahtayla farkl›laflmas›n› ard›ndan ise tepegöz
           versite olmay› hedeflemektedir. MEF E¤itim Ku-  ile powerpoint sunuma dönüflmesini hep birlikte
           rumlar›, 1972 y›l›ndan bu yana e¤itimde yenilikle-  izledik. fiimdi ise s›rada de¤iflen alg› düzeyi nede-
           rin, farkl›l›klar›n ve kalitenin simgesi olmufl ve ba-  niyle farkl› bir e¤itim-ö¤retim modeli var: ‘Flipped
           flard›klar›yla ülkemiz e¤itim sistemine birçok   Learning.’ Modelin en önemli özelli¤i konsantras-
           katk›da bulunmufltur. Bundan sonra da üniversite  yonlar›, alg›lar›, düflünüflleri, ifadeleri farkl› olan
           olarak ayn› misyonla hizmet vermeye devam ede-  yeni kufla¤› tek tek birey olarak ele al›yor. Etkile-
           ce¤iz” diye konufluyor.                          flimli ö¤renmeyi sa¤layan modelde ö¤renciye ödev
                                                           verilmiyor. Ö¤renci ö¤retmeninin dersini 10-15
              Flipped Classroom’da dünyada ilk             dakikal›k videoyu 1 hafta önceden izliyor. Sonra
              Alg›s› farkl› çal›flan yeni nesillerin karfl›s›na,  s›n›f›nda oluflturdu¤u 2-3 kiflilik gruplarla ders
           bugüne kadarki ö¤renme yöntemlerini de¤ifltire-  tart›fl›l›yor. Ö¤retmen bu esnada s›n›fta modera-

           178 KobiEfor May›s 2016
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183